Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-03, 08:11   #1
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

3/2 Dagens KHL


Dagens KHL bjuder på hela tio matcher så bör finnas en hel del intressanta spel att finna!
Matcherna är:

Citat:
Amur Khabarovsk - Atlant Mytischi
Metallurg Novokuznetsk - SKA St Petersburg
Sibir Novosibirsk - Severstal Cherepovets
Traktor Chelyabinsk - Metallurg Magnitogorsk
Lada Togliatti - Salavat Yulayev Ufa
Ak Bars Kazan - Barys Astana
Neftekhimik Niznekamsk - Avangard Omsk
Lokomotiv Yaroslavl - Spartak Moscow
Dinamo Minsk - Torpedo Nizhny Novgorod
Dinamo Riga - Vityaz Chekhov

Jag har bara hunnit titta mer ingående på den första matchen och där kommer jag spela Amur +0,5 @ 1.80 med motiveringen:
Amur är normalt sätt ett riktigt starkt hemmalag. Man har tagit poäng i 17 av 25 hemmamatcher iår och man har rubbat många topplag i sin egen hemmaborg.
Nu möter man ett Atlant som kommer till spel med en flygresa på åtta timmar i benen. Dessutom har man rest till ett Khabarovsk där matcherna börjar sju timmar tidigare än vad man är van vid hemma i Moskvaregionen.
Amur har visserligen haft något sviktande form på slutet, men lyckades ändå vinna med 2-0 borta mot Traktor Chelyabinsk i senaste matchen. Man får även tillbaka målvakten Sergei Borisov, som varit skadad sedan 5 januari, till denna match.
Lägg därtill att Atlant inte såg något vidare ut i hemmamatchen mot HK MVD utan vann då tack vare bra spel från målvakten Lasak och att stjärnan Mozyakin levererade framåt.
När det gäller motivation så bör även den vara bäst hos hemmalaget i denna match.
Amur ligger nämligen för närvarande på en nionde plats i Eastern Conference. Man har tre poäng upp till Sibir på sista slutspelsplats och kan därav sätta ordentlig press på dem om man vinner sin tidiga match idag!
Atlant befinner sig på en sjätte plats i Western. Man är i praktiken klara för slutspel, då man har 18 poäng ner med sex matcher kvar. Det som möjligen Atlant kan spela för är att avancera förbi Spartak och Lokomotiv för att få hemmafördel i åttondelen.


Även underspelet borde vara intressant i den matchen. Men själv skippar jag nog det då jag inte gillar att spela mer än ett bet per match. Ifall man skulle vara helt fel ute med matchbilden..

Utan att ha kollat ingående på de andra matcherna så tycker jag väll att Metallurg Magnitogorsk, Sibir Novosibirsk och underspel i Lokomotiv - Spartak känns intressant.
Vad tror ni andra om matcherna?
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 09:13   #2
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Slänge in 2 units på atlant faktiskt, som förövrigt leder just nu med 1-0.

EDIT: 0-2 nu
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 09:22   #3
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Forshem Visa inlägg
Slänge in 2 units på atlant faktiskt, som förövrigt leder just nu med 1-0.

EDIT: 0-2 nu
Just nu ser tvåan mkt bra ut. Atlants PP har varit riktigt bra hittills, medans Amur inte skapade nått i sitt..
Men vi får se. Atlant brukar börja bra och ha en tendens att "släppa in" motståndet.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 09:37   #4
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

1-2 efter en period. Skillnaden mellan lagen just nu är PP-spelet.
Atlant skapar ganska mkt i sitt medans Amur skapar mer i fem mot fem än vad man gör med en man mer på banan.
Klart oroväckande då man sällan spelar fem mot fem i KHL-matcher..
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 10:11   #5
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2-2 nu..
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 10:12   #6
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

2-2 nu.
Krävdes fem mot tre för att Amur skulle få utdelning i sitt PP.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 10:21   #7
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

3-2 nu
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 10:26   #8
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

3-2 efter två perioder.
Matchens spelas fortfarande nästan bara i fem mot fyra spel för de olika lagen då domaren hittar utvisningar här och där, den ena mer tveksam än den andra. Ungefär som de brukar vara i KHL då..
Amur gör två mål i PP under andra perioden och kanske får man igång spelet i numerärt överläge lite nu?

