Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-21, 19:09   #16
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Bara 200k för att vinna allsvenskan? Oj, då förstår man hur finansiellt liten serien är. Det är ju typ en månadslön för en bättre spelare i elitserien.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-24, 12:23   #17
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Ser knackigt ut för mitt gulsvart måste erkännas, även om de flesta mål kommit på individuella misstag snarare än att motståndarna spelat bra.

Återstår att se vad NJ hittar på, förstalinan ska fyllas med åtminstone en legoknekt.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-24, 17:19   #18
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av billy5555 Visa inlägg
Dock får ju vinnaren av serien numera 200 000 kronor. Det borde ge lite mer morot att vinna serien.

Som sagt så är vinnare av serien svårtippat. Tycker inte något lag sticker ut speciellt mycket för att vara storfavorit. Mycket avgörs på hur sportcheferna har scoutat sina transatlanter.

1, Västerås (Om NJ gjort sin transatlant scouting rätt så kan det bli succé, Mitell är en grym värmning i PP)
2, Rögle (Bra stomme kvar från förra året, intressant med målvakten Maxwell)
3, Malmö (Har äntligen börjat tänka rätt i sina värvningar, har dock en förmåga att ha höga toppar och extremt djupa dalar)
4, Djurgården (Kan smyga lite i vassen i år, kommer nog bli väldigt farliga framåt vårkanten)
5, Oskarshamn (Fina värvningar i speciellt Soares, men även många andra intressanta spelare)
6, Karlskoga (Tappar alltid massa folk men lyckas som alltid vara bra ändå. Intressant vilken klass målvakten Pogge kommer hålla.
7, Södertälje (Känns sämre i år än förra året, Lundström i målet kommer göra det bra och nya spelaren Gregoire ska ha imponerat på försäsongen)
8, Björklöven (Har stärkt upp sin trupp på ett bra sätt efter uppgången till AS. Raycroft, Hållberg kommer bli viktiga)
9, (Tror inte på Mora i år, transatlant värvningarna känns mer som nödlösningar än som spets)
10, Timrå ( Svårtippat lag, har ändå en del stomme kvar från förra året. Mycket hänger på om dom har nån jackpott med dom finska målvakts värvningarna)
11, Karlskrona (Har ett väldigt stabilt målvakspar, offensiven ser ganska vass ut medans det saknas värdefull rutin på backsidan)
12, Troja (Något bättre lag än förra säsongen, kommer få lita mycket på att Pavlin och Rocco levererar)
13, Almtuna (Bättre målvaktsuppsättning i år och även än något bättre backsida. Saknar dock den offensiva spetsen framåt)
14, Asplöven ( Kommer ha ett av AS bästa målvaktspar, men i år känns Asplöven tunna speciellt framåt. Kommer plocka sina poäng på hemmaplan)
Iuorio var ju ingen hit direkt, men resten av nordamerikanerna har väl sett rätt bra ut på försäsongen eller?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-25, 21:45   #19
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Jodå, både Romano och McArdle är antagligen 40+ spelare. Romano puckkär medan McArdle är ett ånglok på skridskor, en Mårtensson med finess. Blir kul att se i vinter!


Oroväckande att försvaret inte täppt till någon match hittills, rutinerade och samspelta backar som borde kunna styra upp det.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-31, 18:49   #20
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Råpisk av Björklöven igår och torsk även mot stjärnfyllda Asplöven idag i Umeå Cup.

Fruktansvärt mycket utvisningar av gulsvart och 5 av 7 insläppta är i bp, ett mål i tom kasse. Spelet fem mot fem har sett bättre ut även om Västerås inte övertygat. Övriga lag tycks ha anpassat sig till den nya domarnivån där i princip allt belönas med 2 minuter på botbänken.


