Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-31, 14:49   #1
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

UFC 156 2 februari


Så här ser mina spel ut:

Antonio Rogerio Nogueira
vs Rashad Evans 4.50
En liten insats på veteranen Nogueira. Båda bröderna Nogueira har sett trötta ut och borde närma sig slutet på karriären snart. Rogerio har fått möta många brottare under hans tid i UFC och det har gått lite sisådär, han har ett record på 3-2 i organisationen. Han har framförallt haft svårt att stoppa motståndarnas nedtagningar, så brottningen är ett vapen som Evans borde försöka utnyttja. Nogueira har kapaciteten i sig att svepa och klappa ut motståndare men har inte haft vidare lycka med det ännu i UFC. Stående har Nogueira bra händer, och Evans har blivit på skakad och knockad förr. Med oddsen 4.50 lägger jag gärna en slant på att Nogueiras kropp har några mil kvar i tanken, för skickligheten finns där.


Jose Aldo vs Frankie Edgar 1.44
Jose Aldo vs Frankie Edgar under 4.5 ronder 2.25
Jag spelar det, men det är inte vackra odds på Aldo att vinna och Edgar är en före detta mästare. Däremot är oddsen 2.25 på under 4.5 något jag tycker har mer värde. Edgars haka har blivit träffad förr och Aldo är en mycket skicklig striker. Jag tror att Aldo kommer att cementera sin plats pound-for-pound diskussionerna genom att stoppa Edgar stående.

32 matcher har utkämpats sedan UFC införde att 5 ronder skulle vara regel för alla huvudmatcher. 13 har gått distansen, medan 19 har gått under 4.5 ronder. Ganska jämn statistik, men en titt på deras personliga statistik är också viktig. Edgar är en fighter som åtminstone på senare år ofta har gått distansen ut. I UFC har tre av hans fighter avslutats medan 10 har gått till domslut. Aldo har 6 domslut i sin karriär, på 22 matcher. 2 av dom har dock varit i UFC. Det är dessa faktorer som skapar 2.25 i odds på Under. Aldo har dock en riktig killer instinkt och Edgars haka tror jag inte kommer att hålla hela 22.5 minut.


Yves Edwards vs Isaac Vallie-Flag 2.85 (har stigit till c:a 3.20 tror jag)
Snabbare motivering här; Yves är en veteran som anstränger sig för att underhålla fansen. Hans karriär har fått ett oväntat uppsving på senare år. Han har över 60 proffsmatcher i kroppen, varav 18 slutat i förlust. Hans styrka är stående. Jag tror att Vallie-Flagg, vars talang i ärlighetens namn är begränsad, kommer att försöka "grinda" ut Edwards med mycket clinch mot buren och försöka vinna genom så kallad octagon kontroll. Och sådana stilar gynnas av domarna. till dom oddsen är det rimligt att lägga en peng på att han har chans att brotta sig till åtminstone 2 utav 3 ronder.

Alistair Overeem vs Antonio Silva 4.10
Alistair Overeem vs Antonio Silva över 1.5 ronder. 2.87
Overeem går inte ofta till domslut, endast 5 av hans 47 matcher har det. Antonio Silva är likadan, 3 av 21 domslut för honom. Det som ger krydda till den här grytan är dock att det är extra mycket prestige på spel, då de sedan länge inte tycker om varandra. Jag tror att Overeem kommer att vilja undvika markspelet mot Silva. Och det syntes mot Werdum hur han hanterade en sådan motståndare, han frös upp i stående. Werdum är dock en farligare markspelare är Silva. Spela på egen risk, men jag tror att det står tillräckligt mycket på spel och att de vill undvika varandras styrkor tillräckligt mycket för att det här ska hålla halvvägs in i andra ronden.
Spelet på Silva att vinna spelas på grund av vad jag ser som hans fördel på marken och att Overeems motståndare på senare år inte varit av högsta kvalitet, vilket ger en missvisande bild av hans nivå och en övervärdering, i mina ögon. Silva är inte dålig stående men ingen av dessa fighters har hakor är något att hänga i granen. Overeem har 19 vinster via submission men få om någon av de motståndarna har varit i närheten av lika bra som Silva på marken.

