Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-22, 11:33   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar VM-tipset (23/6)


VM-tipset fortsätter och det tredje i raden känns trevligt då vi både få bra favoriter med fint värde men även en del trevliga skrällar. Många överstreckade lag gör att omgången som helhet känns intressant. Får se om jag lyckas hamna rätt i mina spikar och halvor den här gången då jag hade lite stolpe ut i förra omgången på både Marocko och Tunisien.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under torsdagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Belgien - Tunisien
73% - 18% - 9%
Belgien hade en relativt lätt match i omgång ett där de vann med 3-0 mot Panama men så länge det var oavgjort stod Panama upp bra. När de väl låg under så var det mer full fart fram för att kunna nå en kvittering än att stänga igen bakåt för att hoppas på ett bra kvitteringsläge. Så jag tycker inte vi ska höja upp Belgien allt för mycket få det var inte så imponerande som man önskat. Tunisien började rejält uselt mot ett England som ångade på. Till sist föll Tunisien dock med 1-2 efter ett mål på övertid av Kane. Här känns det som en jämnare match än vad strecken säger.

Belgien streckade så högt som 86% och det gör att det inte känns som en kul spik även om Belgien gärna vinner den här matchen för att inte riskera missa slutspelet vid en eventuell förlust mot England i sista omgången. Mer än dubbla värdet på Tunisien här medan krysset har runt 80% i värde.

Utgångstips: X
Gardering: 1 är givet men tycker fyra procent på Tunisien känns bra så även 2


2. Sydkorea - Mexiko
16% - 25.5% - 59%
Sydkorea gjorde inte mycket väsen av sig mot Sverige och så många chanser Sverige fick är inget mot vad Mexiko kommer skapa. Mexiko har även ett enormt självförtroende efter sin seger mot Tyskland och de kan bli klara för slutspelet här vid seger även om en del lutar åt en dramatisk sista omgång i den här gruppen där det kan bli tre lag på sex poäng vardera. Så Mexiko kommer även gå för bra målskillnad här och inte låta tempot falla.

Mexiko streckade på hela 74% vilket gör att om marknaden har rätt är det spelteoretiskt korrekt att plocka bort Mexiko. Jag är beredd att hålla med att 74% är mycket men varför göra det svårt för sig när vi vet hur mycket chanser Sverige hade? Slutar det 0-0 så gör det. Över 100% värde på Sydkorea medan krysset ligger på runt 30%.

Utgångstips: 2


3. Tyskland - Sverige
65% - 21% - 14%
Tyskland kommer med ett fiasko i ryggen och här finns det bara seger som räknas även om chansen lever med en poäng. Klarar Sverige 0-0 är det en enorm insats men jag tycker inte det finns något att tveka på här. Tyskland kommer med en startelva med klart mycket mer fart. För Sveriges del gäller det att främst inte förlora med mer än ett mål för att ha det i egna händer i sista omgången. Men Tyskland kommer trycka på även om det kommer saktas av mot slutet då tre poäng är viktigare än målskillnaden då Sydkorea är matchen där målen kan avgöra äventyret.

Patriotiska svenskar har endast 52% på Tyskland vilket gör att vi hämtar hem allt värde vi tappade på Mexiko. Det är bara att spika och se glad ut på ett lag som vinner minst två tredjedelar av dessa matcher. Krysset klart mest överstreckat, på 30% just nu då många tänker 0-0. Sverige gjorde det bra mot Italien och Frankrike i Play Off och kval men det här kommer bli för tungt att stå emot över 90 minuter.

Utgångstips: 1


4. England - Panama
79.5% - 15% - 5.5%
Som jag redan nämnt gjorde Panama det bra i första matchen och de kan nog stå upp klart bättre än vi tror även här. England är dock ett av de få lag som imponerat med snabbt spel där målchanser skapades på löpande band. Inget England vi känner igen och jag vill se mer innan jag lyfter upp dem till världsmästare. Avgörandet mot Tunisien kom lite turligt på övertid och bollen är rund så ta inget för givet och vi behöver skrällar.

