Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-21, 16:29   #1
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hockeytorsdag 22/9


Jag har fixat lite statistik till torsdagens Elitserie samt andra ligor som spelas


Elitserien 2011/2012
19:00 HV 71 - Farjestads 2.25 4.40 2.70
# HV71 har gjort färre än två mål per match de sex senaste matcherna
# Noah Welch har varit utvisad minst två minuter per match de tre senaste matcherna
# I lördags kom FBK till spel utan Rickard Wallin, men lagom till torsdagens möte med HV är Wallin tillbaka och han kommer att ingå i en nykomponerad förstakedja tillsammans med Fredrik Sjöström och Christian Berglund

19:00 Linkopings - Skelleftea 2.00 4.45 3.30
# Linköping har vunnit de tre senaste matcherna
# Magnus Johansson har gjort minst en poäng per match de fem senaste matcherna
# Petter Emanuelsson har lånats ut till Piteå, men i övrigt är hela truppen tillgänglig för spel


19:00 Lulea - Djurgardens 2.15 4.40 3.00
# Luleå har förlorat de tre senaste hemmamatcherna
# Marcus Nilson har gjort minst en poäng per match de fem senaste matcherna
# Cam Abbott är långtidsskadad och borta sedan tidigare. Målvaktstränaren Daniel Henriksson berättar för klubbens hemsida att Sebastian Meijer ersätter Patrik Berglund i matchtruppen och att Johan Gustafsson får chansen mellan stolparna


19:00 Modo - AIK 2.10 4.40 3.10 36
# MODO saknar fortfarande forwarden Dick Axelsson som dock närmar sig comeback.
# Linus Videll har gjort minst en poäng per match de tre senaste matcherna
# mODO förlorade fyra av fem möten med AIK förra säsongen, men Per-Åge Skröder trivs uppenbarligen mot stockholmarna. Förra säsongen gjorde norrmannen inte mindre än fem mål mot just AIK.


19:00 Timra - Växjö 2.05 4.50 3.35 36
# Senast saknade Timrå Antti Halonen och Ilkka Pikkarainen. Båda finländarna samt Alexander Larsson verkar missa torsdagens möte med Växjö.
# Matt Murley har gjort minst en poäng per match de fyra senaste matcherna
# Växjö har lånat ut Marcus Johansson och Mitja Robar till Tingsryd respektive Oskarshamn och Daniel Åhsberg har lånats ut till Rögle.

KHL 2011/2012
14:00 Avangard Omsk - Severstal Cherepovec 1.69 4.85 4.30
15:00 HC Yugra - Spartak Moscow 2.16 4.50 2.90
15:00 Metallurg Magnitogorsk - Vityaz Chekhov 1.35 6.50 7.75

SM-liiga 2011/2012
17:30 IFK Helsinki - Tappara 1.43 5.30 6.90


Hoppas ni får en trevlig läsning


Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
capital-pb (+1)
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 21:50   #2
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 518664


Ogiltigt spel-ID: 518665



Det här är mina två spel för torsdagens ishockey. Motivering hittas i speldgboken.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 09:44   #3
 
AdamSmiths avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 64
Sharp$: 236

Streak NHL
Stats: 54 - 53 - 0
ROI: 114.52%
Vinstprocent: 50.47%

Standard

Enligt eurosport: "Tre Timråspelare är redo för säsongsdebut mot Växjö. Yared Hagos, Jesper Dahlroth och Ilkka Pikkarainen är alla redo för spel"

Djurgården kommer inte spela Wesslau utan det blir elitseriedebut för Tim Sandberg.
AdamSmith är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 09:48   #4
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

HIFK vs Tappara

Denna har jag grävt fram idag, kollade på -1.5 men tycker inte att det finns tillräckligt med värde i det spelet...skulle vilja ha runt +1.80 för att vara ok.
Så då har jag hittat följande på Nordicbet, HIFK team total over 3.5. HIFK förlorade med 5-3 i första matchen och sedan tog man en fin vinst hemma med 6-3 mot Blues, man ledde med 5-0 och slutade sedan spela så Blues kunde komma in i matchen igen i sista perioden. Tapparas försvar är av katastrofal natur, 8 insläppta i första matchen mot Ilves (7-8) och sedan 1-5 borta mot Kalpa.

Så över 3.5 för HIFK till 1.80 hos Nordicbet testas, sedan finns det två intressant spel till om någon är intresserad. Ville Peltonen (2 mål på 2 matcher) som målskytt till 2.55 samt Mikael Granlund (1 mål på 2 matcher) till 2.40.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 10:16   #5
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 1382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith Visa inlägg
Djurgården kommer inte spela Wesslau utan det blir elitseriedebut för Tim Sandberg.
Tim gör säsongsdebut i kassen. Fick stå två matcher förra säsongen och har gjort ett inhopp innan dess. Men han är helt klart färsk i elitseriesammanhang.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7040
pekna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 10:30   #6
 
yertles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
HIFK vs Tappara

Denna har jag grävt fram idag, kollade på -1.5 men tycker inte att det finns tillräckligt med värde i det spelet...skulle vilja ha runt +1.80 för att vara ok.
Så då har jag hittat följande på Nordicbet, HIFK team total over 3.5. HIFK förlorade med 5-3 i första matchen och sedan tog man en fin vinst hemma med 6-3 mot Blues, man ledde med 5-0 och slutade sedan spela så Blues kunde komma in i matchen igen i sista perioden. Tapparas försvar är av katastrofal natur, 8 insläppta i första matchen mot Ilves (7-8) och sedan 1-5 borta mot Kalpa.