Ljus i tunneln dock när NJ släpper nästa nyförvärv, Luca Caputi, nån timme efter torsken mot Asplöven.
http://www.vik.se/index.php/alag/nyh...y-forward-klar

"Vi ska ha in en center också till vår förstaformation. Sen vill jag även ersätta Giancarlo Iuorio, berättar VIK´s sportchef Niklas Johansson."




Fyll gärna på med länkar och info om era lag, om det finns några allsvenska supporters här
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 02:25   #21
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 170
Sharp$: 735

Div 1 13/14
Stats: 8 - 4 - 0
ROI: 154.44%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag tror på en jämn serie, ska jag bryta mönstret så tror jag Västerås har tagit in för många transatlanter, kan lätt bli grupperingar i laget då. Nej jag tror Västerås kommer "floppa" iår, tror dom får det tungt att komma topp 5?(jinxning ?)

Serien är verkligen en jämn serie där alla lag verkligenn ka vinna mot alla känns det som. I botten får vi nog se en Almtuna, Troja, Asplöven, Björklöven, Timrå, Karlskrona. Alltså 6 lag som kan komma och kämpa om att undvika negativt kval(mina tankar).

Jag är ett Björklöven fan, och kan väl säga såhär om Björklövens trupp. Truppen har ingen riktigt trixstjärna utan istället är det kollektivet som ska göra det, hjärta. Har behållt stora delar av fjolårets trupp och kompliterat med intressanta värvningar. Raycroft och Lavander är kanske de tyngsta värvningarna för säsongen. Lavander som oturligt åkte på en skada på en träning är skadad en "längre" tid och missar premiären mot Malmö. Raycroft måste enligt mig prestera, även om Wälitalo var bra i Kvalserien så var han enligt mig inte så stabil ut under grundserien. Klev dock fram när det var som viktigaste men behöver jämnheten.

Finns två till spelare som ska bli intressanta och se på Allsvensk nivå, den första är Linus Boström som är riktigt stark med pucken och sliter som en varg Han hade inte storleken sist han spelade i Allsvenskan men nu har han gått upp några kilon och det gynnar hans spelstil (Poängbäst i KS). Sen har vi Victor Ekeståhl Jonsson, 19 årig talang som fick spela mycket ifjol och tog chansen verkligen blir intressant att se om han håller.

Det som oroar mig är dock alla skador som laget redan har. Skadorna kan bli mycket ödestiget tyvärr och kan göra så laget tvingas spela den otäcka kvalserien till HAS i vår igen. Om Raycroft däremot blir en vägg och spelarna håller sig skadefria under säsongen kan säsongen bli en fröjd att följa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slapshot (+5)
Homff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 20:28   #22
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Tung torsk för ditt Björklöven, chanserna fanns där (även om Malmö hade fler lägen i slottet). Känns som att lövens chanser kom till för att Malmö var så jäkla passiva i egen zon, liten box och ingen som helst överbelastning...man lät motståndarna spela back-back helt ostört även när båda lagen hade fullt manskap. Vem som helst kan skymma en målvakt och vem som helst (Stefan Andersson) kan knäppa ett skott från blå. Verkligen inte imponerad av Malmö som lät Björklöven hålla puck i sin offensiva zon.


Hade kunnat gå hur som helst, förlängning hade varit fullt rättvist. Kul att löven är tillbaka!
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-15, 08:56   #23
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Ursäkta mig för att jag gör intrång här i er allsvenska tråd, men fanns ingen SHL-tråd (endast en för en specifik passerad omgång).

Räknade ut att hade man flattat på varje match i grundserien (SHL) på oavgjort så hade man haft 111.14 % ROI (330 matcher spelas det). Det förutsätter dock att man alltid spelat på vad oddset stod i som högst när marknaden stängde vilket gör det omöjligt i praktiken då inga bookies tar emot tillräckliga summor på en sådan liten marknad som SHL, och Marathon som haft många oddshögsta på X tar emot 8 kronor för oss limmade (vilket typ alla är).
Dessutom så sker det ju oddsförändringar minuten/minuter innan matchstart vilket gör det omöjligt att alltid få slutoddset.