England streckade på tokhöga 94% vilket gör att krysset blir fantastiskt att spika då värdet där hamnar på hela 275%. Det sker nästan var sjätte match och på de små systemen är detta ett enkelt val. Panama borde inte vinna och de två procent som streckat dessa har bra värde på runt 150%. Jag tycker vi nöjer oss med en halvgardering och sen får vi sitta med skägget i brevlådan om Panama skräller. Men jag rekommenderar faktiskt inte spik på England även om det sker ofta nog.

Utgångstips: 1
Gardering: X måste med här som nämnts med så bra värde.


5. Japan - Senegal
26.5% - 29.5% - 44%
För många var det här två lag som överraskade med seger i omgång ett medan jag inte vill ställa mig där. Det här är de två lagen jag tror kan ta sig vidare i gruppen. För mig är det dock Japan som hamnar i sämsta läget då de ska möta Polen i sista omgången vilket kan göra att de blir utslagna där och då. Här tror jag nämligen de får sig en tuff match mot ett Senegal som imponerade ordentligt i sin seger mot Polen och Lewandowski.

Matchen är i stort streckad i paritet med marknadens värdering och jag tycker det är spik på Senegal på väldigt många olika konstruktioner men väljer här att ta med samtliga tecken. Ha dock gärna något krav på Senegal då de är både snabbare och tyngre även om Japan har sina kvalitéer också och gjorde det bra i sin första match.

Utgångstips: 2
Gardering: X och 1 tar vi med även om det kan kännas i överflöd.


6. Polen - Colombia
28% - 28% - 44%
Polen med Lewandowski såg rätt klena ut i sin förlust mot Senegal men jag tror vi kan få se ett klart starkare lag nu. Lite som Danmark även om de åter föll ner mot Australien efter en pigg inledning. Polen kommer inte gå ut lika bleka här och Colombia är enligt mig mest överskattade lag i VM. De kommer få slita hårt för att ha någon som helst chans inför sista omgången att ta sig vidare. Var visserligen en man mindre mot Japan men det är inte samma Colombia som för fyra år sen.

Allt värde ligger på Colombia om vi tror på marknaden. Jag tycker de är fel ute här. Detta är en 50/50 nästan och då är streckspelarna mycket mer rätt på det då det är 36% på bägge lag medan krysset har 28%. Det oavgjorda är streckat exakt vad marknaden bedömer. Litar ni mer på marknaden än mig så ska ju Colombia spikas. Jag utgår från Polen och tar med övriga tecken.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 får komma med då det är en jämn match.


7. Uruguay - Ryssland
36.5% - 32% - 31.5%
En match mellan Uruguay och Ryssland där bägge är klara för vidare avancemang. Vis oavgjort vinner Ryssland gruppen medan Uruguay behöver alla tre poängen här. Stor chans att segraren här får Portugal eller Iran medan tvåan i gruppen springer på Spanien – beroende på hur den gruppen slutar. Spanien är ju inte ens klara för vidare spel. Jag tror inte fokus kommer ligga på att prestera max här. Känns mer som en match där det kan vädras spelare och det offensiva prioriteras mer än att spela 0-0. Sen kan jag ju vara helt ute och cykla i den analysen men varför slita 100% här när det finns viktigare matcher framöver?

Litet värde på både kryss och Ryssland här även om det är marginellt. Så som Ryssland sett ut tycker jag nästan de kunde varit favoriter här även om Uruguay är som starkast vad gäller det defensiva spelet. Strecka på och ta ställning i matcher som kan komma att betyda klart mer för lagen.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 och sen får vi bara hoppas övriga matcher blir rätt.


8. Saudiarabien - Egypten
21.5% - 26.5% - 52%
Nästa match på kupongen som kommer betyda noll och intet, utan det är mest vilka som ska undvika sistaplatsen. Saudiarabien hade en usel inställning i mötet mot Ryssland men tog sig samman mot Uruguay och fick med sig en 0-1 förlust och lite heder. Nu när de är utslagna tror jag de faller tillbaka till nonchalansen och det här kommer vara en match som kan sluta 3-0 till Egypten. Öppet spel då inget lag kommer satsa på 0-0 för att åka hem och bli mottagna som hjältar. Bättre då försöka göra mycket mål och bli ihågkomna för något positivt. Egypten det klart bättre laget med Salah på topp.

