Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-05, 00:33   #31
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan 1nce, du bara levererar och levererar!

Här håller jag med på alla punkter, och ser också Mitrione som klar favorit. Tror han sänker Hague i första eller andra.

Ska bli spännande att se vad man får för odds på den här.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:34   #32
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Angående oddset så kan det ju ha förbättrats rejält eftersom Hague har två raka (visserligen inte ufc). Men borde ligga runt 1,7, han måste ju helt klart vara favorit i den här.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:42   #33
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

@Moffe

Hur räknar du ut antalet units man bör satsa när man har sin exakta värdering och ett konkret odds att ta ställning till? Som du gjorde igår med Guillard. Jag brukar ha dessa faktorer i åtanke när jag väljer insats men jag har aldrig hållit mig till nån matematisk formel. Dessa faktorer har jag värderat insats utifrån: storleken på EV(väntevärde?), chans att spelet sitter.

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-05 klockan 01:02.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:59   #34
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Det jag beräknade för Guillard var expected value av att betta 10 units till de oddsen (där jag tog din egna sannolikhet som förutsättning) vi antog.

Formeln för EV ser ut såhär;
Sannolikhet för vinst * (Odds-1)*Satsad summa
Odds-1 tar du för att få fram "ren vinst"
(Det intressanta med den här formeln är ju att man egentligen alltid ska satsa när EV är positivt)

Hur mycket du ska betta finns det ett antal formler för, och egentligen inget som är helt korrekt. Själv kör jag helt och hållet på vad jag anser +EV , dock är jag relativt riskavert vilket gör att även om en högoddsare har ett bra positivt EV brukar jag hålla nere insatserna.

Tankeexempel:
Fight 1: Sannolikhet för vinst= 20%, odds 8
Fight 2: Sannolikhet för vinst= 60%, odds, 1,9

Fight1: EV= 0,2*(8-1)=1,4 (140%)
Fight2: EV = 0,6*(1,9-1)= 0,54 (54%)

På de här skulle jag troligtvis lagt runt 1-2 units på den första, trots att ev't är så jävla mycket högre och runt 4-5 units på fight 2.


Usla exempel, eftersom ev't är så jävla högt i exemplet, men poängen är där. Finns advancerade formler för hur mycket man ska betta, men det är inget jag använder mig av.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+10)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 01:10   #35
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
På de här skulle jag troligtvis lagt runt 1-2 units på den första, trots att ev't är så jävla mycket högre och runt 4-5 units på fight 2.
Så brukar jag också resonera även om jag inte är alltför feg med insatsen på "högoddsare" men jag gör inte lika stor skillnad som dig på insats vs. vinstchans/EV.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 12:51   #36
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är det nån av er som känner sig manad att bryta ner nån av matcherna?

Det skulle uppskattas
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 16:19   #37
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Yves Edwards vs. Cody McKenzie
Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Chan Sung Jung vs. Rani Yahya

Skulle kunna göra ett försök att fördjupa mig i dessa 3 dock kommer jag inte skriva alla 3 rakt av. Du har satt ribban högt 1nce med din djupanalyser men jag gör ett försök med risk att mina analyser blir hälften så långa som dina.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 16:24   #38
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Yves Edwards vs. Cody McKenzie
Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Chan Sung Jung vs. Rani Yahya

Skulle kunna göra ett försök att fördjupa mig i dessa 3 dock kommer jag inte skriva alla 3 rakt av. Du har satt ribban högt 1nce med din djupanalyser men jag gör ett försök med risk att mina analyser blir hälften så långa som dina.
Härligt JJ, det vore great!

Men det är inte storleken som räknas...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 17:06   #39
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Men det är inte storleken som räknas...
Nu börjar min profil av dig 1nce klarna efter detta uttalande vet jag att du inte är av det kvinnliga könen inte eller att du takes it up the ass

Nu förväntar vi oss ett pm på minimum 10 sidor av moffe på resterande matcher
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 17:15   #40
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Är fortfarande rätt mör i skallen, och har en tenta jag inte har råd att torska, så mina analyser kommer efter den 15e.


Men ska försöka bryta ned en fight iaf, och fan se till att den går in.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 17:21   #41
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Är fortfarande rätt mör i skallen, och har en tenta jag inte har råd att torska, så mina analyser kommer efter den 15e.


Men ska försöka bryta ned en fight iaf, och fan se till att den går in.
Do your thing.

Vilken fight paxar du isåf? Bra att veta så ingen av oss ger sig på den, tycker vi alla är så pass kunniga att vi vågar lita på den andre. Bara onödigt att dubbelanalysera
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 17:58   #42
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Damarques Johnsson och Pat Barry är två intressanta fighters. Jag gör gärna en analys på dessa två herrars fighter.

