Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-03, 15:57   #1
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

UFC - Fight for the Troops 2 - Jan 22nd


Melvin Guillard vs. Evan Dunham
Matt Mitrione vs. Tim Hague
Mark Hominick vs. George Roop
Patrick Barry vs. Joey Beltran
Cole Miller vs. Matt Wiman
DaMarques Johnson vs. Michael Guymon
Yves Edwards vs. Cody McKenzie
Waylon Lowe vs. Willamy Freire
Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Mike Thomas Brown vs. Rani Yahya
Will Campuzano vs. Chris Cariaso

Inga odds ute än men jag tänkte värdera matcherna själv. Sätter igång att kolla på gamla matcher mm. och uppdaterar eftersom.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+5)

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-08 klockan 12:10.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 16:22   #2
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Melvin Guillard vs. Evan Dunham
Matt Mitrione vs. Tim Hague
Mark Hominick vs. George Roop
Patrick Barry vs. Joey Beltran (Om den går till marken. PB har HW's absolut sämsta ground game, och är rätt oseriös)
Cole Miller vs. Matt Wiman grym kille
DaMarques Johnson vs. Michael Guymon
Yves Edwards vs. Cody McKenzie (Giljotin )
Waylon Lowe vs. Willamy Freire
Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Chan Sung Jung vs. Rani Yahya

Inga odds ute än men jag tänkte värdera matcherna själv. Sätter igång att kolla på gamla matcher mm. och uppdaterar eftersom.

De sista har jag inte en aning om, förutom the korean zombie.

Men helt seriöst, Pat Barry måste ju vara den mest oseriösa jävla fightern som är med i UFC. Han hade all chans i världen att vinna cro cop-fighten men klantade bort den totalt. Frågan är fan om han ens ville vinna mot sin idol?

Evan Dunham är riktigt bra, och borde vara rätt stor favorit mot Melvin Guillard, skulle tro att oddset lär hamna kring 1,33 på Dunham.

George Roop fick in en snygg spark på the korean zombie, men i ärlighetens namn tycker jag han är rätt kass.

Miller borde vinna, men oddset på honom lär ju vara jävligt lågt.

Tim Hague suger, och tror Mitrione tar den via decision.

Demarques Johnson är egentligen en jävligt talangfull kille. Kommer ihåg honom från TUF, där han såg jävligt bra ut, för att senare ha uppvisat ett jävligt schizo fightresultat. När han är bra är han riktigt bra, men vettefan om han riktigt har psyket. Kommer testa honom om man får ett skönt underdogodds.



Kommer med djupare analyser närmare galan, men sådär tänker jag rent spontant när jag bara ser namnen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+5)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 17:01   #3
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Det blev ett kort uppehåll boys inte mig emot

Jag har bara sneglat på matcherna men om jag får över 1.70 på Yves Edwards så är det ett 5 unit spel, turen måste ta slut för McKenzie. Nu kommer han möta en erfaren fighter med bra grappling och stand up som är bättre i princip allt. Hoppas spelbolagen tror på hypen McKenzie jag gör iaf det inte

Gillar som moffe hominck över roop tycker hominick sett riktigt vass ut bra allround snabb tekniskt enda Roop har är kanske storleken och reach.

Tror även att jag kommer spela på Barry om oddsen är rätta då jag ser beltrans ground är sisådär kan Barry stoppa Beltrans take down så blir det en kort fight. Beltrans är inte dålig stående men han har varken teknik, power eller reach på Barry

Spelar nog även på Rani Yahya som är en grappler i världsklass får han en nedtagning och topp på korean kan de gå fort. Koreanen ser jag mer som en brawler dock tuff men jag tror inte det kommer räcka om Yahya tar matchen till marken.

Funderar även spel på Charlie Brenneman som är lite underrated, riktigt bra brottning vet inte så mycket om hans motståndare...?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 18:02   #4
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg

Jag har bara sneglat på matcherna men om jag får över 1.70 på Yves Edwards så är det ett 5 unit spel, turen måste ta slut för McKenzie. Nu kommer han möta en erfaren fighter med bra grappling och stand up som är bättre i princip allt. Hoppas spelbolagen tror på hypen McKenzie jag gör iaf det inte

Haha, det suraste med den här är att den där jäveln kommer säkert få in en giljotin igen. Predictar Cody via Giljotin i den här.

Vettefan om det kommer komma upp några props på den här, men det finns ju seriöst inte en chans i helvetet att den går till decision iaf, så den borde ju vara rätt säkra pengar.

För mentalt handikappad för tillfället för att skriva något givande, men vi har gott om tid på oss att bryta ned den här galan totalt.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 19:32   #5
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Haha vinner McKenzie via giljotin så överväger jag starkt att byta och börja hänga på rekat och klart endast spela på tripplar och fyrlingar. Skriva i klotterplanket när de inte går i. Börja reka matcher när laget som jag rekat ligger under så livebettar jag emot bli miljonär på det och bara hänga på planket för att höja stämningen det är så vi rullar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+3), Boone (+5)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 19:43   #6
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Alltså, det sjuka med Cody är ju att alla hela tiden underskattar honom. "Haha, jag vet att han kommer köra giljotinen, så jag förbereder mig på det", sen likväl fan går de på en nedtagning och åker dit i giljotinen. Det blir som en självuppfylld profetia på något jävla vänster.

Paul Sass och Cody är utan tvekan två av mina favoritfighters. Helt jävla sjukt att ta sig hela vägen till UFC (och dessutom vinna fighter) med ett enda vapen i arsenalen.

F.ö så börjar jag bli sugen att dra iväg ett stört bet snart. Snackar 40units-bet. Min unitsize är på så jävla liten nivå, så har råd att torska de pengarna om det nu skulle ske. Oddset bör ligga åtminstone över 1,6 för att det ska vara någon mening med det.

Spoiler:
Om jag torskar kommer jag också skriva hora på planket
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 19:59   #7
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Kolla förresten på hans wikipediasida; http://en.wikipedia.org/wiki/Cody_McKenzie

Snubben har 10 giljotinvinster i rad, är någon slags krabbfiskare från Alaska och tränar med "Fancy Pants Fight Team".

Räcker med att jag ser människan för att jag börja dra på smilbanden. Han känns som the of MMA.

War Cody!!!!!!!!!!!
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 20:05   #8
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tjena krappar! Jävlar vad ni har kommit igång . Jag håller på att analysera Guillard vs. Dunham, har lagt ner ett par timmar på bara den men snart är jag klar så stick ingenstans
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 20:22   #9
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag tycker oxå det är roligt med spektakulära fighters. Mckenzie är en färgklick i ufc inge snack om det alltid underhållande att se på. Såg hans teammate Lyle Beerbohm hade sjukt bra record oxå. Hårda killar från små s-hål.

@moffe nu blev jag nyfiken vilken match ska du gå all in på?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 20:38   #10
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

JJ: inte bestämt mig ännu, men jag kommer skriva ned innan (dock vettefan om jag lägger in den i spreadsheetet, blir så jävla skevt roi oavsett om den sitter eller inte) här på forumet, samt så postar jag givetvis en screenshot.

Grejen är ju att 40 units är inte mer än 2000:- för mig, så är ju inga enorma summor det rör sig om i vilket fall som helst, men kul med lite spänning iaf.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 21:32   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Tjena krappar! Jävlar vad ni har kommit igång . Jag håller på att analysera Guillard vs. Dunham, har lagt ner ett par timmar på bara den men snart är jag klar så stick ingenstans

Ett par timmar? Evan Dunham via submission i första eller andra, klart.

Gillar dock ditt engagemang, helt klart.

Är rätt säker på hur oddset kommer se ut här. På ett ungefär;
Evan Dunham 1,33
Melvin Guillard 3
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 21:43   #12
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Första analysen...

Melvin Guillard vs. Evan Dunham

Börjar med Guillard. Tycker han ser bättre och bättre ut för varje match som går och han har tonvis med rutin trots att han bara är 27 år. Han är med Greg Jackson's camp sen sina tre senaste matcher och jag tycker man kan se en klar förbättring i hans defensiva brottning och gameplan.

