Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-18, 14:45   #31
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
TS är optimist å inte helt för "ORÖD" i sammanhanget , men jag uppskattar då chanserna att vara ett par procent högre än booreds kalkuleringar iaf .. för att 2.80 ska vara ett bra odds måste väl kalkuleringen sluta på ca: 35% va? tappat kalkuleringen där men ja, jag tror ju att Pool ser det som en stor chans och möjlighet att sätta ner Arsenal redan tidigt medans Arsenal har väldigt mkt att förlora..
OK då förstår jag

2.80=35-36% chans så om du så bara ger Pool 40% chans att vinna SU så är det kanonbra odds. Alla värderar olika det är därför det är kul med forumet.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 15:05   #32
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Var TS som skrev 50% men visst 2.30 på +0 är ett riktigt bra odds som bara är att glömma nu för oss som inte var på hugget i början av veckan. Känns som oddsen ligger ungefär rätt nu på +0 (1.85-2.08 på SBO)

Liverpool imponerade inte så oerhört mot Sunderland (jag är nöjd med krysset ändå) och känns som Suarez behöver ett par matcher till innan han är på topp även om han nätade. Går +0 på Arsenal över 1.90 kommer jag vara på andra sidan men annars lycka till alla på Pool.
Det förstår jag, Arsenal ska inte vara dog hemma på Emirates mot något lag i dagens läge enligt mig. Får de däremot den säsongsstart som jag tror att de kan få i och med avsaknad av Cesc och några skador så kommer de nog vara dogs mot både City, Chelsea och Utd eller måtminstone ligga på typ 2.70 - 3.30 - 2.70.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 23:28   #33
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Inte för att vara sån, men jag har sett Liverpool-fans skriva upp sitt lag i flera säsonger nu för att sedan sluta med ett magplask (De var inte ens bra i premiären!). Bara tacka och ta emot att alla spelat upp oddset på Gunners.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1), Piturek (+1)
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 23:45   #34
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 297
Standard

Jag minns en period runt sekelskiftet då LFC aldrig förlorade borta mot Arsenal, men det var också på en annan arena vid namn Highbury... Kanske "vi" kan påbörja en ny sådan era, fast gräsmattan kallas för "Emirates Stadium"?!

Någon annan som minns när Titi Camara fick en en smörpass och gågata på offensiv planhalva och dessutom levererade snyggt med en bredsida till en 1-0 seger bakom en chanslös David Seaman?

// X
Xavier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 07:02   #35
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Inte för att vara sån, men jag har sett Liverpool-fans skriva upp sitt lag i flera säsonger nu för att sedan sluta med ett magplask (De var inte ens bra i premiären!). Bara tacka och ta emot att alla spelat upp oddset på Gunners.
Fast då måste du ju ändå säga att laget ser bättre ut både IRL och på pappret än både förra och förr-förra säsongen?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 08:34   #36
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Fast då måste du ju ändå säga att laget ser bättre ut både IRL och på pappret än både förra och förr-förra säsongen?
Istället för att titta på just inblandade lag åratal bak kan man också titta på lag i motsvarande position under åren. Detta torde utan att kolla upp grovt gynna Liverpools%(jämfört med att kolla på just inblandade lags data), liksom fakta att dom flesta har fortfarande Arsenal ett snäpp ovanför Liverpool i slutplacering medan jag sänkt ner dom till exakt samma nivå(B++ på en skala A-E).

siffrorna för B vs B för ett antal år bakåt:
156 spelade 65(42%) - 54(34%) - 37(24%) 207 - 158

Visst, det är endast grunden för tidiga rå%, utan några uppställningar osv men ändå fakta för lag precis under toppen under ca sista 15år.

Att tex lyfta upp Liverpool till samma klass som Chelsea och Man U skulle säkert ge iaf nåt i närheten av nämnda 35%. Men att ge dom ~50%-ökning i vinstchans(24% => 35%) på redan snälla siffror ur ingenstans känns ju knappast rimligt?

Senast redigerad av boored den 2011-08-19 klockan 08:49.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 11:06   #37
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Istället för att titta på just inblandade lag åratal bak kan man också titta på lag i motsvarande position under åren. Detta torde utan att kolla upp grovt gynna Liverpools%(jämfört med att kolla på just inblandade lags data), liksom fakta att dom flesta har fortfarande Arsenal ett snäpp ovanför Liverpool i slutplacering medan jag sänkt ner dom till exakt samma nivå(B++ på en skala A-E).

siffrorna för B vs B för ett antal år bakåt:
156 spelade 65(42%) - 54(34%) - 37(24%) 207 - 158

Visst, det är endast grunden för tidiga rå%, utan några uppställningar osv men ändå fakta för lag precis under toppen under ca sista 15år.

