Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-17, 12:43   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

2010-11-20 Birmingham City - Chelsea FC (A-League)


Datum: 2010-11-20
Tid: 16.00 (GMT +1)
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Premier League
Match: Birmingham City - Chelsea FC

Spel: Annat: Lagmål
Insats: 4,5u
Odds:
Bolag:

Motivering:
Tänkte tipsa om ett intressant spel i Premier League på Lördag i matchen Birmingham - Chelsea.

Som bekant så förlorade Chelsea överaskande med hela 3-0 på Stamford Bridge mot Sunderland senast. Och det som jag noterade var att Chelsea har problem med sina centala positioner. I den matchen saknades Terry, Alex, Essien, samt Lampard. Essien kommer förmodligen spela mot Birmingham (EDIT 2: Essien är avstängd, kommer EJ att spela), men det är avsaknaden av en stabil mittback brevid Ivanovic i Chelsea försvaret som jag tror kommer skapa en stor möjlighet för Birmingham att göra mål.

Det kan bli att Ferreira testas som innerback igen, även fast jag tvivlar på det då han inte funkade alls som innerback i matchen mot Sunderland. Enda alternativet isåfall blir nog för Ancelotti att spela junioren Bruma (som visserligen har talang men dock ingen erfarenhet av att starta en PL match) i mittförsvaret.

Jag tror att Birmingham kommer peta in minst ett mål mot Chelsea. 202cm långa Nikola Zigic i Birmingham lär t.ex se sin chans att nicka in en frispark eller hörna av Sebastian Larsson nu när Terry och Alex saknas i Chelsea. Terry framförallt är enormt viktigt för Chelsea, och utan honom så saknar backlinjen en naturlig ledare och organisatör. Även Chelseas ytterbackar kom upp i väldigt låg standard mot Sunderland, så även där finns ett litet frågetecken.

Spel:

- Birmingham City (antal lagmål): 1 mål @ 2.35 [2.5u]
- Birmingham City (antal lagmål): över 1.5 @ 4.10 [2u]

Ett splitspel med andra ord där utdelningen vid 1 mål kan tyckas ganska låg (+1.375u), men jag anser att risken att enbart spela ö1.5 är något för hög. Utdelning på ö1.5 blir däremot +3,7u. Den modige kan dock testa ö1.5 med 1 eller ½ unit.

BOL!

EDIT: Ursäktar att det står "(A-League)" i titeln till denna post.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+3)

Senast redigerad av xtrmntr den 2010-11-17 klockan 14:52.
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 14:31   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Fin rek men Essien är avstängd på lördag. Han fick rött Fulham och har två matcher kvar på avstängningen, vilket öppnar upp för din rek ännu mer. Troligtvis blir det Bruma-Ivanovich i mitten och Cole och Bosingwa/Ferreira på kanterna då jag hoppas Ancelotti inser sitt misstag att spela Ferreira centralt.

Annars mycket fin rek!
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 14:34   #3
 
alexybts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 431
Standard

Finns värde i Birmingham City (antal lagmål): 1 mål @ 2.35

Dock tror jag inte Zigic kan hota speciellt mycket, av de matcher jag sett honom i har han varit helt värdelös.
alexybt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 14:49   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Riise Visa inlägg
Fin rek men Essien är avstängd på lördag. Han fick rött Fulham och har två matcher kvar på avstängningen, vilket öppnar upp för din rek ännu mer. Troligtvis blir det Bruma-Ivanovich i mitten och Cole och Bosingwa/Ferreira på kanterna då jag hoppas Ancelotti inser sitt misstag att spela Ferreira centralt.

Annars mycket fin rek!
Tack för den infon, lite dåligt av mig att inte kolla upp avstängningar innan.

Angående Zigic: Jag håller med om att han är en begränsad spelare och att han inte varit så bra. Men Birmingham brukar hota på fasta situationer så det är framförallt då jag anser att han blir farlig.
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 22:07   #5
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Det konstiga är att Ancelotti påstår att Terry har "kontroll" över situationen och att han "räknar med" att Terry kan spela mot Birmingham. Terry själv verkar inte lika positiv, enligt The Sun.

Angående spelet tror jag att det kan vara en god idé. Vi skall även lägga till minne att Bosingwa ganska nyligt kommit tillbaka från en långtidsskada, och inte varit i form de senaste matcherna. Cole har även han sett ostabil ut på slutet. Den enda som är i form i Chelseas backlinje just nu tycks vara Ivanovic.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 22:15   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan Visa inlägg
Det konstiga är att Ancelotti påstår att Terry har "kontroll" över situationen och att han "räknar med" att Terry kan spela mot Birmingham. Terry själv verkar inte lika positiv, enligt The Sun.