Han är atletisk som ingen annan och explosiv som tusan. Han har en bra brottarbakgrund och har varit Lousiana state wrestling champ 2002. Han brukar föredra att stå och använder sin brottning för att undvika nedtagningar, de gånger han blir nedtagen brukar han ganska lätt kunna ta sig upp då ingen tycks ha styrkan att hålla honom nere. Hans standup är riktigt bra och allt han gör är med bad intensions, mixar det bra med knän, slag och sparkar och rör sig in/ut och i sidled vilket gör honom svår att träffa eller få tag i. Guillard är ständigt aktiv på fötterna och har bra head movement och han brukar hålla ett högt tempo och har grym kondis för att vara så muskulös. Att ta ner honom med ett brottar shot från distans kan vara ödesdigert då han ofta lyckas tajma ett knä så ett bättre alternativ är att clincha och gå på en legtrip.

Svagheter som jag har sett är att han är mottaglig för legkicks, speciellt från ortodox-stance motståndare eftersom han ofta cirklar åt vänster. Detta är ett ypperligt sätt att sakta ner honom och ta bort explosiviteten, Stephens utnyttjade detta väldigt bra mot Guillard. Han är långt ifrån omöjlig att ta ner eftersom han ofta lägger så mycket krut i sina kombinationer men det krävs ändå en hyfsad brottare för att tajma nedtagningen innan Guillard studsar utom räckhåll. Mot buren däremot så är han väldigt svår att ta ner och i så fall är en legtrip nästan det ända sättet.

Dunham, 29 årig southpaw som tränar med Extreme Couture. Precis som Guillard så tycker jag att han blir bättre för varje match som går och efter att ha kollat hans fem senaste så ser jag redan ett antal förbättringar i hans tidigare brister.

Hans styrka är utan tvekan BJJ'n (svartbälte) och favoritteknikerna är giljotinen och rear naked choken vilka han bemästrar riktigt bra. Han gillar att ta ryggen och låsa fast motståndarna med kroppstriangel för att sen jobba in en RNC. Hans stående game är klart kompetent men långt ifrån toppklass och eftersom han inte har mött bra strikers så är det lite svårt att exakt bedöma klassen men det iaf inte Guillard-klass. Hans nedtagningar är hyfsat bra, både när han skjuter in och legtrips från clinch. Dunhams takedown defense är jäkligt bra vilket man såg i matchen mot Sherk trots att han blev nedtagen några ggr men vem blir inte det av Sherk och i princip varje gång lyckades han låsa giljotinen på Sherk. Hans fotarbete är helt ok men hans headmovement är nästan obefintligt vilket gör att även dåliga strikers får utdelning mot honom. Han använder inte sparkar speciellt mycket med undantag för Sherk matchen vilket iofs inte är så förvånande med tanke på reachövertaget han hade.

Svagheter jag har hittat är att han är väldigt öppen för loopande högerkrokar, detta eftersom han är southpaw med dålig headmovement och dessutom har en dålig vana att cirkla åt vänster rakt in i kraften. Pga detta var han riktigt illa ute mot Efrain Escudero som nästintill lyckades knocka honom.

Mitt odds:
Melvin Guillard vs. Evan Dunham 1.92 2.08
Gå tiden ut vs. Ej tiden ut 2.77 1.56

Motivering:
Jag vet att jag förmodligen sticker ut hakan ordentligt när jag hävdar att Guillard ska vara favorit mot Dunham men jag står för det. Chansen är stor att bookies delar ut årets första julklapp när oddsen släpps, jag räknar med att Dunham kommer ut @~1.65 och förmodligen kommer spelas hårt av public.

Dunham har inte strikingskills nog för att hänga med Guillard på fötterna, sen har han såna uppenbara defensiva luckor som spelar rakt i famnen på Guillard. Dunham måste ta ner Guillard annars är jag inte säker på att han ens överlever rond 1. Inte alls omöjligt att Dunham lyckas med nån nedtagning men han kommer ha svårt att hålla Guillard nere och eftersom Guillard knappast kommer gå på nedtagning så får Dunham inte nåra gratislägen för sin giljotin.

Som jag ser det kan Guillard vinna på KO/TKO eller decision och Dunham på submission eller decision(dock ej troligt imo). Dunham vann ju på decision över Tyson Griffin genom att ha hans rygg mer eller mindre hela matchen men om han skulle ta ryggen på Guillard på det viset så tror jag han lyckas subba honom till slut, därav varför jag inte tror att Dunham vinner på decision.

Båda har tåliga hakor och ingen av dem har blivit knockad tidigare men Guillards haka är strået vassare då han kunde ta hårda smällar från Jeremy Stephens medans Dunham höll på att somna när Escudero connectade.

Troligaste utgången som jag ser det är Guillard by KO/TKO, följt av Dunham by submission och i tredje hand Guillard by decision.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+10), Moffegrev (+5)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 21:59   #13
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Mycket jävla snygg analys där 1nce. Sånt uppskattas.

Däremot tror jag du är fel ute oddsmässigt. Dunham borde ju rimligtvis vara favorit i den här fighten. Hans enda förlust kommer mot Sean Sherk som han "lyckades" få in ett gäng chokes på (men tydligen går det inte att subba någon som är upproidad till max och saknar nacke).

Men som du säger, fighten slutar på två sätt; Guillard knockar Dunham, eller Dunham subbar Guillard.

Får jag ett underdogodds på Dunham åker det in en hel del units där.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:06   #14
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Mycket jävla snygg analys där 1nce. Sånt uppskattas.

Däremot tror jag du är fel ute oddsmässigt. Dunham borde ju rimligtvis vara favorit i den här fighten. Hans enda förlust kommer mot Sean Sherk som han "lyckades" få in ett gäng chokes på (men tydligen går det inte att subba någon som är upproidad till max och saknar nacke).

Men som du säger, fighten slutar på två sätt; Guillard knockar Dunham, eller Dunham subbar Guillard.

Får jag ett underdogodds på Dunham åker det in en hel del units där.
Dunham kommer vara favorit när oddsen släpps men inte i "min värld"

Dunham har aldrig mött en motståndare som Guillard så det blir nåt helt nytt för honom och det värsta är att hans svagheter spelar rakt in i Guillards styrkor.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:13   #15
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Gillar analysen lätt en 10 sharps

Jag tror helt klart att Guillard har chans till och med fördel stående mot Dunham tror även att hans game har blivit bättre sedan han började träna med Jackson's. Guillard var ett löfte för ett par år sedan då han bra stående, bra brottning, explosiv men han saknade grapplingen(bjj) sju av hans åtta förluster är från submissions. I sin senaste match mot Diaz så dominerade han tills han gjorde ett halvdan take down och blev subba på giljotin. Dock vann Guillard en riktigt jämn match mot Gleison Tibau som visar att hans sub defense verkar ha blivit bättre dock blev han nedtagen ett par gånger i den matchen.

Dock ser Dunhams främsta styrka är hans groundgame som är riktigt bra
Han kontrollerade blandannat Griffin på marken och subbade Efrain Escudero vilket säger endel.

Är beredd att hoppa på Guilard tåget om upp emot 3.0 i odds ges
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:17   #16
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hehe, verkar som att jag kommer bli ensam med att skeppa in 10u på Guillard

eller inte? Vi får se...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:18   #17
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

I mina ögon så bör oddsen ligga Guilard 2.70 Dunham 1.40 -1.50. Mycket hype runt Dunham runt han senaste match mot sheark som han egentligen vann så han borde egentligen vara obsegrad.Guilard har varit mer berg och dalbana både i ringen och utanför
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:20   #18
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tror du kommer få dig en redig julklapp av spelbolagen. Helt ärligt, tror lätt oddsen kommer ligga runt 1,3-1,4 på dunham.

Oddsen dyker väl upp om någon vecka eller så.

10units-bet på Guillard???? Det känns väldigt mycket över det faktiskt (Iofs brukar han sällan betta underdogs, utan han håller sig till sin "bankränta").