Sedan är det såklart inget som garanterar att nästa säsong har samma potential, kan bli färre X och sämre X-odds.

Men i fantasin, flatta 10 000 SEK över 330 matcher för 111.14 % och +360 675 SEK, tja why not.

Fittbookies

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-09-15 klockan 10:54.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-15, 18:54   #24
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Intressant det där med kryssen!

Men som du säger, oddsen sjunker nog några procent överlag på kryssen till kommande säsong så man inte längre har den vinkeln att gå på.


Det var fint några år sen (minns ej vilken säsong) när lagen i synk bestämde sig för att spela tight hockey, alla bookies verkade räkna kallt med att det skulle jämna ut sig under resterande delen av säsongen men matcherna fortsatte vara målsnålare än tidigare säsongers "snitt". Ingen guldgruva pengamässigt då jag aldrig haft en stor spelkassa men det var kul när man hittade den vinkeln och kunde ha fin ROI på underspelen.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 10:28   #25
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Intressant det där med kryssen!

Men som du säger, oddsen sjunker nog några procent överlag på kryssen till kommande säsong så man inte längre har den vinkeln att gå på.


Det var fint några år sen (minns ej vilken säsong) när lagen i synk bestämde sig för att spela tight hockey, alla bookies verkade räkna kallt med att det skulle jämna ut sig under resterande delen av säsongen men matcherna fortsatte vara målsnålare än tidigare säsongers "snitt". Ingen guldgruva pengamässigt då jag aldrig haft en stor spelkassa men det var kul när man hittade den vinkeln och kunde ha fin ROI på underspelen.
Jag tror inte att oddsen sjunker på X i genomsnitt, dock är det som sagt lönlöst utan Marathon. Hade jag varit olimmad på Marathon samt de europeiska bookiesarna så hade jag dock kört på med 1000 SEK flatbet.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 14:08   #26
QW
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 172
Standard

IKO ser spelbart ut idag. Går att få 2.45 lite här och där.
QW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 17:55   #27
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Om fler liksom jag tror att 7-1 mot Rögle (samt en Desimone-värvning) var vad som SSK behövde så finns de till uppåt 3 ggr pengarna inför morgondagens bortamatch i Mora.

Själv har jag spelat ml till 2,40.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 17:57   #28
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 90
Sharp$: 136
Standard

KHK @ 2.00 ML borta mot Rögle tycker jag känns bra, vad säger ni om det?

Ingen har väl missats Karlskronas sjuka inledning och Rögle ser inte bra ut med 3 raka förluster. Att det kommer in en ny tränare tror jag inte gör en sådan stor skillnad!
hultmaniac är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 09:08   #29
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hultmaniac Visa inlägg
KHK @ 2.00 ML borta mot Rögle tycker jag känns bra, vad säger ni om det?

Ingen har väl missats Karlskronas sjuka inledning och Rögle ser inte bra ut med 3 raka förluster. Att det kommer in en ny tränare tror jag inte gör en sådan stor skillnad!

Håller med till viss del, KHK borde vara små favoriter i denna match. Rögle har tagit 14/15 poäng på de fem senaste hemma men har inte mött något "bra" lag, helt annat motstånd ikväll.

Med fem raka segrar hemma och en tränare som trycker på andra saker (?) så kan det ta ett par matcher innan det sätter sig, att ändra ett vinnande koncept är inte särskilt lyckat. KHK -1 till dryga 3 ggr pengarna kan vara nåt.

Lycka till med den, hänger eventuellt på senare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hultmaniac (+1)
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-26, 12:16   #30
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Löven-Oskarshamn u4.5 @2.58

Dagen överodds.. varken Löven eller Oskarshamn producerar framåt utan släpper mest bara in. Så börjar inte puckarna sitta för dem borde denna ha en chans.
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td