Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-21, 22:49   #181
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Pomfritt. Detta gissel. Men det ska vi råda bot på.

Donken, Max och liknande går ju bort, återkommer till varför, så vi gör det själv. Man behöver inte ens tälja egen potatis utan köpes funkar utmärkt.

Häll frityrolja i en stekpanna med höga kanter och hetta upp. Sen i med stripsen men inte för mycket, det måste få plats ordentligt. 300 gram funkar och behövs mer får man köra fler vändor. Ja sen är det bara att håva upp när det är klart och lägga på hushållspapper. Vartenda strips är frasigt till perfektion om ni gjort rätt. Jämför med Donken där knappt hälften ens är ätbart och inget enda är riktigt bra.

Boven i dramat måste vara håven. Massa strips som trängs ihop på en liten yta och för säkerhets skull så lyfter man upp skiten någon halvminut för tidigt. Till skillnad mot min stekpanna där varje strips fritt simmar runt och obehindrat kan slicka i sig olja på alla ytor.

Vad säger maddmax som huserar på andra sidan sundet. Våran snabbmat och framförallt pompen skulle väl utlösa en mindre massaker om den serverades där?

Sen blev jag riktigt exalterad när jag kollade i tidningen. Äntligen ska vi kunna äta kinesisk/asiatisk snabbmat även i denna stad. Cykelavstånd från mig. http://www.unt.se/ekonomi/tre-nya-re...e-3005201.aspx

Gud så jag har längtat och förbannat varför inte vår stad med över 200 000 invånare kan ha det som finns i varenda håla. http://www.chopchop.se/maten/

Dom här mailade jag i somras och tipsade om etableringsmöjligheter. http://www.spicyhot.se/. Finns i Eskilstuna bland annat och även Chop Chop huserar där plus några till. Chopen finns till och med i Enköping som inte är mycket mer än en mjölkpall jämfört med Uppsala. Märkligt är bara förnamnet men nu verkar världen ha vaknat till. Vi ska till och med få en liten kiosk på hjul i nästa månad. https://www.facebook.com/minthai.se

Men vi är garanterat sushi tätast per capita i landet. Finns i vartenda gathörn och varenda thai/kinakrog har sött kallt ris som inslag på lunch-buffén och kan därmed ta ut 10 spänn extra.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5), WizardofAhhs (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 10:42   #182
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja du Wagner. Jag håller med dig, det är svårt att hitta bra pommes frites. I USA har jag uppmärksammat ett par andra grep för att få bra smak och textur på potatispinnarna:

- Dubbel fritering. Mycket frasigt blir det.
- Jordnötsolja. Används bl.a. av Five Guys (http://www.fiveguys.com/). Just deras pommes frites tycker jag är lite överhypade (hamburgarna är dock riktigt bra) men betydligt bättre än de vanliga billiga kedjorna.

Sötpotatis-pommes har jag också stött på en del, faktiskt mycket godare än jag först trott.

Sist men inte minst vill jag uttrycka min avsmak för tjocka ('chunky') "pommes frites" a la brittiska chippies. USCH!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 10:54   #183
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trippelfritering ska det vara och jordnötsolja eller druvkärnolja

Senast redigerad av the chef den 2014-02-22 klockan 10:57.
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 12:45   #184
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Sist men inte minst vill jag uttrycka min avsmak för tjocka ('chunky') "pommes frites" a la brittiska chippies. USCH!

Redan gjort men hellre än gång för mycket än för lite. https://www.sharps.se/forums/266526-post10.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-24, 20:58   #185
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Pomfritt. Detta gissel. Men det ska vi råda bot på.

Donken, Max och liknande går ju bort, återkommer till varför, så vi gör det själv. Man behöver inte ens tälja egen potatis utan köpes funkar utmärkt.