Jag skulle avråda, och istället lira ett mindre bet på Guillard via tko isf.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:27   #19
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eftersom jag ser Guillard som knapp favorit efter en av de mest grundliga analyser jag nånsin gjort så vore det dumt av mig att inte satsa 10u ifall jag får de förväntade 2.50-3.00 på honom.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:43   #20
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Du har givetvis rätt. Expected value av ditt bet (med utgångspunkt från dina "förväntade odds") blir isf;

Sannolikheten 52%
Odds: 2,5 - 3
Expected value: 7,8-10,4 units (beroende på vilket odds som väljs)

På pappret har du givetvis rätt, och tror du på det ska du investera, allt annat vore

Dock tror jag personligen att herr Guillards vinstchanser är knappare än 52%.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 23:24   #21
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för era åsikter! Slutanalyserat för idag och jag kommer förmodligen inte att lägga ner lika mycket tid på resterande analyser då det tog längre tid än vad hade tänkt mig.

Ha det gott dudes!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 00:20   #22
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haha, hittade ett par trådar om Guillard vs. Dunham på det utsökta sherdog forumet. Blev överraskad över att så många verkar gilla Guillard (trodde jag var ensam...) men det är sherdog som sagt

Om man orkar filtrera skräpet som skrivs så är det alltid en i typ var 20:e inlägg som har lite vettiga tankar, hehe.

http://www.sherdog.net/forums/f2/mel...unham-1479779/

http://www.sherdog.net/forums/f2/mel...unham-1460924/

Skulle det vara så att Dunham mot förmodan öppnar till högre odds än 1.70 kanske jag bombar där för att senare säkra ett surebet när Guillard stiger.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 00:42   #23
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hehe, fan glad att inte alla tomtar från Sherdog har hittat hit.

Din analys tycker jag stämmer jävligt bra, den enda skillnaden är att jag oddsmässigt ger Guillard lite lägre chanser, men visst fan kan han sänka Dunham.

Spänd inför oddsen på den här fighten. Över 2,5 i odds på Guillard så ryggar jag (dock inte med 10 units ).

Alternativt propsbettar den om man får tag i några höga odds där.

Många på Sherdog som tror på Guillard via tko verkar det som.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:06   #24
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Många one-liners med nonsens på sherdog. Alla tre tror att Guilard har en chans sedan att vi har värderat matchen olika ser jag som sunt. Nu är det upp till spelbolagen så får vi se var det hela landar
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:13   #25
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...blivit-rumsren

Haha, hittade den här på expressen när jag surfade runt lite. Satan vilket moraliserande pk-samhälle Sverige är. Kan ju inte vara många andra länder som rådfrågar en "mansforskare" om expertinsyn inom kampsporter.

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-01-04 klockan 19:20.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:02   #26
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Enda anledningen att MMA ansågs dåligt var de tidiga UFC-matcherna. Annars hade ingen brytt sig.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:21   #27
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Karin Sörbring kan knappast vara en kandidat för stora Journalistpriset. I artikeln om vi ska kalla det för artikel? copy och pastear hon ihop en jäkla massa fakta med enskilda intervjuer taget från olika sammanhang och pressar dem samman. Intressant läsning kanske men vad har tillexempel en professor i pedagogik för koppling till MMA. Sant att det säkerligen 4000 utövare i Sverige men alla tränar inte på elitnivå och utsätter sig för slag och sparkar mot huvudet(vilket främst görs under sparring). MMA kan som vilken sport som helst tränas på alla olika nivåer med olika syften.

Sedan att sporten uppfanns på 90-talet för att tänja på gränser är också ren bs då pankreation fanns redan under romartiden. Jag ser personligen att heller kontrollerat våld under kontrollerade former än våld på krogar. Att slag mot huvudet inte är hälsosamt vet de flesta men jag ser inte att de skrivs spalter om boxning, kickboxning där fightern utsätts för mer våld mot huvudet under längre tid dock med tjockare handskar. Känns som många är rädda för det som de inte känner till och att media skriver upp MMA som den stora stygga vargen
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:40   #28
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hehe, svensk ddr-media är något av ett skämt. har fan mer trovärdighet än de där tomtarna, och då är det illa.

Förresten, fan att man ska bo här och inte i usa. Kolla in det här jävla kortet;

http://en.wikipedia.org/wiki/UFC_126


Skulle vara så sjukt mäktigt att se det här main eventet live. Visst, det finns europeiska galor, men vi får ju aldrig se några större namn. UFC på plats är en upplevelse jag SKA uppleva igen.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:19   #29
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Matt Mitrione vs. Tim Hague

Matt Mitrione, 32 årig southpaw som tränar med Roufusport. Han är ganska oerfaren inom MMA med endast tre proffsmatcher vilka alla har gått under UFC's flagg. Nåt han definitivt har är talang för MMA och han utvecklas i snabb takt inom alla områden men främst sin muay thai vilket tränaren "Duke" Roufus kan krediteras.

Som sagt så är muay thaien hans i särklass bästa disciplin där han använder hela registret. Han har bra blick och tajming i boxningen, gillar att leda med jabben och slår mycket raka kombinationer vilket jag tycker han borde mixa upp mer med krokar och uppercuts. Hans sparkar är väldigt effektiva, särskilt de låga sparkarna(fråga Kimbo, hehe). Mitrione har riktigt bra fotarbete för att väga 253 lbs och det är inget fel på kondisen heller, han brukar sätta bra press och kontrar effektivt. Hans takedown defense är inte det bästa men det blir bättre vilket man kunde se mot Beltran som har helt ok brottning. När Mitrione blir nedtagen har han ett helt ok defense även om han inte har mött några högkalibriga grapplers och han scramblar bra så det krävs bra toppkontroll för att hålla honom nere. Har inte sett honom gå på takedown själv och det har aldrig heller varit hans strategi, han vill stå och tradea. Hans haka är riktigt solid och hans nävar besitter bra KO-power.

Svagheter som jag lagt märke till är att han i regel alltid svingar friskt när han backar vilket gör att nästan vem som helst kan ta ner honom med en doubleleg om man bara sätter upp det med några slag innan. Sen tycker jag att han ofta sluggas för mycket vilket nog har att göra med hans tåliga haka och power(alá Leben) men han vacklade faktiskt en gång när Beltran connectade.

Kan inte hitta info om vilket team Tim Hague tränar med. Han är 27 år och har hyfsad erfarenhet men varje gång han möter en kompetent motståndare tycks han förlora. Det kanske är på väg att förändras efter att han vann över Travis Wiuff i AMMA senast. Hague ser ut att vara i bättre form än tidigare, han väger 256 nu mot 266 i sin förra UFC match.

Tycker inte att Hague utmärker sig inom nåt speciellt område utan försöker hålla matchen där han känner sig ha en edge över motståndaren, hänger han inte med på fötterna så kommer han gå på takedown och hans takedowns är klart hyggliga men hans toppkontroll har brister även om hans Gn'P är rätt så tung. Stående har han ett hyfsat fotarbete(tills kondisen sviker) och gillar att loopa både högern och vänstern. Han är på inget sätt en bra striker men han blandar teknikerna. Han har riktigt tunga legkicks som han tyvärr nyttjar för sällan men han verkar ha bättrat på sitt game i clinchen. Han är ett blåbälte i BJJ men jag tycker inte att han visar upp nåra märkvärdiga skills med sin jitz(giljotiner kan vem som helst få in ibland). Han kan ta en bra smäll men är fullt möjlig att knocka(Todd Duffee). Två raka vinster i AMMA gav en biljett tillbaka till UFC. Tyvärr var matcherna i AMMA väldigt korta så man fick aldrig chansen att se hur kondisen var men han ser vältränad ut nu.

Största svagheten är/har varit kondisen. Förutom det tycker jag att han är ganska öppen för sparkar, höga som låga, vilket blir extra uppenbart när han knappt orkar röra sig efter 1:a ronden.