Rätt många aspekter som spelar in för dessa två, men jag kan göra ett försök.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 16:47   #43
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Cole Miller vs. Matt Wiman

Cole Miller är 26 år, har brunbälte i bjj och tränar med American top team i Florida. Man kan inte klaga på hans träningsparterns eller coacher vilka alla håller hög klass. Jag kan inte påstå att han har utvecklats i nån raketfart men visst blir han bättre hela tiden och nivån på hans bjj är hög och i klass med många svartbälten.

Miller favoriserar chokes och många av vinsterna har kommit på triangel och giljotin. Han har en sjuk omvänd triangel från botten som han chokade ut Dan Lauzon med och även vara nära att choka ut Jeremy Stephens med. Hans stående game är bra och han har på inget sätt varit utklassad på fötterna när han har mött grymma strikers som Ross Pearson eller Jeremy Stephens. Tror det har mycket att göra med hans långa reach och konstanta jabbande som stör motståndarnas rytm. Han mixar teknikerna bra stående och har bra sparkar och en kraftfull vänsterhook som bl.a. rockade Pearson. Hans takedowns är riktigt dåliga men hans takedown-defense är bra från det lilla man sett. Han gillar att hoppa guard och han verkar föredra att använda sin bjj från botten då han har svårt att passera och få nåt uträttat från toppen. Offensiven underifrån öppnar upp scrambles om han skulle vilja ställa sig igen.

Svaghterna är att han har dålig gard och headmovement vilket gör honom lätt att träffa stående men hans reach kompenserar det till viss del. Avsaknaden av bra nedtagningar kan ställa till det om han möter bättre strikers. Finns lite frågetecken kring hans haka som inte är den bästa.

Matt Wiman är 27 år. Han har brottningen som bas men jag tycker han är bra allround. Hittade info om att han hade blått bälte i bjj 2007 men jag lyckas inte hitta nuvarande status. Han tränar med "Skrap Pack" Cesar Gracie Jiu-Jitsu så han har bra träningspartners, främst inom bjj.

Hans stående game är inte tekniskt bra men han har rejäl power i nävarna, sparkarna är ganska slarviga. Han svingar friskt och allt han skickar är med maximal power, mycket krokar och uppercuts. Han har helt klart KO-power men om han inte får tidig utdelningen börjar kondisen svikta. Brottningen är ganska bra, hans takedowns är bra och takedown-defense är bra. Han har bra toppkontroll och riktigt bra ground and pound som han gärna nyttjar. Jag tycker hans bjj håller bra klass även om den inte är lika bra som Millers, han är aktiv och skyddar sig bra från botten, hyfsat svår att hålla nere. Han gillar att låsa kroppstriangeln när han får ryggen på sin motståndare men kan tappa den ganska enkelt också. Han har bara blivit knockad en gång, det var med ett hoppknä från Spencer Fisher så Wimans haka är solid och jag tror knappast Miller kan knocka honom.

Största svagheten tycker jag är hans kondition vilket förmodligen har att göra med att han är en oteknisk striker som alltid slår hårt. Han bröt armen inför en match i september och detta blir första fighten efter skadan, vi får se om det påverkar kondisen ännu mer. Han går gärna på takedowns när han blir trött och om han gör nåt slarvigt försök mot Miller kan han lätt hamna i en giljotin.

Mitt odds:
Cole Miller vs. Matt Wiman 1.60 2.67
Gå tiden ut vs. Ej tiden ut 1.75 2.33

Motivering:
Wiman kommer förmodligen svinga friskt från start för att försöka knocka Miller men jag tror att Miller borde kunna rida ut den inledande stormen. Wiman kan säkert ta ner Miller men jag tror han låter bli, det är ingen bra idé med tanke på Millers grymma guard. Ju längre matchen går desto mer borde Miller ta över kommandot var än matchen hålls.

Jag tror faktiskt inte att Miller lyckas subba Wiman då han har ett bra defence, det skulle isåf vara om Miller lyckas dra full nytta av en slarvig takedown. Miller med sina taskiga takedowns lär få väldigt svårt att ta ner Wiman. Nyckeln för Miller blir att överleva först och sen börja ta över mer och mer till ett säkert domslut. Wimans ganska nyliga skadeproblem gör honom knappast några tjänster.

Troligaste utgången Miller by decision, sen Wiman by KO/TKO.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 16:51   #44
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror oddsen kan komma ut jämnare än min värdering, kanske ~1.70 på Cole Miller. Skulle inte ha något emot det då jag gärna sitter och hejar på Miller under matchens gång.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 20:38   #45
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hmm, verkar som att jag kommer att lira Guillard, Hague och Wiman som oddsen ligger. Vi får se hur oddsen hamnar när mer seriösa bookies öppnar spelen.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td