Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-14, 16:58   #1
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

Dinamo Zagreb - Malmö FF (CL-kval)


1,65 odds på Dinamo Zagreb hemma.
Malmö FF klarade turligt av Rangers i förra omgången med 2 röda kort för motståndarna i returmötet.
Dinamo är urstarka hemma och körde senast över Karlovac med 5-0 samtidigt som Malmö FF enbart klarade av 1-1 senast mot mjälby.

Nu sänker dinamo zagreb även priset på biljetterna, allt för att få ett så bra tryck som möjligt på onsdag. Dinamo har långsiktigt jobbat för att vara ett lag att räkna med i CL och har betydligt större erfarenhet än Malmö av sådana matcher.

Ett urstarkt Dinamo Zagreb hemma i toppform ser jag som en omöjlighet för Malmö FF och ser klart spelvärde till oddset 1,65.

Fyll gärna på skador/ avstägningar eller annan relevant fakta för denna drabbning.
Vad har ni andra annars för synpunkten?


marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 17:18   #2
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Värt att lägga in är väl att Dynamo inte hade allt för lätt att slå ut finländska mästarna, HJK i deras möte. 1-2 borta där Dynamos andra mål kom på självmål, och returen hemma vann man med 1-0 efter mål i 90:e. För mig så imponerar Malmös "turliga" seger över Rangers betydligt mer än Dynamos resultat mot HJK.

Vidare är 1-1 borta mot ett Mjällby på uppgång inget direkt "uselt" av Malmö. Malmö har aldrig slagit Mjällby på strandvallen....

Malmö får även en väldigt bra uppladdning inför Dynamo. Om man inte mött Milan skulle man ha spelat borta mot Gefle ikväll, vilket man nu slipper. Istället kommer man spela en match mot Milan, där man kan och kommer att lufta friskt i truppen.

Lite fler punkter till matchen bara
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fuzzy_ (+1), mars (+1)
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 17:24   #3
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bikjetterna är sänkta till några enstaka kronor för att vissa fans bojkottar dem har jag för mig.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 17:40   #4
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

Jag håller HJK som ett bättre lag än Malmö FF. HJK har dominerat den finskaligan de senaste åren medan jag håller Malmö som ett mitten plus lag i allsvenskan iår.
HJK är framförallt urstarka hemma (10-0-0 med 33-7 i målskillnad), trots styrkan på hemmaplan så förlorade de med 1-2 mot Dinamo Zagreb.

Stämmer att de har en disput med sina fans, men i.om det låga biljettpriset så kan jag inte föreställa mig något annat än ett fullsatt stadium med ruskigt tryck!
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 17:54   #5
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 297
Standard

Dinamo har ett ungt lag och har väl stupat i sista kvalomgången ett par år i rad nu läste jag på någon annan sida. Om detta nu stämmer tycker jag 1.65 känns lite för dåligt, inte omöjligt att Norling defensivar sig till ett kryss.
Hoppas att Malmö får ett bra resultat idag mot Milan så RoK:are går "all in fläskfilé" på malmö så oddset kanske justeras, för vid nuvarande nivå avstår iaf jag
Gervais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 17:57   #6
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1365


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan tänka mig ett spel på båda lagen gör mål @ 2.0 , tror att Mff chans ligger i mål på bortaplan och försöka hålla så tätt som möjligt bakåt för att gå vidare
över 2,5 @ 2.05 känns inte helt fel.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 17:59   #7
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
Jag håller HJK som ett bättre lag än Malmö FF. HJK har dominerat den finskaligan de senaste åren medan jag håller Malmö som ett mitten plus lag i allsvenskan iår.
HJK är framförallt urstarka hemma (10-0-0 med 33-7 i målskillnad), trots styrkan på hemmaplan så förlorade de med 1-2 mot Dinamo Zagreb.