Dessvärre är Egypten streckade på hela 70% vilket gör att det blir över 100% i värde på Saudiarabien. Krysset streckade på runt 21% och får också fint värde. Jag tvivlar dock att Saudiarabien bjuder upp till sådan dans som marknaden menar. Inte helt fel att spika Egypten även om de är streckade lite för högt även för min del här.

Utgångstips: 2
Gardering: X först och främst men ska vi gardera så ta med 1 också.


9. Spanien - Marocko
72.5% - 18.5% - 9%
En oerhört intressant match då Spanien vid förlust här kan få lämna VM. Visst, det krävs att det blir förlust med två bollar och att Portugal spelar oavgjort mot Iran – alternativt att Portugal förlorar med färre mål än vad Spanien gör här. Marocko är dock ett av de lag som vore förtjänta att ta sig vidare från gruppen. Visst, gör man inga mål så ska man väl inte vidare men deras offensiva spel har varit väldigt trevligt att se. Tror de kommer gå in här för att vinna men det blir inte med 1-0 och då känns det som en match som kan bli målrik värre. Spanien kommer ju i första hand jobba för en poäng men kommer få mängder med kontringslägen då jag inte blir förvånad om Marocko blir laget med mest bollinnehav.

Hela 88% på Spanien är alldeles för högt. Så rent spelteoretiskt på mindre system är halvgarderingen på Marocko mer att rekommendera. 100% värde på krysset medan Marocko har hela 200% i värde. Inget vi kan blunda för men jag får ta med Spanien då de ändå vinner drygt 70% av matcherna här.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 då jag tror på en kul match med flera mål, oavsett vem som vinner.


10. Iran - Portugal
15.5% - 25.5% - 59%
Iran har ett bra defensivt spel och möter nu ett Portugal som inte jag har imponerats speciellt mycket av. Nu är jag nog inne med lite känsla och hopp också även om jag tror Portugal kommer få syn av ett tråkigt Iran som kommer kriga för att hålla 0-0 så länge som möjligt. Jag är inte överraskad om matchen slutar så även om Iran måste förlita sig på Marocko i sådana fall om det ska bli en åttondelsfinal. Jag plockar åter bort Portugal och sen får vi se om de lyckas peta in en boll.

Det är över 100% värde på Iran medan krysset bjuder på dryga 30%. Portugal är nämligen klart överstreckade och har i nuläget runt 73% streck på sig och någon gång ska även utfallet bli rätt här. Bort med favoriten på allt.

Utgångstips: X
Gardering: 1 så att vi åtminstone får ytterligare några procent för att sätta den här.


11. Australien - Peru
35% - 28% - 36.5%
Australien har spelat bättre än vad jag förväntat mig mot både Frankrike och Danmark men deras två mål har tillkommit på straff. Ska de återigen förlita sig på en VAR? Peru å sin sida är ett av de två lag som överraskat positivt på mig med ett kul anfallsspel men dessvärre med noll gjorda mål och inga poäng och redan utslagna. Australien har mest incitament i matchen för att gå segrande ur bataljen men tveksamt om det räcker då Frankrike och Danmark kan spela oavgjort och ta sig vidare. Peru kommer inte bry sig speciellt mycket om de släpper in några bollar här och jag tror det är en match att ta ställning i. Peru kommer åka hem med min en poäng från VM och då kan vi lika gärna spika dem också.

Samtidigt är det bäst värde på Peru dessutom som just nu enbart är streckade på 33%. Inte supermycket värde men vi tar det vi får. Även krysset har ett litet värde men vi låter det hamna utanför även om det finns möjligheter till 2-2.

