Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-05, 12:59   #1
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[GOLF] 2014 Masters


En nya grön jacka ska delas ut på Augusta även i år och jag vet att det finns en del intresserade på Sharps så jag tänkte skapa en tråd där folk kan dela med sig av sina funderingar kring årets första major. Tiger har ju dragit sig ur och skall opereras men det finns en lång radda av bra spelare som nu förbättrat sina chanser än mer. Fältet domineras av amerikaner och för tillfället har spelare från USA lagt beslag på de tio första platserna i FedEx Cup. Tre svenskar försvarar dock de blågula färgerna:

- Jonas Blixt (gör sin första Masters)
- Peter Hanson
- Henrik Stenson

SVT kommer även sända några timmar från varje runda (http://www.svt.se/sport/sa-sander-svt-fran-us-masters-2) och det brukar vara högklassig underhållning med duktiga kommentatorer.

Odds på vinnare har funnits ute en längre tid, just nu ses Rory McIlroy som favorit hos PinnacleSports till 9.18 i odds. Stenson rankas som bästa svensk (24.30 i odds), Hanson därefter (158.13) och Blixt som ett long-shot (282.42). Jag är inte mycket för dessa typer av spel men snart kommer H2H och H3H finnas ute att spela (när bollarna har lottats). Dessa finns både för de individuella rundorna och för turneringen (samtliga fyra rundor totalt).

Jag återkommer efter helgen med mina spel, och jag hoppas några andra Sharps dyker upp i tråden med egna tankar! FORE!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 17:07   #2
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Slänger in ett spel på Kuchar att vinna turneringen. Ska skriva motivering innan turneringen startar.

BraOdds.com har förresten bra koll på vinnarodds (Pinnacle är inte med men mycket bra att jämföra med):
http://www.braodds.com/golf-us-masters
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 17:40   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Kan rekommendera http://betbrain.se/golf/united-states/us-masters/ för jämförelse av outright odds. Har alla bolag mellan skumma costaricanska bolag till Pinnacle och 188BET.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 23:39   #4
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Ska bli jäkligt gött när det drar igång! Få dagar som jag sitter klistrad framför valfri stream/tv som när det är Majors på schemat!

Tror inte att McIlroy pallar favoritskapet denna gång heller.. Senast klappade han helt ihop under Masters om inte jag missminner mig.

Spelar Kuchar som han gör nu under Shell Houston så finns chanserna klart!

Någon som jag gärna har som outsider är min personliga favorit Luke Donald, känns som att formen pekar lite uppåt så om han träffar toppen på formen på Augusta så blir han jäkligt giftig! Just nu runt 50x pengarna.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 01:59   #5
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Jason day om hans handledskada håller ! Fanns till 19svängar förut , lite lägre nu.
Jag tror det är dags för honom nu , vann ju matchspeletförnån månad sen. Vet hur det är att vinna, brukar gå bra på majors (speciellt masters)
Vettigt spel har riktig feeling för honom i år !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 14:39   #6
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tee times kommer upp imorgon och då lär odds på H2H och H3H komma snart därefter.

Get excited people!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 15:03   #7
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Rädd att Kuchar kommer ligga bra till efter 3 rundor och sen tappa.. Vi har sett det förut
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 15:12   #8
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Rädd att Kuchar kommer ligga bra till efter 3 rundor och sen tappa.. Vi har sett det förut
Att han förlorade igår är bland det sjukast jag har sett ! Först sätter snubben en 12 metersputt på 18 o kuchar slår i vattnet ? Att sen chippa i från typ 30 meter finns ju bara inte😳
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 15:25   #9
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Att han förlorade igår är bland det sjukast jag har sett ! Först sätter snubben en 12 metersputt på 18 o kuchar slår i vattnet ? Att sen chippa i från typ 30 meter finns ju bara inte��
Japp, det är rätt imponerande.. Men samtidigt såg vi samma under Valero Texas så vi vet att han är lite vek när demonerna väl kommer

Jones gjorde det galet bra igår dock, det ska ingen ta ifrån honom!

Edit: Ja jag är bitter efter att ha haft Kuchar som vinnare sen i Onsdags till 21x pengarna..

Senast redigerad av Emanresu den 2014-04-07 klockan 15:29.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 15:52   #10
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Japp, det är rätt imponerande.. Men samtidigt såg vi samma under Valero Texas så vi vet att han är lite vek när demonerna väl kommer

Jones gjorde det galet bra igår dock, det ska ingen ta ifrån honom!

Edit: Ja jag är bitter efter att ha haft Kuchar som vinnare sen i Onsdags till 21x pengarna..
Och jag hade spelat Garcia !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 15:59   #11
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, man kan ju undra vad som gått genom huvudet på Kuchar de senaste veckorna. Dock får man inte glömma att han är rankad topp 10 i världen och man kommer inte så långt om man inte har bra psyke. Han har vunnit "den femte" majorn (Players, som dessutom har den största prispotten av alla golfturneringar) och har en WGC Match Play-titel som får ses som ytterst påfrestande mentalt.

Kuchar har även spelat bra på Augusta, sex made cuts av sju möjliga. Trea som bäst med fyra top 25 platser. På touren i år har han sex top 10 placeringar, vilket är riktigt bra.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 19:02   #12
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Kuchar blir lite av "Goto-guy" för mig på H2H skulle jag tro. Killen har en helt otrolig bollträff för dagen! Samma med Schwartzel, rapporteras från rangen att han prickar flugskitar med ögonbindel. Molinari ser också bra ut, 15x fläsket på Top-10 plockar jag iaf.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 19:05   #13
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Kuchar blir lite av "Goto-guy" för mig på H2H skulle jag tro. Killen har en helt otrolig bollträff för dagen! Samma med Schwartzel, rapporteras från rangen att han prickar flugskitar med ögonbindel. Molinari ser också bra ut, 15x fläsket på Top-10 plockar jag iaf.
Vilken sida är det som har Top 10?
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 19:26   #14
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

http://www.betfair.com/exchange/golf...09031371&exp=e exempelvis. 11 gånger just nu, men jag tror det är värde där...Bet365 brukar ha liksom de engelska bolagen. Spelade själv i Asien dock!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-07, 20:06   #15
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Detta året blir Mickelsons!

Det givna spelet enligt mig till 15 ggr fläsket. Snubben har väl troligtvis inte så många fler realistiska möjligheter att vinna denna tävlingen och han älskar ju masters och banan passar honom perfekt med sin vänsterspelande fade.... När värsta motståndaren är borta och formen finns där, så tror jag han tar hem detta..

Sen är det ju givet att lira schwartzel en liten peng som vinnare, och en lite större peng på honom topp 10 till 4 ggr degen.... formen finns ju där och han har bevisat förr att han trivs riktigt bra på Augusta..

Westwood har varit galet stark här de sista fyra åren 8,3,11,2 är hans sista 4 resultat i masters, men nu känns väl formen som ett frågetecken...
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td