Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-27, 13:52   #1
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NHL 28/4


13 matcher ikväll:

New Jersey - NY Rangers
Montreal - Toronto
Philadelphia - Ottawa
Boston - Washington
Florida - Tampa Bay
Nashville - Columbus
Detroit - Dallas
Carolina - Pittsburgh
Minnesota - Colorado
Chicago - St. Louis
Vancouver - Edmonton
Phoenix - Anaheim
San Jose - Los Angeles

Tipset från min sida är att verkligen se över matchernas likvisst lagens situation. Flertalet spelar inte för något nu och då bör man överväga att välja underdogsen.

Vidare väljer många lag som är färdiga för playoff att vila sina spelare.
Det jag hittills kommit över är:
- Chicago som vilar 8 spelare.
- Canucks verkar inte vila några alls.
- Devils kanske vilar Brodeur i målet, dock inget bekräftat ännu.
- Ducks lär inte vila några. "Dallas can still have an effect on who gets in and who stays out with this game against the Red Wings, but it only matters if the Stars beat the Red Wings in regulation."

"We need to grind out this last game and play as well as we can," goalie Kari Lehtonen said. "That's it."

Fyll gärna på med info inför kvällen. Återkommer med tips om vad jag lirar på.

Senast redigerad av LuckyNrSeven den 2013-04-27 klockan 14:12.
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 21:40   #2
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Min känsla är att det kan gå hur som helst i natt. Jag avstår att spela i natt och satsar på att sätta några lir i Stanley Cup istället.
Lycka Till Med Era Lir

Ha De Gôtt
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 13:16   #3
 
bonechews avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 4
Sharp$: 199
Standard

va hende med dina 3 losses Luckynrseven? va är grejen med at du tar bort massa som du forlorar på

du hadde ducks,vanc og sharks överst for nåra timmar sen (alla losade i natt)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), messijah (+10), NiLu (+5)

Senast redigerad av bonechew den 2013-04-28 klockan 13:17.
bonechew är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 13:21   #4
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bonechew Visa inlägg
va hende med dina 3 losses Luckynrseven? va är grejen med at du tar bort massa som du forlorar på

du hadde ducks,vanc og sharks överst for nåra timmar sen (alla losade i natt)
Tyvärr INTE första gången för LuckyNrSeven...

EDIT: lagt till länk på ett aktuellt problem med SYNLIGA spreadsheets =

https://www.sharps.se/forums/spreadsh...av-lagda-spel/

Senast redigerad av Migge den 2013-04-28 klockan 13:29.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 13:44   #5
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bonechew Visa inlägg
va hende med dina 3 losses Luckynrseven? va är grejen med at du tar bort massa som du forlorar på

du hadde ducks,vanc og sharks överst for nåra timmar sen (alla losade i natt)
Faktiskt kul att du uppmärksammade det, även om det inte är som det ser ut.

Igår valde jag att inte spela alls, lägger då oftast in de spel jag hade tänkt lira på för att enklare bokföra och se hur det hade slutat (vilket förs in i mina anteckningar). Nästkommande steg säger väl då sig självt: jag tar bort spelen, vinster såväl som förluster.
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 13:50   #6
 
bonechews avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 4
Sharp$: 199
Standard

men du oppdaterte jo med win på blue jackets osv i natt? heh..
fishy shit jag inte kommer följa längre
bonechew är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 14:32   #7
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Faktiskt kul att du uppmärksammade det, även om det inte är som det ser ut.

Igår valde jag att inte spela alls, lägger då oftast in de spel jag hade tänkt lira på för att enklare bokföra och se hur det hade slutat (vilket förs in i mina anteckningar). Nästkommande steg säger väl då sig självt: jag tar bort spelen, vinster såväl som förluster.
Om du tänker ha ditt spreadsheet som ett "kladdblock" där du lägger till & plockar bort liren lite hur som helst så är det bättre att du har ditt spreadsheet EJ SYNLIGT så kan du bokföra precis hur du vill...

Nu blir det bara missledande för oss övriga Sharpsare om du är en vinnande gambler eller ej???
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), messijah (+1)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 15:36   #8
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Faktiskt kul att du uppmärksammade det, även om det inte är som det ser ut.

Igår valde jag att inte spela alls, lägger då oftast in de spel jag hade tänkt lira på för att enklare bokföra och se hur det hade slutat (vilket förs in i mina anteckningar). Nästkommande steg säger väl då sig självt: jag tar bort spelen, vinster såväl som förluster.
...eller så blev du tagen med handen i kakburken och drar en vals om "bokföring av spel jag inte spelar"? Detta är ju ett av de spreads som skulle åka om man tog till åtgärder mot fusket.

Usch och fy.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 16:21   #9
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Om du tänker ha ditt spreadsheet som ett "kladdblock" där du lägger till & plockar bort liren lite hur som helst så är det bättre att du har ditt spreadsheet EJ SYNLIGT så kan du bokföra precis hur du vill...

