Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-11, 11:05   #1
jla
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 565
Standard

Dagens fotboll 11/4


Det var längesen jag skapa en tråd här så lämplig person får justera om jag gör något fel.

Som rubriken lyder, vad tror ni om dagens fotboll? Finns som vanligt några hängmatcher ute i Europa och en hel del i Sverige.

Det är premiäromgång i Superettan och idag tar Assyriska emot Hammarby, oddset för Bajenvinst ligger på 2.80 på bet 365 och det tycker jag det finns bra spelvärde i ( naturligtvis är jag dock färgad som fan) Förra året så slutade båda mötena med Hammarbyvinst, i matchen i Södertälje så gjorde Bajen kanske sin bästa match för säsongen när man med ett disciplinerat försvarsspel och vassa kontringar vann med 0-3.
Lagen mötes även i Södertälje för ca 2 månader sedan och det slutade 1-1.

Ärligen har jag inte så bra koll på Assyriskas lag, men det ska ha gjort en bra försäsong, fokuserar på att låta sina egna talanger växa och stabilisera laget. Klubben är tippad att vara med att slåss om en av platserna till Allsvenskan men inte en av de stora favoriterna. Profilerna i laget är mest gamla hyfsade spelare från stockholmsklubbarna som Jones Kusi Asare, Stefan Batan och Haris Laitinen.

I Bajen ser det bra ut, man har förstärkt laget offensivt under försäsongen med anfallarna Sinan Ayranci, Björn Runström och Paulinho Guara och på planen framförallt fokuserat på ett bättre försvarsspel. I onsdags åkte man dock på en mina då man förlorade mot div 2-laget BKV Norrtälje i cupen ( med nästintill ordinarie startelva). Detta tror jag snarare gör att spelarna idag blir än mer fokuserade, då förra säsongen räddades av en bra cupinsats vilket gjorde att många bortsåg från det dåliga resultatet i serien, i år måste Bajen gå upp och dagens match blir väldigt viktig för att visa vägen.

Förra året så gjorde Bajen sina bästa matcher mot topplagen och jag tror att det kommer bli på samma sätt i år. Hammarbys tränare Roger Franzens fotboll bygger mycket på ett disciplinerat försvarsspel med kontringar och idag dagens match tror jag det kommer bli en matchbild som passar Bajen. Det lär bli mkt fysiskt spel där Assyriska lär vara det laget som har lite mer av bollen, vilket gör att bajen kan sätta sig i sina positioner och när man sedan vinner bollen kontra snabbt, och vad gäller kontringsspel har Bajen förmodligen Superettans i särklass vassaste spelare, Simon Helg, Runström, Furuseth, Castro Tello och Paulinho osv.

Jag tror alltså på en Hammarby-vinst till 2.8, dock till en låg insats då det trots allt är Bajen vi snackar om. Spelet bygger främst på förra säsongens matcher och den positiva stämning som trots cupförlusten genomsyrar klubben, över 3000 bajare i Södertälje lär även göra sitt.

I övrigt har jag kikat lite på Malmö till handikapp och ett eventuellt överspel i Landskrona-Värnamo
jla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 11:42   #2
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

En slant för det bli på Zaragoza seger till 2.15 hos Expekt.

Måstematch för båda lagen där jag tror att Zaragoza kommer att dra det längsta strået.
Båda lagen har inte direkt övertygat i år men rent formmässigt ligger Zaragoza bättre till om man ser till dom sex senaste, där man har 2-1-3 7:6 samtidigt som Getafe har 0-3-3 6:11.

Zaragozas hemmafacit är dock rätt bra då man har 5 segrar på 7 spelade matcher i år, man får även tillbaka mittfältarna Angel Lafita och Said Boutahar samt försvararen Maurizio Lanzaro.
Getafe saknar försvararen Rafa Lopez och mittfältaren Jaime Gavilán Martínez.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 13:31   #3
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Västerås vs Åtvidaberg 2 på betsafe till 2,15.
Det skillde två divisioner mellan lagen förra året. Åtvid har tidigare haft det svårt mot VSK på bortaplan men nu är VSK ett ganska ungt och orutinerat lag. Åtvidaberg är favoriter till att vinna Superettan i år.


5,50 (William Hill) på djurgården borta mot KFF är för högt. Trots att det är första matchen på nya arenan. Kalmar imponerade knappast i förra matchen. X2 till 2,15.
Förra säsongen vann DIF borta mot KFF med 0-1.

