Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-23, 08:57   #1
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

Elitserien 23/2


Elitserien (Sverige)
2012-02-23 19:00: Brynäs IF vs HV 71
2012-02-23 19:00: Djurgårdens IF vs Växjö Lakers HC ML
2012-02-23 19:00: Färjestads BK ML vs AIK IF
2012-02-23 19:00: Modo Hockey vs Skellefteå AIK
2012-02-23 19:00: Timrå IK vs Linköpings HC

Två formstarka lag möts i Karlstad i kväll, då #6 Färjestad (6-2-2) tar emot #7 AIK (5-2-3). Lagen har möts fyra gånger under säsongen, där stockholmarna vunnit tre av dem, varav det senaste med 3-0, i Stockholm.

Färjestad har spelat stabilt och vunnit de senaste tre med en målskillnad på 10-1, varav shutouts de senaste två. Torpet har verkligen imponerat i kassen och förstakedjan i form a Berglund, Wallin och Lundh har sett lovande ut.

AIK kommer ifrån en förlust mot Frölunda, där det ända målet kom först på straffar. (Förövrigt ett sömnpiller till match...) Man har tagit poäng i de senaste fem, vilket givetvis är bra grejer. Räcker det mot FBK?

- "Nu gäller det att försöka fortsätta. Vi har en uppåtgående trend och det finns ingen anledning att sakta ner. Nu ska vi träna bra, slita och jobba hårt", säger Lundh. (hockeyligan.se)

Jag väljer att tro på Lundh och spelar ML-ettan som just nu ligger på 1.781 hos Pinnacle.


Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.

Senast redigerad av nausea den 2012-02-23 klockan 17:40.
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 09:37   #2
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Jag tycker det är väldigt öppna matcher idag, all statistik och info jag gått igenom väger i stort sett lika. Eller så är det bara min form som inte vågar ta ställning, haha. Jag hoppas på nå info under dagen om skador eller sjukdomar som skulle kunna göra det lättare, eller kanske lite input från er duktiga.

Idag tror jag att Djurgården kan vända på steken. Det har varit fyra jämna matcher lagen emellan men Djurgården har vunnit båda matcherna hemma under full tid och sedan en efter förlängning nere i Växjö. Men här bryter vi av med en betydligt bättre form på Växjö som vill behålla sin slutspelsplats och DIF som vill bort från kvalplatsen. Av de fyra matcherna har två gått över och två under. Som sagt så tror jag DIF kan vända formen idag men till oddset 2.15 ser jag inget värde utan då finns det mer värde på Växjö till 3.0. Tror dock Växjö kommer sjunka och hamna runt 2.60?

Skellefteå tog sin första seger på fem matcher senast mot Timrå. De har vunnit alla matcher mot Modo denna säsong men frågan är om inte Modos vilja efter en slutspelsplats kan ställa till det idag. Två av fem matcher har gått över linan och idag är det framåt som gäller för Modo och då tror jag det kommer bli lite svängigt och sluta över till 2.65.

Är också jag inne på Färjestad men de brukar ha svårt för AIK. Formen är liknande och här tror jag det blir målsnålt men oddset är ett skämt.

Linköping tog en härig seger mot Brynäs sist med en Norrena i form men de blandar verkligen sina insatser. Skulle de få igång Hlinka & CO så skulle de vara att lita på. De har däremot torskat fyra av fem matcher mot Timrå i år men jag tror att de är hungrigare än Timrå då de inte vill hamna på kvalplats samt att de fortfarande finns chans på slutspel. Däremot vet jag inte om 1.80 lockar.
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 09:54   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Brynäs känns som dagens bästa spel.

* Vunnit sina 9 senaste hemmamatcher, varav 8 (!!) är trepoängare!

* Tagit poäng i sina 13 senaste hemmamatcher!

* Har 5 raka hemmasegrar mot HV71!

* Har relativt lätt mot Hv71. Brynäs har tagit 10 av 12 poäng mot HV denna säsong (och 19 av 27 p senaste två säsongerna mot HV)

HV saknade dessutom viktiga spelare senast, sju gubbar var borta mot Luleå (bl.a Davidsson, Luoma, Daniel Larsson). Tveksamt om de kommer till spel ikväll. HV gjorde trots det en bra match mot Luleå, men räcker det mot enormt hemmastarka Brynäs, med det mentala övertaget?

http://www.oddsportal.com/hockey/swe...-hv-71-794680/

Senast redigerad av Piturek den 2012-02-23 klockan 10:03.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 11:08   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 145
Standard

Det är intressant att se alla seriösa försök till analyser av förutsättningarna inför
Elitserie matcherna. Men efter denna långa säsong, så kan man konstatera att resultaten
svänger alltför mycket, för att låta fler än högst en match per omgång, ingå i ett flerspelsystem - Lången -. Oavsett hur "bra" varje lag tycks vara, så är det ändå inställningen inför matcherna som tycks vara avgörande. Behovet av poäng, som säkerligen finns i samtliga lag, varierar dock med denna "inställning" tillsammans med andra outgrundliga faktorer. Elitserie hockeyn är alltför oförutsägbar för att lägga ett bet på, utan driften att ändå spela på resultaten får ses som ursprunget från det rent sportsliga intresset. Men jag tycker att det är så stor sannolikhet att man "går bort sig" i ett sådant bet.
Challe Berglund uttalade någon gång att ett lag som haft en storhetstid, men som befinner sig i en obruten utförsbacke, har mycket svårare att få in alla nödvändiga komponenter i faktorn "Inställningen" mot ett lag som kommer från "ingenstans" och som har allt att vinna men inget att förlora. Med denna analys som nyckel till matchen Dif-Växjö, så kommer tyvärr Dif förlora även denna , kanske t.o.m efter målsnöret (dvs OT)
thomas88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 11:57   #5
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 43
Sharp$: 240
Standard

