Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-09, 06:46   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

Jag tar gärna en seriös diskussion eftersom jag anser att jag har god kunskap
i vissa delar av utredningen. Vad jag vänder mig emot är att du namnger personer som i ditt första inlägg. Det är trots allt ganska allvarligt att anklaga
en namngiven person för ett statsministermord när man själv är en glad amatör.
Världens största polisutredning och sedan kommer en person som har läst några konspirationsteorier och påstår att han kan sitta på en lösning av mordet.
Vidare trot inte jag heller att CP är gärningsman
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 20:09   #17
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Det är allmänt känt för alla som är insatta i Palmemordet att Länspolismästare Hans Holmér inte var överdrivet intresserad av att hitta den riktiga mördaren. Den sk “33-åringen” klarade sig enbart för att riksåklagare K G Svensson lyckades fixa fram alibivittnen som fullkomligt pulviserade Hans Holmér planer på att sätta punkt för spaningarna. Dessutom släppte K G Svensson en pressrealese på 60 sidor som gjorde det omöjligt för Hans Holmér att göra en trovärdig mördare av 33-åringen.

Hur trovärdig är då Christer Pettersson som mördare? Med hemlängtan, nerförsbacke och maximal tur med pendeltågets tidtabell hinner hann precis skjuta ihjäl Palme och ta sig hem till sin bostad om man tänjer alla felmarginaler till max. Men det finns faktiskt ett vittne vid namn Algot Åsell som såg Christer Pettersson på pendeltåget vid en tidpunkt som gör det omöjligt att få Christer Pettersson att bli Olof Palmes mördare.
Det behöver knappast sägas men Hans Holmér gjorde allt vad han kunde för att få Algot Åsell att framstå som ett icke trovärdigt vittne. Det finns ett annat nyckelvittne som är till Christer Petterssons nackdel. Det vittnet fick specialträning av polisen i 1 vecka innan han skulle vittna. Men så fort poliserna inte fanns i närheten och agerade sufflörer så klanta han till det fullständigt.

Polisens huvudvittne i Palmemordet är Anders Björkman en Ericssonanställd som hade tagit några öl på fredagskvällen och nu var på hemväg. Anders Björkman kallas ofta för “fylleristen” i utredningen. Den klädsel som Anders bar vid mordtillfället stämmer exakt in på Lisbeth Palmes beskrivning av mördarens klädsel. Alla i mordutredningen visste att Lisbeth Palme hade tagit fel på mördaren och ett oskyldigt vittne. Ändå är hennes vittnesmål helt avgörande i rättegången mot Christer Pettersson. Och detta sker i Sverige.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 01:35   #18
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Ganska intressant att den person jag enbart riktigt kan relatera till på det här forumet (fast vi aldrig egentligen har snackat utan bara postat musik ), säger detsamma (vlad) säger det jag tänkte säga i denna tråd när jag såg rubriken, fast det var tydligen för 3 månader sen.

Men om man brinner för samhället som jag tror man gör om man stöttar och är intresserad av att lösa OP-fallet så lägger man sin energi på helt fel saker och egentligen för att dra det grovt disrespekterar mycket av det han stod för om man fortfarande fortsöker lösa det här fallet.

Sluta laga trasiga prylar, bygg nytt.

Senast redigerad av dNa den 2012-05-19 klockan 01:43.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 11:02   #19
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Det var någon i denna tråd som var irriterad för att jag skrev om en del personer. Om nu denna någon vill skriva om dessa personer så är jag den första att ge uppmärksamhet.

Själv undrar jag vad en del av de som utgör lagens långa arm har haft för sig när det gäller Palme-mordet. Spelat flipperspel?
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 17:47   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ALA Visa inlägg
Det var någon i denna tråd som var irriterad för att jag skrev om en del personer. Om nu denna någon vill skriva om dessa personer så är jag den första att ge uppmärksamhet.

Själv undrar jag vad en del av de som utgör lagens långa arm har haft för sig när det gäller Palme-mordet. Spelat flipperspel?
Vad är det du vill diskutera. Den person som du pekar ut är död sedan flera år tillbaka.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-24, 21:06   #21
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Det näst närmsta vittnet fick se en bild av Christer Pettersson och var då tvärsäker på att Christer ej var mördaren eftersom de bodde i samma område och Christer var välkänd som en typ som man gärna undvek.

Det närmsta vittnet hade en klädsel som stämmer exakt in på Lisbeth Palmes beskrivning av mördaren. Alla i utredningen visste att Lisbeth Palme tog fel på ett oskyldigt vittne och den riktiga mördaren.

Och ändå får detta passera. Vad har polisen gjort i alla år? Spelat flipperspel?
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 07:47   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ALA Visa inlägg
Vad har polisen gjort i alla år? Spelat flipperspel?

Vad har du själv gjort sista 2½ åren?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 10:09   #23
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hur jävla hemsk var Palme egentligen om han blir skjuten och Reinfeldt gar fri?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 11:06   #24
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Hur blir man så initierad som vissa vissa av er i denna tråd?

Senast redigerad av semipro den 2014-11-25 klockan 11:08.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 11:08   #25
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Vad har du själv gjort sista 2½ åren?
Berättat på Flashback hur det ligger till med månlandningen, JFK-mordet och Guds existens?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 13:00   #26
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Hur jävla hemsk var Palme egentligen om han blir skjuten och Reinfeldt gar fri?
Reinfeldt avgick frivilligt, det gjorde inte Palme. Där har du skillnaden.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 13:15   #27
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Det var ett tag sedan det skrevs något i denna tråd så därför kanske det är dags igen.

Jag har för avsikt att skicka ett mail per dag om mordspaningen. I mitt umgänge så har jag kontakt med flera personer som har privatspanat om Palmemordet inklusive poliser. Sen är det upp till er att tro på det jag skriver.

Alltid retar jag någon! Så häng med på Olof Palmes "julkalender"!

Lucka 1:

LAC-bandet
-----------------
All kommunikation mellan polis/ambulans/brandkår spelades in på ett 36-kanaligt magnetband där Fröken Ur ligger som tidsreferens på en av kanalerna. Det är dock en tidsskillnad på 9 sekunder mellan verklig tid och Fröken Ur vilket privatspanare har upplyst polisen om. Det finns på bandet totalt 27st samtal som handlar om mordet på Palme.

Detta LAC-band var försvunnet i 2 år och det sas att det hade blivit avmagnetiserat och återanvänt av ekonomiska skäl. Men bandet återfanns och hösten 1988 kunde Kriminaltekniska labaritoriet i Linköping framställa ljudkopior som i kvalitet översteg de kassettbandsinspelningar som polisen hade haft att arbeta med tidigare.

Detta är viktigt att veta för fortsättningen.
__________________
ALA
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
larzzon (+10)
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 14:42   #28
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Källorna:

När jag arbetade hos Ericssons i Stockholm så anställde via en batteriexpert ifrån Tekniska Högskolan. Men han var expert på annat också, nämligen politikermord. Han hade ett enormt kontaktnät internationellt. Han kände också 2 st personer som hade lagt ner 100-tals timmar på att intervjua alla som var inblandade i mordet. Det har talat med Hans Holmer och hela ligan inklusive alla tillgängliga vittnen. Sedan har de samlat på sig alla tillgängliga dokument. Därefter har de analyserat allt för att få en så korrekt version av mordet som möjligt.

Samtidigt som detta hände så hade jag en rumskollega som hade en granne som privatspanade så mycket att de stängde av hans tjänstetelefon.

Båda dessa 'versioner passar som handen i handsken. Det går inte att som privatspanare komma närmare sanningen helt enkelt.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td