Senast redigerad av DAZ den 2013-01-31 klockan 14:52.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:01   #2
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Intressanta spel, kommer dock ga emot dig pa en del. Själv tror jag inte lil nog har skuggan av en chans mot Rashad, utan att matchen kommer se ut ungefär exakt likadant som den mot Tito Ortiz. Rashad har brottningen, snabbheten och explosiviteten att slänga runt lil nog som en trasdocka i tre ronder, alternativt att matchen stoppas pga ground & pound. Skulle se det som en enorm skräll om lil nog vinner den här.

Oddset pa Rashad suger, men jag ser den här lite som ett "lock".

Edgar vs Aldo är svartippad, enligt mig har inte Aldo mött nagon av Frankie Edgars kaliber, dock är Aldo ruggigt bra. Tror han kommer mata sönder Edgar med leg kicks, samt stoppa nedtagningarna. Här ger jag snabbheten till Edgar och power till Aldo.

Fan om jag inte bara later bli att betta pa den här och bara njuter av fighten istället.


Overreem vs Bigfoot: Det enda sättet jag kan se Bigfoot vinna pa är om han lyckas ta ned Overreem, vilket jag absolut inte tror han klarar av. I fighten mot Travis Browne vann han enbart pga att Travis Browne stukade foten mitt i matchen, sa han spöade en enbent fighter. Overreem kommer slänga runt honom som han gjorde med Werdum, och förr eller senare hitta hakan och tkoar honom.

Hatar att betta pa det här sättet men jag kör nog en räntedubbel pa Rashad + Overreem till det värdelösa oddset 1,5.



Har ingen koll pa Vallie-Flagg (faktiskt aldrig hört talas om), dock är enligt mig Yves Edwards slut som fighter och jag fadear honom gärna. Vet du varför oddset pa Edwards sjunker? Hans knock mot Stevens var en fluke enligt mig. Ska youtubea Flagg när jag har tid imorgon.


Är även lite sugen pa ett litet värdebet pa uncle creepy till 3,05. Tror det kan bli ruggigt jämnt mellan honom och Benavidez.

Ser även att oddset pa Maia har ökat rejält. Hoppas verkligen inte det här blir en riktigt jävla lame staende fight, utan jag vill se grappling mellan dessa tva. Kan Maia göra det omöjliga - subba fitch? 2,7 pa Maia är fan högt, och det lockar absolut.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:06   #3
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Helvete Overreem by decision finns till 11,8 pa 5dimes, det maste spelas till en liten summa. Du kan ha rätt att fighten ser ut som mot Werdum.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 20:04   #4
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 17
Sharp$: 135
Standard

Kul DAZ att du postar inför UFC:n igen! Över 1,5 ronder menas det med 2:30 in i 2:a ronden? Dum fråga kanske?

Antonio Rogerio Nogueira vs Rashad Evans
Rashad tror jag faktiskt kommer vinna ganska enkelt i denna matchen. Han kommer utnyttja sin brottning och hålla matchen på marken. Stå upp i några slagkombinationer sen kommer han gå för nedtagning. Jag tror inte han kommer att vilja ha matchen stående mot LilNog och jag tror att Nog kommer att ha mycket svårt att försvara nedtagningarna. Evans vinner på dec.
Jag hoppar över spel på denna matchen för som Moffegrev säger så är det riktigt dåliga odds på Evans.

Jose Aldo vs Frankie Edgar
Håller med dig om Aldo även om jag skulle vilja se 2-3 minuter av en rond för att se hur det ser ut när Frankie försöker sig på några nedtagningar och sen livespela den. Aldos utmärkta nedtagningsförsvar och hans striking kommer låta han behålla bältet och det innan 5 ronder har gått. Men det är för mycket frågetecken på hur Frankie kommer se ut i denna viktklassen för att jag ska spela på matchen.