Senast redigerad av Corner den 2011-04-11 klockan 15:27.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 14:29   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Corner Visa inlägg
Västerås vs Åtvidaberg 2 på betsafe till 2,15.
Det skillde två divisioner mellan lagen förra året. Åtvid har tidigare haft det svårt mot VSK på bortaplan men nu är VSK ett ganska ungt och orutinerat lag. Åtvidaberg är favoriter till att villa Superettan i år.


5,50 (William Hill) på djurgården borta mot KFF är för högt. Trots att det är första matchen på nya arenan. Kalmar imponerade knappast i förra matchen. X2 till 2,15.
Förra säsongen vann DIF borta mot KFF med 0-1.
Den är Braxingen även på och han om någon har koll på Västerås fotbollen.
Hans motivering: http://braxingen.se/2011/april/spelf...as-i-prem.HTML

Citat:
Kommentar: Premiär och jättestort för fotbollen i Västerås. Det hoppas jag västeråsaren där ute också tycker och beger sig till Swedbank Park för att se elitfotboll i stan igen. Här väljer jag Åtvidaberg och det betyder inte att jag tror Åtvidaberg vinner till hundra procent. Det betyder enbart att jag tror Åtvidabergs chanser är större än de odds som erbjuds, där jag anser att Åtvid har större chans att vinna än marknadshögsta 2,05 (~48,8%). Motivering enligt nedan.
Opassande motstånd. Många anser att Åtvidaberg är ett passande motstånd för VSK för att de vill föra spelet. Där dras slutsatser från framförallt försäsongsmatcherna mot AIK och Inter Åbo. Jag är benägen att hålla med om just spelförandet. Vad jag däremot ser här är ett betydligt tyngre och mer fysiskt lag i Åtvid. Det VSK hanterade mot AIK och Åbo var lag som försökte rulla sig genom VSK och det lyckades VSK otroligt bra med. Ett mer fysiskt, rakare och framförallt tyngre spel i sista tredjedelen kommer Åtvidaberg att stå för och ett sådant spel genererar bättre effekt än den modell VSK har testats för under försäsongen.
Frågetecken försvagar Grönvitt. Effekten av halvskadade och skadade spelare är dubbel. VSK hade en fantastisk bänk i fjol som kom in och förstärkte VSK:s chanser. Med alla dessa frågetecken så är dels startelvan försvagad och följaktligen också bänken.
Jag lirar denna med!


edit: Lite referat från åtvidabergs hemsida
http://www.atvidabergsff.se/news.asp...&newsID=120176

Citat:
Så var det äntligen dags för premiären i Superettan borta mot Västerås SK på Swedbank Park.



– Man vill igång och spela och det finns alltid ett visst pirr inför varje premiär, men vi har förberett oss väl. Laget ser bra ut och vi har koll på Västerås, så det är bara ut och köra i morgon, säger vår tränare Andreas Thomsson.



Hur ser du på Västerås?

– De vann serien förra året (norrettan). Det är ett ungt lag som kan mycket fotboll och har spring i benen. Det är ett bra kontringslag som är rätt svåra bakåt och har inte släppt in många mål i träningsspelet. De har jobbat ihop en bra mix med snabbhet framåt. Det är ett bra motstånd och vi har respekt för dem.



Är det något speciellt ni pratar om för att lyckas vinna?

– Mycket är tålamod. Tålamod är ett viktigt ord. Vi måste mala på och skapa målchanser. Vi är starka och gjorde fyra snabba mål mot Motala, vilket det inte är ofta man gör. Det gäller att trötta ut motståndarna med fart i passningsspelet och hota med både inlägg och skott från distans. På fasta situationer är förhoppningen att ligga på plus i morgon. Det har sett allt bättre ut med våra servrar den senast tiden, meddelar Andreas Thomsson.



Arosvallen är ett minne blott och arenan heter nu Swedbank Park där underlaget nu är konstgräs.

– Det är ett konstgräs som liknar det som är på de flesta arenor. Vi har tränat på konstgräs så det är givetvis bra att vi kan spela på samma underlag som vi tränar på
, men jag tror inte det är så utslagsgivande att spela på naturgräs även om man tränar på konstgräs, berättar Andreas Thomsson.



Alberis da Silva kan inte spela på grund av skada.

– Det har skett ett bakslag men det tillhör spelet och det ska inte vara något allvarligt, förkunnar Thomsson.