Mitt odds:
Matt Mitrione vs. Tim Hague 1.58 2.72
Gå tiden ut vs. Ej tiden ut 2.86 1.54

Motivering:
Den "nya" mer vältränade Hague kan bli en X-faktor i matchen men som jag ser det ska Mitrione vara tydlig favorit här. Mitrione är mycket bättre stående men eftersom han håller händerna lågt finns det god chans att Hague connectar hårt med högersläggan, jag tror inte Mitrione somnar men det kan jämna ut oddsen under matchens gång.

Eftersom Hague inte har mycket att hämta stående kommer han garanterat gå på takedown och jag tror han kan ha viss framgång men Mitrione tar sig nog oftast upp igen. Sen är det detta med Hagues kondition, den är säkert bättre men jag tror knappast den är bra nog för att han inte ska tröttna runt mitten av 2:a. I det läget kommer Mitrione kunna sätta i princip allt och jag skulle inte bli speciellt förvånad om "Meathead" vinner via legkick TKO.

Hague har chansen att vinna ifall han lyckas ta ner Mitrione tidigt och kan hålla honom nere åtminstone en stund för att sen repetera proceduren. Måste även ge Hague en punchers chance då han har riktigt bra tryck i högern.

Troligaste utgången är Mitrione by KO/TKO.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+10), James-j (+10)

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-05 klockan 12:13.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:29   #30
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag gissar att oddset på Mitrione kommer komma ut högre än min värdering på 1.58 (kanske runt 1.70), vad tror ni?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:33   #31
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan 1nce, du bara levererar och levererar!

Här håller jag med på alla punkter, och ser också Mitrione som klar favorit. Tror han sänker Hague i första eller andra.

Ska bli spännande att se vad man får för odds på den här.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:34   #32
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Angående oddset så kan det ju ha förbättrats rejält eftersom Hague har två raka (visserligen inte ufc). Men borde ligga runt 1,7, han måste ju helt klart vara favorit i den här.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:42   #33
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

@Moffe

Hur räknar du ut antalet units man bör satsa när man har sin exakta värdering och ett konkret odds att ta ställning till? Som du gjorde igår med Guillard. Jag brukar ha dessa faktorer i åtanke när jag väljer insats men jag har aldrig hållit mig till nån matematisk formel. Dessa faktorer har jag värderat insats utifrån: storleken på EV(väntevärde?), chans att spelet sitter.

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-05 klockan 01:02.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:59   #34
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Det jag beräknade för Guillard var expected value av att betta 10 units till de oddsen (där jag tog din egna sannolikhet som förutsättning) vi antog.

Formeln för EV ser ut såhär;
Sannolikhet för vinst * (Odds-1)*Satsad summa
Odds-1 tar du för att få fram "ren vinst"
(Det intressanta med den här formeln är ju att man egentligen alltid ska satsa när EV är positivt)

Hur mycket du ska betta finns det ett antal formler för, och egentligen inget som är helt korrekt. Själv kör jag helt och hållet på vad jag anser +EV , dock är jag relativt riskavert vilket gör att även om en högoddsare har ett bra positivt EV brukar jag hålla nere insatserna.

Tankeexempel:
Fight 1: Sannolikhet för vinst= 20%, odds 8
Fight 2: Sannolikhet för vinst= 60%, odds, 1,9

Fight1: EV= 0,2*(8-1)=1,4 (140%)
Fight2: EV = 0,6*(1,9-1)= 0,54 (54%)

På de här skulle jag troligtvis lagt runt 1-2 units på den första, trots att ev't är så jävla mycket högre och runt 4-5 units på fight 2.


Usla exempel, eftersom ev't är så jävla högt i exemplet, men poängen är där. Finns advancerade formler för hur mycket man ska betta, men det är inget jag använder mig av.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+10)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 01:10   #35
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
På de här skulle jag troligtvis lagt runt 1-2 units på den första, trots att ev't är så jävla mycket högre och runt 4-5 units på fight 2.
Så brukar jag också resonera även om jag inte är alltför feg med insatsen på "högoddsare" men jag gör inte lika stor skillnad som dig på insats vs. vinstchans/EV.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 12:51   #36
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är det nån av er som känner sig manad att bryta ner nån av matcherna?

Det skulle uppskattas
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 16:19   #37
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Yves Edwards vs. Cody McKenzie
Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Chan Sung Jung vs. Rani Yahya

Skulle kunna göra ett försök att fördjupa mig i dessa 3 dock kommer jag inte skriva alla 3 rakt av. Du har satt ribban högt 1nce med din djupanalyser men jag gör ett försök med risk att mina analyser blir hälften så långa som dina.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 16:24   #38
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Yves Edwards vs. Cody McKenzie
Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Chan Sung Jung vs. Rani Yahya

Skulle kunna göra ett försök att fördjupa mig i dessa 3 dock kommer jag inte skriva alla 3 rakt av. Du har satt ribban högt 1nce med din djupanalyser men jag gör ett försök med risk att mina analyser blir hälften så långa som dina.
Härligt JJ, det vore great!

Men det är inte storleken som räknas...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 17:06   #39
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Men det är inte storleken som räknas...
Nu börjar min profil av dig 1nce klarna efter detta uttalande vet jag att du inte är av det kvinnliga könen inte eller att du takes it up the ass

Nu förväntar vi oss ett pm på minimum 10 sidor av moffe på resterande matcher
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 17:15   #40
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Är fortfarande rätt mör i skallen, och har en tenta jag inte har råd att torska, så mina analyser kommer efter den 15e.


Men ska försöka bryta ned en fight iaf, och fan se till att den går in.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 17:21   #41
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Är fortfarande rätt mör i skallen, och har en tenta jag inte har råd att torska, så mina analyser kommer efter den 15e.


Men ska försöka bryta ned en fight iaf, och fan se till att den går in.
Do your thing.

Vilken fight paxar du isåf? Bra att veta så ingen av oss ger sig på den, tycker vi alla är så pass kunniga att vi vågar lita på den andre. Bara onödigt att dubbelanalysera
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 17:58   #42
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Damarques Johnsson och Pat Barry är två intressanta fighters. Jag gör gärna en analys på dessa två herrars fighter.

Rätt många aspekter som spelar in för dessa två, men jag kan göra ett försök.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 16:47   #43
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Cole Miller vs. Matt Wiman

Cole Miller är 26 år, har brunbälte i bjj och tränar med American top team i Florida. Man kan inte klaga på hans träningsparterns eller coacher vilka alla håller hög klass. Jag kan inte påstå att han har utvecklats i nån raketfart men visst blir han bättre hela tiden och nivån på hans bjj är hög och i klass med många svartbälten.

Miller favoriserar chokes och många av vinsterna har kommit på triangel och giljotin. Han har en sjuk omvänd triangel från botten som han chokade ut Dan Lauzon med och även vara nära att choka ut Jeremy Stephens med. Hans stående game är bra och han har på inget sätt varit utklassad på fötterna när han har mött grymma strikers som Ross Pearson eller Jeremy Stephens. Tror det har mycket att göra med hans långa reach och konstanta jabbande som stör motståndarnas rytm. Han mixar teknikerna bra stående och har bra sparkar och en kraftfull vänsterhook som bl.a. rockade Pearson. Hans takedowns är riktigt dåliga men hans takedown-defense är bra från det lilla man sett. Han gillar att hoppa guard och han verkar föredra att använda sin bjj från botten då han har svårt att passera och få nåt uträttat från toppen. Offensiven underifrån öppnar upp scrambles om han skulle vilja ställa sig igen.

Svaghterna är att han har dålig gard och headmovement vilket gör honom lätt att träffa stående men hans reach kompenserar det till viss del. Avsaknaden av bra nedtagningar kan ställa till det om han möter bättre strikers. Finns lite frågetecken kring hans haka som inte är den bästa.

Matt Wiman är 27 år. Han har brottningen som bas men jag tycker han är bra allround. Hittade info om att han hade blått bälte i bjj 2007 men jag lyckas inte hitta nuvarande status. Han tränar med "Skrap Pack" Cesar Gracie Jiu-Jitsu så han har bra träningspartners, främst inom bjj.

