![]() |
|
16/30 har joinat ligan såhär långt, så saknas rätt många fortfarande.
Vad säger ni om att dra igång under morgondagen (onsdag)? Vi har gett alla rätt många dagar på sig nu. |
Citat:
|
trist att 50% av alla som signat upp sig inte dyker upp?
Låter som en bra start dag imon, fråga. vilken nivå blir det på de datorstyrda Lagen? (så man kan lira ett tiotal matcher mot de laget man ska lira ;) ) Men förhoppningsvis slipper vi de datorstyrda lagen.. |
Finns det nån möjlighet att byta lag om ligan inte blir full...?
|
Absolut, det börjar bli dags att dra igång detta och folk får väl komma in i efterhand om inte annat.
Det lär ju bli dator styrda lag och jag anser att nivån på de datorstyrda lagen måste vara låg. Det ska inte avgöras vem som kan spela bäst mot datorn utan vem som är bäst när man möter varandra. Det är trots allt ganska stor skillnad mellan att möta datorn eller en person. Sen så är det bra om det är en nackdel att inte vara med från början och om någons dator styrda lag är bra, bättre än average av oss, så kan nån komma in efter ett par veckor och leda ligan utan att ha gjort något då datorn vunnit massa matcher år den. |
Håller med föregående talare, Lazlo.
Annars kan vi försöka fylla ut de platserna som blivit över med vänner utanför Sharps-forum, om folk har sånna ;). men förhoppningsvis sluter väl folket upp så vi inte har ngra datorstyrda lag, eller bara ngra få! |
Sådär, joinat och klart. Tycker det låter bra med att köra igång imorgon. Har vi kommit fram till någon insats eller slopade vi det?
|
Ska fixa mitt ikväll. Ska bara lära mig hur jag fixar internet från iphone till xbox:et
|
Citat:
|
Ska också försöka joina ligan ikväll.
Har beställt en wireless network adapter som jag sitter och väntar på men ska försöka lösa det med lite sladdar ikväll. |
Reserv
Skriver gärna upp mig på reservlista
Vh - Jesper |
Har det inställt på All Star på datorstyrda lagen. Allt lägre än det blir lekande lätt imo.
|
Okej. Såhär gör vi. Imorgon vid 16-ish så kör vi ligastart. Om vid den tidpunkten man inte har joinat ligan så står ens plats till förfogande för en som står på reservlistan. Så om ni som just nu står på reservlistan skulle kunna skriva 2-3 olika lag ni skulle kunna tänka er (rangordna gärna) så är de era om managern för detta laget inte dykt upp imorgon. Dessa managers blir då satta på reservlistan om de någon gång skulle dyka upp. Se bilden nedan för vilka lag som är tagna redan.
https://www.dropbox.com/s/25ow1yw1o4j9ek1/IMAG0123.jpg + Sharks och Penguins som inte fick plats på bilden. Känns det som ett dåligt förslag så säg till (vill bara försöka få in så många aktiva som bara möjligt). |
Jag har joinat en annan liga så stryk mig från reservlistan. Tack ändå! :)
|
Har lite dålig koll på vad nivåerna på datorn är, nästan aldrig spelat mot datorn de senaste åren men säger du att all-star blir okej så kör vi på det.
16 imorgon blir bra deadline så kan vi rulla igång detta. Kan meddela redan nu att min vän "fetrand" som har Montreal inte kommer bli med sa han till mig precis så där är det en plats ledig om någon reserv vill hugga den redan nu och inte gambla med att vänta ifall det blir något annat lag ledigt imorgon. |
Citat:
|
Devils är också ledigt! Routern är CP-skadad. Polaren hjälpte mig att komma in , men ett par minuter senare vart jag utslängd och kan inte connecta nu... Ska byta router, men hinner inte tills imorgon eller denna veckan öht... Bajs
|
Ska signa in till ligan snart men undrar ett par saker. har aldrig spelat live förrut så undrar var var det som en person gjorde så fel? och vad är det som man inte får göra? kan jag till exempel spela en vanlig rankad match utan att det påverkar ligan?
förresten nån som vill spela? 50 sharps på spel. har gamertag cgn006 |
Citat:
Du får inte spela någon match i våran liga innan kl 16 imorgon, det är det som du kan göra fel. Du kan spela vanliga rankade matcher eller vanliga vänskapsmatcher men gå inte in i ligan och lira bara! |
Frak, esken blir giftig. Hade lekstuga stundtals med mig. :(
|
Bara slänger ut det här men. Vad sägs om att förbjuda dumpning av draft picks på datorn i trades? Vi kommer högst osannolikt hinna lira mer än 1-2 säsonger.
|
Citat:
|
Citat:
spännande med nhl är verkligen att alla kan slå alla. längtar redan till playoffsen ;) |
Aj då. Kanske jag som är kass då. :D
|
Citat:
|
Yotes är redan aktiv på trademarknaden, riktig blockbuster trade med Kings.
|
Om någon vill värma upp med några matcher på dagen imorgon så lägg till ddogge91.
|
Citat:
|
Jag ska vara med i ligan men har ingen möjlighet att joina förrän jag fått min adapter. Jag ska kolla om arfert kan fixa det åt mig idag annars är det väl bara att hoppas att ligan inte blir full.
Det går inte att söka dispens? :innocent: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Håller helt och hållet med angående de datorstyrdas nivå. Har inte spelat så mycket NHL offline men desto mer på FIFA och där är det omöjligt att köra på den svåraste graden. Datorn blir ju omänskligt bra och gör aldrig några misstag osv. Man vill ju att den som vinner ligan ska vara bäst och ha vunnit flest matcher oss sharpers emellan, datormatcherna ska fungera lite som uttfyllnadsmatcher och på så sätt vara relativt lätta tycker jag. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Man måste spela helt annorlunda för att slå ett bra datorstyrt lag jämfört med att slå en annan person och man kan i stort sett vara bäst mot datorn men sen sämst mot andra personer eller tvärt om. |
Det är en svår balansgång. Är man van att spela offline kan det lätt bli tvåsiffrigt om man sänker ytterligare. Vi kan låta det stå på all star några matcher så får vi se hur det går. Inte måste man väl vinna alla matcher?
|
Röstar absolut för lägre nivå på de datorstyrda lagen. Hur kommer det att gå till sen efter 4?
|
Citat:
Samtidigt så blir det inte kul om 60-70 % av lagen som går till slutspel är datorstyrda lag. Det viktiga är att den som är bäst när vi möter varandra ska gynnas, inte den som är van att spela mot en bra datorstyrd motståndare. Kan bli svårt att motivera en ändring på nivån i efterhand då alla inte kommer tycka likadant och någon kommer gynnas mer än någon annan av en ändring eller ej. Känns inte så motiverande att nöta 10 matcher mot datorstyrt lag för att kunna slå de lagen i vår liga sen. Kan ju bli så att man gynnas av att simulera matcher mot datorn om det är för svårt att vinna de matcherna. |
Jag tycker också vi ska sänka nivån till proffs, riktigt frustrerande att spela mot all star, de gör fan mål på varenda läge de får! Tycker inte att vissa ska gynnas av att vara bra på att spela mot datorn, det är mot varandra som räknas.
|