Häll frityrolja i en stekpanna med höga kanter och hetta upp. Sen i med stripsen men inte för mycket, det måste få plats ordentligt. 300 gram funkar och behövs mer får man köra fler vändor. Ja sen är det bara att håva upp när det är klart och lägga på hushållspapper. Vartenda strips är frasigt till perfektion om ni gjort rätt. Jämför med Donken där knappt hälften ens är ätbart och inget enda är riktigt bra.

Boven i dramat måste vara håven. Massa strips som trängs ihop på en liten yta och för säkerhets skull så lyfter man upp skiten någon halvminut för tidigt. Till skillnad mot min stekpanna där varje strips fritt simmar runt och obehindrat kan slicka i sig olja på alla ytor.

Vad säger maddmax som huserar på andra sidan sundet. Våran snabbmat och framförallt pompen skulle väl utlösa en mindre massaker om den serverades där?

Sen blev jag riktigt exalterad när jag kollade i tidningen. Äntligen ska vi kunna äta kinesisk/asiatisk snabbmat även i denna stad. Cykelavstånd från mig. http://www.unt.se/ekonomi/tre-nya-re...e-3005201.aspx

Gud så jag har längtat och förbannat varför inte vår stad med över 200 000 invånare kan ha det som finns i varenda håla. http://www.chopchop.se/maten/

Dom här mailade jag i somras och tipsade om etableringsmöjligheter. http://www.spicyhot.se/. Finns i Eskilstuna bland annat och även Chop Chop huserar där plus några till. Chopen finns till och med i Enköping som inte är mycket mer än en mjölkpall jämfört med Uppsala. Märkligt är bara förnamnet men nu verkar världen ha vaknat till. Vi ska till och med få en liten kiosk på hjul i nästa månad. https://www.facebook.com/minthai.se

Men vi är garanterat sushi tätast per capita i landet. Finns i vartenda gathörn och varenda thai/kinakrog har sött kallt ris som inslag på lunch-buffén och kan därmed ta ut 10 spänn extra.
Köp sötpotatis (5-6st/person - beroende på storlek) -> Skala -> Klyfta (tunnare än den regulära klyftpotatisen) -> Smält ca 200g smör -> Lägg ut dina hemmagjorda fries på en plåt (glöm inte bakplåtspapper) -> Salta och kasta lite paprikakrydda på (för färgens skull) -> häll det smälta smöret över -> Grilla på 200° (känn efter allt eftersom hur knapriga de är, men runt 15 min).

Resultatet? Betydligt bättre än köpta fries. Det förutsätter dock att du har tiden på din sida.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-24, 21:26   #186
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

5-6 potatisar! Ja du gillar nog plugg mer än mig hör jag.

Går man på MAX kan man åtminstone få bönor till burgaren så det brukar det bli. En gång i tiden hade dom en jättegod pastasallad som tillbehör. Men den försvann. Då kom potatisgratängen som inte var lika kul men ändå bättre än frittarna. Så försvann den också.

Men minimorötterna finns kvar. Ingen som äter skiten men billigt och håller sig länge i kylen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 21:59   #187
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Då får vi se, någon som testat?

Sju (7!) års arbete ligger bakom säger dom. Tar mindre än sju minuter att rasera allting. En trång håv som lyfts upp för tidigt, för att nämna något av allt som kan gå fel, och allt är spolierat.

Vore lagom att plocka ur alla som inte är extra krispiga, vilket brukar vara ungefär hälften, och knalla fram till kassan med dom. Fast kanske ändå inte...

Dom har ju slutat med gratis fika också. Så sist jag var där knallade jag fram och frågade vad som hänt med tepåsarna. Ja vi har en ny kaffeautomat och därför slutat med det. Men te-vattnet kan väl inte kosta mer nu än tidigare, kläckte jag ur mig lite käckt.

Den blicken jag fick sa mer än önskat. Han sa inget men jag såg att läpparna rörde sig så han väste väl fram något i stil med - Gubbdjävel kan du inte bara hålla käft och försvinna.

