Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-13, 09:06   #946
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Okey här är mina ja med kortkommentarer.

Brukar du använda en del av din arbetstid för att hinna med att spela?

För att inte säga hela. Men dom som aldrig lagt ett lir under arbetstid är nog lätträknade.

Påverkas ditt familjeliv negativt av ditt spelande?

Inte i någon större omfattning. Men klart det har hänt. Ett gräl med kärringen så är man inkvalad.

Har du rykte om dig att vara en spelare?

Skulle tro det.

Har du någon gång haft samvetskval efter att ha spelat?

Samma svar som på andra frågan.

Har du någonsin sålt någon personlig ägodel för att finansiera ditt spelande?

Absolut. En lägenhet räknas väl dit. Som delvis var intecknad redan. Men för att sätta lite perspektiv på saken, man fick 50.000 för en 2:a i Uppsala 1980.

Har du någonsin begått eller övervägt att begå en kriminell handling för att finansiera ditt spelande?

Massor. Tänker inte ens försöka räkna upp allt. Men allt är preskriberat och jag har inte suttit av en dag (jo en dag https://www.sharps.se/forums/307945-post23.html) så det var det värt. Brott och småfiffel ger spänning (som spel gör) och är ett symptom i sig.

Förorsakar ditt spelande dig några sömnproblem?

Den som inte sovit dåligt efter en hård dag han ljuger.

Några frågor som jag svarat ja på är ställda i nutid så dom svaren har jag reviderat. Om man klickat för vad man upplevt under hela livet skulle man hamnat på 18-19 ja-svar.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 12:21   #947
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Läsförståelsen är inte på topp. Nytt försök...

Har du rykte om dig att vara en spelare?

Skulle tro det.

Har du någon gång haft samvetskval efter att ha spelat?

Inte i någon större omfattning. Men klart det har hänt. Ett gräl med kärringen så är man inkvalad.

Har du någonsin sålt någon personlig ägodel för att finansiera ditt spelande?

Absolut. En lägenhet räknas väl dit. Som delvis var intecknad redan. Men för att sätta lite perspektiv på saken, man fick 50.000 för en 2:a i Uppsala 1980.

Har du någonsin begått eller övervägt att begå en kriminell handling för att finansiera ditt spelande?

Massor. Tänker inte ens försöka räkna upp allt. Men allt är preskriberat och jag har inte suttit av en dag (jo en dag https://www.sharps.se/forums/307945-post23.html) så det var det värt. Brott och småfiffel ger spänning (som spel gör) och är ett symptom i sig.

Förorsakar ditt spelande dig några sömnproblem?

Den som inte sovit dåligt efter en hård dag han ljuger. (Räcker med att spela poker lite för länge på kvällen/natten. I högsta grad självförvållade, för att inte säga onödigt.)

Läser man frågorna ordentligt och skiljer på då och nutid så klarar man sig precis.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 12:27   #948
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Hur fan är det möjligt att få så lite?


10 av 20 möjliga och då är jag ändå icke aktiv spelare.
Var ju tvungen och putsa lite på svaren , det där testet är för stelt, vissa saker skulle man ju vara tvungen att svara JA på fast det enligt mitt tycke inte är en negativ sak som gör mig till spelberoende.

Brukar du använda en del av din arbetstid för att hinna med att spela?

När jag hade lönearbete senast så la jag ungefär 3-6timmar utav arbetspasset på spel, hade jag inte gjort det så hade jag inte varit där jag är idag, alltså bara positivt.

Har du rykte om dig att vara en spelare?

So what, frugan är jävligt nojjig och det skall vara hysch hysch, själv så bryr jag mig inte nämnvärt, snarare tvärtom.

När du har förlorat upplever du då att du måste spela igen för att vinna tillbaka förlusterna?

Det är väl den här jag får ge medhåll till testet på, absolut, när det flyter på bra, så blir man lätt lat och känner inte samma sug, kan lika gärna ligga på soffan och glo på film, men när allt rasar, då jävlar skall det matas på i 120km/h och oftast brukar det även bli en kostsam historia innan man lägger i handbromsen och börja lugna ner sig och försöka hitta tillbaka till hur saker och ting skall vara.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 17:48   #949
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Anmälda våldtäkter upp 11% sista året.

Skumt.....

http://www.friatider.se/anm-lda-v-ld...rocent-p-ett-r

Men innan rasisterna kör upp sitt fula tryne så finns det logiska förklaringar.