Att tex lyfta upp Liverpool till samma klass som Chelsea och Man U skulle säkert ge iaf nåt i närheten av nämnda 35%. Men att ge dom ~50%-ökning i vinstchans(24% => 35%) på redan snälla siffror ur ingenstans känns ju knappast rimligt?
Men då räknar du helt bort gällande situation i båda lag. Liverpool har ett lag där lagets kuggar håller på och spelar ihop sig. Arsenal har ett lag som måste fundera ut hur de ska spela utan lagets kuggar. Även om Nasri + Fabregas var något ojämna under förra säsongen tror jag deras saknad kommer att bli märkbar i säsongsinledningen.

De har gjort tre mål på senaste fem matcherna på Emirates och har vunnit 2 matcher av senaste 12 i ligan. Med resa till Udinese på onsdag i tankarna...
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 11:59   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror oddset kan komma att stiga (har redan höjts 0.1 på bet365 t.ex.) när sharps hoppar på Arsenal, så det kan komma värde tillbaks till 2an om det går över 3 igen (baserat på Booreds %) då..

Men som sagt, klart man är färgad som inbiten Liverpool supporter
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 12:21   #39
 
Fishjuttas avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 130
Sharp$: 599


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Go Pool
__________________
Det är bara jobbigt att gå när jag måste någonstans!
Fishjutta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 12:43   #40
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Plockade faktiskt Liverpool till 3.6, känns rätt bra. Var bara tvungen att skriva det
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 12:44   #41
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 721
Standard

Det här är en märklig match. Det var inte för så många månader sedan som arsenals fans talade om att vinna titlar. Nu drömmer de om fjärdeplatsen. Liverpools fans däremot verkar ha glömt bort att förra säsongen var de ett mittenlag och har helt orealistiska förväntningar på årets säsong.

Senast redigerad av Flex den 2011-08-19 klockan 13:54.
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 12:59   #42
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Men då räknar du helt bort gällande situation i båda lag. Liverpool har ett lag där lagets kuggar håller på och spelar ihop sig. Arsenal har ett lag som måste fundera ut hur de ska spela utan lagets kuggar. Även om Nasri + Fabregas var något ojämna under förra säsongen tror jag deras saknad kommer att bli märkbar i säsongsinledningen.

De har gjort tre mål på senaste fem matcherna på Emirates och har vunnit 2 matcher av senaste 12 i ligan. Med resa till Udinese på onsdag i tankarna...
Arsenal var faktiskt utan Cesc i 15 ligamatcher ifjol och utan Nasri i 8 ligamatcher, det gick rätt okej ändå.

Dessutom har Arsenal i åtminstone sina tre senaste matcher (Benfica, Newcastle, Udinese) lirat utan Cesc/Nasri. Det kan inte vara en chock för truppen att lira utan dessa gossar..
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 13:14   #43
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Arsenal var faktiskt utan Cesc i 15 ligamatcher ifjol och utan Nasri i 8 ligamatcher, det gick rätt okej ändå.

Dessutom har Arsenal i åtminstone sina tre senaste matcher (Benfica, Newcastle, Udinese) lirat utan Cesc/Nasri. Det kan inte vara en chock för truppen att lira utan dessa gossar..
Säkert inte. Och ja, det gick ju OK förra säsongen. Jag ser absolut ett lag som ska vara favoriter hemma mot Liverpool. Av de tre senaste matcher du nämnt såg jag bara Udinese-matchen, och det fanns väl inget som antydde att de skulle klara sig särskilt bra utan dem heller.. vi får se. Nasri kan väl gå, men tappet av Fabregas tror jag blir för stort.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 13:16   #44
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Säkert inte. Och ja, det gick ju OK förra säsongen. Jag ser absolut ett lag som ska vara favoriter hemma mot Liverpool. Av de tre senaste matcher du nämnt såg jag bara Udinese-matchen, och det fanns väl inget som antydde att de skulle klara sig särskilt bra utan dem heller.. vi får se. Nasri kan väl gå, men tappet av Fabregas tror jag blir för stort.
http://www.talksport.co.uk/magazine/...s-emirates?p=2
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 13:45   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Song å Wilshere är ju åxå borta, såsom Fabregas (snitt på 6.57 chanser per match om man ska dra det krasst, MINIMUM beroende på vilka som faktiskt spelar) .. är Nasri bestämt borta eller spelar han imorgon? Rosicky är väl tveksam han med?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td