Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NHL 13 GM Connected Sharps-liga (Xbox 360) (https://www.sharps.se/forums/offtopic/12936-nhl-13-gm-connected-sharps-liga-xbox-360-a/)

Overkill 2012-10-11 12:17

Nu har jag fått matchen mot Philly spelad och ska strax dra. Blev seger efter sudden med 3-2 efter att ha varit rätt utspelad... Haha. De sköt typ 45 skott!

Viktigt! :)

Ikväll när man kommer hem från Oslo så är kanske simuleringen till nästa period fixad.

Jynas, du får gärna komma upp med vilken dag och tid simulering sker varje vecka? Är det samma varje vecka eller är det lite olika ibland?

:hattenav:

Jynas 2012-10-11 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 207357)
Nu har jag fått matchen mot Philly spelad och ska strax dra. Blev seger efter sudden med 3-2 efter att ha varit rätt utspelad... Haha. De sköt typ 45 skott!

Viktigt! :)

Ikväll när man kommer hem från Oslo så är kanske simuleringen till nästa period fixad.

Jynas, du får gärna komma upp med vilken dag och tid simulering sker varje vecka? Är det samma varje vecka eller är det lite olika ibland?

:hattenav:

Ska spela mot Philly nu jag också, simulerar framåt vid 18-19 ikväll!

Tycker vi kör onsdagar som tidigare, vid 20-snåret. Vad tycker ni? Tror det är bättre med en bestämt tid så slipper man vänta på att andra ska spela klart sina matcher. Skulle jag få förhinder någon vecka så försöker jag meddela i förväg :)

kusagwa 2012-10-11 12:58

Bra Jynas hinner också spela mot Philly nu.

DD 2012-10-11 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Jynas (Inlägg 207363)

Tycker vi kör onsdagar som tidigare, vid 20-snåret. Vad tycker ni? Tror det är bättre med en bestämt tid så slipper man vänta på att andra ska spela klart sina matcher. Skulle jag få förhinder någon vecka så försöker jag meddela i förväg :)

Har du kickat Columbus än eller fick du tag på honom? Har skickat meddelande till honom men inte fått svar själv..

Overkill 2012-10-11 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Jynas (Inlägg 207363)

Men om vi ska köra onsdagar som vanligt kanske det är bra om vi inte simulerar framåt nu på onsdag, utan veckan efter? Så vi kommer in i raka veckor (7 dagar)? Det tycker jag är en bra idé! :)

Låter bra. Då kanske man kan lira mot någon under kvällen efter 21-22. Tror jag är hemma från Oslo då.

Lazlo 2012-10-11 15:12

Helt klart ska vi ha en bestämd tid och dag och onsdagskvällar känns bra. Efter du simulerat fram ikväll så kör vi varje onsdag ny period och tycker inte vi behöver vänta 13 dagar som perfa säger utan det räcker med 6 dagar denna perioden eftersom nu bör alla vara med och kunna spela sina matcher utan större problem eftersom vi fått vänta hur länge som helst och folk vill ju lira igen.

Sen tycker jag vi kan införa att om det är något lag som ingen har kunnat få tag på och inte spelat någon match mot på hela veckan så kickas det laget ut typ Tisdag kväll eller Onsdag dag så alla hinner spela mot det laget som datorstyrt så det inte blir några simuleringar. Har man förhinder så får man meddela det och då får man såklart ha sin plats kvar även om man missar att spela någon match, men om man bara skiter i att bry sig om att försöka få till matcherna eller svara när folk försöker spela så kan man lika gärna bli kickad. Vill man sen bli med igen så är det ju bara att joina ligan och ta ett av de många lediga lagen.

På så sätt så får vi upp aktiviteten och de som inte har intresset och tappar nappen efter 2 matcher tas bort från ligan hela tiden och det är bara vi som verkligen vill spela som är kvar.

Jynas 2012-10-11 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av DD (Inlägg 207374)
Har du kickat Columbus än eller fick du tag på honom? Har skickat meddelande till honom men inte fått svar själv..

Hör jag inget från honom innan kl. 17 så kickar jag honom så du hinner köra innan jag simulerar till nästa omgång. Om du är hemma dvs?

Jynas 2012-10-11 15:23

Amen, Lazlo. Två veckor känns länge för 5-6 matcher. Försöker få bort inaktiva så fort som möjligt så inte hela säsongen blir en enda hetsjakt.