Så över 3.5 för HIFK till 1.80 hos Nordicbet testas, sedan finns det två intressant spel till om någon är intresserad. Ville Peltonen (2 mål på 2 matcher) som målskytt till 2.55 samt Mikael Granlund (1 mål på 2 matcher) till 2.40.
Jag testar en -2 till 2ggr pengarna. Det känns skönt att Finlandsexperten är på samma sida
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 11:20   #7
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Fyller faktiskt på med HIFK att vinna första perioden till 2.00 hos Expekt. Tappara har legat under i båda sina matcher efter första perioden, 0-3 samt 1-0 så tycker det är ok odds för att HIFK leder efter första.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 13:04   #8
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Nattens pre-season NHL:

01:00 Philadelphia Flyers - Detroit Red Wings
01:00 Pittsburgh Penguins - Chicago Blackhawks
02:00 St.Louis Blues - Minnesota Wild
02:30 Dallas Stars - Colorado Avalanche
03:00 Edmonton Oilers - Vancouver Canucks

Inte många laguppställningar släppta än så länge. Jag hugger dock St.Louis hemma mot Minnesota @ 2,10. Detta efter följande budskap på Minnesotas hemsida:

"Yeo will use a young lineup tomorrow in St. Louis, and will then unveil the Mikko Koivu-Dany Heatley-Devin Setoguchi line in the preseason home opener against Columbus on Friday night."

The line of Eric Nystrom centering Brad Staubitz and Colton Gillies will be the most senior combination. Behind them will be:

Brett Bulmer-Zack Phillips-Kris Foucault
Jeff Taffe-Warren Peters-Jed Ortmeyer
Jarod Palmer-Taylor Peters-Carson McMillan

The Wild will go with four defensemen who played last night in Edmonton, with Chay Genoway and Marco Scandella joining the mix:

Scandella-Prosser
Justin Falk-Jordan Hendry
Tyler Cuma-Genoway

Niklas Backstrom

St.Louis har dock inte släppt sin laguppställning än...

Minnesota spöade Edmonton i tisdags. St.Louis har börjat med 2 segrar av 2 möjliga. Det som talar lite emot är dock att St.Louis spelar sin tredje match på lika många dagar. Jag tror dock att St.Louis vill ta den här matchen inför sin hemmapublik och med tanke på vad Minnesota ställer upp med för lag ska det inte vara omöjligt även om man väljer att lufta några unga spelare. Nöjer mig dock med att spela 2/5 units än så länge.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+2)

Senast redigerad av one den 2011-09-22 klockan 13:06.
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 14:00   #9
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 520954


Ogiltigt spel-ID: 520952



Oddset på AIK har i och för sig stigit till 3.00 sen jag la mitt vad men det känns som ett bra spel ändå - Fasth gör inte bort sig två matcher i rad.

HV71 är ett jävligt konstigt lag och ett lag jag inte tycker om att spela på men nu kan de fan inte skylla på Liv längre, ikväll vinner de!

Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 14:18   #10
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enroth Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 520954


Ogiltigt spel-ID: 520952



Oddset på AIK har i och för sig stigit till 3.00 sen jag la mitt vad men det känns som ett bra spel ändå - Fasth gör inte bort sig två matcher i rad.


Skämtar du? Fick du 2.20 på AIK av någon luffare på gatan? Aldrig vart så lågt på dem och att lira AIK till det oddset medans avg är 2.85 är sälvmord i min mening!
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 14:22   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

De har iofs aldrig skyllt på Liv, men nog fan är vissa fortfarande berörda av det inträffade. Vissa i laget har spenderat mer tid av sina liv med Stefan än med sina familjer.
Detta är inte direkt nåt man bara kan skaka av sig, sånt här tar tid och ska också få ta den tid det behöver. Det här är någonting som HV-spelarna kommer att få leva med under en mycket lång tid.

Sen är nog matcherna i sig en form av terapi. Dock är årets upplaga inte bättre än de resultat som presterats hittills. Ifjol var HV sämst i serien i BP, och problemen i spelformen fortsätter i år. 4 av 5 insläppta hittills har varit med en man mindre.