Hans stående game är inte tekniskt bra men han har rejäl power i nävarna, sparkarna är ganska slarviga. Han svingar friskt och allt han skickar är med maximal power, mycket krokar och uppercuts. Han har helt klart KO-power men om han inte får tidig utdelningen börjar kondisen svikta. Brottningen är ganska bra, hans takedowns är bra och takedown-defense är bra. Han har bra toppkontroll och riktigt bra ground and pound som han gärna nyttjar. Jag tycker hans bjj håller bra klass även om den inte är lika bra som Millers, han är aktiv och skyddar sig bra från botten, hyfsat svår att hålla nere. Han gillar att låsa kroppstriangeln när han får ryggen på sin motståndare men kan tappa den ganska enkelt också. Han har bara blivit knockad en gång, det var med ett hoppknä från Spencer Fisher så Wimans haka är solid och jag tror knappast Miller kan knocka honom.

Största svagheten tycker jag är hans kondition vilket förmodligen har att göra med att han är en oteknisk striker som alltid slår hårt. Han bröt armen inför en match i september och detta blir första fighten efter skadan, vi får se om det påverkar kondisen ännu mer. Han går gärna på takedowns när han blir trött och om han gör nåt slarvigt försök mot Miller kan han lätt hamna i en giljotin.

Mitt odds:
Cole Miller vs. Matt Wiman 1.60 2.67
Gå tiden ut vs. Ej tiden ut 1.75 2.33

Motivering:
Wiman kommer förmodligen svinga friskt från start för att försöka knocka Miller men jag tror att Miller borde kunna rida ut den inledande stormen. Wiman kan säkert ta ner Miller men jag tror han låter bli, det är ingen bra idé med tanke på Millers grymma guard. Ju längre matchen går desto mer borde Miller ta över kommandot var än matchen hålls.

Jag tror faktiskt inte att Miller lyckas subba Wiman då han har ett bra defence, det skulle isåf vara om Miller lyckas dra full nytta av en slarvig takedown. Miller med sina taskiga takedowns lär få väldigt svårt att ta ner Wiman. Nyckeln för Miller blir att överleva först och sen börja ta över mer och mer till ett säkert domslut. Wimans ganska nyliga skadeproblem gör honom knappast några tjänster.

Troligaste utgången Miller by decision, sen Wiman by KO/TKO.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 16:51   #44
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror oddsen kan komma ut jämnare än min värdering, kanske ~1.70 på Cole Miller. Skulle inte ha något emot det då jag gärna sitter och hejar på Miller under matchens gång.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 20:38   #45
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hmm, verkar som att jag kommer att lira Guillard, Hague och Wiman som oddsen ligger. Vi får se hur oddsen hamnar när mer seriösa bookies öppnar spelen.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 22:21   #46
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan vad låga odds det var på Barry och Mitrione. De är inte på något sätt självklara vinnare, även om båda borde vara favoriter.

Roop lockar fan lite också till det oddset.

Aja, som du säger, det är ju relativt oseriösa bookies. Tycker fan 5dimes är ett gränsfall när det kommer till hur oseriösa bolag man accepterar.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 22:58   #47
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tarec Saffiedine 3.00@Expekt verkar vara ett bra spel enligt hur snacket går på sbr, har sjunkit rejält hos övriga books. Testar några units på den.

EDIT: Skulle posta i MMA-tråden...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 23:04   #48
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Yves Edwards vs. Cody McKenzie

Yves Edwards 34 år och tränar med ATT American top team. Med ett record på 39 - 16 - 1 råder ingen tvekan om att Yves är en veteran inom MMA. 14 av vinsterna via (T)KO, 16 via submission och resten via domslut påvisar ett allround game. Han har deltagit i alla stora organisationer UFC, Pride och Strikeforce

I mina ögon föredrar Yves att stå med sina motståndare. Med en teknisk bra kickboxning med bra variation av slag sparkar rankar jag Yves stående som bra men inte top of the line då han har förlorat mot erkänt duktiga strikers som Hansen, Hominick och Ludwig. Mest känd är Yves från sin flygande huvud spark på Josh Thomson. Yves är även rutinerade på marken där han har bra topgame och guard. Han har utvecklat sin egen stil som han kallar thug jitsu. Styrka och kondition verkar vara helt ok.

Svagheter: motivationen har varit ett frågetecken men sedan flytten till ATT så verkar Yves fått en nytändning. Andra svagheter är att wrestlingen inte är Yves starka sida dock i sin senaste match i UFC mot tuffe Gunderson stoppades samtliga nedtagningsförsök vilket påvisar en förbättring inom området.


Cody McKenzie
var lite av the ultimate fighters clown dock överraskade Cody med sina tre giljotinvinster. Cody har ett record på 12-0-0 varav 10 via giljotin. Svårt att sätta ett finger på Cody då han brukar avsluta sina matcher innan första ronden är slut men det går inte ifrågasätta hans record.

Cody är utan tvekan en aggressiv groundfighter som söker efter sitt signum giljotinen jämt och ständigt i alla möjliga positioner. Hans take downs är medelmåttig, han är aggressiv stående, har bra reach samt att han är vild med sina slag.

Svagheter är främst att han inte är van med att fightas längre matcher så hans kondition kan ifrågasättas. Även hans teknik stående verkar inte hålla världsklass.

Odds
Edwards 1.70
McKenzie 1.90

Motivering
Här ska Edwards vara något favorit på grund av sin erfarenhet dock finns ett stort X på Cody McKenzie då han är en nykomling samt att det är svårt att värdera en fighter som vunnit sina matcher så snabbt. Troligt scenario är att Cody McKenzie kommer ut svingandes för att söka clinch eller en take down medans Yves kommer försöka hålla matchen stående.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+11), Moffegrev (+5)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 23:11   #49
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snyggt JJ

Hoppas vi får nåt spelbart, jag har själv noll koll på Yves och endast lite på Cody.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 23:29   #50
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Måste ju nästan vara 100% att den inte går till distance, dock lär ju oddsen se ut därefter.

Lirar i princip inte odds under 1,3, men för den här borde jag nog göra ett undantag.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 23:38   #51
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Edwards har jag koll på men jinx varning på cody då han slog Wilkinson som jag hade som säker vinnare. Är oddsen rätt här så spelar jag på Edwards dock lite risky att fortsätta spel mot en fighter som man precis har torskat på men men

Mitrone Hague känns också som ett underspel
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 00:16   #52
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Brukar det komma ut propsbets på fight night-galorna?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 00:19   #53
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Brukar det komma ut propsbets på fight night-galorna?
Minnet sviker... Vet inte säkert men skulle tro att det kommer
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 00:06   #54
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

10u på Guillard 3.00@Ladbrokes
3u på Wiman 2.90@Ladbrokes

Väntar med spel på Hague då man kanske kan få högre än 3.10 men dessa två hugger jag nu.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 00:41   #55
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Funderar på att rygga här överodds på båda, spelar dock inte helst hos ladbrokes.

Hague är jag mer tveksam på han borde lära sig att hålla upp händerna
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 12:10   #56
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mike Thomas Brown ersätter Korean zombie.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 14:37   #57
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Mike Thomas Brown ersätter Korean zombie.
Gillar verkligen inte matchningen då Brown kommer vara hungrig som en varg efter sin hårfina förlust senast, hans grappling är även nivån bättre än koreanens. Tror även att brown har tillräcklig bra brottning för att hålla matchen stående eller eventuellt ta ner brassen som är bäst i topposition. Brown kommer vara stor favorit tveksamt om denna match är spelbar om inte oddset ligger över 3.0
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+3)

Senast redigerad av James-j den 2011-01-08 klockan 16:51.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 17:37   #58
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Guillard uppe i 3x@5dimes

EDIT: Expekt släppte den @3.07
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+1)

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-08 klockan 18:47.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 10:40   #59
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänkte ta en titt på dessa matcher idag. Ska bli intressant eftersom jag inte har nån koll på grabbarna

Waylon Lowe vs. Willamy Freire
Will Campuzano vs. Chris Cariaso
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 19:26   #60
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Paddy har släppt lite knasiga props, skynda fynda! Limiten är sisådär men satsa det ni kan.