Yves Edwards vs Isaac Vallie-Flag
Denna match har jag noll koll på. Yves har blandade resultat och börjar bli lite gammal. Jag ryggar nog en liten peng då jag tidigare har följt några av dina spel vilket gått bra =)

Alistair Overeem vs Antonio Silva
Nu kommer vi till den matchen jag ser fram emot mest. Overeem har inte slagits på över ett år pga av att han blev avstängd för doping? Silva kommer från en tveksam vinst mot Travis Browne där Browne dominerade hela början på första ronden tills han skadade sig. Innan det har han två förluster i rad. I Overeems match mot Werdum så var han väldigt avvaktande men det tror jag berodde på att han inte ville prova på Werdums grymma markspel. Werdum landade (la sig) på rygg flertalet gånger och det blev lite halvt lustigt i matchen då han kändes väldigt rädd i mina ögon. Jag tror även att Overeems brutna revben påverkade hans insats till att avsluta matchen.
Jag tror att Overeem kommer kontrollera matchen men jag tror väldigt mycket på att det kommer ta ett tag innan båda två kommer igång. En stor del av första ronden kommer att gå utan att de har drabbat samman och ditt spel 1.5 ronder. 2.87 är riktigt bra. Jag tror dock inte Silva kommer att ha så mycket till chans men han skulle nog kunna gå tre ronder ut.

Man får iofs vara ganska duktig om man ska missa Silvas huvud. Där ligger till och med Ortiz i lä =)

Jag hann lägga en peng på Overreem by decision till 11,8 på 5dimes som Moffegrev skrev om tidigare idag. Nu är oddset nere på strax under 9. Vart spelade ni över 1,5 ronder? Den tror jag hårt på.

Maia känns som om det är rätt mycket värde i för jag kan inte se hur Fitch kan vara så mycket favorit. Men visst det går ju inte strypa ut honom såg man i senaste matchen =)

Får se hur taggade de är på invägningen
skones är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 10:50   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1.952 på Tibau känns bra, han är stor och kommer bli svår för Dunham att få ned på marken, dessutom så borde Tibau ta poäng i clinchen med tanke på hans storlek
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 12:00   #6
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tibau är brutalt stor för att vara lättviktare, och Evan Dunham har gått ned sig rejält. Han var riktigt bra för ett par år sedan, men har bara blivit sämre den senare tiden.

Tror också Tibau tar ett decision här och 1,952 är verkligen spelbart.

Lägger ett litet bet på Tibau här faktiskt.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 13:50   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad säger ni om Hieron till 2.2 då? Jag tror att Hierons erfarenhet vinner honom matchen dessutom tycker jag att han har bättre skills allround
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 23:58   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ian McCall provar jag nog också han såg bra ut mot Mighty mouse och han är braa både stående och på marken 3.21 känns högt
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 02:14   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

det där var grymt av woodley
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 04:38   #10
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Och där dödade overeem mina möjligheter till att plussa för kvällen. Blir ett saftigt minus för kvällen.

Overeem föll på sitt eget uppblåsta ego.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-04, 12:54   #11
DAZ
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 22
Sharp$: 31

MMA
Stats: 32 - 48 - 5
ROI: 111.18%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Det blev en bra kväll för mig, 5/6 spel satt. Bara Aldo/Edgar U4.5 som inte satt. Och för att svara dig, skones, ja det betyder 2:30 in i ronden. En ganska bra gala blev det till slut tycker jag.
DAZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-04, 16:15   #12
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DAZ Visa inlägg
Det blev en bra kväll för mig, 5/6 spel satt. Bara Aldo/Edgar U4.5 som inte satt. Och för att svara dig, skones, ja det betyder 2:30 in i ronden. En ganska bra gala blev det till slut tycker jag.

Riktigt fin kväll för dig. Inte varje gala man sätter 2 underdogs med över 4 i odds.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td