Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-08, 17:45   #91
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hardballs Visa inlägg
Kan nån förklara vad det är för grej med potatis?

Fast kontra mjölig potatis och när man ska använda respektive.
Mjölig = mos och gratäng.
Fast = kok och stek.

Bra tumregel. Vill du lära dig än mer, kika här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hardballs (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 20:18   #92
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

I allmänhetens tjänst har jag smakat mig igenom några tuber risgrynsgröt. Och överraskande vinnare blev.

Man får ju salta lite och skvätta i mjölk i omgångar under den sakta uppvärmningen. Men det gäller ju all risgrynsgröt annars lär det bli tapetklister.

Ren slump att jag testade Coop:s gröt. Dom sålde kilosrullarna för 5 spänn och det är ju billigare än vad 500 gram kostar.

Äppelmos passar bra till risgrynsgröt, till andra sorter blir det rårörda lingon.

OBS: Det är absolut förbjudet att äta gröt med mjölk i tallriken. Måste man absolut ha mjölk till så häll upp iskall mjölk i ett glas. Men isvatten passar bättre och speciellt till risgrynen som ändå badar i mjölk.

Dricker aldrig mjölk i glas men i tallrik med skivad banan/äppelmos och kokt ägg slinker det ner. Men mjölken måste vara iskall. Både tallrik och mjölken åker in i frysen 30 min före man ska äta.

Kan ni koka ägg förresten? Klart jag kan tänker ni, men jag är inte så säker på det.

Lägg ägget/äggen i kallt vatten och precis när det börjar koka upp lyfter man bort kastrullen från plattan. På med lock och låt det stå i 5:30 minuter. Blir mycket bättre konsistens på både gula och vita än när man kokar på vanligt vis.

Är äggen för små kan tiden bli för lång. Så ge fan i att köpa små ägg som drunknar i äggkoppen. Ica har ägg i 12-pack både mellan och large i samma hög, men till samma pris. Ta large så får ni mer ägg för samma peng. Bäst av allt är att dom är bruna och det är trevligare än vita ägg. Vi äter med ögat också.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 20:36   #93
 
Oscars avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 388
Sharp$: 3516
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
I allmänhetens tjänst har jag smakat mig igenom några tuber risgrynsgröt. Och överraskande vinnare blev.

Man får ju salta lite och skvätta i mjölk i omgångar under den sakta uppvärmningen. Men det gäller ju all risgrynsgröt annars lär det bli tapetklister.

Ren slump att jag testade Coop:s gröt. Dom sålde kilosrullarna för 5 spänn och det är ju billigare än vad 500 gram kostar.

Äppelmos passar bra till risgrynsgröt, till andra sorter blir det rårörda lingon.

OBS: Det är absolut förbjudet att äta gröt med mjölk i tallriken. Måste man absolut ha mjölk till så häll upp iskall mjölk i ett glas. Men isvatten passar bättre och speciellt till risgrynen som ändå badar i mjölk.

Dricker aldrig mjölk i glas men i tallrik med skivad banan/äppelmos och kokt ägg slinker det ner. Men mjölken måste vara iskall. Både tallrik och mjölken åker in i frysen 30 min före man ska äta.

Kan ni koka ägg förresten? Klart jag kan tänker ni, men jag är inte så säker på det.

Lägg ägget/äggen i kallt vatten och precis när det börjar koka upp lyfter man bort kastrullen från plattan. På med lock och låt det stå i 5:30 minuter. Blir mycket bättre konsistens på både gula och vita än när man kokar på vanligt vis.

Är äggen för små kan tiden bli för lång. Så ge fan i att köpa små ägg som drunknar i äggkoppen. Ica har ägg i 12-pack både mellan och large i samma hög, men till samma pris. Ta large så får ni mer ägg för samma peng. Bäst av allt är att dom är bruna och det är trevligare än vita ägg. Vi äter med ögat också.
Äter du skivad banan/äppelmos och kokt ägg i en skål med mjölk??
Det var fan i mig en salig blandning.

Själv föredrar jag kanel och socker på risgrynsgröten, självklart med mjölk i skålen.

