Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-03, 01:11   #196
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Pomfritt. Detta gissel. Men det ska vi råda bot på.

Donken, Max och liknande går ju bort, återkommer till varför, så vi gör det själv. Man behöver inte ens tälja egen potatis utan köpes funkar utmärkt.

Häll frityrolja i en stekpanna med höga kanter och hetta upp. Sen i med stripsen men inte för mycket, det måste få plats ordentligt. 300 gram funkar och behövs mer får man köra fler vändor. Ja sen är det bara att håva upp när det är klart och lägga på hushållspapper. Vartenda strips är frasigt till perfektion om ni gjort rätt. Jämför med Donken där knappt hälften ens är ätbart och inget enda är riktigt bra.

Boven i dramat måste vara håven. Massa strips som trängs ihop på en liten yta och för säkerhets skull så lyfter man upp skiten någon halvminut för tidigt. Till skillnad mot min stekpanna där varje strips fritt simmar runt och obehindrat kan slicka i sig olja på alla ytor.

Vad säger maddmax som huserar på andra sidan sundet. Våran snabbmat och framförallt pompen skulle väl utlösa en mindre massaker om den serverades där?
Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Sen blev jag riktigt exalterad när jag kollade i tidningen. Äntligen ska vi kunna äta kinesisk/asiatisk snabbmat även i denna stad. Cykelavstånd från mig. http://www.unt.se/ekonomi/tre-nya-re...e-3005201.aspx

Spoiler:
Gud så jag har längtat och förbannat varför inte vår stad med över 200 000 invånare kan ha det som finns i varenda håla. http://www.chopchop.se/maten/

Dom här mailade jag i somras och tipsade om etableringsmöjligheter. http://www.spicyhot.se/. Finns i Eskilstuna bland annat och även Chop Chop huserar där plus några till. Chopen finns till och med i Enköping som inte är mycket mer än en mjölkpall jämfört med Uppsala. Märkligt är bara förnamnet men nu verkar världen ha vaknat till. Vi ska till och med få en liten kiosk på hjul i nästa månad. https://www.facebook.com/minthai.se

Men vi är garanterat sushi tätast per capita i landet. Finns i vartenda gathörn och varenda thai/kinakrog har sött kallt ris som inslag på lunch-buffén och kan därmed ta ut 10 spänn extra.
Spoiler:



Funkade bra dom första två gångerna. Sen sprack det. Blev ett mail så klart.

Citat:
Hej,

Det kokta riset har inte varit till belåtenhet denna vecka. Snustorrt i veckan och halvdant i dag. Kan det vara så att det är för varmt i själva behållaren så riset torkar efter kanterna?

När jag äter buffé på lokal så brukar jag alltid gräva i mitten för att få det så saftigt som möjligt, lite svårt hos er av förklarliga skäl.

Men ni kan väl kolla upp det där. För är inte riset bra så spelar det ingen roll hur gott resten är. Det spricker ändå.
Återkommer när/om dom svarar. Är det bara jag som är vaken förresten?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 11:11   #197
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Åh det är den absolut bästa bästa yoghurten!!
Dessvärren försvann den i från varuhyllan för några år sedan, bytts ut mot Falköpingsmejerier och annan tråkyoghurt.

Man kanske som du skulle skriva. Fan vad den är saknad.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 11:27   #198
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Dom där förgjorde sig själva när dom sänkte fetthalten från 10 till 5 %. Grädden behövdes väl för att sanera statsfinanserna. Nu är det denna som gäller.

Ska man äta mycket brukar jag köra 50/50 med
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 17:19   #199
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Åh den där 6%-iga Arlayoghurten är vedervärdig. 6 % fett i en yoghurt?! Usch.

Länge leve 0.5 % ackompanjerat av osockrad müsli.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 17:26   #200
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 73
Sharp$: 379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Åh den där 6%-iga Arlayoghurten är vedervärdig. 6 % fett i en yoghurt?! Usch.

