Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-28, 17:10   #16
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Ge dig LuckyNrSeven - det finns ingen som har nästan 80 i träffprocent till de oddsen du lägger... Du torde vara ganska unik i spelvärlden med dessa siffror - om de vore sanna...!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:26   #17
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
E-Penis? Få godtrogna personer att tro att man är bättre än man är och då lura de godtrogna samt så tar du credd från de som inte fuskar som faktiskt förtjänar uppmärksamheten.

Skiter fullständigt i hur andra ser mitt/mina sheet så länge det hålla sig på + sidan. De sheet som jag har som offentliga har spel som är lagda och oftast låsta med innan matchstart. Däremot så har jag mina experiment sheets, testsheets, sheet med pajasspel (typ sjunger Zlatan nationalsången) samt mitt viktigaste det vill säga mitt biblioteksheet privata då de flesta spel där är inlagda i efterhand.

Att bytta ut/voida/ta bort spel som kraftigt påverkar ens ROI (vilket jag tror att du anklagades för att ha gjort i en NHL tråd) i positiv bemärkelse är bara fult, dumt, löjligt och lite smått patetiskt egentligen. Varför? Gynnar verkligen ingen. Du ljuger för dig själv, för de som eventuellt följer dig och skämmer ut dig inför de som du diskuterar med. Vill du ha ett sheet där du lägger spel preliminärt för att sedan ta bort dem håll det privat då.

Jag för statistik över mitt spelande och mitt sätt att resonera kring spel, även de jag inte lägger i praktiken. Varför? Bortsett från det fula, dumma, löjliga och lite smått patetiska så kanske jag inte har råd med stora misstag och strävar därför att gå in på djupet.

Slutligen, är verkligen tillit på ett internetforum där jag till 90% håller mig för mig själv, något eftersträvansvärt?
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:32   #18
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Instämmer delvis med ditt resonemang här. Lite diffust vad du försöker komma fram till.

Vidare, om man nu känner att man "måste" lägga spel trots att tidbristen begränsar ens möjlighet att läsa på egen hand så finns nog ett tydligt behov av att spela. Eftersom du framlade detta som exempel så antar jag att du någon gång (kanske ofta?) nyttjar ditt exempel i praktiken. Tragiskt nog bör detta tolkas som spelberoende.
Har ALDRIG skrivit att jag MÅSTE lägga spel, det är ditt antagande samt att jag skulle vara "spelberoende"...

Kika du in på mina två sheets & se hur få lir jag lägger per dag samt vilka struntsummor jag spelar för...lirandet är en hobby som jag håller på med & det finns inga fantasidrömmar ifrån min sida om att bli ekonomiskt oberoende tack vare liret!!!

https://www.sharps.se/spreadsheet/24046
https://www.sharps.se/spreadsheet/24045

PS. när jag var ny på detta forumet för några år sedan så fick jag rådet av Robin D, KP mfl (minns ej vem?!) att ta hjälp av alla spreadsheets samt rekare som fanns tillgängliga på sajten då Sharps motto är just att vi spelare hjälper varandra...

Intressant att du anser att man har spelproblem om man tittar & följer ett lir i ett synligt spreadsheet...du vet väl om att du är inne på en spel & tipssajt, eller???

Senast redigerad av Migge den 2013-04-28 klockan 17:33.
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:32   #19
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ge dig LuckyNrSeven - det finns ingen som har nästan 80 i träffprocent till de oddsen du lägger... Du torde vara ganska unik i spelvärlden med dessa siffror - om de vore sanna...!

Men herre min gud, vad har vi här? Någon utan besittning av hjärnceller kanske?
Det är 118 spel vi snackar. Hade en dessutom en grym period i början av månaden. Sen dess har det jämnat ut sig.

Mitt tidigare spreadsheet låg på ungefär 60-65%. Det är väl också en omöjlighet för någon som kör över bloggare och andra nissar med vattenskallar som exempelvis NHL-gambler?
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:36   #20
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Har ALDRIG skrivit att jag MÅSTE lägga spel, det är ditt antagande samt att jag skulle vara "spelberoende"...

Kika du in på mina två sheets & se hur få lir jag lägger per dag samt vilka struntsummor jag spelar för...lirandet är en hobby som jag håller på med & det finns inga fantasidrömmar ifrån min sida om att bli ekonomiskt oberoende tack vare liret!!!

https://www.sharps.se/spreadsheet/24046
https://www.sharps.se/spreadsheet/24045

PS. när jag var ny på detta forumet för några år sedan så fick jag rådet av Robin D, KP mfl (minns ej vem?!) att ta hjälp av alla spreadsheets samt rekare som fanns tillgängliga på sajten då Sharps motto är just att vi spelare hjälper varandra...

Intressant att du anser att man har spelproblem om man tittar & följer ett lir i ett synligt spreadsheet...du vet väl om att du är inne på en spel & tipssajt, eller???
Det är två helt olika spår du går in på nu. Självklart får man/ska man följa andra. Min poäng ligger snarare i att om du saknar tiden för analyser - och ändå känner behovet av att spela - så bör du helt enkelt inte spela. Du måste väl ändå hålla med om att man då står på tröskeln in till ett beroende?
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:38   #21
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Jag för statistik över mitt spelande och mitt sätt att resonera kring spel, även de jag inte lägger i praktiken. Varför? Bortsett från det fula, dumma, löjliga och lite smått patetiska så kanske jag inte har råd med stora misstag och strävar därför att gå in på djupet.

