Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-05, 09:34   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Det är svårt att göra "alla glada" i ett bolagsspel. Man spelar för andras pengar, därmed vågar många inte släppa favoriterna i loppen man garderar, trots att man söker ju just skräll i de lägena.
Jag själv pushar gärna bort ett par favoriter i ett lopp om jag ändå tar med många hästar där - vad är vitsen med att ha med dessa om man annars har spikat ett par 1:a streckade? Men det är som sagt jävligt svårt att ta bort dessa för det är stor risk att man står med långnäsa och får försvara sig - trist nog.
Jag tror att man måste ha varit med i spelet ett tag och veta att man måste få våga chansa.
Spelar man själv för några hundra så är det egna pengar och om spiken råkar sitta på en 10%are så gör den det. Vinner den så är man geni och förlorar den så har man nya lopp kommande vecka.

Vi får ge detta lite tid, kan ju inte bli förbannad efter en vecka - vi spelare torde väl vara mer hårdhudade än så med tanke på hur spelvärlden är?

...En annan sak - många kockar blir bara sämre soppa. Idag har alla tillgång till precis all information. Enda gången "tips" är bra är om det kommer direkt från ngn källa som säger att det är klart med hästen. Inte ofta det sker nuförtiden..

Eller så gör vi det helt demokratiskt som sig bör i Sverige, spikarna avgörs genom en omröstning här på sajten där vi får var och en rösta på veckans bästa spik.
Majoriteten avgör...

Hur som helst, jag är med på allt, det är dock bara 100kr...:-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)

Senast redigerad av SuprMario den 2012-11-05 klockan 09:35.
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 11:50   #77
 
Brains avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 276
Sharp$: 1198
Standard

Sen kan man tänka på att favoriten i guld vinner i snitt, varannan V75 omgång....
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 12:11   #78
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Här har ni det största problemet.

Kan man spela ”reducerade spel” eller lämna in ”filer” på V75 Tillsammans?- Nej.
https://www.sharps.se/forums/211441-post39.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 12:58   #79
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Här har ni det största problemet.

Kan man spela ”reducerade spel” eller lämna in ”filer” på V75 Tillsammans?- Nej.
https://www.sharps.se/forums/211441-post39.html
Ja det är en tråkig brist!
Är ju fortfarande test så kan ju hända att det kommer längre fram.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 13:00   #80
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Lite feedback som du kan föra vidare Lindvallen :-)

Tycker det så här långt funkar väldigt bra rent administrativt och
upplägget med lagledare/spelläggare/medlem som
kan anpassas efter bolagets egna behov är helt ok.

Men jag tycker dom skulle tjäna på att lägga in en enkel reducerings
möjlighet (ABC-hästar är väl enklast), min erfarenhet är att bolag
helst vill spela med reducering (vilket är helt naturligt).
Det skulle locka flera större gäng/bolag att använda tjänsten
och göra den attraktiv.

Det hade också varit mycket välkommet om personer som inte har
Atg-konto kunde köpa andelar (kanske ett måste för att det skall bli succe).

Man borde också kunna betala upp till 5 veckor i förskott!

Men som sagt en intressant början.

::
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 13:16   #81
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hej.
Här kommer ett litet tips på hur ni kan lägga upp systemet för att vara med och ta vinster på +100000.
Om ni är så många utgår jag från att ni kan lägga 3000 kr tillsammans, och att ni spelar reducerat med tex. joker.
För 3000 kr kan ni få ca. 40000 rader, reducerat till ca.6000 rader enligt följande.
Ram: 1x1x4x10x10x10x10

Systemets uppbyggnad:
spik,
spik,
4 matematiska (ex b, eller valfri bokstav),
4 matematiska + 3c + 3d
1 effekthäst + 3b + 3c +3d
1 effekthäst + 3b + 3c +3d
1 effekthäst + 3b + 3c +3d

Reducering:
Minst 2 effekthästar, eller
Minst 1 effekthäst + max 2c hästar + 0d hästar,
Minst 0 effekthästar + max 1c häst + 0d hästar.

Självklart skall ingen av era effekthästar vara favorit, utan det gäller att hitta de som har bra chanser utan att vara favorit.

