Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-11, 22:55   #1
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förbannad / ledsen


Jag går ut i denna tråd då jag är så förbannad och ledsen då jag fick reda på nu att jag skulle ha manipulerat röster.

Varför skulle jag göra det?

Har verkligen inte gjort det så desperat är jag inte på dessa pris pengar. Men ser det som en extra motivation då jag rekar här.


Verkligen tråkigt man inte får reka här längre på en sida man gillar så mycket.


Ni behöver inte tro mig men så är det. Jag har bara ett andvändarnamn.

Vet inte hur folket på Sharps kan anklaga mig? Skulle gärna se bevis. För att bli fel anklagad är verkligen inte kul. Hänt förr med.


Ja då var det slut rekat här, då tråkigt nog trots jag inte gjort något fel.



/ Patrik
__________________
Varje dag är en ny speldag

Senast redigerad av patrik_g den 2013-12-11 klockan 22:56.
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:10   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Nu har jag inte anklagat dig men angående att konton som användes för röstfusket och att du har anklagats (oavsett om det är av övrig medlem eller sharpsledning). Du använder inte typ Anonine eller liknande när du är inne här? Tänker på att om du gör det så kanske du bara "råkat" följa med när fuskkontona upptäcktes (kör man inte en VPN när man ska fuska på det här så är man korkad, knappast 10 medlemmar på en så pass liten site som sharps som har samma IP annars).

Men svårt att se att du skulle fuskat. Den andra som fuskanklagades gjorde ju en märklig comeback i mitten/slutet av november efter ett uppehåll där den enda tidigare aktiviteten var nån enstaka rek och inlägg, troligtvis för att lära sig sidan. Och i samband med hans comeback tillkom många nya medlemmar (flertalet reggade den 25 november) som började skriva korta inlägg i t.ex. SHL och NHL trådarna och ge varandra sharps. Medan du har varit konstant aktiv här, så länge jag kan komma på. Och du har inte såvitt jag vet, gjort en rek (som den andra avstångde) gjorde som såg ut att komma direkt från YouBet.

Men vilka/vilken av dina rekar ska det ha fuskats på och hur? Röstfusk och/eller plagierngsfusk?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:24   #3
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är inte så bra på datorer och IP-adresser och så. Så om jag andvänder Antonine vet jag inte?


Jag skriver mina egna rekar tar inte från andra.



Jag har just flyttat in i en ny lägenhet ( tre veckor sedan) Vet inte om det har betydelse att jag bytt IP-adress.



Ja tråkigt bli fel anglad när man lagt ner så mycket tid på denna sida med rekar.


Detta blir nog det sista ni ser av mig här nu.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:34   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Aha ok. Anonine och liknande VPN tjänster, gör så att man går vid ett företags servrar och får ett annat IP. Används när man vill vara anonym eller dölja sitt riktiga IP, därav tanken. Men glöm mina ideer om IP nr då, helt fel ute där.

Men du kan väl inte lämna Wagner att härja ensam i Sportspelet trådarna?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:51   #5
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Aha ok. Anonine och liknande VPN tjänster, gör så att man går vid ett företags servrar och får ett annat IP. Används när man vill vara anonym eller dölja sitt riktiga IP, därav tanken. Men glöm mina ideer om IP nr då, helt fel ute där.

Men du kan väl inte lämna Wagner att härja ensam i Sportspelet trådarna?


Jag går in genom ett slags företags server nu tror jag. Då jag går in genom hyresvärdens server/IP adress. Sedan jag flyttade in här.


Jo man blir så ledsen då man blir felaktigt dömd så då kan man inte annat än lämna in. Synd på en sida som man varit så aktiv på i två år och gillar så mycket.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:55   #6
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

MYCKET svagt gjort!!! Tror nog sharps har väl på fötterna innan de avstänger någon så här... Skämmes, ta mig faan...! Om det stämmer, vill säga...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:56   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Men det är ingen som har nåt otalt med dig här på Sharps och som fuskanmält för att jävlas? Tänker att det kanske är drf som detta inträffar. Som jag skrev ovan så verkar det lustigt att du helt plötsligt nu efter att ha varit aktiv konstant sedan rektävlingarna började (och du har väl fått prispengar tidigare?) skulle börja fuska.

Alltså ni i ledningen ni har inte lust att berätta mer om varför Patrik drabbas? Den andre tomten som fuskade, kan de flesta räkna ut, speciellt om läser lite i mitt inlägg ovan (såvida jag inte utan på halare is än Bambi) och har normal hjärnkapacitet. Men verkar så osannolikt att han skulle ha fuskat (även fast allt är möjligt).

Men å andra sidan så kanske Pilkast har en poäng. Svårt och veta förrän ledningen lägger alla kort på bordet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
patrik_g (+10)

Senast redigerad av kusagwa den 2013-12-11 klockan 23:58.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:57   #8
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
MYCKET svagt gjort!!! Tror nog sharps har väl på fötterna innan de avstänger någon så här... Skämmes, ta mig faan...!