Stämmer att de har en disput med sina fans, men i.om det låga biljettpriset så kan jag inte föreställa mig något annat än ett fullsatt stadium med ruskigt tryck!
Resonemanget går alltså ut på att HJK är ett bättre lag för att de leder sin liga överlägset, medan Malmö ligger i mitten av sin?
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 20:55   #8
 
mackyyys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö, Sthlm,
Inlägg: 551
Sharp$: 6328

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Det måste ha varit årets skämt ?! HJK bättre...
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 21:03   #9
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Känns som TS har något personligt emot di blåe

Angående biljettpriserna talar det nog nästan mer för MFF i och med att anledningen är att klubben är i bråk med hardcore-supportrarna i ultras, vem tror ni skapar tryck åt sitt lag? Inte är det de som aldrig ser en match men nu passar på när det är billigt iaf.

HJK bättre än MFF jo tjena, man måste va heifare för att anse MFF vara ett mittenlag, dem har visserligen inte presterat i allsvenskan men laget i sig är definitivt ett topplag i allsvenskan och när man då kan prestera i CL och det nu blivit klart att det är där krutet kommer läggas och där spelarna (t.o.m. Wilton!) visar att dem verkligen kämpar för att vinna så tror jag det hela är en väldigt öppen affär. Jag avstår iaf definitivt ett odds som 1.65
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 22:52   #10
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jämför topplagen i Veikkausliga & Allsvenskan. Enligt said, marling.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 00:06   #11
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 300
Standard

Ursäkta, men jag begriper inte denna hype av Zagreb. Visst de är e bra lag i HNL o har förmhåga ätt dels plocka fram talanger o galna supporters. Men att anse att det finns spelvärde på 1an pga: 1-1 mot maif, Zagrebs vinst mot Hjk är kanske inte det bästa. Mff har alltid haft svårt mot maif, tex samma är de tog guld blev de utspelade av maif på bortaplan med 4-0(?), jag kan tillägga att jag INTE är mffare snarare raka motsatsen, Hifare (med andra ord är det definitivt inte hjärtat som talar). Men om vi går till 2-1 matchen mot HJK, så såg jag den, då jag tyvärr hade spelat på Hjk. Men men, till poängen, HJK dominerade första halvlek, och pga ett misstag/självmål släppte de in Zagreb i matchen. Spelmässigt var det hjks match. Nu ska det dock tilläggas att kroaterna har hemmaplan, men att deras lag, föraktade "helvetesarena" o fans ska vara värre än Rangers tror jag inte på (Finns en anledning till att Rangers supporters är portade från bortamatcher i Europa). Om Malmö kommer upp i den förmåga de är kapabla till kan de slå Zagreb, och skulle därför lägga min slant på att mff gör mål el raka tvåan. Jag väljer att avstå från att blanda in jippo-matchen mot milan i min analys.

Ursäkta stavningen o den uteblivna styckeindelningen, fick posta detta från mobilen

Senast redigerad av kiffmeister den 2011-08-15 klockan 00:09.
kiffmeister är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 23:08   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 173
Standard

Resonemanget kring att HJK är bättre än MFF för att de krossar i sin liga är bara att glömma. Såg Inter Turku på Zinken i årets genrep mot Bajen och de såg mer ut som ett korpengäng än ett topplag. Jag är fullt införstådd med att det var en försäsongsmatch, men så mycket vassare på att sparka boll blir man inte på ett halvår och klasskillnaden var uppenbar. Skulle Södermalm ligga i Finland så skulle vi jaga titlar varje år...
Allsvenskan är vassare än Veikkausliiga helt enkelt. Har väldigt dålig koll på den kroatiska ligan men litar på att talangscouter runtom i världen har bra koll och tappar den på befintlig talang, vilket bör innebära ett ungt men uppenbarligen kompetent Dinamo.
På andra sidan ett MFF med utmärkt uppladdning och självförtroende, ett knippe rutinerade herrar, stabilt lag och offensiva hot.

Till väsentligheterna, 1.65 på Zagreb är för lågt. Tycker att chansen för oavgjort är snudd på lika stor och väljer därmed X samt en miniatyrslant på 1-1.
janson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 00:44   #13
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

mars, nope. Är inte emot de blåa. Hade jag inte spelet på denna matchen hade jag hållit på Malmö. Måste vara realist och jag förstår inte hur Malmö kommer orka stå emot tunga Dinamo Zagreb... hemma.