Angående spelet tror jag att det kan vara en god idé. Vi skall även lägga till minne att Bosingwa ganska nyligt kommit tillbaka från en långtidsskada, och inte varit i form de senaste matcherna. Cole har även han sett ostabil ut på slutet. Den enda som är i form i Chelseas backlinje just nu tycks vara Ivanovic.
Absolut, det råder förvirring, så Terrys medverkande kan väl inte med 100% uteslutas i nuläget. Däremot så är det svårt att tolka ett citat där en spelare (som i detta fallet) säger till media att han inte kommer spela som någonting annat än att, you guessed it, han inte kommer att spela. Terry själv pratar om att han blir borta i veckor eller tillochmed månader. Så Ancelottis uttalande kan vara spel för gallerierna / pyskningar, eller eventuellt ett felcitat eller bristande kommunikation (hans Engelska är sisådär).

Iochmed att det verkar vara en nerv eller muskelskada av något slag så finns eventuellt allternativet att använda smärtlindring, men som sagt, det verkar osanolikt.

Uppdatera gärna tråden med mer info om Terrys skada om mer info dyker upp.
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 23:01   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan Visa inlägg
Det konstiga är att Ancelotti påstår att Terry har "kontroll" över situationen och att han "räknar med" att Terry kan spela mot Birmingham. Terry själv verkar inte lika positiv, enligt The Sun.

Angående spelet tror jag att det kan vara en god idé. Vi skall även lägga till minne att Bosingwa ganska nyligt kommit tillbaka från en långtidsskada, och inte varit i form de senaste matcherna. Cole har även han sett ostabil ut på slutet. Den enda som är i form i Chelseas backlinje just nu tycks vara Ivanovic.
Men å andra sidan har ju Ancelotti sagt att Lampard ska komma tillbaka inför varenda match nu i snart en och en halv månad så jag tror att det mer är en förhoppning än något som verkligen skulle kunna ske.

Jag hoppas dock att du har rätt och att Terry kan spela.

KTBFFH
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 06:27   #8
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Fin rek - men tycker Birmingham känns iskalla nu så avstår...snart kommer en Chelseakross igen och kan lika gärna bli denna.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 14:24   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Birmingham ö1.5mål sjunker på bet365, men ökar till fina 4.33 på bwin. Lite underligt...
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 06:54   #10
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xtrmntr Visa inlägg
Birmingham ö1.5mål sjunker på bet365, men ökar till fina 4.33 på bwin. Lite underligt...
Ska jag spela på att Chelsea släpper in mer än ett mål till 4.33 så är inte laget de möter Birmingham.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 14:22   #11
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

http://www.chelseafc.com/page/Latest...225277,00.html

Alex startar imorgon trots sina knäproblem. Zhirkov har drabbats av en mindre skada och missar matchen. Fortfarande inte bestämt vem som spelar högerback.

Chelseas startelva som bekräftades av Ancelotti idag på presskonferensen:
Cech
Ferreira/Bosingwa-Alex-Ivanovich-Cole
Ramires-Mikel-Malouda
Kalou-Drogba-Anelka

Hoppas detta är användbar information.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 16:31   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Riise Visa inlägg
http://www.chelseafc.com/page/Latest...225277,00.html

Alex startar imorgon trots sina knäproblem. Zhirkov har drabbats av en mindre skada och missar matchen. Fortfarande inte bestämt vem som spelar högerback.

Chelseas startelva som bekräftades av Ancelotti idag på presskonferensen:
Cech
Ferreira/Bosingwa-Alex-Ivanovich-Cole
Ramires-Mikel-Malouda
Kalou-Drogba-Anelka

Hoppas detta är användbar information.
Förvånande att Alex uppgess speklar. Birmingham är ett fysiskt lag att möta så detta verkar vara en riktig chansning..?

Får se hur detta påverkar marknaden, om alls.

Tack för info.

Edit: "Skysports.com prediction: 2-2"ö1.5 lock of the century
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 09:16   #13
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xtrmntr Visa inlägg
Förvånande att Alex uppgess speklar. Birmingham är ett fysiskt lag att möta så detta verkar vara en riktig chansning..?

Får se hur detta påverkar marknaden, om alls.

Tack för info.

Edit: "Skysports.com prediction: 2-2"ö1.5 lock of the century
Sky är ute och cyklar som vanligt. Tror att det blir en storkross för Chelsea alternativt en riktigt tillknäppt 1-0 eller 0-1-match.

Sky tror även att Man U - Wigan kommer att sluta 1-2 och Fulham - Man C 1-0.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 10:16   #14
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Jag tror att det kommer gå bättre för chelsea med både Malouda och Kalou från start, fast Malouda på mitten då. Enligt mitt tycke skulle Ancelotti ha låtit Malouda flyttat ned för längesedan, tagit Ramires plats istället. Zhirkov har visserligen varit duktig till och från, men jag tror att mittfältet (som varit ett stort problem de senaste matcherna) får en rejäl push av att ha Malouda där.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 15:32   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Första målet redan inne
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td