Bommar ni alla effekthästarna kan ni ändå få in en rad där vinnarna är rankade 1x1x4x4x4x4x7 vilket ger fina pengar.
För att försäkra er om att inte vinna skitpengar kan ni dessutom sätta vilkoret att max 4 favoriter får vinna, eller att poängen skall vara minst 17.
Det reducerar ju dessutom kostnaden lite till :-)

Lycka till.
Mvh / P.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 13:51   #82
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
En liten () dagens största favorit vann faktiskt + ytterligare en relativt stor favorit
och utdelningen var faktiskt över 2 miljoner, vilket är riktigt hyggliga kuler även på 30st,
själv spelar jag ett bolagssytem på ca 2000:- varje vecka och kan nog känna att jag
ibland har för lätt att disa favoriterna, bara för dom är favoriter.
Man jagar lite för stora pengar (som om det fanns :-) ).
Fast å andra sidan är vår största vinst i år dryga 40.000, den var på 6 rätt så chansen finns ju ;-).
Jag säger inte att man inte kan spika största favoriten men att spika de tre största favoriterna så säger det ju sig själv att det ska enormt mycket till om det blir stora pengar då de 4 mest svårlösta och mest garderade loppen av övriga spelare är kvar.


För er som missat det så kan man inte spela reducerade system (än). Går förvisso då man kan se alla enkelrader men vem vill sitta och lämna in 6000 enkelrader, en åt gången

Dock tycker jag att man kan spela att 1 av 2 hästar ska vinna eller 2 av 3 hästar ska vinna då det bara blir ett par kuponger men ändå en hel del reducerade rader.

Att gemensamt rösta på spikar tror jag inte på tyvärr. Känns inte som att det kan bli bra om flera lägger sig i vilka hästar som ska med och spikas osv.

Till sist så skulle jag önska att systemskaparen på tors-fre innan man köper andelar kan visa på ett grovt system ungefär hur denne tänkt sig att spela så att man därefter kan välja att köpa andel(ar) eller inte.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-11-05 klockan 13:57.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 14:26   #83
 
Brains avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 276
Sharp$: 1198
Standard

Varför så mycket snack om en hundring.....
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 15:14   #84
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Varför så mycket snack om en hundring.....
Gör man inte rätt med små insatser lär man inte göra det med stora heller. Går man in med inställningen "bara en hundring jag bryr mig inte" är risken stor att man blir kvar på det stadiet hela livet. Då blir dom där hundringarna en djävla massa pengar i slutändan och det utan någon reell chans att bli en vinnande spelare.

Därför ska man snacka och bry sig om sina pengar.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 15:17   #85
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Oj, vad snopen jag blev. Orkade inte läsa igenom alla inlägg men några var rejält med RIS och andra ROS.

Tråkigt så klart att man inte vill vara med längre men jag har redan en lista på 10 reserver. Vem vill avstå? Skicka ett internmejl här så hjälper jag dig ut från bolaget!

Sen undrar jag, Pilkast!!! Har jag släppt in dig än? Jag ser ju bara era riktiga namn på bolagssidan.

Hör gärna av er om ni till ut.

Pilkast, hör du också av dig.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 15:26   #86
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

BlackCobra, jag har hittat ditt namn och hjälper dig ut.

Som jag skrivit tidigare är jag ingen storlirare men jag blev jäkligt glad att så många var intresserade att vara med. Dessutom är det ju inte jag som spelare varje vecka, jag tog premiärveckan. Denna vecka har vi en ny tippare.

Men bolaget kvarstår, förhoppningsvis också spelarna. Vill fler ut, säg till mig så hjälper jag er ut Men jag vill att ni stannar, tanken är ju att jag som småspelare skall få vara med i de stora systemen och tillsammans få en insyn i hur allt fungerar.

Jag kan ta kritik, men jag blev rätt snopen då jag inte var beredd på att ni tyckte det var så jäkla illa

Du är ute nu BlackCobra på egen begäran.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+15)
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 15:50   #87
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
...nu är jag inte med i detta bolag och har inte heller ett skit med detta att göra..men; hur är det möjligt att komma med konstruktiv kritik innan något har hänt?