Oddset droppar en aning, lär väl fortsätta lite till neråt under morgondagen...
Hoppas ni hann ta oddset så tidigt som möjligt, öppnade på bl.a. 1,75 hos unibet.


Väl mött
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 01:30   #14
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 156
Sharp$: 1641

Nani
Stats: 31 - 37 - 6
ROI: 88.81%
Vinstprocent: 45.59%

Standard

Det finns bara 2 lag i den Kroatiska ligan och det är Zagreb och Hajduk, resten är lika kassa som bottenlag i Allsvenskan så 5-0 mot Karlovac är inget att jubla för och inget att oroa sig för,

Det jag skulle oroa mig för är att Dinamo kommer köra för fullt från min 1 och försöka trycka dit en boll och få publiken i ryggen,

KAN MFF hålla 0-0 fram till andra halvlek så kommer det sprida sig oro i hemmalaget och publiken kommer inte vara lika BRA o ha..

Detta kan MFF klara av att ta med sig 0-0 eller kanske t.o.m vinna med 1-0..

Nani är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 02:03   #15
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror ni verkligen matchen kommer bli så tillknäppt? Jag tror mer på mål. Skulle Malmö byta filosofi nu helt plötsligt efter bragden mot Rangers? Jag tror inte det. Dom spelade väldigt respektlöst och kaxigt borta mot Rangers och i den matchen hade det absolut kunnat bli över 3-4 mål. Många chanser åt båda hållen som missades.

Nu vet jag inte mycket om Zagreb och hur stabila dom är i försvaret vilket kanske kan göra en stor skillnad i spelet jämfört med Rangers pensionärförsvarare. Spontant känns överspelet bra som någon ovan skrev.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 05:09   #16
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Här avstår jag spel direkt. Man ska inte göra det för svårt för sig
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 07:56   #17
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
mars, nope. Är inte emot de blåa. Hade jag inte spelet på denna matchen hade jag hållit på Malmö. Måste vara realist och jag förstår inte hur Malmö kommer orka stå emot tunga Dinamo Zagreb... hemma.

Oddset droppar en aning, lär väl fortsätta lite till neråt under morgondagen...
Hoppas ni hann ta oddset så tidigt som möjligt, öppnade på bl.a. 1,75 hos unibet.


Väl mött
Om du anser att 1.75 vara ett alldeles för högt odds på Zagreb, vad ger du då Malmö för chanser att i varje fall plocka en poäng?
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 09:00   #18
 
Fishjuttas avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 130
Sharp$: 599


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kommer bli en rolig match att se, hoppas Malmö vinner så vi får ett svenskt lag i CL. Någon som vet om Zagreb är bra på huvudet? Såg ganska darrigt ut i Malmö försvaret på den delen mot Rangers, som tur var gick det bra endå
Fishjutta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 13:29   #19
 
TheDarkKnights avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Jag är MFF;are och Di Blåe in i själen så jag tippar med hjärtat och har gjort min analys där efter. Givetvis håller jag nere insatsen och huvudmålet är att inte att tjäna pengar i denna match det är bara en bonus.

Mitt spel inför kvällens match blir X2. Till oddset 2,20 är det taget alla dagar i veckan. Zagreb har misslyckats flera år att kvala in till CL, och ja Zagreb är ett bättre lag än Malmö och man är favoriter. Däremot har man en enorm press på sig och kniv mot strupen, som ni nämnt i tråden så är en läsk på pressbyrån dyrare än biljett till matchen ikväll och Zagreb har problem med sina hard-core fans. Och den "kokande grytan" dem skulle skapa med sin plan? För det första så har dem löparbanor runt hela planen och för de andra så är första raden rätt högt upp, mycket folk men man kommer knappast få de trycket som MFF har möjlighet till på sin himmaborg.