Guillard vs. Dunham INTE gå tiden ut 1.83, sätt 10u om ni får.
Matt Wiman by TKO/KO 8.50, sätt 1u om ni får.
Beltran vs. Barry GÅR tiden ut 3.50, sätt 3u om ni får.
Miller vs. Wiman GÅR tiden ut 1.83, sätt 1.5u om ni får.
Beltran by submission 15.00, sätt 0.3u om ni får.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 19:29   #61
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan, har kukat sig rejält med mitt kort, så kan inte sätta in något, känns som om jag missar paddybetsen.
Spoiler:
Fittbank
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 23:46   #62
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blev inga analyser idag då ödet ville annat...

Synd Moffe, hoppas du får ordning på skiten och hinner innan slashen. Tror det börjar vara dags att regga brorsan @paddy så man kan råna pajasbolaget på lite mer pengar.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 19:29   #63
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Funderar på att spela hominick by KO/TKO 6.50 hos paddy och safea med Hominick by dec till 2.2. vad tycker ni om den boys?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 19:35   #64
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har för dålig koll båda gubbarna, vågar inte uttala mig. Bara säga till om du lirar så tar jag rygg
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 23:06   #65
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sportingbet släppte Guillard vs. Dunham att INTE gå tiden ut @1.80

Bombar in mer nu så det blir 10u på den
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 23:25   #66
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hehe, du går in hårt på den här fighten. Hoppas du har rätt och att Guillard lyckas sänka Dunham.

Tror dock som du, antingen subbar Dunham Guillard, eller så vinner Guillard på TKO.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 23:33   #67
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jo, hoppas verkligen det! Även om det är två 10u spel på samma match så tycker jag ändå att de är "fristående", bara hoppas att fru fortuna gör sitt.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 13:31   #68
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Brukar inte kolla på minor eventsen, men ska nog kolla denna gång. Ska bli intressant att se hur det går för Barry, tycker han är väldigt ojämn. Tror att denna matchen mer eller mindre kommer bestämma framtiden för honom inom UFC.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 15:44   #69
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Egentligen borde Barry ha kört K-1 eller liknande, han är ju så satans endimensionell. Sen är han väl rätt kort också vilket ligger honom till last. Dock jävligt kul att kolla på.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 17:40   #70
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

5dimes ute med props!

10u på Mitrione vs. Hague att inte gå tiden ut 1.833@5dimes
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+1), Moffegrev (+2)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 18:03   #71
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Ryggar till 1.67
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 18:31   #72
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan vad du är tidig ute 1nce. Tror även att du är boven i dramat och slashar oddsen.

Ryggar med 5units till 1,67 jag också. Ser fan inte den här gå till Distance.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 18:35   #73
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Håller med angående Barry han har helt klart svagheter i sitt game främst brottningen och bjj:n men han tränar med ett bra camp och får säkert grapplinghjälp ifrån eric schafer. Om han tränar på sin take down defense så tror jag att han blir farlig då han är riktigt explosiv stående. off topic men jag såg en K-1 match mellan Barry och nordstrand kolla upp den om ni hittar den så får ni se på power
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 19:25   #74
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Ursäkta för eventuella stavfel eller grammatiska fel är trött i kolan

Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Charlie Brenneman är en 29-årig fighter som tränar med AMA fight team med bland annat Miller bröderna. Brennemans främst styrka är hans brottning som håller hög nivå. Han är även känd för att vara en allround atlet, vilket han bevisade under den amerikanska serien pros vs joe’s.

Brenneman föredrar att använda sin brottning för att ta ner sina motståndare för att använda sig av grnp eller kontrollerar honom. Hans stående förmåga är medioker men är säkert en aspekt han har jobbat på att förbättra under senare år. Annars är hans fysika styrka och kondition en av hans styrkor

Svaghet har främst varit hans stående som fortfarande är lite av ett frågetecken. Hans submission förmåga är inte av världsklass och jag tvivlar att hans guard håller någon högre klass. Brennemans två förluster kom just mot mer kvalificerat motstånd howard och hendricks i båda matcherna blev han stoppad tko/ko.

Amilcar Alves är en brasse som både har svart bälte i bjj och judo. Han tränar med det respektabla Nova União. Där han har träningspartners som Jose Aldo. Amilcar Alves har även tävlat i thaiboxning. Skulle jag försöka sätt ett finger på hans fighting stil så skulle jag beskriva honom som en sämre och mindre explosiv version av jose aldo.

Styrkor är främst hans erfarenhet och allround mma game då han både kan fightas stående och på marken. Måste även ses som ett plus att träna med ett sådant bra team med många sparringspartners av hög nivå.

Ett frågetecken angående hans kondition och hans take down defense vilket såg i hans debut match i UFC mot Pierce då han blev nernöt och till slut subbad i tredje ronden.

Odds Brenneman 1.80 Alves 1.90

Utgången är svårt att förutsäga men jag tror att chansen är störst att Brenneman tar ner och grindar ut Alves och vinner på dec eller grnp men hålls matchen stående så har Alves en klar fördel. Alves har även chans att subba Brenneman men jag tror att den risken inte är särskilt stor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+11)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 19:55   #75
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för den JJ

Är inte helt säker på om jag har sett Brenneman men jag har fått för mig att han är game och kanske lite underskattad.

Då är det bara att invänta oddsen och hoppas att man får nåt spelbart. Ska ta tag i mina två matcher som jag skulle ha skrivit om för några dagar sen, men har haft så jävla mycket annat så jag har inte hunnit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+1)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-14, 20:53   #76
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Är inte helt säker på om jag har sett Brenneman men jag har fått för mig att han är game och kanske lite underskattad.
Jag håller med stilmässigt är det en bra match för brenneman och det är denna typen av matcher jag ofta letar efter; fighters med ofta likvärdiga records men stilmässigt så har ena fightern en fördel. Det som lägger oddsen verkar ofta låta själva recordet spela en stor faktor vilket att göra att linan hamnar ofta 1.9-1.9 i början
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-15, 10:58   #77
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Nu är tentan ur världen, så analys kommer om någon dag.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-16, 22:25   #78
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lowe vs. Freire. Båda är dåliga stående men jag ger en liten edge till brassen där. Lowe är en bra brottare och hans nedtagningar är svårstoppade. Brassen kommer hamna på rygg och hans guard är riktigt dålig, likaså hans bjj överhuvudtaget. Ärligt talat fattar jag inte vad Freire gör i UFC, han har inget att hämta bland de stora grabbarna och dessutom kommer han tillbaka efter en knäskada. Lowe ska vara stor favorit i denna match där brassen lär spendera all tid på rygg sprattlandes. Hoppas vi får ett spelbart odds på Lowe. Oddsen för underkortet brukar komma ut antingen måndag kväll eller tisdag kväll runt midnatt
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 10:45   #79
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

2,95 på Cody Mckenzie Blir nog en liten tv-peng på den fighten. Tror han kommer chocka rejält med att glida in på giljotinen sent i första ronden.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 13:15   #80
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Sitter och lurar lite på oddset Guillard by tko/ko till oddset 6,06. Känns som jävligt värt att lägga en mindre summa där faktiskt.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 14:51   #81
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

2.95 på Cody känns som ett riktigt bra odds!
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 14:54   #82
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hehe, han underskattas ju hela tiden. Men ska man vara lite ärlig så borde oddsen ligga kring 6-7 ngt sånt ifall hans motståndare bara följer den simpla game planen;

Hålla det stående, köra korta slagkombinationer och skippa helt att gå in i clinch/gå för nedtagningar.

Cody's standup är riktigt usel, men folk fortsätter ju att gå på double legs på honom
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 16:34   #83
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard



Riktigt besviken på de första oddsen. Trodde att jag skulle få ett högre odds på både Edwards och Brenneman. Någon som har koll på dessa två Chris Caraiso och Will Campuzano?

