Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-12, 11:10   #16
 
Berras avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Har hittat ett långtidsspel på division 1A. Att björklöven vinner divisonen till 2,00 känns som ett jäkligt bra spel. Det enda hotet är väl Asplöven. De kan slå björklöven någon match men att det ska komma före i en serie på 27 omgångar känns föga troligt.

Maxar detta spel: 5/5 units.

edit: samma spel ger 1,55 hos nordicbet. skynda fynda

editx2: slashad till 1,86 nu
Nu har ju jag inte satt mig in i norra 1an så fasansfullt mycket, så vet inte riktigt hur B-löven agerat under silly med sin ekonomi och allt bök. Asplöven däremot har väl så vitt jag vet rustat ganska så bra inför i år, och har väl en trupp som i allra högsta grad kan komma att slåss i en allsvensk kvalserie till våren. Men du har säkerligen större koll än jag, och du verkar ju ganska så övertygad om att B-löven besitter en klart högra klass än Asplöven, så go for it och lycka till!
Berra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-12, 19:12   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
Nu har ju jag inte satt mig in i norra 1an så fasansfullt mycket, så vet inte riktigt hur B-löven agerat under silly med sin ekonomi och allt bök. Asplöven däremot har väl så vitt jag vet rustat ganska så bra inför i år, och har väl en trupp som i allra högsta grad kan komma att slåss i en allsvensk kvalserie till våren. Men du har säkerligen större koll än jag, och du verkar ju ganska så övertygad om att B-löven besitter en klart högra klass än Asplöven, så go for it och lycka till!
Kul med lite åsikter

Asplöven har rustat upp, men de imponerar inte på mig.
Dom har under försäsongen förlorat mot Luleås J20 (och vunnit en) och även spelat lika mot Kalix. Sen har dom åkt på storstryk mot Hokki i finska mestis liga. och även spelat en lika och förlorat stort mot ett annat lag i finska mestis.
Visst har de några intressanta spelare i laget. Men jag tycker det ska vara klass skillnad mellan lagen trots det.

Björklöven har imponerat och slog bland annat luleås Alag med 2-0, iofs i en match där luleå dominerade. Men styrke besked av dom hur som helst.

Det är såklart inte ett stensäkert spel, men ner till 1,60 finns det absolut värde, kanske även längre ner. Jag tror att Björklöven vinner serien iaf 7/10 gånger.

oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 08:48   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Bet24 har nu lagt upp ett flertal spelarspecialer. Över under en viss poäng på olika spelare.

Framförallt denna gillar jag:

Chabada under 33,5 poäng.

fyra senaste säsongerna:
2006-2007 42 matcher, 39 poäng
2007-2008 44 matcher, 33 poäng
2008-2009 50 matcher, 26 poäng
2009-2010 50 matcher, 18 poäng


Visst kommer han få en mer framträdande roll i ssk. spela powerplay och första/andra linan. Men jag tror inte han gör mer än 30 poäng. Kanon spel, helt felsatt lina!


Någon som har bra insikt i ett speciellt lag och kan hitta några guldkorn där?
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 17:02   #19
 
Berras avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Chabada under 33,5 poäng.
Att sätta linan på Chabada så högt som 33,5 känns en aning märkligt kan jag hålla med om, men å andra sidan tror jag inte att Chabada är slut som poängmakare på något sätt. Jag tror han kan ta miljöombytet från Luleå till Södertälje på ett mycket bra sätt (Jonas Almtorp gick till Södertälje från Luleå inför säsong 09-10 och gjorde den säsongen 32 poäng, i jämförelse med hans 16 poäng säsongen innan då han alltså spelade för Luleå). Det behöver ju egentligen inte säga någonting, jag bara spånar lite högt..

Ska iväg en sväng. Kommer titta lite närmre senare ikväll.
Berra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-13, 17:28   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
Att sätta linan på Chabada så högt som 33,5 känns en aning märkligt kan jag hålla med om, men å andra sidan tror jag inte att Chabada är slut som poängmakare på något sätt. Jag tror han kan ta miljöombytet från Luleå till Södertälje på ett mycket bra sätt (Jonas Almtorp gick till Södertälje från Luleå inför säsong 09-10 och gjorde den säsongen 32 poäng, i jämförelse med hans 16 poäng säsongen innan då han alltså spelade för Luleå). Det behöver ju egentligen inte säga någonting, jag bara spånar lite högt..