Lägg där även till att detta Zagreb åkte ut redan i tredje omgången förra året mot Sheriff Thiraspol! Och ni som kommer dragandes med Zagrebs form mot MFF. Jämför motståndet, nu har jag inte stenhård koll på kroatiska ligan, men rent generellt känns de som att Malmö kommer spela med ett snabbare tempo än vad Zagrebs motståndare har gjort senast.

Jag tänker mig de här Scenariot, Danne Larsson springer i djupled och han tillsammans med Wilton skapar oro i Zagrebs försvar. Ett tidigt mål, och jag tror och hoppas på att de blir lite irrigt och panikslaget i Zagreb. Troligt med oavgjort? Hyffsat, troligt med Mff-Seger? Inte direkt. Värt att chansa med en liten peng på ett odds på 2,20. ABSOLUT!

Kom ihåg, jag är inte objektiv i min analys eller mitt spel ikväll. Oddset är taget ifrån Bet365.
__________________
"At the end of the day it doesn't matter why I like a play, it just matters whether the play wins or loses."

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 15:07   #20
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

Jag tror mer på total dominans av Zagreb som vet att de måste stänga igen denna omgång redan på deras hemmaplan.
3-0 Dinamo Zagreb?
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 15:10   #21
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1365


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Båda lagen gör mål 2,20@Bet365 Mff bör göra mål på bortplan, kan va bra och ha i ryggen i returen, att Zagreb gör mål känns rätt säkert.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 16:27   #22
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
Jag tror mer på total dominans av Zagreb som vet att de måste stänga igen denna omgång redan på deras hemmaplan.
3-0 Dinamo Zagreb?
Om du anser att 1.75 vara ett alldeles för högt odds på Zagreb, vad ger du då Malmö för chanser att i varje fall plocka en poäng?
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 19:13   #23
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Kollade in spreadbetting linorna så här en halvtimme innan avspark och de ger följande goal linor 1,8 - 0,6.

Mao 66,38% - 21,85% - 11,76% på 1x2.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 20:57   #24
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Vilken idiotmålvakt!!!!!! Hade ju inget för att fälla honom där - mycket orutinerat!!! Han hade ju bara att täcka ut spelaren och bollen - var ju inte mycket till vinkel där... Sopa!!!

Jag hade varit galen om jag spelat eller var coach/medspelare...


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-08-17 klockan 21:04.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 21:11   #25
 
Oscars avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 388
Sharp$: 3516
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Vilken idiotmålvakt!!!!!! Hade ju inget för att fälla honom där - mycket orutinerat!!! Han hade ju bara att täcka ut spelaren och bollen - var ju inte mycket till vinkel där... Sopa!!!

Jag hade varit galen om jag spelat eller var coach/medspelare...


/Badass
Inte bara målvaktens fel..
Orutinerat av de 5 spelarna som de/han dribblade sig förbi och dåligt att inte rensa iväg bollen ordentligt. Ska det va så ska det va, inga fjuttrensningar.

Imo..
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 21:30   #26
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oscar Visa inlägg
Inte bara målvaktens fel..
Orutinerat av de 5 spelarna som de/han dribblade sig förbi och dåligt att inte rensa iväg bollen ordentligt. Ska det va så ska det va, inga fjuttrensningar.

Imo..

Visst är det så men som sista utpost så måste man kunna begära mer än dennes agerande - han hade bara kunnat stå rakt upp och ner och tagit bollen - istället överarbetar han situationen och ser inte att målskytten inte har någon vinkel att tala om...

Dåligt!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 21:38   #27
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Katastrofalt försvar kan verkligen tilläggas...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 21:40   #28
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Det är ändå för dåligt av Dusan att orsaka två mål. Killen e bra på att rädda skott men han har fan verkligen inget spelsinne, tragiskt me dessa felbeslut.. fyfan va man saknar Dahlin.

Snyggt ni som lira both teams to score och över.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 21:43   #29
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

Tråkigt att det gick som det gick för Malmö, men annars en ruskig skön vinst för Dinamo Zagreb.
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 21:47   #30
 
phekstroms avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 109
Sharp$: 1615


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Detta visar ännu en gång att allsvenskan inte står sig så bra emot andra ligor Europa. Det är fantastiskt så dålig den är.
phekstrom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 22:04   #31
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av phekstrom Visa inlägg
Detta visar ännu en gång att allsvenskan inte står sig så bra emot andra ligor Europa. Det är fantastiskt så dålig den är.