Axel Konradsson är som bekant långtidsskadad. Andreas Johansson, Eric Jangholm Melin och Besart Kalludra vilar.
Truppen

Henrik Gustavsson, Steinar Strömnes, Erik Moberg, Daniel Hallingström, Kristian Bergström, Christoffer Karlsson, Pontus Karlsson, Haris Radetinac, Viktor Prodell, Bruno Marinho, Oscar Möller, Prince Eboagwu, Daniel Swärd, Jesper Arvidsson, Amir Suljic, Gustav Jansson, Magnus Eriksson, Anton Tinnerholm.
Finns till 2.25 på Pinnacle bl.a. Oddset har stigit lite sen den släpptes.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 14:52   #5
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Idag börjar fotbollen. Kan bara hålla med jla i allt han skrivit om Bajen matchen. Förra året läckte vi som en sil. Inför denna säsong har vi äntligen tänkt till lite när det gäller värvningarna.(inga video juggar) Ser dunderbra ut framåt,sen är det givetvis ?? för hur det ser ut bakåt. Så det blir en liten slant på Bajenvinst+ en sudd på ö spel.

Nu måste jag sätta på mig Bajenkallingarna och rusa iväg.
__________________
Mvh
Blixthen
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 15:02   #6
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 125
Sharp$: 341
Standard

Ryggar på Hammarby matchen och Zaragoza
apmongo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 15:04   #7
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixth1958 Visa inlägg
Idag börjar fotbollen. Kan bara hålla med jla i allt han skrivit om Bajen matchen. Förra året läckte vi som en sil. Inför denna säsong har vi äntligen tänkt till lite när det gäller värvningarna.(inga video juggar) Ser dunderbra ut framåt,sen är det givetvis ?? för hur det ser ut bakåt. Så det blir en liten slant på Bajenvinst+ en sudd på ö spel.

Nu måste jag sätta på mig Bajenkallingarna och rusa iväg.
Konstigt att du håller med, båda två är bajen-fans.

Men följ ni hjärtat ert, bajen är ju bäst i världen och kommer vara i allsvenskan nästa år!
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1)
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 15:09   #8
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Konstigt att du håller med, båda två är bajen-fans.

Men följ ni hjärtat ert, bajen är ju bäst i världen och kommer vara i allsvenskan nästa år!
Livet leker
__________________
Mvh
Blixthen
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 15:12   #9
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Konstigt att du håller med, båda två är bajen-fans.

Men följ ni hjärtat ert, bajen är ju bäst i världen och kommer vara i allsvenskan nästa år!
Hehe, jo den översta texten var ju snarare en hyllning till bajen, än något speltips
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 15:23   #10
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Provat krysset i Assyriska - Hammarby matchen. 3.50 känns lite för högt. 1-1?
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 15:42   #11
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jo han brukar ha bra koll på fotbollen i Västerås.
Man kan läsa om matchen på Svenska fans också.

Vad trött jag blir på alla nya idrottsplatser vars namn innehåller Swebank.
Finns det inga andra företag i Sverige som kan köpa namnrättigheter?
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 15:51   #12
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Corner Visa inlägg
Jo han brukar ha bra koll på fotbollen i Västerås.
Man kan läsa om matchen på Svenska fans också.

Vad trött jag blir på alla nya idrottsplatser vars namn innehåller Swebank.
Finns det inga andra företag i Sverige som kan köpa namnrättigheter?
Hehe, jo Guldfågel har ju köpt namn-rättigheterna till Kalmars nya arena
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-04-11 klockan 17:01.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 16:12   #13
 
hoops avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 42
Sharp$: 509


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Provat krysset i Assyriska - Hammarby matchen. 3.50 känns lite för högt. 1-1?

Är med dig på den. Känns som att kryssrisken är rätt hög i en sådan match!
hoop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 16:38   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Hehe, jo Kronfågel har ju köpt namn-rättigheterna till Kalmars nya arena
Guldfågeln faktiskt..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1)
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 17:03   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Går emot strömmen idag igen. Tror absolut mitt VSK kan skaka om Åtvid.

1,74 fick jag på 1X på Betsson.

Man saknar brassarna i kvällens match, MEN det är absolut inte någon förlust då båda två har vart riktigt dåliga.

Framåt har man duktige Mete och bakåt så har man fått tillbaka viktiga mittbackar i träningen.

Att VSK har ett av Superettans mest talangfulla lag är det inte något snack om, och på hemmagräset så är man starka, ikväll väntas dessutom cirka 4000 pers komma på matchen och det bruka vara ett jäkla liv på läktaren.

Lycka till ni som spelar på Åtvid.
__________________
Västerås IK, Västerås SK, IFK Norrköping, Arsenal FC.
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td