Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


 
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-16, 22:48   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Mare Nostrum - Sysslar inte längre med filantropi (fotboll & hockey)


Tjäna,

Efter några månader av upp- och nedgångar med stundtals rent jävla idiotiska spel, har jag nu bestämt för att ta tag i mig själv och börja spela metodiskt. Till att börja med kommer jag spela med relativt små summor för att komma in i det hela och sedan förhoppningsvis jobba mig uppåt. Jag hävdar envist att när jag väl lägger ner lite tid på mina analyser och litar på min magkänsla, har jag väldigt ofta rätt. En sak som är säker, är att jag inte längre kommer att agera som någon jävla filantrop där jag stundtals skänker bort mina surt förvärvade vinster till spelbolagen, genom diverse efterblivna bets.

Mestadels lirar jag fotboll och hockey, då detta är de sporter som jag besitter bäst kunskaper inom och även tycker är roligast att följa. Jag bettar inte enbart för att tjäna pengar, utan även för att det är kul att följa sina bets och dessutom få den där lilla adrenalinkicken.

För närvarande lirar jag nästan enbart på Unibet, förutom när jag känner för att få den där rosaorangea lappen från svenska spel som är lite rolig att ha i plånboken, hehe.

Aja, nog snackat. Ska knåpa ihop en Spreadsheet med start från och med igår (då båda mina bets satte igår hehe) och lägga upp när dagboken är godkänd! Tycker att dagböcker blir oerhört mycket roligare att följa när man har en spreadsheet som visar mer tydligt hur det går. Alla mina bets är tänkt att bli uppskrivna i min spreadsheet, vilket även är till min fördel då jag i sådana fall kanske inte längre kommer att göra vissa idiotbet med tanke på att jag gärna undviker naab-stämpel

Ser gärna att folk kommenterar min dagboken och har inga större krav på att inläggen ska hålla någon hög nivå, sålänge modsen tycker att nivån är ok. Diskuterar gärna mina bets, kommande bets, pågående matcher etc. här.

Rulle från start (igår): 150 kr

Spreadsheet: http://www.spreadsheet.se/1631

Wish me GL!

Senast redigerad av Mare Nostrum den 2010-01-17 klockan 00:23.
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 22:53   #2
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Godkänner, lycka till med spelen!
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-16, 23:22   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Gott!

Hursomhelst, rekade två spel i en tråd idag. Cagliari och Montpellier, båda gick hem! Återigen stämmer profetian om att jag har rätt när jag väl tänker till lite. Däremot blev det inte så mycket + i kassan idag, då vissa andra bet sprack. Länkar till min spreadsheet här nedan. Som sagt är det bara små insatser nu, då mitt spelkonto i princip var nere på 0 igår, jag förde över från mina "vanliga" pengar och således inte ville ta för mycket. Fegspelar lite nu i början och kommer vid framgång successivt att öka insatserna.

http://www.spreadsheet.se/1631

Tänkte gå igenom spelen jag förlustspelen lite snabbt, i ett tappert försök att vara både självkritisk och uppmuntrande:

Dubbel:
Lille - Paris SG (0-1) @ 3.50 RÄTT
Athletic Bilbao - Real Madrid (1-0) @ 2.60 FEL

Dubbel:
Columbus Blue Jackets - Chicago Blackhawks Antal gjorda mål: Under 5.5 @ 1.80 FEL SOM FAN
San Jose - Edmonton @ 1.50 RÄTT

Fyrling:
Rögle - Brynäs IF Antal gjorda mål: Under 6.5 @ 1.27 RÄTT
Lille - Paris SG @ 1.85 RÄTT
Bayer Leverkusen - Mainz 05 @ 1.40 RÄTT
Athletic Bilbao - Real Madrid @ 1.60 FEL

Stoke City - Liverpool @ 3.35 FEL

Alltså sabbade Real Madrid två stycken bet, vilka båda hade gått hem annars. Ett generalmisstag att ha samma match i två olika system måhända, men jag var verkligen stensäker på att de skulle vinna just idag. En felbedömning från min sida!

Var länge inne på att spela X alternativt 1X i Stoke-matchen, men beslutade mig tillslut för att lira på 1an. Det visade sig vara dumt, då matchen slutade 1-1. Dock förlorade jag ändå inte så mycket här och det var ändå värt en chansning imo!

San Jose hade jag också med i två bet, ett som gick hem och ett som inte gjorde det. Däremot gick ju underspelet i Columbus-Chicago helt åt helvete (slutade 5-6 tror jag, slutade följa då det stod 2-3 efter 1 period). Columbus lirar under nästan alla sina matcher, men icke idag. Ska sluta spela under/över i NHL, då det har blivit fel i princip varenda gång jag försökt mig på det och istället fokusera på vinnarspel.