Jag undviker Cody han jinxar bara upp det för mig
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 16:43   #84
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hade faktiskt trott att Damarques Johnsson skulle vara underdog, har dock inte analyserat matchen helt ännu.

Sätter 2 units på Cody som tv-peng, blir inte mer än så.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 17:54   #85
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Hade faktiskt trott att Damarques Johnsson skulle vara underdog, har dock inte analyserat matchen helt ännu.

Sätter 2 units på Cody som tv-peng, blir inte mer än så.
Jag har kollat lite på grabbarna och leanar åt spel på Guymon men avvaktar. Berätta vad du kommer fram till sen
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 20:43   #86
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Jodå, har hela morgondagen fri, så kommer en utförlig analys. Men redan spontant så kan jag ju säga att Damarques enbart hade lirats till ett saftigt underdogodds.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 22:10   #87
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

10u på Waylon Lowe 2.04@Pinnacle

EDIT: 5u på Mike Guymon också 2.30@Pinnacle. Vågar inte vänta och tycker oddsen borde ligga jämnt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+10)

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-18 klockan 22:15.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 12:29   #88
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Mike Guymon vs Demarques Johnson

Guymon, 36 år gammal mma-fighter med bakgrund inom thai och bjj. 12-4-1 , med huvudsakliga vinster mot rätt kassa motståndare, vars största bedrift är att ha grindat ut ett decision mot en Yoshida på dekis för ett år sedan. Halvdan striking som han kan hålla motståndaren på avstånd med och även utnyttja för att sätta sina takedowns. Jobbar bra med slag från guarden (Yoshida-fighten bl.a), där han ständigt undvikte submissions och straffade Yoshida. Värt att nämna är att efter att Guymon lämnade KOTC så har det inte gått något vidare för honom, har bl.a försökt ta sitt liv, och verkar lite mentalt instabil. Han är 1-2 i UFC, och det här är utan tvekan hans vinna eller försvinna-match.

Damarques Johnson, 28 år gammal, med bas i boxning och BJJ. Damarques har en offensiv bjj som helt klart är relativt vass, dock saknar han submissionförsvar. Stående är han relativt snabb, med hyfsat fotarbete och rätt bra raka slag, dock exponerar han sina överhandsslag lite väl tydligt (detta kunde man se i fighten mot Wilks jävligt tydligt). Damarques är 2-2 i UFC och det här är förmodligen hans vinna eller försvinna-match. Väl värt att nämna med Damarques är hur ojämn han är, vilket gör honom lite till en gamble i alla sina fighter.

Den här matchen tror jag lite handlar om vem som är hungrigast. Damarques ska ha en fördel i stående, medan jag ger brottningen och octagon-kontrollen till Guymon. Jag ser absolut inte Guymon knocka Johnson, utan hans vinstchanser ligger via sub eller (mest troligtvis) via decision.
Damarques däremot har absolut sub-chanser, dock små, men någon knock kommer han inte vinna på i den här. Mest troligt är isf via submission.

Har försökt sätta ett eget odds på den här fighten men det är svårt, iom att jag inte har lyckats hitta tillräckligt färska intervjuer och fighter från de båda. (Fittmma-core som inte funkar längre). Skulle dock säga att det här är lite av en 50-50-match, och ser därför inte överdrivet mycket spelvärde i den. Damarques favorit stående, Guymon favorit styrkan och brottningen.
Jag avstår nog spel på den här, känns för osäker.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+5), 1nce (+11)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 16:50   #89
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Mike Guymon vs Demarques Johnson

Guymon, 36 år gammal mma-fighter med bakgrund inom thai och bjj. 12-4-1 , med huvudsakliga vinster mot rätt kassa motståndare, vars största bedrift är att ha grindat ut ett decision mot en Yoshida på dekis för ett år sedan. Halvdan striking som han kan hålla motståndaren på avstånd med och även utnyttja för att sätta sina takedowns. Jobbar bra med slag från guarden (Yoshida-fighten bl.a), där han ständigt undvikte submissions och straffade Yoshida. Värt att nämna är att efter att Guymon lämnade KOTC så har det inte gått något vidare för honom, har bl.a försökt ta sitt liv, och verkar lite mentalt instabil. Han är 1-2 i UFC, och det här är utan tvekan hans vinna eller försvinna-match.

Damarques Johnson, 28 år gammal, med bas i boxning och BJJ. Damarques har en offensiv bjj som helt klart är relativt vass, dock saknar han submissionförsvar. Stående är han relativt snabb, med hyfsat fotarbete och rätt bra raka slag, dock exponerar han sina överhandsslag lite väl tydligt (detta kunde man se i fighten mot Wilks jävligt tydligt). Damarques är 2-2 i UFC och det här är förmodligen hans vinna eller försvinna-match. Väl värt att nämna med Damarques är hur ojämn han är, vilket gör honom lite till en gamble i alla sina fighter.

Den här matchen tror jag lite handlar om vem som är hungrigast. Damarques ska ha en fördel i stående, medan jag ger brottningen och octagon-kontrollen till Guymon. Jag ser absolut inte Guymon knocka Johnson, utan hans vinstchanser ligger via sub eller (mest troligtvis) via decision.
Damarques däremot har absolut sub-chanser, dock små, men någon knock kommer han inte vinna på i den här. Mest troligt är isf via submission.

Har försökt sätta ett eget odds på den här fighten men det är svårt, iom att jag inte har lyckats hitta tillräckligt färska intervjuer och fighter från de båda. (Fittmma-core som inte funkar längre). Skulle dock säga att det här är lite av en 50-50-match, och ser därför inte överdrivet mycket spelvärde i den. Damarques favorit stående, Guymon favorit styrkan och brottningen.
Jag avstår nog spel på den här, känns för osäker.
Håller med Guymons chans är hans brottning medans Johnson har en fördel stående. Att Johnson är tuff vet vi men Guymon är lite av ett frågetecken då hans senaste match inte varade särskilt länge
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 19:09   #90
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

True that, men håller Daniel Roberts som en jävligt mkt vassare submission specialist än Damarques.

Men oddsen ligger för nära 2 för båda för att jag ska hitta spelvärde i den här. 1,75-2,2 står det i nu. Isf avstår jag nog.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 20:18   #91
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nå grabbar, ni tvekar på avtryckaren?

Lowe by decision 3.25@Paddy är ett riktigt fint spel. Skippar den efterso, jag redan har 10u på Lowe och pga kass limit. 1.83 på tiden ut är också ett ok bet men inte lika bra värde.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 20:33   #92
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag är helt klart gunshy trodde jag låg rätt i min analys men var way off. Svårt att hitta någon riktigt edge på kortet. Rekommendera ej att rygga mig på denna gala kommer gå på känsla. Funderar på att mitt 5u spel blir Will Campuzano. Skulle ryggat dig på Wiman tidigare innan oddset hann sjunka men men.

Ska kolla in sbr grabbarna för att få inspiration till spel
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 21:06   #93
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Känner att jag har så jävla usel koll på många av snubbarna. Finns ingen riktigt självklar för mig på det här kortet. Känns som om de har dragit fram en jävla massa underkortsfighters till den här, sådana man vet vilka de är, men inte exakt hur deras fighter har varit, eftersom man alltid är för lat för att tanka underkorten.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 21:04   #94
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

5u på att Cody McKenzie v Yves Edwards inte kommer gå tiden ut till 1.73
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+5)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 21:10   #95
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Det tycker jag inte är ett bra spel, kan verligen bli en hit eller miss och att då köra 5u (av 5 antar jag) är -EV i mina ögon.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 21:17   #96
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
5u på att Cody McKenzie v Yves Edwards inte kommer gå tiden ut till 1.73
Vilken sida hade det bettet? Finns fan inte en chans att den här går till distance.

Edit: hittade på Paddypower, fan att mitt kort är fuckat. Det här är ett riktigt bra odds. Antingen sitter Cody's giljotin, eller så blir han sänkt av Yves. Ser inte speciellt många andra slut på den här fighten. Cody har dessutom inte kondis för mkt mer än 1-2 ronder.

