Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-08, 16:44   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Hjälp mig, snälla, lite nervös & fundersam.


Hej! Jag är nybörjare på det här med att lägga in vad.

Kanske en jättedum fråga nu men... Jag har spelat lite av och till på Bet365 och har nu skaffat mig ett konto på Betfair.
Ibland satsar jag såhär i matcher:
Bet365 på nummer: (1)
betfair på nummer: (2)

alltså i samma match fast på 2 olika vadsidor.

på oavgjort (X) satsar jag ingenting. skälet till det här är att jag upptäckt att betfair har så bra odds att jag inte vill stå över det, för andra laget kan lika gärna vinna enligt mig.
Jag utnyttjar inga bonusar som andra gör, jag spelar inte för några stora summor heller. självklart på odds över 2.0.


Får man göra så? Är det ens lagligt? Vad kan hända ? Vad tycker spelsidorna om det? Får de ens reda på det? samkör de sina register?

Jag menar, jag lägger ju mina vad samtidigt, med samma summor och i samma namn.

Snälla hjälp mig, för jag vet inte om det jag gör är riskfyllt - om ens lagligt?

Mvh ifrån mig.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 16:48   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Hej! Jag är nybörjare på det här med att lägga in vad.

Kanske en jättedum fråga nu men... Jag har spelat lite av och till på Bet365 och har nu skaffat mig ett konto på Betfair.
Ibland satsar jag såhär i matcher:
Bet365 på nummer: (1)
betfair på nummer: (2)

alltså i samma match fast på 2 olika vadsidor.

på oavgjort (X) satsar jag ingenting. skälet till det här är att jag upptäckt att betfair har så bra odds att jag inte vill stå över det, för andra laget kan lika gärna vinna enligt mig.
Jag utnyttjar inga bonusar som andra gör, jag spelar inte för några stora summor heller. självklart på odds över 2.0.


Får man göra så? Är det ens lagligt? Vad kan hända ? Vad tycker spelsidorna om det? Får de ens reda på det? samkör de sina register?

Jag menar, jag lägger ju mina vad samtidigt, med samma summor och i samma namn.

Snälla hjälp mig, för jag vet inte om det jag gör är riskfyllt - om ens lagligt?

Mvh ifrån mig.
Självklart får du göra så!

Din varians lär dock inte hålla då det ibland blir kryss och du förlorar 2 bet på samma match..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 18:01   #3
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 19
Standard

Ok, så du är säker på att det inte är olagligt? Ellar att de inte blir sura på mig?

Om man satte det i system då? på tio spel så att man kan ta 2 kryss då utan förlust eller vinst. För 1 lag vinner ju mycket mer än det blir oavgjort.
Märker de något sådant?

Mvh igen :-)
Olabert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 18:09   #4
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 19
Standard

Hehe, så mycket för den anonymiteten
Jag är inte den skarpaste kniven i lådan så att säga :P

Försöker spela så att jag har kul, men det är lätt att jaga förluster.
Olabert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 18:14   #5
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

1. Nej det är inte olagligt
2. Tänk om det vore så enkelt med system, rekommenderar att du läser på lite om sannolikhet och odds
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 18:49   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vilken sport brukar du spela på?
Mitt råd är att såsom ditt spelsätt är att ta reda på hur historiken har gått om du skulle börja med det du gör redan 2008 tex. Oddshistorik finns väldigt långt tillbaka att tillgå beroende på sport. Så backtracka det som man säger på engelska och kolla ifall ditt system hade varit vinnande historiskt.
Sedan bör du även använda dig utav en oddsjämförelsesite och jämföra oddsen så att du alltid spelar där du får högst odds och därmed inte begränsa dig till två spelbolag endast.
Men nej, det du gör är inte olagligt, det enda det brukar stå i reglerna att man inte får göra är att spela emot sig själv på samma site för att omsätta klart en bonus. Spelar du utan bonus finns ingen begränsning för det.


Jag spelar något liknande fast omvänt, i mina ögon så är chansen för krysset högre än vad man får och därmed spelar jag på oavgjort istället som du ser i mitt projekt till vänster. Dock spelar jag inte på alla utan går efter ett filter på vad jag bedömmer att chansen på oavgjort är högre än vad oddset på kryss är.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 06:12   #7
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 19
Standard

Tack för hjälpen grabbar! Nu kan jag lugnt spela vidare alltså.