Kan bara hålla med dig där thomas88. Elitserien känns oviss, statistiken och logiken försvinner när en serie är för jämn. Däremot är det lättare att få en känsla för Ö/U-spel eller spel på bomben.
Sangque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 12:34   #6
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

När en liga är så jämn som elitserien betyder det att det alltid finns värden att hitta i hundarna. Alla lag kan slå alla hela tiden, vilket oddsen ofta inte motsvarar.

Att spela på att till exempel sviter bryts har under de två senaste säsongerna visat sig lönsamt, likaså att såväl hemma som borta hundar ofta vinner.

Krysset är ytterst farligt och en riktig glädjedödare - bäst gör man i att spela segerspel så slipper man en hel container med ågren.

Anser alltså att det finns gott om spelvärde i ES och övriga europeiska hockeyligor som tightat ihop sig rejält på sistone - däremot får man kanske tänka steget längre än att hitta säkra favoriter till lägre odds.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 15:37   #7
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Precis som du säger har första-kedjan fungerat riktigt bra när Lundh kom in som en sista kugge. Peppe har varit riktigt bra hela säsongen men det är kul att de hittat en kedja där han kan få producera poäng.
Han och Berglund har hittat varandra riktigt bra de senaste matcherna och båda har fin form. Jag tycker helt klart det är värt att lira C. Berglund som målskytt till 3.55 på Bet24, samt även Lundh till 7 i odds som visserligen är en bättre framspelare än målskytt, men med den formen han är i är det helt klart värt att testa enligt mig.

Enroth, finns inte alltid värde i underdogsen, vore alldeles för enkelt då. Men helt klart lönar det sig i längden att lira underdogs istället för favs. Det är väldigt ofta värde i dogsen iaf
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2012-02-23 klockan 15:42.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 16:16   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 145
Standard

Vill gärna göra tillägget i mitt resonemang ovan, utan att vilja vara optimism dödare.
Om man "fegar"/är förståndig och dessutom erfaren, och samtliga matcher verkar vara svåra att tippa. Då väljer nog de flesta att spela på den match där typ: en serieledare medverkar. Alla ni som tidigare har fått "se på fan", just denna "mest säkra matchen" lockar fram den ovannämnda hunden. Så mitt råd är att Chansa med att avstå just den matchen som verkar vara lättast att tippa. I dag så talar vi förstås ; Brynäs? Låt hundarna skälla fritt utan medverkan. Lira på Huddinge istället idag
thomas88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 17:03   #9
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Enroth, finns inte alltid värde i underdogsen, vore alldeles för enkelt då. Men helt klart lönar det sig i längden att lira underdogs istället för favs. Det är väldigt ofta värde i dogsen iaf
Menade ju givetvis inte att alla byrackor alltid hade ett värde. Utryckte mig kanske lite klumpigt...

Men ett lite små intressant faktum är att om man exempelvis spelat alla bortadogs med odds över 3.00 skulle man legat över 30% träff och plussat ganska fint.

Citat:
Ursprungligen postat av thomas88 Visa inlägg
Vill gärna göra tillägget i mitt resonemang ovan, utan att vilja vara optimism dödare.
Om man "fegar"/är förståndig och dessutom erfaren, och samtliga matcher verkar vara svåra att tippa. Då väljer nog de flesta att spela på den match där typ: en serieledare medverkar. Alla ni som tidigare har fått "se på fan", just denna "mest säkra matchen" lockar fram den ovannämnda hunden. Så mitt råd är att Chansa med att avstå just den matchen som verkar vara lättast att tippa. I dag så talar vi förstås ; Brynäs? Låt hundarna skälla fritt utan medverkan. Lira på Huddinge istället idag
I fallet Brynäs satsar jag nog hellre än peng på HV71 (spontant, har inga odds i minnet) än att stå över faktiskt. Visst står HV utan många spelare men jag tycker ändå det ser ganska bra ut och att Brynäs vinstsvit skulle leva vidare är statistiskt orealistiskt.

Huddinge tillhör en annan tråd men ja, där finns det helt klart ett värde. Oddsen ger väl ungefär 50% och det känns fel. Hudiksvall är inte ett lag med Allsvenska kvalitéer eller förutsättningar.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 20:16   #10
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jahapp, HV spelade ju hem det där bekvämt och Hudik skrällde - så kan det gå ibland. Glad att ja la en slant på det förstnämnda i alla fall
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 20:59   #11
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

Växjö räckte inte riktigt till, men FBK spelade som vanligt stabilt. En målskillnad på 13-2 nu, de senaste fyra. Inte att leka med.

1/2 på Elitserien för dagen. +0.34 units.
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-24, 00:25   #12
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nausea Visa inlägg
men FBK spelade som vanligt stabilt. En målskillnad på 13-2 nu, de senaste fyra. Inte att leka med.
Det är dags att toppa formen, vi ses i slutspelet
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-24, 06:28   #13
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Det är dags att toppa formen, vi ses i slutspelet
Ja, då jaeflar! ;-)
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td