Utgångstips: 2


12. Danmark - Frankrike
21% - 37.5% - 42%
Här är många inne på att det ska bli oavgjort. Danmark kommer åtminstone göra vad de kan för att inte släppa in några mål i första hand medan för Frankrike spelar det mindre roll om det skulle bli förlust även om de så klart vill behålla sin förstaplats för att undvika Kroatien (som ser ut att vinna grupp D) i en åttondelsfinal. Men bollen är rund och även om alla är nöjda med kryss så finns det alltid folk som vill göra mål. Jag har dock svårt att avgöra vem som ska dra längsta strået här då jag inte imponerats av något lag fullt ut.

Det finns värde i krysset och jag väljer att göra det enkelt för mig. Frankrike är åtminstone iskalla att spela och väljer man att inte spika det oavgjorda så är Danmark trevliga till 15% streck bara. Krysset ligger på 33% medan Frankrike har 52% i nuläget vilket gör att det är bort oavsett hur uppbyggnaden är.

Utgångstips: X


13. Nigeria - Argentina
12.5% - 23% - 64.5%
Nigeria har vi bara fått se i en match hittills när detta skrivs (midsommar som ni vet) och jag rekommenderar alla att se matchen mot Island innan beslut tas. Jag har dock inte den tiden när detta skrivs och får gå på den information som redan finns. Ett Nigeria som skulle förlora idag (fredag) ger jag inte mycket för i en match mot Argentina medan jag tror att övriga resultat kommer få en match där Nigeria kommer slita hårt. Samtidigt ska vi veta att Argentina är pressade oavsett. Det är inte deras VM och jag tycker väl strecken är lite väl höga för ett lag som nyss kommer med en 0-3 förlust – även om det var mot Kroatien som kan komma att gå långt.

Knappt värde både på Nigeria och krysset medan Argentina är streckade på 72%. De måste dock ösa på framåt i matchen för att eventuellt kunna ta sig förbi ett Island – om de nu slår Nigeria under dagen (fredag). Annars får vi en match där Nigeria kan klara sig på oavgjort också. Som jag skrivit, se dagens match och ta beslut därefter.

Utgångstips: X
Gardering: 2 i första hand även om 1 kan vara intressant beroende på hur läget i gruppen ser ut.



Omgångens bästa spik: Tyskland (match 3, en etta)
Omgångens bästa tecken: X mellan Danmark och Frankrike (match 12, ett kryss)
Omgångens bästa skräll: Iran (match 10, en etta)


Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 2916 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 2
3. 1

4. 1x
5. 2
6. 1x2

7. 1x2
8. 1x2
9. 1x2

10. 1x
11. 2
12. X
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 108 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 2
3. 1

4. 1x
5. 2
6. 1

7. 1x2
8. 2
9. x2

10. X
11. 2
12. X
13. 1x2

Här lämnar du in dina egna rader på VM-tipset
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+5)
AmaerildeRimfrost är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 15:47   #2
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

Håller med, Skulle även gissa på att Tysklands chans är än lite större än så..
Säg 70 - 75 %
Och max 20% chans för oavgjort
5% chans för svensk skräll..

Hejar givetvis på Sverige och har gärna fel!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 16:58   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Håller med, Skulle även gissa på att Tysklands chans är än lite större än så..
Säg 70 - 75 %
Och max 20% chans för oavgjort
5% chans för svensk skräll..

Hejar givetvis på Sverige och har gärna fel!
Ska helt klart bli en intressant match. Marknaden har ju dock sänkt Tysklands chanser. Jag tror ungefär som dig. Sverige ska nog ha 8-11% ungefär, Tyskland runt 68% och övriga procent på krysset.

Löw kommer satsa på fart och tyngd.

Lutar åt Gomez på topp nu och jag kan förstå varför men då får inte övriga plats. Blir det Draxler och Brandt på kanterna med Reus i mitten framför Gundogan och Kroos? Hummels med nackspärr och Rudinger in där?

Bara det inte blir en stillastående match med mycket rullande av boll i sidled. Sveriges första riktigt tuffa motståndare efter Italien i Play Off. Värdemätare deluxe!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
AmaerildeRimfrost är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 18:17   #4
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Ska helt klart bli en intressant match. Marknaden har ju dock sänkt Tysklands chanser. Jag tror ungefär som dig. Sverige ska nog ha 8-11% ungefär, Tyskland runt 68% och övriga procent på krysset.