Atlant är normalt sätt KHL's sämsta lag i tredje perioden. Men senast lyckades man vinna tredje perioden med 1-0 hemma mot HK MVD, efter mål i just powerplay av Mozyakin. Känns som det kan bli en ganska spännande avslutning här.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 10:28   #9
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
3-2 efter två perioder.
Matchens spelas fortfarande nästan bara i fem mot fyra spel för de olika lagen då domaren hittar utvisningar här och där, den ena mer tveksam än den andra. Ungefär som de brukar vara i KHL då..
Amur gör två mål i PP under andra perioden och kanske får man igång spelet i numerärt överläge lite nu?

Atlant är normalt sätt KHL's sämsta lag i tredje perioden. Men senast lyckades man vinna tredje perioden med 1-0 hemma mot HK MVD, efter mål i just powerplay av Mozyakin. Känns som det kan bli en ganska spännande avslutning här.
Japp, är lite sur för att jag inte slängde in en hundring på live spelet på amur när det stod 0-2, dom låg på nånstans runt 35ggr pengarna på vinst då.. Men men hade visst en singel på dom som jag la igår såg jag nu så lite vinst blir det allt
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 10:32   #10
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Mina tankar i dagens KHL:

Metallurg Nk. vs SKA Petersburg2a 1,55 5 Units
Hemmalaget tappade egentligen all chans till slutspel iom förra matchens förlust vs Sibir. Petersburg har inte varit att känna igen men skall vinna denna match relativt enkelt vs ett lag som inte har ngt att spela för-

Dinamo Minsk vsTorpedo Novgorad2a 2,60 3 Units
Minsk hade som målsättning att klara slutspel men 13 poäng efter och chansen till det är obefintlig, Just Torpedo ligger på 9onde plats och är väl egentligen laget att kunna "stjäla" platsen ifrån Riga eller ev. CSKA. Motivationen borde spela stor roll i denna match. Även om jag tycker Torpedo gjort "bort" sig lite nu på slutet då de skänkt bort en del givna poäng.
Nu hoppas jag Brendle har laddat byssan och skänker oss/Torpdeo en seger!!!

Lokomotiv Yaroslav vs Spartak MoscowX2 1,90 2 Units
Sparta blandar och ger, efter några mindre bra matcher slog de SKA Petersburg senast på straffar..Lokomotiv inte bra för tillfället och går emot dom.

Har tyvärr inte hunnit läsa på allt för mkt, men skriver ut lite snabba tankar vilket ser sunt ut när jag läser igenom en extra gång. Kommer kolla upp mera under dagen.

Sibir som Geezer skrev om äär jag inne på också, även Salavat vinner.

Lycka till med spelen idag så hoppas vi på mera i kassan
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 11:41   #11
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 6
Standard

ryggar dig på petersburg och spartak
sallemander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 11:49   #12
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Amur +0,5 satt. Även om de fick en dålig start och det blev onödigt spännande.
Har satt 4 av 4 på KHL denna vecka nu, med ett snittodds på 1.89. Bra start på veckan. Får hoppas det fortsätter såhär nu!
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 12:25   #13
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Amur +0,5 satt. Även om de fick en dålig start och det blev onödigt spännande.
Har satt 4 av 4 på KHL denna vecka nu, med ett snittodds på 1.89. Bra start på veckan. Får hoppas det fortsätter såhär nu!
Ser bra ut Geezer. Fortsätt i samma stil nu!!
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 12:36   #14
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Metallurg Nk. har tagit ledningen med 1-0 vs SKA Petersburg efter första perioden.
Petersburg har haft en sjukt press efter detta och missat bla ett friläge i spel 4 vs 5..

Hoppas de kommer ut med samma speed och energi i andra perioden, om så är faller får jag svårt att se hemmalaget hålla emot..

Jobba nu SKA Petersburg!!!
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 13:31   #15
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

1-1 Efter 2 spelade perioder och kvitteringen kom i spel 4 vs 5. Petersburg fortsätter att ha tryck emot Metallurgs mål, 15 - 31 i skott efter 2 spelade perioder..

Sibir har 1-1 vs Severstal i första perioden!

Jobba sista nu Petersburg!!
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td