Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-22, 20:03   #1
Banned
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 24
Sharp$: 31
Standard

OldFox officiella "höstkalender" 2014 - Tävla om mina sharpspoäng







Det var en medlem på en annan spelsida som sa häromdagen att man kan ju inte tvinga fram av någon en ursäkt och förklaring. Jag håller med till en viss del, att tvinga kan ju dessutom vara olagligt. Men att locka fram samma saker går hur bra som helst. Jag har bestämt mig att en person ska få erkänna vad han har gjort och gör även som bäst först till mig innan någon annan hör det, och när jag bestämmer mig att göra något så brukar det väl mycket ofta också göras. Tyvärr ur en annan persons synvikel så är inte ens detta ännu det sista kortet, utan det finns nog några kort kvar i ärmen om det behövs. Ni kan kalla detta för en smutskastningskampanj eller rengöringskampanj, jag kallar den själv för hoppas-några-andra-hackare-funderar-efter-detta-hur-det-kan-gå-kampanjen, och kanske byter hobby innan de själva sitter på samma plats.

Välkommen allihopa med och delta i Old Fox hackarkalender 2014 och tävla om fina priser! (kalendern är tyvärr gjord med en minidator, och bilden är därför väldigt liten men nog syns det väl iallafall. Hackarens bild täcker bara ca. en tredjedel av bilden, och ni kan nog gissa på vilket ställe den finns om ni tänker efter)



Reglerna i tävlingen är enkla:

1. Gissa rätt alternativ av de som finns i listan nedan.

2. De som gissar rätt alternativ delar allihopa på mina sharps poäng jag har vid tidpunkten vi har ett resultat. Oddsen spelar tyvärr inte någon roll i priserna.

3. Om vi får ett resultat på antingen alternativ D eller spesialaren så får admins se till att priserna delas ut.

4. Kalendern är givetvis ingen vanlig kalender som ni har vant er med i barndomen. Hackarkalendern startar med en gång fastän det inte är den första i månaden, och vi kommer att öppna flera luckor per dag och alla luckor kommer att vara öppnade senast på söndagen 28.09.2014, med andra ord denna vecka. Vi ska försöka behärska oss så det inte blir som barn brukar göra att man vill öppna i fel ordning luckorna, men allting kan hända i denna kalender om humöret tappas av någon orsak!

5. Första luckan öppnas på tisdagen 23.09.2014



Alternativ:

A: Odds 4.00 Någonting annat än nämnt i listan händer

B: Odds 5.00 Den skyldiga svarar på mail och erkänner innan lucka 19

C: Odds 15.00 Den skyldiga svarar på mail och erkänner mellan lucka 20 och 24

D: Odds 20.00 Old Fox får en kula i huvudet, en kniv på halsen, betongskor på fötterna eller någonting annat ditåt

Superspesialare: Odds 1000.00 Old Fox får betongskor på fötterna och hittas med en minst 500g abborre i munnen




Senast redigerad av OldFox den 2014-09-22 klockan 20:17.
OldFox är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-22, 23:53   #2
Banned
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 24
Sharp$: 31
Standard

Nu är det höst igen och nu är det höst igen och hösten varar väl till söndan.

Ojdå, var den så liten den där snoppen som det pratades om i andra tråden?



OldFox är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-22, 23:54   #3
Banned
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 24
Sharp$: 31
Standard

Jaha, när vi öppnar lucka 2 så ser vi ju att det inte var knackkorven, utan bara en lämplig bild att öppna kalendern med.

Där skulle tyvärr annars ha varit bara tomt så detta var ju en riktigt trevlig början på en trevlig kalender. Om jag har förstått rätt så kommer luckorna 3-9 att öppnas allihopa på en gång under onsdagen, så det går ju undan det här.



OldFox är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-23, 22:55   #4
Banned
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 24
Sharp$: 31
Standard

Hör det inte till att sjunga julsånger när man öppnar julkalender? Så man kan väl göra det också när man öppnar höstkalender?

Andreas med bruna baken
hette en helt vanlig programmerare
som blivit varm om baken,
därav kom dess bruna sken.