Rulle vid start (15/1): 150 kr
Rulle efter idag (16/1): 270,36 kr
Vinst/förlust idag: + ca 17 kr

Ingen större vinst idag, men min chansning igår gick hem, så har nästan lyckats fördubbla min rulle ändå. Och två raka dagar med vinst är väl inget man ska klaga på. Imorgon siktar jag på den tredje!

Godnatt
Mare Nostrum, numera icke-filantrop

Senast redigerad av Mare Nostrum den 2010-01-17 klockan 00:22.
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 01:00   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Efter att ha hetsläst lite i basket-delen, testar jag en liiten summa på basketspel för första gången. Har utefter mina premisser (d.v.s. vilka spel Unibet erbjuder och vilka matcher som inte redan börjat) ryggat iCash. Tror jag i alla fall, hehe:

Utah Jazz - Milwaukee Bucks Ordinarie tid @ 1,16
Los Angeles Clippers - Cleveland Cavaliers Ordinarie tid @ 1,27
Oklahoma City Thunder - Miami Heat Inklusive förlängning (-4.0) @ 1,88
Bet: 13 kr
Odds: 2.77
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 02:00   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 42

GruGloG - Starcaft 2
Stats: 7 - 5 - 0
ROI: 124.91%
Vinstprocent: 58.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mare Nostrum Visa inlägg
Efter att ha hetsläst lite i basket-delen, testar jag en liiten summa på basketspel för första gången. Har utefter mina premisser (d.v.s. vilka spel Unibet erbjuder och vilka matcher som inte redan börjat) ryggat iCash. Tror jag i alla fall, hehe:

Utah Jazz - Milwaukee Bucks Ordinarie tid @ 1,16
Los Angeles Clippers - Cleveland Cavaliers Ordinarie tid @ 1,27
Oklahoma City Thunder - Miami Heat Inklusive förlängning (-4.0) @ 1,88
Bet: 13 kr
Odds: 2.77
Har mycket svårt att tänka mig att Icash skulle lira moneylinevinst till 1.16. Det är nog så att han har spelat handikappspel, men du kanske har valt att spela ml ändå som rena utfyllnadsmatcher?
GruGloG är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 10:16   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GruGloG Visa inlägg
Har mycket svårt att tänka mig att Icash skulle lira moneylinevinst till 1.16. Det är nog så att han har spelat handikappspel, men du kanske har valt att spela ml ändå som rena utfyllnadsmatcher?
Ja, precis. På Utah-matchen lirade han till handikapp -6, men då det alternativet inte fanns på mitt bolag (endast -9), tog jag det säkra före det osäkra och körde rak 1a.

Gick hursomhelst vägen tillslut och jag gick därmed 23 kr + på mitt första basketspel. Sedan i förrgår har nu portföljen gått från 150 kr --> 293,37 kr!

Hittat några goa fotbollsspel idag! Lägger upp dem här om en liten stund samt skriver även en rek
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 11:22   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Såå, nu har jag dragit upp en rek på Aston Villa och Bordeaux:

https://www.sharps.se/forums/showthre...=4180#post4180

Hittills idag har jag bara kört 1 spel:¨

Bordeaux - Marseille @ 1.90
Aston Villa - West Ham @ 1.55
Tot odds: 2.97
Bet: 40 kr

Napoli till 1.95 lockar också, lägger nog upp en liten analys på dem. Jag står lite i valet och kvalet vad gäller Milan, men det blir säkerligen ett spel även där. Antingen drar jag hcp eller kör på rak 1a till 1.25 och använder det som virke i någon dubbel/trippel/fyrling. Arsenal har Fabregas tillbaka, så trots Boltons goda form, tror jag allt att jag lirar en liten peng på Arsenal till 1.52.
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 13:30   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Såå, har länge tvekat lite på hur jag ska göra i Milan-Siena, läs mina tankar i första inlägget här: https://www.sharps.se/forums/showthread.php?t=397

Hursomhelst har jag bestämt mig för ytterligare två dubblar, dock med mindre summor (15 kr styck bara):

Milan - Siena (0-1) @ 1.84
Bolton - Arsenal @ 1.52
Tot: 2.80

Jag gillar Milan och deras anfallsglada fotboll. Trots vissa bortfall tror jag ändå att de kommer kunna vinna med några måls marginal mot jumbon Siena, som också saknar några spelare.
Fabregas är tillbaka i Arsenal, enough said.

