Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-22, 06:51   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Hur och när ökar man insatsen?


Hej,

Jag har ett bekymmer med min BR. Det handlar om hur jag ska tänka när jag ska öka min insats per unit. Jag spelar efter devisen 1-10 units.

Jag har hittills kört efter devisen att jag höjer min insats per unit efter att ha gått +100 units i spelkassan. Men känner mig rätt vilsen vilket som är smartast.

När ska man höja sin insats per unit?
Hur mycket i procent av sin tidigare insats ska man höja med?


Vore väldigt tacksam om någon kunde komma med input hur det är smartast att gå tillväga.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 11:55   #2
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Om du har 100 units och spelar 1 units/spel och vinner eller förlorar 1 units/spel var gång. Om du då använder dig av en faktor på 1,5 vilket då betyder att du ska höja din unit vid 150 (1,5 unit) och även sänka den vid 50 (faktor blir då 0,5 vid minskning och du skulle då fortsättningsvis spela 0,5 unit). Då har du antingen ökat eller sänkt din kassa med 50 %. Det lite roliga är då att du antingen har dubbelt så lite än vad du hade när du började men du har inte dubbelt så mycket.

Om du i stället har 100 units och en faktor på 2 så har du antingen dubblat kassan eller gått bankrutt. om du nu bestämmer dig för att göra på detta sätt vilket knappast är att rekommendera.

Jag spelar 1 unit/spel och när jag har dubblat kassan kör jag 2 unit/spel och nästa nivå blir då 4,8,16 o.s.v. och skulle jag då tappa hälften återgår jag då till nämnda unit. Så man kan säga att jag har faktor 2 vid vinst och 0,5 vid förlust.

Det absolut vikigaste är att du har stora steg mellan nivåerna.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 12:12   #3
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Tack för feedback! Har själv känt att jag varit på fel spår så bra med ny input.

Om jag skulle gå efter din devis att när jag dubblat spelkassan höja från 1 --> 2 osv i en stegring. Kan jag applicera detta på min kassa även fast jag kör med insatser mellan 1-10 unit?

Dvs. 1 unit blir värd dubbelt så mycket när jag dubblat spelkassan även fast jag i vissa spel satsar 7 unit?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 12:39   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Ja, antingen 2-20 units eller att dina 1-10 units skulle bli värda dubbelt så mycket vilket borde bli lättare. Jag kör själv procentuellt av kassan.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 16:16   #5
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Om du har 100 units och spelar 1 units/spel och vinner eller förlorar 1 units/spel var gång. Om du då använder dig av en faktor på 1,5 vilket då betyder att du ska höja din unit vid 150 (1,5 unit) och även sänka den vid 50 (faktor blir då 0,5 vid minskning och du skulle då fortsättningsvis spela 0,5 unit). Då har du antingen ökat eller sänkt din kassa med 50 %. Det lite roliga är då att du antingen har dubbelt så lite än vad du hade när du började men du har inte dubbelt så mycket.

Om du i stället har 100 units och en faktor på 2 så har du antingen dubblat kassan eller gått bankrutt. om du nu bestämmer dig för att göra på detta sätt vilket knappast är att rekommendera.

Jag spelar 1 unit/spel och när jag har dubblat kassan kör jag 2 unit/spel och nästa nivå blir då 4,8,16 o.s.v. och skulle jag då tappa hälften återgår jag då till nämnda unit. Så man kan säga att jag har faktor 2 vid vinst och 0,5 vid förlust.

Det absolut vikigaste är att du har stora steg mellan nivåerna.
Varför stora steg mellan nivåerna? Vet flera bara i år som jag pratar med/följer som brutalhöjt sina insatser via ett steg och i princip förstört ett par års bra siffror på ett par månader.

Höj sakta men säkert är mitt råd, vi lever inte i en varians- eller riskfri värld.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 16:19   #6
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Varför stora steg mellan nivåerna? Vet flera bara i år som jag pratar med/följer som brutalhöjt sina insatser via ett steg och i princip förstört ett par års bra siffror på ett par månader.

Höj sakta men säkert är mitt råd, vi lever inte i en varians- eller riskfri värld.
Du missförstod nog.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 11:25   #7
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Jag förstår inte riktigt varför man skall höja eller sänka insaterna stegvis.

Om 1 unit är 1/100 av spelkassan, och spelkassan idag är 34200 kr, så borde väl 1 unit vara 342 kr, och vad spelkassan var på för belopp igår eller för en vecka sedan är rätt ointressant?

Eller missuppfattar jag något här?

Senast redigerad av mirran2 den 2016-06-23 klockan 11:26.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 12:29   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Det finns inga regler på vad 1 units är värd. Anonym pratade i units och det var därför jag svarade i samma term. Om han har 100 units och hans insatser ligger mellan 1-10 så har vi ingen aning om vad dom är värda, men jag förmodar att 10 units är värd 10 gånger så mycket som 1 units.

Med stora steg mellan nivåerna menas att han bör vänta med att spela fler units per spel tills han når i alla fall 200 units. Då skulle han fortsättningsvis satsa mellan 2-20 units. Eller så kan han ändra om värdet på unitsen till dubbelt så mycket och bibehålla 1-10 units.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 13:14   #9
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt varför man skall höja eller sänka insaterna stegvis.

Om 1 unit är 1/100 av spelkassan, och spelkassan idag är 34200 kr, så borde väl 1 unit vara 342 kr, och vad spelkassan var på för belopp igår eller för en vecka sedan är rätt ointressant?

Eller missuppfattar jag något här?
Det blir extra viktigt med stegvisa förändringar av rullen när den minskar i storlek. Skall du vänta på att rullen halveras innan du halverar ditt unitvärde? Ditt MM riskerar ju att bli väldigt dåligt.

Vissa kör to win och korrigerar ständigt denna summa efter storleken på rullen: https://www.sharps.se/spreadsheet/29261 Aningen overkill enligt mig, men alla gör ju det som känns bäst för dem
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-26, 21:25   #10
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Det blir extra viktigt med stegvisa förändringar av rullen när den minskar i storlek. Skall du vänta på att rullen halveras innan du halverar ditt unitvärde? Ditt MM riskerar ju att bli väldigt dåligt.
Du kan inte ha för korta steg nedåt heller. Tänk dig att du har 100 units och bestämmer dig för att sänka insatserna om man kassan ramlar ner på 90 units eller där under. Om du då från början har 100 units och spelar och förlorar 10 spel och units på rad kommer du att hamna på 90 units och därefter spela 0,9 units på varje spel. Tänk dig då att nästkommande 10 spel sitter med samma odds som de 10 föregående. Då kommer du att ligga back för att du har spelat en mindre summa. Det får alltså inte ta längre tid att fixa till problemen än vad det tog att orsaka dom vilket det gör om du ändrar dina units nedåt för tidigt.

Så egentligen borde man aldrig sänka sina insatser när man väl har höjt dom. Men med tanke på vad vi vet om varians, formsvackor, dåliga spel etc. så ska vi ändå göra det. Samtidigt ska man då titta igenom i boken om vad som har gått fel och försöka leta orsaker till det.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td