Hear yea, hear yea - detta har jag påtalat i åratal på diverse forum och ofta fått skit för det! Nu skall man inte basera detta på en match och det gör jag inte heller! Allsvenskan är katastrofalt dålig internationellt sett!

Skulle tippa att vi är 3:a i Norden och kanske högst 9-10 i Europa idag...! Inte imponerande...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 22:37   #32
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Hear yea, hear yea - detta har jag påtalat i åratal på diverse forum och ofta fått skit för det! Nu skall man inte basera detta på en match och det gör jag inte heller! Allsvenskan är katastrofalt dålig internationellt sett!

Skulle tippa att vi är 3:a i Norden och kanske högst 9-10 i Europa idag...! Inte imponerande...!


/Badass
Våran Allsvenska är rankad som nr.24 i europa. 2011-2012 (28:a 2010-2011)
Danmark 12:a, Norge 25:a, Finland plats 30 och Island 41:a

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_co...urrent_ranking
smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 22:51   #33
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har ingen bra koll på Allsvenskan eller Danska ligan. Men ni som har, om vi spekulerar, hur stora chanser tror ni MFF hade haft mot Odense som tog en imponerande seger idag? Hade dom fått däng där med?

Senast redigerad av vessl123 den 2011-08-17 klockan 22:53.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 22:57   #34
 
Fishjuttas avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 130
Sharp$: 599


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Har ingen bra koll på Allsvenskan eller Danska ligan. Men ni som har, om vi spekulerar, hur stora chanser tror ni MFF hade haft mot Odense som tog en imponerande seger idag? Hade dom fått däng där med?
Odense är ruggigt bra hemma, hade nog tvålat dit Malmö också. Verkar som svenska lag har svårt att försvara, rinner ju iväg målmässigt så ofta. Borde kört köttmur efter 1-1 målet

Senast redigerad av Fishjutta den 2011-08-17 klockan 22:58.
Fishjutta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 23:08   #35
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smak Visa inlägg
Våran Allsvenska är rankad som nr.24 i europa. 2011-2012 (28:a 2010-2011)
Danmark 12:a, Norge 25:a, Finland plats 30 och Island 41:a

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_co...urrent_ranking

För det första - jag är full nu!!!

Då har vi detta överstökat, hoppas jag! Nu till det mest otroliga - jag har i den snabba "överslagsräkningen" jag gjorde "glömt" dessa och det är ju bara så oförlåtligt:


England
Holland
Grekland
Belgien
Turkiet

Där bommade jag med otroliga mått! Men till mitt försvar - det var ett väldigt snabbt överslag på ligorna i Europa!


Men att nedanstående inhemska ligor skulle vara bättre än Allsvenskan håller inte ens jag med om:

Ukraina
Schweiz
Österrike
Skottland
Cypern
Israel
Kroatien
Tjeckien
Vitryssland
Rumänien
Polen

Vissa av länderna innehar lag som lätt slår lag i Allsvenskan men sett till det stora hela så är dessa länders ligor sämre än Allsvenskan!


Summa summarum så skulle jag lägga Sverige som 14:e land i Europa och det är då efter följande länders inhemska ligor - ordningen ej gjord efter styrkeförhållandet... Förutom att Sverige är sist bland dessa:


Norge
Danmark
Tyskland
Portugal
Spanien
Italien
Frankrike
Ryssland
England
Holland
Grekland
Belgien
Turkiet
Sverige



/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 23:31   #36
 
Fishjuttas avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 130
Sharp$: 599