Milan - Siena Över 2,5 mål @ 1.68
Fiorentina - Bologna @ 1.42
Tot: 2.39

Ryggat RizZla på båda dessa. Milan - Siena har jag dock analyserat lite mer själv och kommit fram till att överspelet är bra!

Rulle: 223,37 kr
Levande: 70 kr

Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 15:39   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Faaan, Aston Villa förmådde sig inte att göra mål idag, så där sprack 40 kr-bettet :(

Milan leder atm med 3-0, så hcp-bettet ser ut att gå in. Får hoppas att Arsenal sköter sig så går åtminstone den dubbeln in.

Överspelet i Milan är redan inne, däremot ser Fiorentina ut att fucka upp det (1-2 atm). Ska inte hålla på att rygga sådana matcher, brukar bara gå fel då.

Aja, i ett försök att vinna tillbaka min förlorade 40-lapp drar jag dessa singelbets:

Bordeaux - Marseille @ 1.90
25 kr

Napoli - Palermo @ 1.95
10 kr

Bordeaux har jag redan rekat. Napoli väljer jag då de har 7-3-0 på hemmaplan, medans (hemmastarka & bortasvaga) Palermo har 2-2-6 på bortaplan.

Sugen på hcp-bet på Arsenal, men avstår det. Drar ev. även ett hcp-bet på Kamerun (spelstopp 19:30). Efter 0-1 mot Gabon (om jag inte minns fel), är detta en måste-mach för Kamerun. Därför tror jag att de kommer ösa på som bara den och flera bollar kommer att trilla in. Zambia är ett bra lag, men Kamerun har Etoooo och är snäppet bättre helt enkelt.

Senast redigerad av Mare Nostrum den 2010-01-17 klockan 15:48.
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 17:54   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Såå, dubbeln med Arsenal och Milan (hcp) gick in nu! + 27 kr där i alla fall.

Drog nyss ett litet singelbet:
Kamerun - Zambia (hcp 0-1) @ 2.50
10 kr

Motivering står i föregående inlägg samt styrks av det faktum att den duktige spelaren M'bia kommer in på mitten efter skadeuppehåll!

Rulle: 215,37 kr
Levande: 45 kr
Totalt idag: -28 kr

http://www.spreadsheet.se/1631
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 18:45   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Två bets till:

Washington Capitals - Philadelphia Flyers (-1.5) @ 2.60
10 kr

Dubbel:
Washington Capitals - Philadelphia Flyers Över 5,5 mål @ 1.63
Dynamo Moskva - Automobilist Yekaterinburg @ 1.25
Tot: 2.04
15 kr
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 22:02   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Oflyt under dagen. Nu på kvällen såg det länge bra ut, men Bordeaux fick både en man utvisad och sin målvakt skadad = 1-1.. Har två levande spel, båda gäller Washington och de kan rädda dagen lite. Hursomhelst är jag relativt nöjd med mina bets idag trots att de flesta inte gick in, då jag ändå anser mig bettat "rätt". Inte alltid man har marginalerna på sin sida bara.

Slänger in 15 kr på Rangers inatt också...
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-17, 23:34   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Capitals hcp gick hem, liite + där.

Överspelet gick också hem. Om Dynamo Moskva tar en planenlig seger imorgon, går den dubbeln hem!

Har levande spel på Rangers och lirar även:

Gicquel, M - Bolelli, S @ 1.48
20 kr

Ryggat från: https://www.sharps.se/forums/showthread.php?t=428


Ser förövrigt fram emot en fin vecka. Kommer antagligen skjuta till lite pengar till kassan för att lira med lite större summor!
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-18, 15:47   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

Rangers gick in inatt, gööttt. Gicquel är uppskjuten tills 03:30 inatt...

Hinner inte analysera själv, så har ryggat några KHL-bets (här från Sharps)samt ett African Nations bet från Tipskungen.. Testar bara med småpengar:

Trippel:
Torpedo X2
Magnitogorsk
Lokomotiv - CSKA under 5,5 mål
10 kr

Angola 15 kr
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-18, 17:54   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 0
Standard

äh, fan va det går dåligt nu. Rullen nere på 192 kr, 20 kr lever dock på tennisen och såvida Dynamo Moska vänder 2-4-underläget, är det ytterligare 30 kr in..

Drog ett bet (ryggat från WD och magkänslan håller med):

Boston - Ottawa ML @ 2.30
13,37 kr hehehe
Mare Nostrum är inte uppkopplad   Ge poäng
 



td