Funkar det för dig performance? Kör hellre en dag mindre på den här perioden än att vänta 6 dagar extra på nästa :)

kusagwa 2012-10-11 15:25

Pallar inte och har inte tid att spela mot cpu så chansar i mina resterande matcher men jävligt kul att vi är igång igen:)

DD 2012-10-11 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av Jynas (Inlägg 207405)
Hör jag inget från honom innan kl. 17 så kickar jag honom så du hinner köra innan jag simulerar till nästa omgång. Om du är hemma dvs?

Okej, det låter bra. Är hemma vid 18 så det blir perfekt :)

Jynas 2012-10-11 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av DD (Inlägg 207414)
Okej, det låter bra. Är hemma vid 18 så det blir perfekt :)

Är ute på ett litet ärende men är hemma om en halvtimme. Kickar då, om jag inte hört nåt. Meddela när du har kört klart matchen (innan 19) så simulerar jag då! :)

DaggenNHL 2012-10-11 17:35

Hej!

Jag undrar om det finns plats för en till spelare i er liga? Finns det något ledigt?
Är en "okej"-spelare. Har tid att spela på kvällar. Ni kan väl höra av er så fort som möjligt. Vore jävligt roligt att spela en liga med riktiga lag!

/Danne

Xboxlive : Daggedeg

Jynas 2012-10-11 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av DaggenNHL (Inlägg 207433)
Hej!

Jag undrar om det finns plats för en till spelare i er liga? Finns det något ledigt?
Är en "okej"-spelare. Har tid att spela på kvällar. Ni kan väl höra av er så fort som möjligt. Vore jävligt roligt att spela en liga med riktiga lag!

/Danne

Xboxlive : Daggedeg

Tjena!

Kul att du vill vara med! Det finns 6-7 lag lediga, bara att söka på "Sharps League" och ansöka med ett av dom. Vi har haft lite inaktivitet i ligan senaste veckan men ska nu försöka spela 5-6 matcher i veckan. Går in och accepterar din ansökan ikväll!

DaggenNHL 2012-10-11 18:09

Hej!

Hur söker jag upp ligan?
När jag går GM-Connected - Sök liga så står det att min profil inte har rätt tillstånd. Hur fixar jag det? Eller joinar jag på något annat vis?

Tack!

Jynas 2012-10-11 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av DaggenNHL (Inlägg 207443)
Hej!

Hur söker jag upp ligan?
När jag går GM-Connected - Sök liga så står det att min profil inte har rätt tillstånd. Hur fixar jag det? Eller joinar jag på något annat vis?

Tack!

Hmm, har du giltigt guldmedlemskap? Microsoft är ju såna bovar som måste ta betalt för precis allt.

DD 2012-10-11 18:58

Nu har jag spelat min match mot Columbus iaf. Så det blir bara en simuleringsmatch för mig (Caps).

Jynas 2012-10-11 19:25

Ny omgång nu :) Kör väl igång direkt! Pens, Devils, Caps, Blues, Senators eller Hurricanes möjlighet att lira?

OT: Tänkte dra igång ett amatörlag i EASHL för dötid mellan matcher, någon intresserad?

DaggenNHL 2012-10-11 19:40

Jag har medlemskap så jag kan lira online mot random-spelare,straffläggning etc.

Försöker hitta felet. Måste jag uppgradera något medlemskap? Finns det olika? Jag har det man betalar 69 kr/mån.

Det står alltså bara att min spelarprofil inte har rätt tillstånd för att komma åt denna funktion! Förbannat jävla trist är så jävla sugen på att lira!

hultmaniac 2012-10-11 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av DaggenNHL (Inlägg 207463)
Jag har medlemskap så jag kan lira online mot random-spelare,straffläggning etc.

Försöker hitta felet. Måste jag uppgradera något medlemskap? Finns det olika? Jag har det man betalar 69 kr/mån.

Det står alltså bara att min spelarprofil inte har rätt tillstånd för att komma åt denna funktion! Förbannat jävla trist är så jävla sugen på att lira!

Nä det för 69 kr är guldmedlemskap har jag för mig. Skumt.. Är du säker att du är inloggad på liveprofilen? så att du inte är gäst typ

DaggenNHL 2012-10-11 19:55

Nu jävlar har jag något på gång här....Men det kommer nästa motgång EA-servrarna är inte tillgängliga just nu. Försök senare.

Aja - jag är på gång iaf!

Jynas 2012-10-11 19:56

Kolla också så du är huvudprofil, Mitt NHL 13 > Profilhantering

Ska gå!

