Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-15, 14:20   #1
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hörlurar, tips?


Hej!

Tänkte att jag kunde skapa denna tråd här, hoppas att det inte gör något.

Har en prisklass på runt 1500 kr, funderade på dr.dre solo beats HD som kostar 230$ men frågan är om man kan beställa från deras hemsida till Sverige??

Vill att de ska ha bra ljud, vara sköna, portabla och se hyfsade ut. Vill inte se ut som ett helt retard på bussen

Beställer gärna från USA, brukar vara billigare då men Sverige går naturligtvis också bra

Tips?? Kanske det finns någon som har koll på sånt här, här på sharps!
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 19:44   #2
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Sennheiser eller hur de stavas langar feta lurar i den prisklassen. Kolla på ett forum som är inriktat åt det hållet, kanske minhembio.com eller liknande

friiiiidens
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 20:06   #3
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

En bit under din prisklass, men jag köpte dessa på Media Markt för 20€, och ljudet är helt sanslöst bra, samt att dem isolerar alla irriterande ljud i bakgrunden, bättre än nästan alla jag testade. Den enda nackdelen med hörlurarna enligt mig är att de saknar ett reglage för att justera volymen.

Riktigt billiga är de också, samt jävligt snygga.


http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469555
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 20:07   #4
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Moffe: Antar att du lyssnat koss porta pro / the plug. Är Philips verkligen bättre i ljud i den prisklassen? Har ju inte lyssnat ditt förslag men av de jag hört är ju Portapro outstanding i sin prisklass
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 20:42   #5
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

De ser dock ut som skit :P
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 20:43   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Porta Pro är världens mest sålda hörlur om jag minns rätt och det finns en anledning. 400 spänn och shit vilka grejer det är.

Ska man upp så är Senheiser bra skit. Jobbat på OnOff förut så känner varumärkena väl.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 21:02   #7
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Borlänge/Sthlm/Marbella
Inlägg: 366
Sharp$: 703


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har två olika lurar, för olika ändamål.

För musik och allmänt till datorn har jag bose OE2, vet inte riktigt om ljudet
Är värt cirkus 2500 som jag betala men fyfan va bra det låter och vad skönt dem sitter.

Mina andra är ett par tritton lurar som jag har till PS3an, de har ett inbyggt dolby digital 5.1 system i sig och lyfter varje spel man har till en ny höjd. Finns för runt 2000 på bland annat Dustin.

Har haft x antal koss porta pros också och måste säga
Att för vad dom kostar så får man otroligt bra ljud!

EDIT: missade prisklassen men om du ändå ska lägga ut 1500 så tycker jag du ska lägga till några hundra till för ett par Bose onears, superljud och förmodligen snyggast också!

Senast redigerad av Iamthelegion den 2011-03-15 klockan 21:03.
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 21:39   #8
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Kör med Skullcandy SK Pro. Är rätt nöjd, men tror säkert att det går att få bättre. Det är ändå riktigt bra ljud och tycker att de är jävligt snygga faktiskt.
Något som är riktigt nice är att de känns robusta.

Hade ett par billigare Skullcandy G.I innan som var betydligt sämre kvalitét och sämre ljud, men la till lite och fick dessa på garantin.

Sennheiser har jag hört ska vara grymma också. Säkert bättre ljud än dessa i samma prisklass. Skullcandy har dock fått rykte om sig att bara vara designerlurar som ser bra ut men har pisskvalitét på ljudet. Det stämmer nog väldigt väl för de lägre prisklasserna, men dessa tycker jag har grymt ljud. Har inget att klaga på faktiskt. 1000kr går de på och ser ut så här:
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 21:52   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

SkulleCandy är nog det värsta skit jag stött på, sorry. Men större reklamationsratio får du leta efter.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 21:59   #10
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Visste väl att jag skulle få whine

Men det är sant, skrev dock att G.I hade kass kvalité om du läser hela. Hade 2 par G.I först, de pajjade, jag fick dock så klart nya utan att behöva betala då det är livstids garanti. Sen bytte jag upp mig och dessa är av annan kvalité än mina polares T.I, Lowrider och mina G.I, de var plastiga och pajjiga. Dessa har jag haft i fyra år utan att något har hänt. Har såklart tappat dom och skit under tiden, men de har hållit utan problem.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 22:13   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar Visa inlägg
Visste väl att jag skulle få whine

Men det är sant, skrev dock att G.I hade kass kvalité om du läser hela. Hade 2 par G.I först, de pajjade, jag fick dock så klart nya utan att behöva betala då det är livstids garanti. Sen bytte jag upp mig och dessa är av annan kvalité än mina polares T.I, Lowrider och mina G.I, de var plastiga och pajjiga. Dessa har jag haft i fyra år utan att något har hänt. Har såklart tappat dom och skit under tiden, men de har hållit utan problem.
Jupp jag såg det, har inte testat den modellen, men de billigare som ska konkurrera med porta pro är keffa.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 23:35   #12
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Sennheiser, hörlurarnas rolls-royce som de kallas. Nästan omöjliga att paja, bäst ljud.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 12:22   #13
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har varit sjuk, så man har inte varit så aktiv på sharps den senaste dagen.

Roligt att jag har fått svar efter några timmar.

Koss Porta Pro, visst det är en bra hörlur för den pengen. Men mer än det ska vi nog låta det vara, har haft två stycken för några år sedan. Behandlar alltid mina grejer väl, dock så har ena hörluren dött helt, ingen aning om detta är ett känt fel.

Har alltid köpt hörlurar för en relativt billig peng, 500 kr. Men nu vill jag köpa något ordentligt, men har inte så bra koll.

Kollat som sagt på Dr.dre lurar, även denon och så har jag nu hört av diverse sidor att audio technica ska riktigt bra i sina hörlursklasser. Någon som har någon erfarenhet alls av dessa? Tror inte riktigt de har nått Sverige än.

Levererar verkligen Bose? Naturligtvis har man hört deras högtalare som är helt fantastiska och de kostar skjortan. Har fått en konstig känsla/fördom att man betalar lite av märket bose också, kanske inte är så.

AKG har jag haft lite erfarenhet i budget märke, RobinD du borde ju veta att de hade den största konkurrenten till Koss Porta pro ett tag akg k24p hette dem.

Hade varit underbart om man hade fått ett inlägg som bara säger, denna modellen är det bästa du kan få för den pengen. Men så är det naturligtvis inte, då musiksmak är olika och därför är lurarna också det..

Men detta blir nog en svår nöt att knäcka, haha (troligtvis en valnöt)

edit: Audio-Technica ATH-M50
http://www.testfreaks.se/horlurar-he...hnica-ath-m50/

Någon som har erfarenhet?
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."

Senast redigerad av fondell den 2011-03-16 klockan 12:37.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 12:50   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Jag tycker Beats Studio är schyssta. Jag gillar ljudet och tycker de sitter bra. Lite stora för att klassa som portabla, inget som man bara tar med sig om i fall att. Har inte testat Solo HD men om jag förstod sales-snacket rätt så är det samma lur men utan aktivit filter.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 13:46   #15
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

Jag kör med Audio-Technica ATH-M50 just nu och är riktigt nöjd. Av de jag har haft och testat, så är de överlägsna i sin prisklass.
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td