Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-06, 21:22   #841
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Jag är inte ekonom så jag kan inte bevisa att dom har fel.

Men.... ekonomer kan

Även rasister som Reinfeldt (hört talas om "öppna era hjärtan"?)

Nazizten Löfven (EU måste hjälpa till att betala)

Ekonom Schyffert använde sig utav OECD rapporten som av media vinklades till att vi tjänade 0,2% av BNP på invandrare, när rapporten i själva verket kom fram till att vi förlorade mest utav alla OECD-länder -0.57% utav BNP.

Trodde du verkligen att vi tjänade pengar på den invandring vi vill ha?
Nej det trodde jag inte
Det är OECD som säger det inte jag
Kul att det blev lite fart här inne.
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av NiLu den 2015-02-06 klockan 22:07.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 09:23   #842
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Har inte läst rapporten från OECD men antar att de klumpar ihop alla invandrare? Är ju viss skillnad på tex invandring av kvalificerad europeisk arbetskraft kontra massinvandringen från MENA-länderna.
Nej, den här rapporten tar bara med bidragsinvandringen, rekryterad arbetskraftsinvandring tex färdigutbildade läkare som kommer och börjar arbeta direkt, är givetvis borträknade
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 18:18   #843
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Veckans bomb http://ledarsidorna.se/2015/02/vecka.../#!prettyPhoto

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-11, 14:01   #844
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

MP ökar!!!

Dock är undersökningen gjord innan aftonbladet avslöjade rasistskandalen inom miljöpartiet!

http://www.metro.se/nyheter/ny-matni...!EeWAuHKgThfk/
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-11, 15:25   #845
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Så här tycker vi om miljöpartiet i värmland:
Dagens hjälte!
http://nwt.se/karlstad/2015/02/10/polis-jamfor-mp-med
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-11, 17:59   #846
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+10), Moffegrev (+14)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 05:16   #847
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NiLu Visa inlägg
Vilket gnäll! SD har sig själv att skylla när det gäller det sk decembersveket. Är man så otroligt urbota korkad och självgod så man tror att de gamla etablerade partierna skulle sitta still i båten när SD fällde sossarna. En otroligt taktisk miss där de såg till att bli av med vågmästarrollen.
Makt är berusande och när man väl fått den kan man göra nästan vad som helst för att behålla den, vilket de sex riksdagspartierna visade i decemberuppgörelsen och de stora förlorarna blev SD efter att de spelat Allan i budgetomröstningen.
Jag antar att du inte är så insatt på hur det faktiskt ser ut i Sveriges riksdag. Det är ingen skillnad alls på SD:s vågmästarroll nu från förra mandatperioden. SD kan fortfarande "fälla" förslag i riksdagen om man håller med endera sidor i diverse frågor. Man kan däremot inte "fälla" budgeten nej, men det kunde man heller inte förra året/ville inte. Kort sagt det är ingen skillnad öht.

En taktiskt miss skulle jag inte kalla det med tanke på hur opinionen ser ut nu. Snarare ett väldigt välgrundat taktiskt genidrag.
SD har inte förlorat någonting utan enbart vunnit på detta.

Min teori är (ovanstående är fakta) att detta också var vad SD ville skulle ske. Personligen förstod jag givetvis det skulle hända och att Löfven bara körde tomma hot om nyval. Han bör tappa en del förtroende på detta, och framförallt blir "sjuklövern" mer på riktigt efter överrenskommelsen, något som en stor del av svenska folket säkerligen faller för = mycket bra för SD.
Hade nyval istället skett skulle inte mycket ha förändrats ändå, SD kanske skulle växa med någon procent eller så men inte mer. Detta utfall är mycket bättre långsiktigt för SD.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 13:25   #848
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan Visa inlägg
Jag antar att du inte är så insatt på hur det faktiskt ser ut i Sveriges riksdag. Det är ingen skillnad alls på SD:s vågmästarroll nu från förra mandatperioden. SD kan fortfarande "fälla" förslag i riksdagen om man håller med endera sidor i diverse frågor. Man kan däremot inte "fälla" budgeten nej, men det kunde man heller inte förra året/ville inte. Kort sagt det är ingen skillnad öht.