Det i sig är väl det enda positiva med säsongen hittills, att de bara släppt ett mål med full styrka på isen.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 14:46   #12
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMorgan Visa inlägg
Skämtar du? Fick du 2.20 på AIK av någon luffare på gatan? Aldrig vart så lågt på dem och att lira AIK till det oddset medans avg är 2.85 är sälvmord i min mening!
Lirade tidigt (21/9 04:30), shit happens.

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
De har iofs aldrig skyllt på Liv, men nog fan är vissa fortfarande berörda av det inträffade. Vissa i laget har spenderat mer tid av sina liv med Stefan än med sina familjer.
Detta är inte direkt nåt man bara kan skaka av sig, sånt här tar tid och ska också få ta den tid det behöver. Det här är någonting som HV-spelarna kommer att få leva med under en mycket lång tid.

Sen är nog matcherna i sig en form av terapi. Dock är årets upplaga inte bättre än de resultat som presterats hittills. Ifjol var HV sämst i serien i BP, och problemen i spelformen fortsätter i år. 4 av 5 insläppta hittills har varit med en man mindre.

Det i sig är väl det enda positiva med säsongen hittills, att de bara släppt ett mål med full styrka på isen.
Hörde någon av Canal+ killarna säga att HV sörjde Liv och relaterade till resultaten, enbart därifrån jag fick det. Själv tror jag inte det ligger mycke i det, det är fler i elitserien som kände honom och framförallt - hela KHL rullar på och där finns det drabbade tjugo gånger om.

För mig är ett dödsfall ett dödsfall, att han var en bra målvakt tror inte jag påverkar de som kände honom mer än om det skulle varit en halvdålig back.


Hur som helst anser jag att chansen för HV vinst ikväll är stor, om inte annat Martin Gale:ar jag HV i rundan efter


Skål!
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 16:01   #13
 
AdamSmiths avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 64
Sharp$: 236

Streak NHL
Stats: 54 - 53 - 0
ROI: 114.52%
Vinstprocent: 50.47%

Standard

Jag gillade inte HV inför denna säsongen ens innan det med Stefan Liv hände. Tycker matchen mot Linköping signalerade lite av det problemet som är, det mentala underläget de slåss ur. När de väl kommer ut ur denna depression kommer de behöva arbeta med sitt spel som jag inte tycker är speciellt övertalande. Sen är min teori att Ulf Dahlén sprider dålig stämning i lagen han befinner sig. Det sägs annat av HV:s spelare men det tror jag inte på. När de bevisar mig fel då kommer jag överväga att spela dem.
AdamSmith är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 16:07   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enroth Visa inlägg
Lirade tidigt (21/9 04:30), shit happens.



Hörde någon av Canal+ killarna säga att HV sörjde Liv och relaterade till resultaten, enbart därifrån jag fick det. Själv tror jag inte det ligger mycke i det, det är fler i elitserien som kände honom och framförallt - hela KHL rullar på och där finns det drabbade tjugo gånger om.

För mig är ett dödsfall ett dödsfall, att han var en bra målvakt tror inte jag påverkar de som kände honom mer än om det skulle varit en halvdålig back.


Hur som helst anser jag att chansen för HV vinst ikväll är stor, om inte annat Martin Gale:ar jag HV i rundan efter


Skål!
Okej att Canal+ är Sveriges i särklass bästa hockeykanal, men jag tror inte de manar att HV torskat enbart pga det tragiska som inträffat. Däremot är nog alla överens om att det bidrar.

http://hockey.expressen.se/elitserie...r-ju-manniskor
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 16:22   #15
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Inte många laguppställningar släppta än så länge. Jag hugger dock St.Louis hemma mot Minnesota @ 2,10. Detta efter följande budskap på Minnesotas hemsida:

"Yeo will use a young lineup tomorrow in St. Louis, and will then unveil the Mikko Koivu-Dany Heatley-Devin Setoguchi line in the preseason home opener against Columbus on Friday night."

Brett Bulmer-Zack Phillips-Kris Foucault
Jeff Taffe-Warren Peters-Jed Ortmeyer
Jarod Palmer-Taylor Peters-Carson McMillan

Scandella-Prosser
Justin Falk-Jordan Hendry
Tyler Cuma-Genoway

Niklas Backstrom

St.Louis har dock inte släppt sin laguppställning än...

Blues ställer upp med ett mycket bra lag,

1 - Brian Elliott
10 - Andy McDonald
15 - Jamie Langenbrunner
18 - Jonathan Cheechoo
20 - Alexander Steen
22 - Kevin Shattenkirk
28 - Carlo Colaiacovo
32 - Chris Porter
36 - Matt D'Agostini
37 - Derek Nesbitt
39 - Philip McRae
41 - Jaroslav Halak
42 - David Backes
44 - Jason Arnott
46 - Roman Polak
54 - Anthony Nigro
55 - Danny Syvret
56 - Brett Ponich
58 - David Shields
59 - Anthony Peluso
63 - Mark Cundari
70 - Ryan Tesink
74 - T.J. Oshie
76 - Brett Sonne
84 - Tyler Shattock
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1), Grnvit (+2)
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td