Nu blir det bara missledande för oss övriga Sharpsare om du är en vinnande gambler eller ej???
Visserligen stämmer det du säger. Min personliga uppfattning är dock det är få som faktiskt vågar lägga så såpass mycket tillit till andras spreadsheets, att man kopierar spelen rakt av.
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 16:32   #10
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Visserligen stämmer det du säger. Min personliga uppfattning är dock det är få som faktiskt vågar lägga så såpass mycket tillit till andras spreadsheets, att man kopierar spelen rakt av.
Du har helt rätt i att "det är få som faktiskt vågar lägga såpass mycket tillit" i andras spreadsheet...det har ju du bevisat ganska klart i ditt spreadsheet!

Trist att det ska behöva vara på detta viset...tanken är ju ändå att vi spelare ska hjälpa varandra att hitta guldkornen & ibland pga tidsbrist så behöver man hitta några lir hos andra...därav nödvändigheten att man kan lita på att synliga spreadsheets verkligen stämmer med statsen!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 16:46   #11
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
...eller så blev du tagen med handen i kakburken och drar en vals om "bokföring av spel jag inte spelar"? Detta är ju ett av de spreads som skulle åka om man tog till åtgärder mot fusket.

Usch och fy.
Att ha ett "imponerande" spreadsheet kanske har stor en betydelse i era liv, så ni lite mer erfarna får väldigt gärna förklara poängen med något såpass löjligt som att lägga fuskspel.

LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 16:51   #12
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Det är ingen idé att ens diskutera med dessa personer. Det märks ju ganska snabbt om någon fuskar med sitt sheet. Därför är det ju bättre att hålla koll på sheetet i några veckor innan man börjar rygga någon som t.ex. LuckyNrSeven.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 16:52   #13
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Att ha ett "imponerande" spreadsheet kanske har stor en betydelse i era liv, så ni lite mer erfarna får väldigt gärna förklara poängen med något såpass löjligt som att lägga fuskspel.

Behövs inget "imponerande" spreadsheet...duger gott med ett trovärdigt...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:03   #14
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 78
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Du har helt rätt i att "det är få som faktiskt vågar lägga såpass mycket tillit" i andras spreadsheet...det har ju du bevisat ganska klart i ditt spreadsheet!

Trist att det ska behöva vara på detta viset...tanken är ju ändå att vi spelare ska hjälpa varandra att hitta guldkornen & ibland pga tidsbrist så behöver man hitta några lir hos andra...därav nödvändigheten att man kan lita på att synliga spreadsheets verkligen stämmer med statsen!
Instämmer delvis med ditt resonemang här. Lite diffust vad du försöker komma fram till.

Jag lägger ner lika mycket tid varje gång jag lägger in ett spel. Spelen som inte är "riktiga" tas bort dagen efter när jag kollat igenom/rättat dem. Tiden som nyttjas till analyserna är alltså likadan oavsett. Detta innebär ju alltså att de som inte är tillräckligt övertygade om deras egna analyser faktiskt innehar en möjlighet att spana in hur jag lagt mina spel - likväl som de kan kolla hur bloggare analyserat - trots att dessa inte bettar på varje enskilda match.

Vidare, om man nu känner att man "måste" lägga spel trots att tidbristen begränsar ens möjlighet att läsa på egen hand så finns nog ett tydligt behov av att spela. Eftersom du framlade detta som exempel så antar jag att du någon gång (kanske ofta?) nyttjar ditt exempel i praktiken. Tragiskt nog bör detta tolkas som spelberoende.
LuckyNrSeven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:08   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNrSeven Visa inlägg
Att ha ett "imponerande" spreadsheet kanske har stor en betydelse i era liv, så ni lite mer erfarna får väldigt gärna förklara poängen med något såpass löjligt som att lägga fuskspel.

E-Penis? Få godtrogna personer att tro att man är bättre än man är och då lura de godtrogna samt så tar du credd från de som inte fuskar som faktiskt förtjänar uppmärksamheten.

Skiter fullständigt i hur andra ser mitt/mina sheet så länge det hålla sig på + sidan. De sheet som jag har som offentliga har spel som är lagda och oftast låsta med innan matchstart. Däremot så har jag mina experiment sheets, testsheets, sheet med pajasspel (typ sjunger Zlatan nationalsången) samt mitt viktigaste det vill säga mitt biblioteksheet privata då de flesta spel där är inlagda i efterhand.

Att bytta ut/voida/ta bort spel som kraftigt påverkar ens ROI (vilket jag tror att du anklagades för att ha gjort i en NHL tråd) i positiv bemärkelse är bara fult, dumt, löjligt och lite smått patetiskt egentligen. Varför? Gynnar verkligen ingen. Du ljuger för dig själv, för de som eventuellt följer dig och skämmer ut dig inför de som du diskuterar med. Vill du ha ett sheet där du lägger spel preliminärt för att sedan ta bort dem håll det privat då.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td