Länge leve 0.5 % ackompanjerat av osockrad müsli.
Vill du hålla sockret lågt så skall du välja en fet yoghurt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Snitch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 21:24   #201
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snitch Visa inlägg
Vill du hålla sockret lågt så skall du välja en fet yoghurt
Smaken för bövelen. Smakar som någon slags matlagningsgrädde mer än yoghurt. För fett.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 16:27   #202
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

När vi ätit så måste vi ju sova också. Vissa påslakan är vidriga, trots 100 % bomull i samtliga som det ska vara. Så varför är vissa svala och sköna medan andra känns som en plastpåse runt kroppen?

Dömde ju ut ett set tidigare och nu misstänkte jag att det dykt upp i sängen igen. Men innan jag hann ta kärringen av daga så bedyrade hon att det här var ett annat. Hon kom även med en förklaring på dilemmat.

På det äldre var mönstret synligt på insidan också = invävt eller va fan det ska kallas. Men på det nya (plastpåsen) var trycket synligt bara på utsidan = tryckt/ditmålat.

Så nu vet ni vad ni ska kolla efter nästa gång. Mönstret ska synas på insidan också, annars bara skit.

Annars så blir det spagetti och köttfärssås i kväll. Men nyriven parmesan från frysen och Wagners vitlöksbröd på surdegsbaguette. Allt kallas surdeg nu för tiden men det där får ni kolla upp själva. Ica-Kvantum på Gränby Centrum har åtminstone riktig deg till sitt bröd och inte en nypa torrpulver som i många andras "surdegar". För då blir det surdeg på riktigt.

Sen somnar jag gott i ett svalt påslakan med typgodkänt mönster. Det känns tryggt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 23:26   #203
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
När vi ätit så måste vi ju sova också. Vissa påslakan är vidriga, trots 100 % bomull i samtliga som det ska vara. Så varför är vissa svala och sköna medan andra känns som en plastpåse runt kroppen?

Dömde ju ut ett set tidigare och nu misstänkte jag att det dykt upp i sängen igen. Men innan jag hann ta kärringen av daga så bedyrade hon att det här var ett annat. Hon kom även med en förklaring på dilemmat.

På det äldre var mönstret synligt på insidan också = invävt eller va fan det ska kallas. Men på det nya (plastpåsen) var trycket synligt bara på utsidan = tryckt/ditmålat.

Så nu vet ni vad ni ska kolla efter nästa gång. Mönstret ska synas på insidan också, annars bara skit.

Annars så blir det spagetti och köttfärssås i kväll. Men nyriven parmesan från frysen och Wagners vitlöksbröd på surdegsbaguette. Allt kallas surdeg nu för tiden men det där får ni kolla upp själva. Ica-Kvantum på Gränby Centrum har åtminstone riktig deg till sitt bröd och inte en nypa torrpulver som i många andras "surdegar". För då blir det surdeg på riktigt.

Sen somnar jag gott i ett svalt påslakan med typgodkänt mönster. Det känns tryggt.
vad gäller sängkläder så är det bomullssatin som gäller!
lite dyrare än vanliga sängkläder....men inte värre än att en sharpsare har råd med det!
jysk brukar ha ständiga bra extrapriser på satin!

men köp inte nåt sånt där polyesterskit...det är så halt så att det är risk att du halkar ur sängen och ner på golvet!

lycka till
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 00:10   #204
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Underlakan i bomullssatin. Passar till 160-180 cm sängar. Den speciella vävtekniken och den kammade bomullen ger tyget en slät yta och en sidenmatt lyster. Den mjuka och sköna känslan gör att det känns som att man sover i en lyxig hotellsäng. Trådtäthet 215. Maskintvätt 60 grader.
Slätt och matt. Vet inte om jag skulle gilla det?

Kan jag komma hem och provligga en natt hos dig?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cochise (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 15:03   #205
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Spoiler:



Funkade bra dom första två gångerna. Sen sprack det. Blev ett mail så klart.



