Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-05, 22:56   #1
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens Hockey 6/10


Hockeyallsvenskan:

Boras - Oskarshamn
Mora - Tingsryds
Troja/Ljungby - Almtuna
Växjö - Bofors
Örebro - Vasteras

Tankar?

Har redan nu lagt en slant på Oskarshamn rak borta mot Borås. 2.95 får man på Titanbet, helt klart ett överodds i mina ögon. Oskarshamn har imponerat så här långt, och möter jojjolaget Borås borta.

Mora Tingsryd funderar jag lite på ett överspel, ska dock vänta och se vad linan hamnar på....

Troja - Almtuna känns oviss, funderar en del på Troja rak, kan fås för en bit över 2 gånger pengarna. Troja starka hemma, men Almtuna är svårtippade....Just nu 2.75 för rak Trojavinst....hmmm

Växjö - Borås känns som en klar etta. Bofors har inte imponerat så här långt, medan Växjö gått mycket bra, enda egentlige plumpen är förlusten i derbyt mot Oskarshamn hemma. Oddset på Växjö seger sitter dock ungefär där det ska, runt 1.5

Örebro - Västerås, här tänker jag direkt överspel. Sperrle imponerade inte senast mot Rögle, vilket Viks defensiv inte heller gjorde, samtidigt har man producerat en del framåt. Örebro bara öser på, och med galne Conny har de en fruktad offensiv....
Att få Västerås rak för 3.7 känner jag är ett klart överodds. Vik har spelat en väldigt bra hockey stundtals....samtidigt kommer Örebro allt närmre en förlust....

Nåväl, var bara lite saker som ploppade ur mitt huvud. Därmed är ordet fritt att skriva vad ni tror om de allsvenska matcherna, och alla andra matcher som spelas idag också, vilka det nu är....

Senast redigerad av kingscania den 2010-10-05 klockan 23:24.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 23:19   #2
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Tror mycket på att Dynamo Riga får spö på grund utav att de ärligt talat är rätt kass på pappret och lever mycket på hårt jobb. Och jag har svårt att se att de skall jobba hårt i en träningsmatch...och tycker 1.75 är lite för högt. Men har lite ont i äggstockarna för den här matchen.

Teg som har imponerat stort på mig skall ta kassa Kalix hemma en vanlig dag. Teg behöver dessutom vinna den här typen av matcher om de skall ha en chans på att gå till Allettan och genom det få fler derbyn i vinter....ser typ 1.50 som riktigt odds eller något åt de hållet.

I samma serie så funderar jag på om inte Björklöven är värda en slant efter hur de har spelat hittills under säsongen och under försäsongen(slog ju bl.a. Luleå)...kände spontant att 1.90 var bra men funderar på om jag kanske undervärderar Asplöven i och med att de har många bra spets-spelare på Div1-nivå.

I AS hittade jag egentligen inga spel, även om jag tycker att både ditt IKO-spel och överspelet i ÖIK-VIK låter bra. BHC-matchen spelar jag inte på i och med att jag har problem att bedöma den objektivt och ÖIK skall jag titta mer på.

Vill att bolagen skall släppa fler odds på Div1 nu

EDIT: Rätta lite och vill säga att betclic visar framfötterna som vanligt och har 3.50 på IKO.
__________________
Finska killar sover de också!

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-10-05 klockan 23:27.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 23:26   #3
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hehe,ah Teg kommer jag också att lira.

Angående Asplöven - Björklöven har ju Asplöven verkligen INTE imponerat så här långt, många dåliga poängtapp, de som var andrahansfavoriter att vinna serien, efter Löven....
1.9 Känns bra för Björklöven, som imponerat hittils....förstakedjan har varit grym!

Här är dock en dålig nyhet angående Björklöven - http://www.vk.se/Article.jsp?article=383125

Senast redigerad av kingscania den 2010-10-05 klockan 23:32.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 09:11   #4
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Bwin har 1.65 på Kiruna vilket måste ses som bra i mot seriens sämsta lag. De andra bolagen har (iaf hittills) hoppat över den matchen.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 09:24   #5
 
nisseblixts avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 29
Sharp$: 544
Standard

Sperrle i båset idag för VIK. I kassen 18-årige supertalangen Johan Gustafsson
nisseblixt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 09:30   #6
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Men lol, nu ser jag varför de andra bolagen inte har rört matchen. Den spelas 4 december. Skönt långtidspel jag la in där
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 10:14   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spontant u6,5 i Riga-PHX... Linan brukar ligga på 5 när PHX spelar i NHL, det grunnar sig ju på deras starka försvar och lite mindre potenta offensiv. kan tänka mig att Riga ställer över en del spelare då dem matchar Lörda-Måndag-Onsda efter detta.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-06 klockan 10:48. Anledning: Edit
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 11:23   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Kan inflika att Staten har Björklöven @ 1,95
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 11:36   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Prärievargarna finns ju till över 1.95 apekatt!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 11:51   #10
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Prärievargarna finns ju till över 1.95 apekatt!
Jo, jag har sett de. Maxade spelet för några dagar sen och tror att oddset har påverkats av att SKA vann. Vågar inte lägga in mer där och får bara gratulera de som kan ta den nu...
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 12:30   #11
 
Incinerate!s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 78

Hockey mm. med motivering!
Stats: 36 - 25 - 0
ROI: 134.61%
Vinstprocent: 59.02%

Standard

PHX regular time
PHX HCP -1,5
Laget som gör första målet vinner matchen

Kolla min spreadsheet för lite utförligare info.
Incinerate! är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 12:48   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Jo, jag har sett de. Maxade spelet för några dagar sen och tror att oddset har påverkats av att SKA vann. Vågar inte lägga in mer där och får bara gratulera de som kan ta den nu...
Är 6 u max för dig?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 13:06   #13
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Är 6 u max för dig?
Nej, vanligtvis 10 men det är när jag bettar med pokerrullen bakom. Tog den som sagt för några dagar sen och tog de jag hade på bwin och hade tänkt att lägga in mer när vinster blev rättade, vilket jag faktiskt hade för mig att jag redan gjort. Loggade in i morse och så inte var fallet. Tänker ändå inte lägga in mer dels för att jag kom in i spelet fel och jag tror att det finns viss chase-faktor i de om jag gör de...och sen börjar jag få second toughts i och med att de andra bolagen släppte de så högt. Pinnen släppte de på 1.99 och visst har det med att SKA vann, men frågan är om marginalerna verkligen är så stora...

Nej, jag får bita i det sura äpplet och ta det som de kommer. Förhoppningsvis så kommer jag inte förlora så mycket på de...grattis till er som betar på spelet med rimliga insatser iaf.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 13:18   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

När VIK spelar bra så är vi Top3 i serien, när vi spelar dåligt är vi Botten3.

Skulle avråda alla att tippa på matchen ikväll.

En annan skall dit och heja på VIK iaf, så håller tummarna för er som lägger ett bet på VIK iaf.
__________________
Västerås IK, Västerås SK, IFK Norrköping, Arsenal FC.
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 15:10   #15
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wanghao Visa inlägg
När VIK spelar bra så är vi Top3 i serien, när vi spelar dåligt är vi Botten3.

Skulle avråda alla att tippa på matchen ikväll.

En annan skall dit och heja på VIK iaf, så håller tummarna för er som lägger ett bet på VIK iaf.
Just därför 3.7 i odds lockar....3.9 nu ser jag på Unibet!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td