Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-03, 21:01   #1
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 6
Sharp$: 46
Standard

Singlar och dubblar?


Det verkar som att många inte gillar dubblar. Kan någon förklar för en nybörjare varför det är sämre än singlar om man tror att man tippar rätt?
Kermit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 21:23   #2
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kermit Visa inlägg
Det verkar som att många inte gillar dubblar. Kan någon förklar för en nybörjare varför det är sämre än singlar om man tror att man tippar rätt?
Finns en tråd om inte flera om det, men kort:

Om matcherna är korrelerade är dubbeln bättre, annars lika bra men variansen ökar så singlar är att föredra.

edit:
En annan orsak för dubblar: För att få in mer insats om inte singlar räcker till.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-01-03 klockan 21:40.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 22:13   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Så slipper du leta i forumet.
https://jurets.wordpress.com/2013/04...pplar/#respond
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 22:42   #4
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Fast jag anser fortfarande att en dubbel är exakt lika med två singlar där man på förhand binder sig att föra över hela vinsten från singel 1 till singel 2 och då blir de då banne mig ingen skillnad, varken i värde eller kronor. Men de orkar jag inte med igen
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 00:06   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Fast jag anser fortfarande att en dubbel är exakt lika med två singlar där man på förhand binder sig att föra över hela vinsten från singel 1 till singel 2 och då blir de då banne mig ingen skillnad, varken i värde eller kronor. Men de orkar jag inte med igen
Där är vi helt eniga. Tror jag alla som tragglat sig igenom särskolan skriver under på.

Påstås det något annat i länken? Kanske skulle kollat innan...

Men nu har jag spelat mörkpoker hela kvällen och fortsätter på den linjen. Skulle kunna tänka mig att det står något liknande som...

Om oddset är 2.20 och det förväntade utfallet är 50% så tjänar man si och så mycket på att spela dubblar @ 100 kr gentemot 100 kr per singel. Sen finns det ett lättfattligt exempel och jag kan nästan svära på att det samma finns här i forumet.

100 x 2.20 x 2.20 = 484 kr
100 x 2.20 + 100 x 2.20 = 440 kr (kan själv)

Klagomål mottages här under så får vi gå vidare i så fall.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 00:28   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Där är vi helt eniga. Tror jag alla som tragglat sig igenom särskolan skriver under på.

Påstås det något annat i länken? Kanske skulle kollat innan...

Men nu har jag spelat mörkpoker hela kvällen och fortsätter på den linjen. Skulle kunna tänka mig att det står något liknande som...

Om oddset är 2.20 och det förväntade utfallet är 50% så tjänar man si och så mycket på att spela dubblar @ 100 kr gentemot 100 kr per singel. Sen finns det ett lättfattligt exempel och jag kan nästan svära på att det samma finns här i forumet.

100 x 2.20 x 2.20 = 484 kr
100 x 2.20 + 100 x 2.20 = 440 kr (kan själv)

Klagomål mottages här under så får vi gå vidare i så fall.
Stämmer inte. Din nästa singel så omsätter du både insats+ev+vinst från tidigare singel inför nästa.

100 x 2.20 x 2.20 = 484kr
100 x 2.20 = 220kr
220x 2.20 = 484kr

Spoiler:
En dubbel är två singlar där du på förhand har bestämt att återinvestera allting i nästa match, du kan inte hur du än försöker komma undan det faktumet.

Det du räknar fel på är att i en dubbel så har du riskerat 100kr från första början men du omsätter den flera gånger inom samma kupong eftersom det är flera utfall som ska inträffa.


Vi plockar isär dubbeln och motsvarande singlar:

En dubbel bestående av två 50%:iga matcher, 2,10 odds(5% edge) har fyra möjliga utfall.

-100 V - V +441
-100 V - F 0
-100 F - V 0
-100 F - F 0
satsat 400 vunnet 441

Motsvarande singlar där man på förhand bestämt sig att föra över eventuell vinst till match nr 2 har dessa utfall:

-100 V 210 - V +441
-100 V 210 - F 0
-100 F 0 - V 0
-100 F 0 - F 0
satsat 400, vunnet 441

Det är alla utfall, inga andra existerar. De inträffar lika ofta: 1 gång på 4.

Båda har samma resultat: förväntad vinst på 10,25%.


KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 01:26   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Stämmer inte. Din nästa singel så omsätter du både insats+ev+vinst från tidigare singel inför nästa.

Det är därför min summa blir större. Högre omsättning = större plånbok.

Går och lägger mig nu. Men sista ordet lär inte vara sagt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 01:34   #8
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Stämmer inte. Din nästa singel så omsätter du både insats+ev+vinst från tidigare singel inför nästa.

Det är därför min summa blir större. Högre omsättning = större plånbok.