DaggenNHL 2012-10-11 19:59

Tack, det var jag också!
Väntar bara på att !Ea-servers ska bli tillgängliga"

Jynas 2012-10-11 20:01

Kolla också så du är huvudprofil, Mitt NHL 13 > Profilhantering

Ska gå!

Edit: Ops, skramligt nätverk på telefonen. Är inte senil :)

DaggenNHL 2012-10-11 20:08

Ne nu kommer samma skit upp igen.
Har jag för dåligt rep? Eller vad kan det annars vara?

Har nog testat allt nu.

Måste man Microsoft Points eller något annat sånt där som jag inte har en aning om?

Overkill 2012-10-11 20:13

Jynas, det fungerar alldeles utmärkt!

Devils är tillgängliga framåt 21:30 - ??:??. De som ska möta mig denna period, vilka är det? :)

Sitter på tåget hem från Oslo nu.

Jynas 2012-10-11 20:14

Testa att starta om och försök igen. Var det länge sen du körde online? Säker på att du fortfarande har guld?

Jynas 2012-10-11 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 207473)
Jynas, det fungerar alldeles utmärkt!

Devils är tillgängliga framåt 21:30 - ??:??. De som ska möta mig denna period, vilka är det? :)

Sitter på tåget hem från Oslo nu.

Sweet! Ser inte ditt spelschema men du kan ju kolla upp Devils spelschema mellan 7 och 20 nov :) Ska kika Sons of Anarchy nu men är påt igen runt 21:30!

DaggenNHL 2012-10-11 20:26

Spelade onlinematch för 30 min sen så borde inte vara något problem med det.
Spyr!

Jynas 2012-10-11 20:31

Hur gick det när du sökte på ligan då? Fick du fram rutan där du väljer lag?

hultmaniac 2012-10-11 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Jynas (Inlägg 207476)
Sweet! Ser inte ditt spelschema men du kan ju kolla upp Devils spelschema mellan 7 och 20 nov :) Ska kika Sons of Anarchy nu men är påt igen runt 21:30!

Soft :popcorn:

Boston, Ottawa Carolina, Anaheim, LA när kan ni spela? :)

DaggenNHL 2012-10-11 20:37

Kommer inte längre än GM CONNECTED - Sök liga = "Din spelarprofil har inte rätt tillstånd för att komma åt denna funktion."

Har återställt allt till ursprung, måste vara någon mindre skitgrej som blockerar. Får ju ingen info från spelet direkt.

Måste jag har EA SPORTS SEASON TICKET? För den är tydligen Ej aktiv

Jynas 2012-10-11 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av hultmaniac (Inlägg 207480)
Soft :popcorn:

Eller hur! Ska börja på säsong 2 nu så inget spoil :gun_bandana:

;)

Jynas 2012-10-11 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av DaggenNHL (Inlägg 207481)
Kommer inte längre än GM CONNECTED - Sök liga = "Din spelarprofil har inte rätt tillstånd för att komma åt denna funktion."

Har återställt allt till ursprung, måste vara någon mindre skitgrej som blockerar. Får ju ingen info från spelet direkt.

Måste jag har EA SPORTS SEASON TICKET? För den är tydligen Ej aktiv

Nej tror det kostar, antar att du har aktiverat Online Pass eftersom du redan spelat online?

DaggenNHL 2012-10-11 21:00

Ja exakt! Har pillat i menyerna i 2 timmar. Ger upp, får dra iväg ett mail till något kundcenter imorgon och fråga va de är frågan om! Lycka till med liret och tack för hjälpen!!

DaggenNHL 2012-10-11 21:11

Såja!

Xbox Main Menu -> Settings -> Privacy -> Change Settings -> Adult -> Save and Exit.

När är det match ? =)

Overkill 2012-10-11 21:34

Toronto, Minnesota, Detroit och Montreal. New Jersey Devils är redo, vem är först upp för PISK?! :D

Overkill 2012-10-11 21:39

Alltså, kan man inte kolla resultat i de matcher man spelat för säsongen eller är det jag som är dum och inte hittar?! :whoco5:

Overkill 2012-10-11 21:47

Medans jag väntar på att någon kan spela så kör jag en match mot ett av CPU-lagen. :)

Jynas 2012-10-11 21:51

Daggen: Schysst! Det var lite långsökt.

Performance: Toronto redo! :)

Overkill 2012-10-11 22:06

Jynas: Nu är Devils redo! Men det står att Toronto har problem med uppställningen, så du måste redigera där. Kommer icke vidare annars.

"Ditt motståndarlag har problem med uppställningen. GM måste besöka sidan Uppställningsflyttar innan matchen kan komma igång."