En taktiskt miss skulle jag inte kalla det med tanke på hur opinionen ser ut nu. Snarare ett väldigt välgrundat taktiskt genidrag.
SD har inte förlorat någonting utan enbart vunnit på detta.

Min teori är (ovanstående är fakta) att detta också var vad SD ville skulle ske. Personligen förstod jag givetvis det skulle hända och att Löfven bara körde tomma hot om nyval. Han bör tappa en del förtroende på detta, och framförallt blir "sjuklövern" mer på riktigt efter överrenskommelsen, något som en stor del av svenska folket säkerligen faller för = mycket bra för SD.
Hade nyval istället skett skulle inte mycket ha förändrats ändå, SD kanske skulle växa med någon procent eller så men inte mer. Detta utfall är mycket bättre långsiktigt för SD.
Vad jag vet så är det detta som de kom överens om i decemberuppgörelsen.

1. Den statsministerkandidat som representerar största partikonstellationen släpps fram vid en omröstning i riksdagen om talmannens förslag. Det sker genom att övriga partier som står bakom överenskommelsen lägger ned sina röster.

2. En minoritetsregering ska kunna få igenom sin budget. Om det finns en risk för att förslaget skulle falla avstår övriga partier som står bakom överenskommelsen från att delta i omröstningen.

3. Utbrytningar ur budgeten ska inte vara möjliga.

4. Överenskommelsen pekar ut tre politiska områden för samarbete och samtal: försvar och säkerhet, pensioner och energi.

Decemberöverenskommelsen tillämpas första gången när regeringen lägger fram vårpropositionen i april 2015.

Som jag ser det kan SD vara med och leka när det gäller mindre viktiga förslag. I övriga frågor kommer det att vara uppgjort i förväg i många fler omröstningar än tidigare.
Alltså vågmästarrollen blir marginell.
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 14:39   #849
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Nu tycker jag iofs inte kyyngen skall göra politiska uttalande, men det här får ändå ses som lite humor, när kyyngen ger sin syn på massinvandringen.


Citat:
– Tack och lov kommer inte alla hit, utan de försvinner sedan till olika platser i Europa.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 07:24   #850
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Ett nytt parti ger sig in i leken och siktar på att komma in i riksdagen imorgon.

http://unvis.it/www.expressen.se/gt/...otpol-till-sd/


Citat:
ID ska vara en motpol till Sverigedemokraterna, då Mike och fler med honom tycker att SD har tagit patent på invandrarfrågan - på ett felaktigt vis.
- De har gjort det på fel grunder, jag tycker de smutskastar invandrare. Vi saknar en motvikt i nuläget, säger han.
Är nog beredd att hålla med, tröttsamt med alla jävla partier i riksdagen som springer och kliar SD på ryggen.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-23, 11:54   #851
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle20360577.ab

http://www.resume.se/nyheter/media/2...000-pa-tva-ar/

sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-02, 15:39   #852
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Svar på tal




Till Swedins försvar så är han anställd på Aftonbladet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+2)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-02, 21:25   #853
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard



Någon som fortfarande tror det finns något hopp kvar?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 10:44   #854
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg


Någon som fortfarande tror det finns något hopp kvar?
Nej.


För övrigt ska man ju inte ge sig på att dissekera sådana där skrivelser, men allvarligt talat.

"Det blir som en droppe vatten kallar sig för ocean i ökensand, bara för att den har störst massa" Say what?

Kan väl aldrig vara en professionell talskrivare som diktat ihop något så idiotiskt, det måste Käbbel knåpat ihop på egen hand?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 19:27   #855
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rena vinstaffären

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tio...0-i-manaden-1/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td