Slutligen, är verkligen tillit på ett internetforum där jag till 90% håller mig för mig själv, något eftersträvansvärt?
Vad pratar du om i det första stycket? Har väl inte sagt att du inte fört statistik utan att du har trixat med den så att den ser bättre ut än den är. Förstår inte vad du pratar om när du säger att du inte har råd med stora misstag.

Och ja tillit är eftersträvansvärt. Hade någon litat på mig tillräckligt mkt för att kunna rygga mina spel helt blint så hade jag varit stolt över det. Hade jag varit Lazlo, mackyy, Vlad, eddieh eller någon annan som är en dokumenterad vinnare över längre period så hade jag inte skämts för att folk litar på mig. Kan du förklara varför tillit inte skulle vara eftersträvansvärt på sharps?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:49   #22
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Det är två helt olika spår du går in på nu. Självklart får man/ska man följa andra. Min poäng ligger snarare i att om du saknar tiden för analyser - och ändå känner behovet av att spela - så bör du helt enkelt inte spela. Du måste väl ändå hålla med om att man då står på tröskeln in till ett beroende?
Lägg ner hela detta sidospåret om spelberoende för det stämmer inte, men vill man komma bort ifrån kärnfrågan så är det säkert optimalt för dig att spinna vidare på detta...

Vissa väljer att läsa Aftonbladet, Expressen, Vi Tippa, V75 Guiden, Ronden mfl tidningar för att hitta några bra ideer...jag har valt Sveriges bästa spelsajt sharps.se när jag ej har några bra lir på egen hand...

Däremot INTE sagt att jag ryggar vad som helst om jag INTE tror på det aktuella liret...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 18:11   #23
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Lägg ner hela detta sidospåret om spelberoende för det stämmer inte, men vill man komma bort ifrån kärnfrågan så är det säkert optimalt för dig att spinna vidare på detta...

Vissa väljer att läsa Aftonbladet, Expressen, Vi Tippa, V75 Guiden, Ronden mfl tidningar för att hitta några bra ideer...jag har valt Sveriges bästa spelsajt sharps.se när jag ej har några bra lir på egen hand...

Däremot INTE sagt att jag ryggar vad som helst om jag INTE tror på det aktuella liret...
La aldrig tonvikt på sidospåret. Ifrågasatte bara resonemanget.

Orkar ärligt inte fortsätta överrösta ett helt forum. Lämnar det här öppet för alla att tro vad dem vill. Spelar ingen roll egentligen. De som inte känner sig nöjda får se bild på mitt uttag denna månad - 1k insättning - 20k uttag, med kvarstående 8-9k på kontot. Den siffran säger det mesta i mina ögon.

Lämnar forumet och fixar bokföringen på annat sätt i fortsättningen.

Tack för mig
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 18:24   #24
 
bonechews avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 4
Sharp$: 199
Standard

Adjö
bonechew är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 23:21   #25
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Lira på NHL är mkt svett och tårar, iallafall för mig.
Men att radera i ett offentligt sheet är ju bara dumt eftersom det upptäcks ganska omgående.
Min åsikt är glasklar och det är att lagt spel ligger.

Nu väntar jag på Stanley Cup som startar den 30/4.

Ha De Gôtt
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av NiLu den 2013-04-28 klockan 23:22. Anledning: Fixat stavfel
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 09:17   #26
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Jag kan förstå om Luckynrseven startat en speldagbok eller något och fuskat med sitt sheet, men vad fan angår det er hur han bokför sina spel i sitt eget sheet?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 15:13   #27
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Jag kan förstå om Luckynrseven startat en speldagbok eller något och fuskat med sitt sheet, men vad fan angår det er hur han bokför sina spel i sitt eget sheet?
Äntligen yttrar sig en vettig person. Tummen upp för dig Galeocerdo!
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 15:59   #28
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Jag kan förstå om Luckynrseven startat en speldagbok eller något och fuskat med sitt sheet, men vad fan angår det er hur han bokför sina spel i sitt eget sheet?

När du så tydligt inte fattar, varför ens yttra sig?! När han har sitt spreadsheet publikt så hamnar han i olika listor här på sharps. Där med är det öppet för folk att följa under "falska" förespeglingar - i detta fall en för hög och förfalskad träffprocent och ROI.

De flesta har källkritik som främsta ledordet och ryggar inte blint - tyvärr gäller det inte alla och då sharps vill vara ett seriöst bettingfora så går ju detta inte för sig, kan ju inte ha kameleonter bland sig...

Om han nu enbart gör detta för sin egen del och använder sheetet som ett kladdblad, då kan han lika gärna "bocka ur" rutan som gör så att sheetet visas publikt på sharps.

Men, det är ju tydligt att han velat stoltsera med "falska" siffror och resultat...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+5), henke111 (+1), kusagwa (+5), messijah (+10)

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-29 klockan 16:05.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 16:07   #29
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Jag kan förstå om Luckynrseven startat en speldagbok eller något och fuskat med sitt sheet, men vad fan angår det er hur han bokför sina spel i sitt eget sheet?
Om det inte står ngt i sheetet om att det bara är test eller att man använder det som ett "kladd" block. Tror iaf jag i min enfald att det som läggs där är det som sheet-ägaren lirar på.
När man sedan upptäckter att förlustspelen raderas blir iaf jag skeptisk.
Det är otrolig enkelt att beskriva målet man har med sitt sheet.
Vet inte varför man har ett "kladd"-sheet offentligt??

Ha De Gôtt
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5), kusagwa (+5), messijah (+5)
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 16:42   #30
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Undrar hur lång tid det tar innan det kommer komma anklagelser om översitteri eller liknande anklagelse mot till exempel Pilkast för att dölja anklagarens egna fel?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td