Ska iväg en sväng. Kommer titta lite närmre senare ikväll.
Där har du en poäng.
Men att göra 34 eller fler poäng i ett bottenlag, det gör endast dom allra bästa i laget. Se på Luleå ifjol, se på Rögle, se på SSK.

jag tror att ssk kommer komma 10 eller sämre iår. Om man kollar de tre sämsta lagen ifjol så såg det ut såhär:

Rögles topp3 interna p-liga ifjol:
Beaudoin, Eric 34p
Granak, Dominik 28p
Månsson, Mathias 26p


SSK topp3 interna p-liga ifjol:
Linus Klasen 51p
Linus videll 33p
Petri Pakaslahti 33p

Luleås topp3 interna p-liga ifjol:
P Arlbrandt 37p
C Abbott 35p
C Abbott 33p


Har gått igenom samtliga p-ligor från de tre bottenlagen ändå bak till 2003/2004. Aldrig har något av de tre sämsta lagen haft mer än 3 spelare över 34 poäng (endast ett fåtal tillfällen, då något lag haft mer än 2 spelare över 34 poäng)

Detta behöver inte säga så mycket. Men det jag försöker säga är att för att göra mer än 34 poäng i ett bottenlag (som jag tror att SSK kommer vara i vinter) så krävs det, i regel, att man tillhör topp 3 poängstarkaste spelarna i laget. Det tror inte jag Chabada gör. jag tror han kommer ligga efter samtliga dessa spelare i SSK när säsongen är över:

Linus Videll
Petri Pakaslahti

dessa två tror jag garanterad gör fler än Chabada.

Ryan Lasch
Jonas Almtorp
Markus Seikola
Joakim Eriksson

dessa fyra bör göra, om än det blir tight, fler poäng än chabada.

Jag tror egentligen bara att Videll och Pakaslahti gör över 33,5 poäng! de övriga fem (chabada inräknat) ligger nog mellan 20-30.

Visst är det ingen omöjlighet att 5 av dessa gör mer än 33 poäng och att SSK hamnar sjua i tabellen.
Men jag ser stort spelvärde i under 33,5 på chabada.

Förhoppnings (får man säga så?) sliter han upp någon gammal skada! varför inte handleden, eller nacken?

Dessutom har han varit lite småskadad under försäsongen
"Chabada fick en liten känning i ljumsken, så han fick avstå matchen."
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-14, 15:30   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Jag tror egentligen bara att Videll och Pakaslahti gör över 33,5 poäng! de övriga fem (chabada inräknat) ligger nog mellan 20-30.
Har hittat ännu ett fint spel på Bet24.

Det är detta:

Interna p-ligan SSK:

Any Other Player / Same Points 2,90
Martin Chabada 5,10
Joakim Eriksson 5,10
Jonas Almtorp 6,00
Markus Seikola 8,00
Ryan Lasch 12,00


Med andra ord så vinner man ifall videll vinner p-ligan eller om pakaslahti tar hem den!

tror personligen att Videll tar hem den, men det här spelet är bättre.
Vet dock inte vad "Same Points" betyder. är det ifall "any other player" gör lika många poäng som någon av de som är spelbara? någon som vet?

Ger iaf any other play, 3 units.
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 12:52   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Nu är det här inte H2H men säsongsspel, dock...Men André Petersson i HV71 som vinnare av skytteligan (obs! inte poängligan!) till 20 ggr på SvS, i skrivande stund, kan vara en idé. (Jag har dålig koll på detta men jag tror det är fasta odds på dessa spel på SvS numera..?)

Killen sprutar in mål på försäsongen trots spel i 3:e femman, han var delad etta i skyttetoppen på JVM i vintras. 10 mål på 37 matcher förra säsongen ser inte så bra ut men jag är inte främmande för att han kan matchas i förstalinan, vid ev. skador/sjukdomar på Voutilainen eller Thörnberg. Mest intressant i det läget är ju all PP som Davidsson & co får spela. Å andra sidan har HV både hög topp och jämn bredd på sina femmor så speltid kommer André få gott om, oavsett vilken femma han spelar i...

Och ja, jag håller på HV71, vilket innebär att jag har mer koll på mitt lag än övriga lag i elitserien. Kanske finns det några mer spelvärda alternativ..? Pyörälä i VF, t ex?
Har för mig att jag läste nånstans att han har en hel del bekymmer med ryggen? Det skulle ju kunna innebära en del vila under säsongen om han har otur. Fast det har du nog bättre koll på isf men det kan ju vara värt en liten varningsflagg om det nu stämmer.
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 20:21   #23
 
Fyrans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 700
Sharp$: 160
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KungK2 Visa inlägg
Har för mig att jag läste nånstans att han har en hel del bekymmer med ryggen? Det skulle ju kunna innebära en del vila under säsongen om han har otur. Fast det har du nog bättre koll på isf men det kan ju vara värt en liten varningsflagg om det nu stämmer.
Nix, ryggen var förra säsongen och denna startar han med ljumskproblem. Så något bra spel ser jag det inte som då han knappt spelat än...
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td