Ett iskallt glas mjölk och banan är väldigt gott.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MrGerrard (+30)
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 21:14   #94
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Och vad är det för fel på risgrötens egen Rolls Royce?

Spoiler:


Men då är jag iofs jävig i frågan.

89 personer av 100, hade Felix som klar etta i SVT:s Plus förra julen.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1), Shell Peppe (+1)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 21:37   #95
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Äter du skivad banan/äppelmos och kokt ägg i en skål med mjölk??

Skivad banan och mjölk i skålen. Kokt ägg i en äggkopp.

Äppelmos och mjölk i skålen. Kokt ägg i en äggkopp.

Något mer ni vill missförstå? Ja det var så sant. Vill ni ha mackor till så pula inte ner dom i mjölken.

Och vad är det för fel på risgrötens egen Rolls Royce?

Skiljer ganska lite mellan grötrullarna. Så Rolls Royce får stå för dig.

Men just Icas var djävligt klistrig ett tag, men det kan skilja sig från gång till gång. All gröt kokas förövrigt på samma ställe, men med olika recept. Det lilla som nu kan skilja dom åt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 21:39   #96
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Citat:
Själv föredrar jag kanel och socker på risgrynsgröten, självklart med mjölk i skålen.
Kommer rapportera det här. Renderar inte detta en avstängning så avgår jag.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 21:43   #97
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Kommer rapportera det här. Renderar inte detta en avstängning så avgår jag.
Det är väl så alla äter gröt? Förutom du då.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 22:23   #98
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Det är väl så alla äter gröt? Förutom du då.
Blir inte godare för den skull. Den där perverterade fascinationen för spenljummen mjölk brukar hänga samman med amning långt upp i förskoleåldern. Det där kan ni kolla upp med lilla mamsen och se om det stämmer.

Annars finns det utbredd fältforskning, min egen, som stöder den teorin.

Men kanel ska vara med i gröten. Rör man ner direkt i kastrullen vid slutet av kokningen, brukar fastna i botten annars. Men ihop med socker och ljummen mjölk blir det mer godis än gröt och då kan man lika gärna ta en risifrutti.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+2)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 07:56   #99
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Mjölk har man kylskåpskall (dvs. 3-4 grader) i ett glas bredvid. I risgrynsgröt har man socker och eventuellt kanel - salt har man till middagen.

Sylt och liknande har man till havregrynsgröt, som man äter i fullkornsvariant med kanel och mjölken i ett glas bredvid.

Och förresten kommer risgrynsgröten i ett blått packet och i torr form. Man köper för fan inte de där pölsakorvarna ni snackar om!


Jiiiiiiizez!
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 09:49   #100
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Det var som fan. Trodde du hade egen risodling på balkongen.

Snart får man väl höra att du inte har en ko i carporten utan köper mjölk på tetra. Det räcker att jag maler köttfärsen själv så skippar jag korvstoppning, smörystning och liknande sysslor.

Hur ska jag annars hinna skriva alla recept och anekdoter?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2012-10-10 klockan 09:52.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 10:52   #101
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Vänta lite här nu Einstein, du ställer in mjölken i frysen(!!) 30 minuter innan den kan förtäras, men du kan inte koka gröt i fem minuter för att slippa käka korvgröt?

__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 11:11   #102
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2205
Standard

Vet inte hur du kokar gröt och vill nog inte veta det heller, än mindre äta den. http://www.recept.nu/recept_nu/fruko...ed_kanelstang/

Beträffande mjölken så sköter den sig själv i frysen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 11:17   #103
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

En kul sak är ju att om du har mjölk i gröten och kryddor kommer det smaka mer, du får en jämnare konsistens och även en behaglig värme.

Lite socker, mycket kanel, och mjölk äter man risgrynsgröt med.
Jag brukar ha en bit efterungslimpa på sidan med en gräddost och en svart kaffe.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 11:42   #104
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Jag brukar äta det som frugan ställer fram.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 12:11   #105
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Att ni ens debatterar gröt, i alla dess former, i denna tråd är förbluffande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td