Det var bara bra att ingen har deltagit i denna tävling, för detta är inte det minsta roligt.


Luckorna 3-9 öppnas nu på en gång, och där fanns det bara en trist bild.

OldFox är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-23, 23:12   #5
Banned
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 24
Sharp$: 31
Standard

Vi tar och öppnar lucka 10 med en gång, eftersom hackaren satt i några timmar under kvällen och förstörde totalt både w-lan och andra uppkopplingar. Man undrar om det inte är så att han har spelat för mycket på sin commodore 69 eller vad det de nu sen var för siffra, när hjärnan tycks inte riktigt förstå sitt eget bästa.


Hej, hackargubbar, in på datorn och låt oss lustiga vara!
Hej, hackargubbar, in på datorn och låt oss lustiga vara!
En liten tid vi hacka här, med mycket möda och stort besvär.
Hej, hackargubbar, in på datorn tills flera brottsanmälningar är klara!



Nämen, vad är det som dyker fram i lucka 10? Är det någons hår, eller vad är det? Oj oj oj vad spännande, jag kan knappt hålla mig tills vi öppnar följande lucka. Vi tar nog igen flera lyckor på en gång senast på torsdagen, men möjligen redan på onsdagen. Med hackarkalendern vet man aldrig när och vilka luckor som öppnas.


OldFox är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-23, 23:19   #6
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Stockholms läns psykiatriska akutmottagning (Länsakuten)

Tid för drop-in besök
Mån-Sön Dygnet runt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
htsolna08 (+1)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-23, 23:35   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Kika in vet jag. Vad skulle kunna hända?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-24, 00:00   #8
Banned
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 24
Sharp$: 31
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Stockholms läns psykiatriska akutmottagning (Länsakuten)

Tid för drop-in besök
Mån-Sön Dygnet runt
Japp, håller med dig att hackarna kan möjligen ha behov av något sådant, när man sitter som fullvuxen nästan med håret grått och leker på andras ägendom så kan inte allt stå rätt till.

Trodde redan en kort stund att jag fick ännu en till på ärekränkingslistan som inte vet att samma saker gäller på internet som annars, men där lyckades du lura mig. Det ska bli roligt att se om jag får själv böter för samma sak (ärekränkning) med den här kalendern, eller gäller det inte på samma sätt när man själv "förhör" brottslingar och sparar tid åt polisen? Vad jag har läst om olika fall med hackare, så har inte polisen ofta tagit såna här saker på allvar, utan folk har själva varit tvungna att leta fram bevisen, och det är precis vad jag har gjort.

Månne dom skulle ha där på akutmottagningen någon dator vars internet funkar normalt? Min började funka igen först nu när man skrev ut lite namn på en annan sida och öppnade här lite luckor. Otroligt nog har datorerna funkat bättre dag för dag sen man började med detta, men nu gjordes det igen ett sista försök eller någonting ditåt. Visst skulle det ju vara svårt att öppna luckorna om inte internet alls funkade. Om de vill göra så att inte min internet funkar så kan de göra det, det är inte alls svårt när de är inne på modemet. Men om inte internet funkar någon dag så kommer ju bilden upp från någon annan dator med en gång och alla luckor öppnade.

Ni förstår allt detta sedan någon dag när ni själva sitter med flera hackare 24h inne på era datorer. Nu låter det roligt och mediciner tas här och där, men vem vet om just någon av era datorer är följande säsongs big brother, och då är det roliga slut, ja om ni överhuvudtaget märker vad som pågår.
OldFox är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-24, 00:15   #9
Banned
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 24
Sharp$: 31
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Kika in vet jag. Vad skulle kunna hända?
Det första jag kom att tänka på var att man skulle få slåss om fjärrkontrollen med dig när du sitter och ser på bolibompa och man vill se på fotboll?
OldFox är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-24, 00:39   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Jag har eget rum. Kommer du också få.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-09-24, 07:12   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

TS bannad för trollande. Tråd låst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emanresu (+50), the_mirage (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td