Om jag, för att dra ett exempel, är 19 år gammal och går som lärling i ett stall, får en massa uppgifter att göra för att sen bli utvärderad efter typ två veckor. Ska min handledare då, innan jag gjort mina uppgifter, ge mig konstruktiv kritik på de uppgifter jag ännu inte utfört? Nej, då kallas det att ge råd.

Skulle Norling inför Malmös match idag gett konstruktiv kritik till spelarna innan match på vad de kommer att göra för fel? Kan Norling se in i framtiden? Nej, det kan han ju inte.

Jag lägger mig inte i vad som är rätt eller fel här i er diskussion då jag nog kan minst om travsystem på hela forumet, men när någon skriver att man ger "konstruktiv kritik innan något har hänt", då får denna lärare i svenska utslag över hela kroppen.

Konstruktiv kritik ger man efter något har hänt.
Man kan faktiskt kritisera hur ett system är uppbyggt för att det ska vara värt någonting ( konstruktiv kritik ). Jag och alla som är med såg ju hur kupongerna va uppbygga. Då kan man ju säga till... Onödigt. Alla får ju chansen att vara med och skapa systemet nån gång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+15)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 15:57   #88
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7859
Standard

En favorit blir det oftast av en anledning. Inte för att den är dålig och har liten chans att vinna.
Ibland går det att läsa sig till ett favoritfall men halva året är det väldigt mycket spets och slut från favoriter eller iaf betrodda hästar.
Nu på senhösten och vintern kan det dock löna sig att satsa på riktigt stora pengar. Dock går det inte att komma ifrån att favoriter vinner alltsom oftast några lopp på V75.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 16:28   #89
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Man kan faktiskt kritisera hur ett system är uppbyggt för att det ska vara värt någonting ( konstruktiv kritik ). Jag och alla som är med såg ju hur kupongerna va uppbygga. Då kan man ju säga till... Onödigt. Alla får ju chansen att vara med och skapa systemet nån gång.
Precis som han säger så är det då råd om hur systemet ska vara uppbyggt och inte kritik, det går inte att kritisera något som inte har hänt. Så trots ryggdunkningarna från pilkast som du fick för att försöka rädda upp det hela så är det likväl fel. Vi såg hur kupongerna va uppbyggda när han hade spelat och när man hade betalt. Det är därför folk nu säger till och undrar om man inte skulle lägga upp det annorlunda i fortsättningen.

Tycker det är helt okej nu när Lindvall sagt hur det ligger till, han är troligen betydligt bättre än mig på trav men ändå ingen storlirare enligt hans egna ord. Han körde som han trodde va bäst men hey han kanske också kan lära sig något av att vara med i det här och hur ska han då lära om folk inte kommer med synpunkter hur saker och ting kan bli bättre?

Man behöver inte gräva ner sig för att man får lite kritik och någon tyckte man borde gjort annorlunda utan man kan lyssna på de åsikter som kommer och nästa gång kanske det blir annorlunda. Eller så är man fast besluten på att spelsättet man har är det absolut bästa och då är det väl inte mer med det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+20)

Senast redigerad av Lazlo den 2012-11-05 klockan 16:29.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 17:19   #90
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Oj, vad snopen jag blev. Orkade inte läsa igenom alla inlägg men några var rejält med RIS och andra ROS.

Tråkigt så klart att man inte vill vara med längre men jag har redan en lista på 10 reserver. Vem vill avstå? Skicka ett internmejl här så hjälper jag dig ut från bolaget!

Sen undrar jag, Pilkast!!! Har jag släppt in dig än? Jag ser ju bara era riktiga namn på bolagssidan.

Hör gärna av er om ni till ut.

Pilkast, hör du också av dig.
Äh, skit i gnället...det var första omgången. Vad hade man förväntat sig, att vi skulle dra in den största vinsten i V75´s historia på första omgången? Nä, det var ett bra test och du drog bra i trådarna för att få ihop det här bolaget, tycker jag.

Det kommer att sätta sig när vi har sett vilka som tippar bäst/roligast/effektivast enligt de kriterier vi gillar.

Om vi vill ha viss reducering (vilket jag själv förespråkar) så är det väl bara att köra på det.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td