Citat:
Brås teori är att ökningen, förutom utvidgningarna av våldtäktsbegreppet, även beror på att den så kallade anmälningsbenägenheten har ökat bland våldtäktsoffer.

– Det är vår starka övertygelse att den intensiva debatt som varit om våld mot kvinnor har påverkat så att folk anmäler oftare nu.
Den har vi aldrig hört förut va?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 17:50   #950
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
n rapport som Brå släppte 1996 visade att personer från vissa invandrargrupper, framför allt från Mellanöstern och Nordafrika, är mycket kraftigt överrepresenterade som gärningsmän i våldtäkter. Vissa av dem har en överrepresentation på upp till 20. Antalet män med bakgrund i Mellanöstern har ökat mycket kraftigt i Sverige de senaste årtiondena – men frågan har blivit tabu och Brå har sedan 1990-talet inte velat följa upp sambandet mellan etnisk bakgrund och benägenheten att våldta.

Klara Hradilova Selin är skeptisk till den tidigare rapporten.

– Det är nog ganska långsökt. Analyserna bygger på misstankeregistret tror jag och det är ju bara en väldigt liten andel som hamnar där. Det är visserligen en rapport som kommer från min myndighet men jag är ändå ganska kritisk till den. Det ger ingen rättvisande bild av hela våldtäktsbrottsligheten, säger hon.

Hon erkänner visserligen att män från vissa regioner har en stor överrepresentation när det gäller misstanke om våldsbrott, men hävdar att det förmodligen beror på att de är utsatta och diskriminerade.

– Mörkertalet visar att bara mellan 10 och 20 procent av sexualbrott anmäls till polisen och vi vet ingenting om resten. Samtidigt vet vi att människor från andra länder har lättare att bli anmälda och blir mindre rättvist behandlade inom rättsväsendet. Det förklarar inte hela överrepresentationen, den finns och det är någonting som vi känner till sedan tidigare, att utsatta grupper oftare hamnar i brottslighet, säger Klara Hradilova Selin.
Våldtäktsmännen är alltså en utsatt grupp, och egentligen är det dom som är offren här.


Skulle vara kul att höra feministernas syn på det här....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10), NiLu (+5)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-16, 10:46   #951
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Det drar ihop sig i toppen och än har knappt DÖ sjösatts och det är långt kvar till valet.

http://avpixlat.info/2015/04/16/sent...d/#more-145027
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-16, 11:32   #952
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

MP 5.6%

Helt sjukt, visserligen får dom ju igenom en hel del utav deras politik, men det kan ju knappast vara någon fördel.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-16, 17:25   #953
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zonwoz (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 15:22   #954
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Den här annonsen är på riktigt.

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 13:09   #955
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Dagens bibelord


Citat:
Kniven mot strupen på TV3 idag 19 apr kl 17:00-18:00. Svensk realityserie från 2015. I Norrköping ligger socialt utmanade stadsdelen Hageby. Där ligger restaurang La Luna, en krog och pizzeria som enligt ägaren Rasha ansågs som ”lite farlig” när hon tog över den. Alexander Nilson konstaterar snabbt att kundunderlaget för en seriös restaurang i Hageby verkar vara nästan obefintligt. Dessutom är han skeptisk till om det är möjligt att locka kunder från andra bostadsområden till den skamfilade stadsdelen. Om det ens ska vara möjligt måste La Luna höja kvaliteten på sin mat avsevärt. Men Alexander har inte hjärta att säga nej till stackars Rasha som är på gränsen att förlora sitt livsverk. 14/4. Säsong 6. Del 2 av 10.
...............................35 tecken. Drygt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 13:21   #956
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Så kom Erik Ullenhag (av alla människor) ut som Fascist. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...en_4498334.svd
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 16:02   #957
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 127
Sharp$: 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Så kom Erik Ullenhag (av alla människor) ut som Fascist. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...en_4498334.svd
Nja, gissar att det är hot/utpressning från SD-anhängare som tvingat fram detta.
Att ett politiskt-ekonomiskt geni som Ullenhag annars skulle prata politik så att även vi vanliga dödliga greppar innebörden är nog att hoppas lite för mycket.
zonwoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 19:16   #958
 
Khans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 172
Sharp$: 2322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Så kom Erik Ullenhag (av alla människor) ut som Fascist. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...en_4498334.svd
Vänta. Så mannen som för ett tag sedan hävdade att zigenarna m.fl. byggde sverige oroas nu över att fler kommer hit?

.

..

...

Khan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 20:26   #959
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 21:33   #960
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Twitter kan inte vara bra för blodtrycket.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td