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stämmer nog ganska bra, flera av ligorna har något lag som skulle spöa alla svenska såsom shaktar. Men överlag är nog Allsvenskan jämnare.
Fishjutta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 07:36   #37
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fishjutta Visa inlägg
Stämmer nog ganska bra, flera av ligorna har något lag som skulle spöa alla svenska såsom shaktar. Men överlag är nog Allsvenskan jämnare.
Exempelvis Polen och Israel har 3 lag kvar i europaspelet och Ukraina har 5. Tjeckien har 2 lag kvar varav laget som just nu ligger 9a i ligan efter 3 matcher vann mot FCK med 3-1 på bortaplan.
Varför skulle Allsvenskan vara jämnare?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gervais (+1), Redbull (+5), Piturek (+5), Vlad (+1)
bafzel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 08:50   #38
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Vissa av länderna innehar lag som lätt slår lag i Allsvenskan men sett till det stora hela så är dessa länders ligor sämre än Allsvenskan!
/Badass

Håller inte alls med om ditt resonemang kring att Allsvenskan är jämnare än exempelvis den polska-eller ukrainskaligan. Precis som någon skrev innan så har Polen, Israel och Ukraina (för att nämna några) lag som ofta går till antigen CL eller EL. Tror heller inte för den delen att vår liga är jämnare än ovannämnda. Att vi har en liga där alla lag kan slå alla tror jag är negativt för utvecklingen. Vi behöver skapa ett toppsikte och jag hoppas det håller på att hända nu i och med att HIF och Elfsborg börjar etablera sig som riktiga topplag. Att vår botten dessutom skulle hålla högre klass än Polen eller Ukraina har jag svårt att tro på. För fan vi har lag som Halmstad och Syrianska i botten...

Nä jag tycker Sveriges placering på UEFA:s officiella ligarankning stämmer ganska bra med verkligheten. Vår liga är ett skämt. Kolla bara på gårdagens match. MFF hade fan inte en chans. Blev totalt utspelade. 64% - 36% bollinnehav och 19-1 i målchanser (14-1 skott på mål), enligt flashscore.com.

Att vi sedan har en inkompetent organisation som styr svensk fotboll (Svff) och en jävla idiot till ordförande (Lagrell) är en annan diskussion.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piturek (+5), bokis29 (+1), dillehal (+1), Shell Peppe (+1), Vlad (+1), apekatt66 (+1)
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 11:56   #39
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

Dock är topplagen från alla de nämnda ligorna bättre än topplagen i de svenska ligorna. Det är därför t.e.x Malmö åkte på så mycket däng som dom gjorde igår...

Allsvenskan må vara jämnt, men det räcker inte i Europa sammanhang.
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 19:20   #40
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

HJK visar återigen hur starka dom är hemma och vinner med 2-0!

Mvh
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 22:19   #41
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Redbull Visa inlägg
Håller inte alls med om ditt resonemang kring att Allsvenskan är jämnare än exempelvis den polska-eller ukrainskaligan. Precis som någon skrev innan så har Polen, Israel och Ukraina (för att nämna några) lag som ofta går till antigen CL eller EL. Tror heller inte för den delen att vår liga är jämnare än ovannämnda. Att vi har en liga där alla lag kan slå alla tror jag är negativt för utvecklingen. Vi behöver skapa ett toppsikte och jag hoppas det håller på att hända nu i och med att HIF och Elfsborg börjar etablera sig som riktiga topplag. Att vår botten dessutom skulle hålla högre klass än Polen eller Ukraina har jag svårt att tro på. För fan vi har lag som Halmstad och Syrianska i botten...

Nä jag tycker Sveriges placering på UEFA:s officiella ligarankning stämmer ganska bra med verkligheten. Vår liga är ett skämt. Kolla bara på gårdagens match. MFF hade fan inte en chans. Blev totalt utspelade. 64% - 36% bollinnehav och 19-1 i målchanser (14-1 skott på mål), enligt flashscore.com.

Att vi sedan har en inkompetent organisation som styr svensk fotboll (Svff) och en jävla idiot till ordförande (Lagrell) är en annan diskussion.


Det var det jag ville få fram igår, bland annat, att Allsvenskan suger hästballe - men det gick inget vidare... Håller helt med dig att Allsvenskan är ett skämt...!


/Badasss
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td