Återkommer när/om dom svarar. Är det bara jag som är vaken förresten?
Inget svar och dagen besök gjorde mig inte gladare. Så därför kastade jag av mig den inställsamma kostymen som ändå passar mig så förbannat illa.



Citat:
Riset är fortsatt snustorrt. Men då jag inte fick någon respons på mitt förra påpekande i ämnet så utgår jag från att ni själva vill ha det så.

Att ett par miljarder asiater med mig föredrar riset klibbigt blir då ovidkommande i sammanhanget.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 07:40   #206
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Inget svar och dagen besök gjorde mig inte gladare. Så därför kastade jag av mig den inställsamma kostymen som ändå passar mig så förbannat illa.
Har man klagomål är det väl alltid bättre att ringa? Jag har iallafall fall fått en väldig massa "ursäkta oss"-presentkort på att göra det.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 12:32   #207
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Har man klagomål är det väl alltid bättre att ringa? Jag har iallafall fall fått en väldig massa "ursäkta oss"-presentkort på att göra det.
Ringa är lite väl intimt för mig. Brukar bäva för att ringa morsan och behöver ladda 2-3 dar innan.

Sen tror jag mer på skriftlig tillrättavisning då det gäller stora kedjor.

Citat:
Vi på ChopChop vill gärna höra vad du tycker om oss och hur vi kan förbättra vår service, restaurang, mat eller hemsida. Dina synpunkter, positiva som negativa, är ytterst viktiga för oss.
Vi tar alla synpunkter på allvar och gör vårt bästa för att besvara era frågor och synpunkter så fort vi kan!
Vi har höga ambitioner och arbetar mot att kunna förbättra vår verksamhet varje dag. Bara i dialoger med våra gäster, medarbetare och andra i vår omgivning kan vi fortsätta att
utvecklas och bli bättre. Din synpunkt gör förändring!
Jaha. Hitintills har jag inte hört nånting. Än mindre märkt någon förändring på tallriken.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 14:29   #208
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Öppettider
Alla dagar 07-23


Sen räknar man upp alla dagar som inte är inkluderat i alla dagar.

Julafton 07:00-14:00

Juldagen 11:00-19:00

Annandag Jul 07:00-23:00

Nyårsafton 07:00-18:00

Nyårdagen 11:00-23:00

Skärtorsdag 07:00-23:00

Långfredag 07:00-23:00

Påskafton 07:00-18:00

Påskdagen 07:00-23:00

Annandagpåsk 07:00-23:00

Midsommarafton 07:00-18:00

Midsommardagen 11:00-23:00

Annat med Donken. Alltid öppet. That's It.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-21, 11:53   #209
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Ja det var så sant. Fick ju svar till sist.

Hejsan

Tack för informationen angående vårt ris.

Givetvis ska det inte vara så, jag ska undersöka anledningen varför det har blivit så.
Jag skulle vilja fråga under vilka tidpunkter har du varit på besök hos oss?

Tack än en gång för tipset


--
Med vänliga hälsningar

Thanh Quach
Operations Manager
ChopChop Asian Express
+46(0)70 422 98 37

Varvid jag fick replikera, lite mildare denna gång.


Hej igen.

Ja senast var det i måndags (14:30) men det har inte varit enda gången tyvärr. Innan dess jag jag ätit det stekta riset ett par gånger så jag minns inte riktigt dom andra tidpunkterna. Men första veckan så var riset bra så jag tror säkert dom kan koka ris.

Men som jag skrev tidigare en gång. Kan ju vara själva behållaren som gör att riset torkar. För vissa gånger har riset varit okey i mitten men torrt efter kanterna. Kycklingen är bra men är riset som det är så spricker helheten ändå. Lite mer vatten och koll på temperaturen så fixar dom säkert till det där.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-21, 13:07   #210
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Wagner, det är inte utan att jag tänker på den här True detective episoden när jag ser dina eskapader

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td