Edit: Tydligen olika priser på vattnet. Eller får man en större tepåse om man betalar 18 spänn? http://www.max.se/sv/Maten/Meny/Dryck/te1/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2014-04-04 klockan 22:05.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 23:15   #188
 
Oscars avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 388
Sharp$: 3516
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Då får vi se, någon som testat?

Sju (7!) års arbete ligger bakom säger dom. Tar mindre än sju minuter att rasera allting. En trång håv som lyfts upp för tidigt, för att nämna något av allt som kan gå fel, och allt är spolierat.

Vore lagom att plocka ur alla som inte är extra krispiga, vilket brukar vara ungefär hälften, och knalla fram till kassan med dom. Fast kanske ändå inte...

Dom har ju slutat med gratis fika också. Så sist jag var där knallade jag fram och frågade vad som hänt med tepåsarna. Ja vi har en ny kaffeautomat och därför slutat med det. Men te-vattnet kan väl inte kosta mer nu än tidigare, kläckte jag ur mig lite käckt.

Den blicken jag fick sa mer än önskat. Han sa inget men jag såg att läpparna rörde sig så han väste väl fram något i stil med - Gubbdjävel kan du inte bara hålla käft och försvinna.

Edit: Tydligen olika priser på vattnet. Eller får man en större tepåse om man betalar 18 spänn? http://www.max.se/sv/Maten/Meny/Dryck/te1/
Testade idag.
Gillade de här mer än de gamla.
När man åt de gamla kunde man få vissa som var mjuka och "degiga", fick ingen sån idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 12:50   #189
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Kanske lite ot, men är inte en ungkarl och en gourmand ungefär samma sak? Det är väl när man är ungkarl man njuter av sunkmat i stora mängder?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 14:14   #190
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Kanske lite ot, men är inte en ungkarl och en gourmand ungefär samma sak? Det är väl när man är ungkarl man njuter av sunkmat i stora mängder?
Sunkmat och gourmand är snarare varandras motsatser. http://sv.wikipedia.org/wiki/Gourmand

Men jag kan hålla med om att rubriken är missvisande. Betydligt lättare att vara gourmand som ungkarl än om man har kärring och fyra ungar som klättrar på ens hälar.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 14:19   #191
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Sunkmat och gourmand är snarare varandras motsatser. http://sv.wikipedia.org/wiki/Gourmand

Men jag kan hålla med om att rubriken är missvisande. Betydligt lättare att vara gourmand som ungkarl än om man har kärring och fyra ungar som klättrar på ens hälar.
Eller så tänker jag fel. Gourmand är inte samma sak som http://sv.wikipedia.org/wiki/Gourmet

Fast sunkmat är ju inte speciellt gott i för stora mängder och därför bör det varken förknippas med det ena eller det andra.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-30, 00:15   #192
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Har herrn några bra tips på hur man skyfflar in den färska degen med tomatsås i frysen då?

Ryggade ditt "recept" idag på morgon och om man bortser från hur oestetiska pizzabottnarna blev, så kan jag meddela att det var inte så där överdrivet smidigt att få in dom i frysen (misstänker att du trollat), hur som ligger mina kantiga pizzabottnar i frysen nu med bakplåtspapper imellan, misstänker att jag kommer få lite problem med dom när det är dags att slänga in pizzorna i ugnen om några timmar.

Inte fick jag håll i rätt ost heller, hade bara 6månaders lagrad på ica, men kompenserade det med att göra en riktig hjärnkirurgisk tomatsås istället så hoppas det går jämnt ut.
Har du fått ut degen från frysen?

Ni skippar vi den där skiten. Snett och vint blir det och tar upp plats i frysen.

Så här ser nya given ut.

Helt underbart god och man behöver bara trixa lite själv. Svårt att få den genomvarm (taskig ugn?) så jag brukar dela den i mindre bitar. Låt den ligga framme i 5 min sen är det inga problem att dela den i 4 bitar. 13-14 minuter i ugnen som det står på baksidan. Inga döda djur på den här så jag brukar strimla lite salami och strö över, gifter sig perfekt. Lite extra vitaminer (kebabkött) behövs också men det lägger jag på ett fat på sidan och värmer samtidigt som pizzan. Brukar bli klart några minuter tidigare.