Går och lägger mig nu. Men sista ordet lär inte vara sagt.
Men då jämför du dom orättvist ju, bara låter den ena satsa mer(Herr Dubbel). Inte alls snällt mot farbror Singel.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 01:54   #9
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Men, enligt er (mattesnillen) hur mycket skiljer det sig mellan exemplen - ge oss ett RIKTIGT exempel och svar... Nu är ju ni enbart nära varandra - inte eniga... Och skiljer det sig så mycket att det ens är värt mödan? Det är väl ändock era egna värderingar ni går efter och vem säger att dessa ligger "rätt"...?

Går man efter "marknaden" så skiftar ju denna hela tiden...

Jaja, jag är full - ursäktar mig ALLTID med detta när jag inte fattar någonting!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 03:37   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Det är väl ändock era egna värderingar ni går efter och vem säger att dessa ligger "rätt"
Helt rätt Mr! Allt kommer ju ner till sin egna värdering av en match, någon säger att det är 50%, en annan anser enligt sitt tycke att det är kanske 60% på ett utfall.
Därav ger jag inte mycket för dessa sk. värderingar för det är som sagt allas vår egna uppfattning som skiljer sig lika mycket som vissa gillar lira rött på rullen o andra dundrar svart...

Jag har kommit till insikten att ett bra spel är när den sitter...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Pilkast (+5)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 08:42   #11
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Fast jag anser fortfarande att en dubbel är exakt lika med två singlar där man på förhand binder sig att föra över hela vinsten från singel 1 till singel 2 och då blir de då banne mig ingen skillnad, varken i värde eller kronor. Men de orkar jag inte med igen
Ja, men inte samma sak som EN singel, vilket var syftet med min jämförelse. Min jämförelse är till för att tydliggöra skillnaden i värde och varians mellan singlar (där man inte binder upp sig att betta insats+vinst på nästa spel utan där man spelar x % av rullen konstant under en säsong) och dubblar. Slutsatsen är att dubblar (eller singlar där du binder upp dig att spela insats+vinst på ett nytt spel) kraschar rullen för en förlorande spelare mycket snabbare än singlar men innebär även högre uppsida.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 10:08   #12
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Helt rätt Mr! Allt kommer ju ner till sin egna värdering av en match, någon säger att det är 50%, en annan anser enligt sitt tycke att det är kanske 60% på ett utfall.
Visst men ska man jämföra tar man samma matcher och spelar dom som singel och dubbel då kan dom inte ha olika värdering.


Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Ja, men inte samma sak som EN singel, vilket var syftet med min jämförelse. Min jämförelse är till för att tydliggöra skillnaden i värde och varians mellan singlar (där man inte binder upp sig att betta insats+vinst på nästa spel utan där man spelar x % av rullen konstant under en säsong) och dubblar. Slutsatsen är att dubblar (eller singlar där du binder upp dig att spela insats+vinst på ett nytt spel) kraschar rullen för en förlorande spelare mycket snabbare än singlar men innebär även högre uppsida.
Kassan kraschar snabbare för förlorande och viceversa för vinnande ja, pga av ränta-på-ränta dvs större risk(insats).

Men är det korrekt att jämföra vad som är bättre, singlar eller dubblar så?(är väl mer riktat till wagner som postade länken )

Är som att jämföra herr Dubbel som har bundit sina pengar 2 år på en bank mot herr Singel som har 2 konton på 2 olika banker med samma ränta(värde) under totalt samma tid( 2 x 1 år). Den ena får ränta-på-ränta, den andra inte. Den ena har högre "risk"(insats) år 2(match 2) och därigenom vinner/förlorar mer trots samma värde(ränta) för båda herrarna.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 12:31   #13
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Dessa spel då?

Sverige - Danmark 1 2,20
Norge - Finland 1 2,20
Insats: 100:-
odds: 4,84

eller

Vinner Sverige och Norge?
Ja - nej 4,84 - 1,20
spel: ja
Insats: 100:-

I första har vi "ränta på ränta". I den andra har vi bundit upp oss till bägge matcher.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 12:40   #14
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Dessa spel då?

Sverige - Danmark 1 2,20
Norge - Finland 1 2,20
Insats: 100:-
odds: 4,84

eller

Vinner Sverige och Norge?
Ja - nej 4,84 - 1,20
spel: ja
Insats: 100:-

I första har vi "ränta på ränta". I den andra har vi bundit upp oss till bägge matcher.
Du har bundit upp dig i bägge fallen
exakt samma spel med samma vinst
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 13:18   #15
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Du har bundit upp dig i bägge fallen
exakt samma spel med samma vinst
Nä, i första plockar vi ju ut och återinvesterar på nästa. Det är ju det som diskuteras. I andra görs ju inte det. Det är ju paketerat. Som du säger är det helt rikigt samma spel men i olika format. Som då ska jämföras med att om det är bättre att ta dubbeln eller spela dom som singlar
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td