Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-09, 18:17   #136
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Din mejl Oscar! Mejla mig. Jag har ditt nummer 076xxx0936.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 18:29   #137
 
Oscars avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 388
Sharp$: 3516
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Din mejl Oscar! Mejla mig. Jag har ditt nummer 076xxx0936.
Fick ditt mejl, tack.
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 18:30   #138
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Sharpest Eyes kommer att byta namn till Sharpest 100.

Jag har nu även skapat bolaget Sharpest 50, så fler medlemmar skall ha chansen att vara med. Välkomna med att skicka er mejl till mig så får ni en inbjudan.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 22:55   #139
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 36
Standard

Jag är gärna på också om det finns plats tack.
Skickat mejl
Dgreat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-12, 06:09   #140
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Var är min inbjudan som skulle komma...?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-18, 20:40   #141
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Vi har fler platser lediga till SHARPEST 50.

Spelform: V-75
Insats: 50 Kronor
Antal andelar per person: Max 2 Stycken

Skicka din mejl till mig så får du en inbjudan.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-19, 13:54   #142
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1
Sharp$: 889
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Vi har fler platser lediga till SHARPEST 50.

Spelform: V-75
Insats: 50 Kronor
Antal andelar per person: Max 2 Stycken

Skicka din mejl till mig så får du en inbjudan.
Hej
Jag är gärna med och provar detta.

Mvh//Henrik
guskvals är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-19, 14:24   #143
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 1263
Standard

jag oxå
sambuca är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-19, 14:58   #144
 
Serbens avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 38
Sharp$: 692
Standard

Jag är gärna på om det finns plats.
Serben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-20, 06:30   #145
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Nu kan ni medverka i mitt kommande bolag om ni är intresserade.
(via atg.se) andelarna går på 50 lappen stycket.

mejla till [email protected]

så ska jag bjuda in er, tanken är att sätta igång på söndag eftersom jag tippar för sharps 100 på lördag.

mvh Mario Lundqvist
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-20, 07:58   #146
 
Brains avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 276
Sharp$: 1198
Standard

Vi startar nu upp ett V75 Bolag. (Stall Fest)

Andelarna kostar 50 kr och man kan köpa max 6 st.
Vi kör redan på Lördag.

Mejla oss, om ni vill vara med i bolaget.

[email protected]

https://tillsammans.atg.se/lagsida/697
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-20, 08:24   #147
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag hör av mig Klanke....Får kolla ekonomin lite först...men klart intresserad
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-21, 15:06   #148
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Lysande idé


Har läst igenom tråden och besökt tillsammans.atg.se. Rätt utformad kan denna idé bli en fullträff för många. Om ATG skapar en mötesplats där pengatransaktioner kan ske enkelt och hundraprocentigt säkert och där alla spelare kan söka sig till ett spelbolag som passar den individuella smaken - great! Om ATG försöker styra för mycket - not so great.

Men detta kan också rinna ut i sanden. Enligt min uppfattning så behöver spelstrategier testas flera hundra gånger innan man säkert kan säga om de fungerar eller inte. Det gäller alla spelformer och för v75 talar vi alltså om flera år. Att hatta in o ut i olika bolag, låta olika medlemmar turas om att göra systemen, att förändra systemmall titt som tätt, etc., det har väl många provat. Fungerar det? Om det inte fungerar så tröttnar folk snabbt och bolaget måste upplösas.

Själv har jag varit borta från travet sen 2003. Mitt mål var att försörja mig på travet men det lyckades aldrig. Nu tänker jag göra ett nytt försök och dra lärdom av mina misstag. De var många! När det gäller v75 och för denna tråd är det främst två grundmisstag som jag gjort och jag tror nog att många känner igen sig.

1. Brist på långsiktighet. Både när det gäller spelmentaliteten och val och användande av lämplig systemtyp. Man lägger helt enkelt för stor vikt vid att få till det perfekt vid aktuell omgång istället för att organisera ett spelbolag som i långa loppet har bra medlemmar, bra storlek, bra spelfilosofi och en bra systemmodell som står på statistisk fast grund och som man nöter vecka efter vecka i flera år.

Andra alternativ är att bara spela jackpotomgångar eller omgångar som på förhand ser intressanta ut. Men tankarna om långsiktighet gäller även då.

2. Benägenheten att välja minst optimala systemstorlek eller systemstorlek som ligger nära den minst optimala. Definition: minst optimala systemstorlek är när systemet är som allra mest för litet för att vara effektivt+som allra mest för stort så att man har förväntningar och press på sig. Man tar med hästar man inte tror så mycket på för "säkerhets skull", man vill inte spricka "i just det loppet", det blir ett jävla muttrande om jag "spricker på favoriten! Nej!" Och så vidare, och så vidare. Någon som varit där...?

Den optimala systemstorleken är individuell. Man kan spela små system med handplockade hästar och är man duktig på just det så kan man lämna in flera identiska system. Men man kan väl inte säga att systemformen är effektiv utan det är individens utnyttjande av sin kunskap som är effektivt.

Enligt min uppfattning ligger ett effektivt system på flera hundratusen rader men inte så stort att stora sidovinster på 5 o 6 rätt blir ointressanta. Jag är också en vän av reducerade filsystem. Chansen till 7 rätt blir nog inte så mycket större men chansen att få 7 rätt när utdelningen är lite lagom i förhållande till systemets storlek tror jag ökar. Med reducerade system blir det också en kraftigt ökad chans av få vinster på 5 o 6 rätt. Något som jag tror
är nyttigt i uppstarten av ett spelbolag. Jag skulle inte använda v7-alternativet (2,5 gånger pengarna om sjuan sitter men aldrig några pengar på sexor och femmor) ens om jag spelade 300 000 rader.

ATG-tillsammans är en kanonidè men inget för mig om reglementet blir blahablaha. Om någon som har en fot inne hos ATG läser det här; fundera över enkupongssystem eller reducerade system. Vilka är bäst? 3 000 till 10 000 rader? Lagom eller, som jag tycker, både för små och för stora samtidigt.
När det gäller långsiktighet måste förstås spelare tillåtas att lämna bolaget men vill ändå trycka på hur viktigt det är.

Om det inte finns några bra system att deltaga i, varför ska man då deltaga? Det finns en risk att ATG-tillsammans kommer att bestå av en massa enkla eller konstiga system och då lägger folk snart ner rörelsen.

Blir det som jag önskar kommer jag att skapa ett lag så fort jag kan presentera en riktigt bra spelmodell.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dny (+10), satori (+50), bokis29 (+5), AbbeAce (+5)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-23, 08:53   #149
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 138
Sharp$: 648
Standard

Ingen som vill köra något större? Typ 500:- per andel?
joacim772 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-23, 09:59   #150
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 1642
Standard

hej !
Jag är med
jan44 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td