Löw kommer satsa på fart och tyngd.

Lutar åt Gomez på topp nu och jag kan förstå varför men då får inte övriga plats. Blir det Draxler och Brandt på kanterna med Reus i mitten framför Gundogan och Kroos? Hummels med nackspärr och Rudinger in där?

Bara det inte blir en stillastående match med mycket rullande av boll i sidled. Sveriges första riktigt tuffa motståndare efter Italien i Play Off. Värdemätare deluxe!
Tror inte Tyskland kör gåFotbollen igen utan öser på och då får Sverige genast problem..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 18:35   #5
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

Blev nu 500 kr på att Tyskland vinner till 1,57 ggr på Svenska spel..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 18:48   #6
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

Glömde och håller med dig Amaerilde, När du sa att Löw kommer satsa på fart och tyngd.
Mest så jag ej blir felförstådd!
Såg ett grammatiskt fel!

Och kunde blivit straff för Sverige, Såg så ut..

Senast redigerad av Trinity den 2018-06-23 klockan 19:19.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 20:25   #7
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

Har nu spelat för 1600 kr..
men de senaste 1100 kr har varit efter Sveriges mål och innan Tysklands kvittering..

Så får drygt 2300kr tillbaks på oavgjort..

Och drygt 1900 kr om Tyskland vinner..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 20:54   #8
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

Fan också! :(
2 - 1 till Tyskland..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 21:02   #9
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

Nu får Mia trösta Robin Olsen!
Vet nu ej om de fortsatt är ihop...
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 21:07   #10
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

Fel av mig, Hade spelat sammanlagt för 1800 kr
men fick tillbaks 2630kr..

men hade helst sett att det blivit 1 - 1

Känns jävligt surt!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 23:19   #11
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Glömde och håller med dig Amaerilde, När du sa att Löw kommer satsa på fart och tyngd.
Mest så jag ej blir felförstådd!
Såg ett grammatiskt fel!

Och kunde blivit straff för Sverige, Såg så ut..
Hängde inte alls med på det grammatiska felet - om det var du eller jag som skrivit galet. Hittar själv alldeles för många fel hos mig när jag skriver och det stör mig.

Vet inte riktigt vad jag skulle missförstå heller.

Blev lite mer fart annars i passningsspelet från Tysklands sida men det finns mycket att arbeta på i försvaret - eller rättare sagt ska de inte slå bort bollar som de gjorde stundtals.

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Fan också! :(
2 - 1 till Tyskland..
Jag kände både en lättnad och en tomhet. Insåg åter hur grym sporten är. Under matchen mådde alla skit hela tiden oavsett vem man höll på. Sen i slutet och strax efter matchen kände alla en jäkla tomhet. Ena sidan med någon slags lycka och den andra sidan med en bitterhet. Svårt att glädjas helt efter sådana här slut. Grymhet när den är som värst i sagornas värld. Där brukar ju dock den svage vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Fel av mig, Hade spelat sammanlagt för 1800 kr
men fick tillbaks 2630kr..

men hade helst sett att det blivit 1 - 1

Känns jävligt surt!
Nettot blev 830 SEK plus? Ändå bra. Men satt hårt inne - fick själv bara push. Nu har både Sverige och Tyskland det hela i egna händer åtminstone. Sen ses vi i finalen helt enkelt
AmaerildeRimfrost är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-27, 17:29   #12
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

Det var jag som gjorde det grammatiska felet och fick redigera!

Och absolut bra Amaerilde!
Bara man går plus i slutändan så är jag nöjd..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-27, 17:34   #13
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Det var jag som gjorde det grammatiska felet och fick redigera!

Och absolut bra Amaerilde!
Bara man går plus i slutändan så är jag nöjd..
Jo... det är ju nettot som är det viktiga och inte antal vinster. Men jävlar vad snabbt vi klev av på tipset idag. Fattar fortfarande inte att Tyskland inte kunde vinna. Özil var absolut inte mentalt redo för att spela. Sen missar Tyskland så mycket så nu blir det att ut och springa så får jag ladda om sen.

Overkligt värre
AmaerildeRimfrost är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td