Inget snålande med rått pressat skit utan här kör vi med riktiga grejer. Ser ut som på förpackningen.

Bon Appétit.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-30, 06:51   #193
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Här i Thailand så lyser skräpmaten med sin frånvaro i många stycken! Man måste bege sig in till de större orterna om man skall hitta Burger King, Donken eller liknande. I staden(Patong) närmast min by Karon så finns dessutom Hard Rock Café och snart även Hooters. Jag käkar ju aldrig på McD så jag vet inte om den usla kvaliteten på deras produkter är desamma som i Europa men jag har käkat på Burger King ett par gånger och burgarna var förvånansvärt goda. Med "förvånansvärt" menar jag att de inte har vanliga kossor som råmaterial (nötkött) utan vattenbuffel.

Vattenbuffeln är mager, den går och betar i oländig terräng, käkar gräs med lågt näringsvärde och blir därmed otroligt mycket mer muskulärt utvecklad än svenska kor. Köttet är segt så in i helvete, nästan helt fettfritt och inte ens med hjälp av vin- eller öl-marinad blir köttet mört nog att grillas. skall man göra egna burgare så får man blanda 50/50 med fläskfärs, annars utvecklas inga smakämnen.

Pommes frites är ju inte heller någon gourmethöjdare för min del. Funkar inte alls till en bra köttbit med nån häftig sås eftersom denna förädlade form av potatis helt enkelt smakar för mycket! Den blir för dominant för mina smaklökar, kan iofs äta dem utan nägot annat än nån ostsås att dippa i eller så. Inte ens klyftpotatis serveras i mitt kök mer än undantagsvis (BBQ). Då förfriterar jag dem och rullar sedan potatisen i riven parmesanost och lite kryddor. När osten fastnat och ytan torkat så får potatisen åka ned i 20-25 sek i oljan igen. Antagligen extremt högt näringsvärde där men jävligt gott att äta som de är...

Annars är snabbmaten nummer 1 i Thailand "Pad Thai"! Här är det wokade bandnudlar av ris (typ vermicelli fast platta och breda) som gäller, blandas med div grönsaker och ett val mellan kyckling, räkor eller "seafood". Man sprinklar på krossade jordnötter och spetsar till det med nån sås av chili också. Kostar 50 Bath (10 spänn) nästan överallt på Phuket om man undviker turistfällorna. Portionerna kan man ledigt dela med någon snygg dam efter behag, de räcker till även näringsmässigt enl. Socialstyrelsen i Sverige.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-30, 07:00   #194
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 243
Sharp$: 4030
Standard

Ska ni göra pizza hemma och tycker om att pula lite så rekommenderas http://mobil.pizzahemma.bloggplatsen.se starkt.

Har alltid undrat varför burgarna är så fruktansvärt goda i Thailand jämfört med Sverige. Har fått för mig att det beror på att hälsoreglerna och vad dom stoppar i burgarna inte är så hårt reglerat i Thailand som i Sverige.
MacDonalds är nästintill oätbart i Sverige men i Thailand nattetid efter en runda på Bangla så smakar dom gudomligt ( i jämförelse med Sverige)
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-30, 07:10   #195
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zniper Visa inlägg
S

Har alltid undrat varför burgarna är så fruktansvärt goda i Thailand jämfört med Sverige. Har fått för mig att det beror på att hälsoreglerna och vad dom stoppar i burgarna inte är så hårt reglerat i Thailand som i Sverige.
MacDonalds är nästintill oätbart i Sverige men i Thailand nattetid efter en runda på Bangla så smakar dom gudomligt ( i jämförelse med Sverige)
Jo, det är mixat med fläskfärs nästan överallt. Fläskköttet här nere (liksom kycklingen) är i världsklass. Saknar inte nötkött värst mycket alls..
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td