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-01-20 klockan 21:24.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 21:23   #97
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Paddy

Ingen av av cody's 12 matcher gått tiden ut och av Edwards 56 matcher har bara 18 gått till dec. En gamble javisst men känsla säger spelvärt spelvärt
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 21:27   #98
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Kukhandelsbanken som inte kunde skicka mitt jävla kort när jag var i swe över jul. Paddy är helt fel ute oddsmässigt på denna.

Oddset borde ligga kring 1,33 ngt sånt på not to go to distance.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 21:30   #99
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Ahh, INTE gå tiden ut var det Det låter däremot som ett bra spel!
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 13:43   #100
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
5u på att Cody McKenzie v Yves Edwards inte kommer gå tiden ut till 1.73
Ryggar den! 1.66 nu men det känns fortfarande bra

JJ, tror du det kan vara läge att lira Amilcar Alves? Såg att snubben som gör previews på sherdog trodde att han kommer vinna.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 17:33   #101
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
JJ, tror du det kan vara läge att lira Amilcar Alves? Såg att snubben som gör previews på sherdog trodde att han kommer vinna.
Jag tror inte brenneman vill hålla matchen stående längre än vad han behöver och han kommer med största sannolikhet lyckas med en nedtagning förr eller senare. Då är frågan kommer Alves klara sig ta sig upp till stående där han har en fördel eller kommer han försöka subba brenneman. Då kommer vi till x nummer två som är hur bra är egentligen Alves guard och groundgame båda hans förluster kommer via sub. Efter att kolla upp så har han ett lila bälte i bjj inte ett svart dock så tränar han med ett bra team. Låg nog något för lågt oddsmässigt i min värdering. Oddset på honom verkar fortsätta stiga. Jag skulle avvakta något inte omöjligt att få över 3 på honom.

Tror brenneman siktar på göra en grismatch som pierce gjorde när han slog Alves.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 19:06   #102
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Damarques Johnson v Mike Guymon går tiden ut till 2.60 vad säger ni om den?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 19:14   #103
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Skulle faktiskt hellre lira den än att lira Guymon, eftersom om Guymon vinner är det troligtvis via decision. Skulle dock bara köra ett fåtal units på den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+2), James-j (+2)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 02:14   #104
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sportingbet går mot strömmen och har 1.875 på att Guillard vs. Dunham INTE går tiden ut. Alla andra bookies har sänkt oddset medans sportingbet har höjt från 1.80, min värdering ligger på 1.56.

Mitt tips? SKYNDA FYNDA

4u på Tim Hague 3.15@5dimes
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 09:55   #105
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Alltid lika fint att börja morgonen med att se på invägningen med några skratt. Känns som invägningen blir mer och mer show och reklamfönster för sponsorer.

Jag gillar att se på invägningen för att se om någon har fuskat med sin träning. Men främst så försöker jag analysera psykologiska aspekter främst kroppspråk som vem viker ner sig i stare down, vem ser rädd och osäker ut eller vilka är gränsen till övertaggade ut, vilket ökar risken för adrenalin dump i ett senare skedde när det verkligen gäller (kan även visa att fightern inte kontrollerar sina känslor).

Ska försöka ge några exempel: brenneman och alves samt Waylon Lowe vs Wilamy Freire såg samtliga fighters övertaggade ut vilket enligt mig ofta resulterar i actionfyllda matcher som ofta inte går tiden ut.

Ser man till mer rutinerade fighters som Edwards så låter han inte sig påverkas känslomässigt utan är cool och lugn, allt är buisness för honom och han kastar inte bort energi på onödiga saker.

Ser vi på guilard vs dunham så börjar guilard med att räcka ut hand för att hälsa innan den själva stare downen kan se som ett tecken på svaghet eller ett sätt för att göra dunham förvirrad från taggad till strid till ett vänskaplig handslag.

Måste skratta åt mitrone killen måste var ganska instabil
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 10:09   #106
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tror mest Mitrione är riktigt jävla korkad faktiskt. Han kändes som en dumsnäll person i tuf, som inte riktigt förstod varför folk kunde bli sura på honom.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 10:20   #107
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Kollade invägningen nu, Waylon Lowe ser ut att vara i förjävla bra form. Testar ett par units på honom.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 10:25   #108
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Kollade invägningen nu, Waylon Lowe ser ut att vara i förjävla bra form. Testar ett par units på honom.
Håller med både Lowe och brenneman såg bra mycket större ut än brassarna
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 12:26   #109
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Slängde in 2 units på Tim Hague också, 3,1 kändes spelbart. Fan, bara lirat underdogs på den här galan.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 12:53   #110
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Slängde in 2 units på Tim Hague också, 3,1 kändes spelbart. Fan, bara lirat underdogs på den här galan.
Hehe, det är där pengarna finns

Lirade du på 5dimes? Det finns 3.15 där om du kollar i menyn "reduced"
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 13:01   #111
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Lirade den på 5dimes, men fick bara till 3,1. Fan, tappar ju värde :P

Synd att jag missar tågen med Go to distance-betten.

Funderar på 1unit på att Dunham vs Guillard blir fight of the night.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 18:28   #112
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ifall ni har missat det, man kan se 4 prelims med start 01:00 om man gillar denna facebookgrupp:

http://www.facebook.com/UFC?v=app_4949752878
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 18:56   #113
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tveksamt om man är hemma då, har blivit ivägtvingad på fest ikväll. Sådär sugen faktiskt.

Har bettat; Lowe 4u
Mitrione vs Hague "not to go to distance" 5u
Hague 2 u
Cody 2 u
Guillard 3u
Dunham vs Guillard "fight of the night" 1u


Har bara tillgång till betfair, 5dimes och bet365 för tillfället. Är det något jag har glömt som är ett självklart bet?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 19:18   #114
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ser bra ut Moffe! Vad sägs om ett tv-bet på Wiman by KO, tror den har hygglig chans att sitta.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 19:39   #115
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tryckte in 1 unit på den. Hela den här galan är rätt oseriöst bettad av mig. Spännande att se om man går plus på den.

18u levande på den här galan
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 19:40   #116
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Tryckte in 1 unit på den. Hela den här galan är rätt oseriöst bettad av mig. Spännande att se om man går plus på den.
Jag ser iaf värde i flertalet av dina bets
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 22:24   #117
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Trycker av sent på underspelet i brenneman alves 3u till 2.10
och på vinst Campuzano 3u till 2.0 och Lowe vs freire går inte tiden ut 3u till 2.0
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 22:45   #118
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

BOL på er grabbar! jag fick ett sista minuten ryck igen så vi får se hur det går
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 05:00   #119
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nice night!!! +45,53 units

Hoppas det gick bra för er andra och tack för tankar/spel!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 10:19   #120
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Nice night!!! +45,53 units

Hoppas det gick bra för er andra och tack för tankar/spel!
Hatten av 1nce skaplig upswing, tack för Guilard och underspelet på Mitrone.

Själv tuggar jag på lite drygt 6 units plus
Tror jag ska försöka hålla ner antalet bet till nästa gala men lättare sagt än gjort.

Opps glömde fylla i matcher för underdog projektet
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 10:20   #121
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Var det bra matcher? Brukar bara kolla på major eventsen, men kanske är värt att ta en snabbkoll på detta event tänkte jag.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 13:21   #122
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

7,14 Units plus på den här galan, trots alla oseriösa bets.

Tack 1nce för reken om Guillard. Du hade rätt, och grattis till 10units-spelet.

Fyfan vad trött man blir på all jävla amerikansk bullshitpatriotismreklam. Fick resa mig ur soffan och spola förbi allt trams efter varje fight.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 15:55   #123
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Var det bra matcher? Brukar bara kolla på major eventsen, men kanske är värt att ta en snabbkoll på detta event tänkte jag.
Endel bra matcher några sämre, i brist på annat på en söndag så funkar det för mig
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td