Jag spelar mestadels på ishockey lr fotboll. Spelar mest på magkänsla.
KP, det du säger är väldigt bra tips, har kollat lite statistik för de matcher jag spelar på - men inte så långt tillbaka som -08.
Skälet till att jag just nu vill ha två-tre bolag är för att det är så lätt att klicka bort sig för mig.
Men när jag kommit in lite i allt det här, då blir det till att jaga odds!

Men nu förstår jag ingenting... Modo - Linköping; 2 - 1 i mål.
Frölunda - Hv71; 3 - 4.

Men när jag tittar på resultaten så säger de att det blev oavgjort i bägge matcher?
Detta när jag tittar på Expekts resultatlista.

Men vad är det här, hur tusan kan man inte räkna övertid och straffar ?! Måste börja läsa på bättre.
regler hos expekt:

1. Officiella resultat
Övertid och straffar räknas ej, om inte annat anges.
En match måste pågå hela ordinarie matchtiden minus 5 minuter för att spelet skall gälla. Om detta ej är fallet, kommer oddset sättas till 1.00 på alla spel, , förutom de spel som redan slutförts i enlighet med reglerna för respektive marknad.
Om en match skjuts upp och spelas om inom 36 timmar efter utsatt starttid, gäller spelet.

Senast redigerad av Olabert den 2011-12-09 klockan 06:30. Anledning: La till lite.
Olabert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 14:06   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olabert Visa inlägg
Tack för hjälpen grabbar! Nu kan jag lugnt spela vidare alltså.

Jag spelar mestadels på ishockey lr fotboll. Spelar mest på magkänsla.
KP, det du säger är väldigt bra tips, har kollat lite statistik för de matcher jag spelar på - men inte så långt tillbaka som -08.
Skälet till att jag just nu vill ha två-tre bolag är för att det är så lätt att klicka bort sig för mig.
Men när jag kommit in lite i allt det här, då blir det till att jaga odds!

Men nu förstår jag ingenting... Modo - Linköping; 2 - 1 i mål.
Frölunda - Hv71; 3 - 4.

Men när jag tittar på resultaten så säger de att det blev oavgjort i bägge matcher?
Detta när jag tittar på Expekts resultatlista.

Men vad är det här, hur tusan kan man inte räkna övertid och straffar ?! Måste börja läsa på bättre.
regler hos expekt:

1. Officiella resultat
Övertid och straffar räknas ej, om inte annat anges.
En match måste pågå hela ordinarie matchtiden minus 5 minuter för att spelet skall gälla. Om detta ej är fallet, kommer oddset sättas till 1.00 på alla spel, , förutom de spel som redan slutförts i enlighet med reglerna för respektive marknad.
Om en match skjuts upp och spelas om inom 36 timmar efter utsatt starttid, gäller spelet.
Eftersom det inte kan bli oavgjort i Elitserien (så även i NHL osv) så finns det olika marknader.

Dessa matcher slutade säkert oavgjort efter 60 minuter, men efter övertid/straffar så vann ett av lagen.

Det finns då 2 marknader; Fulltid och Fulltid INKL OT.

Vid fulltid kan matchen sluta på 3 sätt (1-X-2) medans fulltid INKL OT bara har 2 utfall (1-2).

Säg att du ska spela på matchen Rögle-Malmö.

Fulltidsoddsen ser ut såhär:
1. 2.05 X. 3.50 2. 2.40
Fulltid INKL OT/straffar ser ut såhär:
1. 1.78 2. 1.90 (DVS matchen kan inte bli oavgjord)

Oddsen sänks alltid vid Fulltid INKL OT (även kallat Moneyline) för att krysset inte räknas med i variansen.

Hoppas det hjälper.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2011-12-09 klockan 14:07.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 08:44   #9
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 19
Standard

Hej!

Tack för ett utförligt svar Tompa87. Det klargjorde massor för mig, och jag hittade det direkt på betfair, tog lite längre tid att hitta det på Expekt, då det låg som special-spel.

Tack till er allihopa som lagt ner tid på att hjälpa mig!
Hoppas jag kan göra detsamma för någon - nån dag.
I´ll be back.

Mvh ifrån Mig
Olabert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 11:33   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Happy to help, det är ju juletider! har du några vidare funderingar så finns alltid https://www.sharps.se/spelskolan att tillgå, den är väldigt utförlig!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2011-12-10 klockan 11:36.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td