Jag har rent samvete iaf.

Jag behöver inte få röster genom att fuska med min rutin i denna bransch. Bli felaktid dömd du med så får du känns hur det känns.


Tror du man öppnar en tråd så här om man inte är felaktigt dömd? Nä!

Jag tror detta har att göra med min IP-adress.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 00:01   #9
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Men det är ingen som har nåt otalt med dig här på Sharps och som fuskanmält för att jävlas? Tänker att det kanske är drf som detta inträffar. Som jag skrev ovan så verkar det lustigt att du helt plötsligt nu efter att ha varit aktiv konstant sedan rektävlingarna började (och du har väl fått prispengar tidigare?) skulle börja fuska.

Alltså ni i ledningen ni har inte lust att berätta mer om varför Patrik drabbas? Den andre tomten som fuskade, kan de flesta räkna ut, speciellt om läser lite i mitt inlägg ovan (såvida jag inte utan på halare is än Bambi) och har normal hjärnkapacitet.
Tack för ditt stöd kusagwa.


Ja varför skulle jag börja fuska nu helt plötsligt? Varit aktiv medlem i tre (snart fyra år) och skulle börjat fuska nu alltså???? (Blivit femma två gånger tror jag i rekar tävlingen)



Tror någon vill jävlas med mig. Man får X antal ovänner i bettingbranschen genom åren. Sen tror jag det kan ha att göra med in IP-adress med.


Jag själv vet jag inte fuskat iaf och det känns bra. Men bli dömd för något som är ett stort ?-tecken för mig, känns bara så TRÅKIGT....
__________________
Varje dag är en ny speldag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
limeburn (+100)

Senast redigerad av patrik_g den 2013-12-12 klockan 00:06. Anledning: stavning
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 00:20   #10
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Tack för ditt stöd kusagwa.


Ja varför skulle jag börja fuska nu helt plötsligt? Varit aktiv medlem i tre (snart fyra år) och skulle börjat fuska nu alltså???? (Blivit femma två gånger tror jag i rekar tävlingen)



Tror någon vill jävlas med mig. Man får X antal ovänner i bettingbranschen genom åren. Sen tror jag det kan ha att göra med in IP-adress med.


Jag själv vet jag inte fuskat iaf och det känns bra. Men bli dömd för något som är ett stort ?-tecken för mig, känns bara så TRÅKIGT....

Ja, har du INTE fuskat är jag den förste att ta tillbaks mitt i sådana fall snabba utlåtande... Vore ju för djävligt om du åkt dit på någon annans illvilja, detta är vi HELT överens om...

Hoppas det löser sig!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 00:26   #11
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Vill inte lämna tråden obesvarad från crew och det är jag som skrivit nyhetsbrevet, men jag har gått på vad vår utvecklare har sagt till mig. Jag har bett honom komma in hit och förklara vad som indikerar fusk utan att direkt gå in på vilka metoder han använt.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 00:32   #12
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har fan inte fuskat något ALLS och det vet jag. Måste vara ett misstag.


Ska jag bli dömd för något jag inte gjort är det så fucking jävla för jävligt.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 09:00   #13
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5261
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Har fan inte fuskat något ALLS och det vet jag. Måste vara ett misstag.


Ska jag bli dömd för något jag inte gjort är det så fucking jävla för jävligt.
jag tror på dig patrik!
stanna kvar för faan
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 17:37   #14
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

patrik_g,

Vid granskning av dina rekar har vi upptäckt systematiskt röstande med hög poäng från en särskild samling konton.

Om det är du eller någon ovän som lagt ned all denna tid på att regga konto och rösta upp dina rekar för att få dig anklad för fusk är ej något som vi till 100.00% kan bedömma med säkerhet men vi har i detta fall funnit det aningen långsökt och därav togs beslutet.

Men med tanke på din långa historik på forumet är vi beredda att finna det inom rimligt tvivel att något utom din kontroll kan ligga bakom det och kommer häva din avstängning medan vi fortsätter att granska röstningen i fortsättningen med.

Vi kommer även att ytterliggare skärpa våra regler för vilka kontons röster som räknas utan att gå in på närmare detaljer här för att till större del eliminera liknande problem i framtiden.

Hoppas att du kan ha förståelse för vårat tillvägagångssätt och se det från vårat håll precis som vi nu försöker sätta oss in i din situation.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), Migge (+1), Wagner (+11), Boone (+5), Seebbo (+1), boored (+10), Pacman (+5), bettingmaster (+5), NiLu (+5)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 12:11   #15
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Jag går ut i denna tråd då jag är så förbannad och ledsen då jag fick reda på nu att jag skulle ha manipulerat röster.

Vet inte hur folket på Sharps kan anklaga mig? Skulle gärna se bevis. För att bli fel anklagad är verkligen inte kul. Hänt förr med.


Ja då var det slut rekat här, då tråkigt nog trots jag inte gjort något fel.

/ Patrik
Du menar alltså att det inte är första gången du blir anklagad för att fuska i sådana här tävlingar? Låter märkligt.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td