Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-04, 12:44   #61
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Med den tråkiga attityden är det nog bra att du lämnar, BlackCobra. Systemmakaren efterlyste dessutom input dagarna innan systemet skulle göras. Varför bidrog du då inte?

Bolaget har varit vid liv i en vecka. Systemmakarna kommer skifta från vecka till vecka och så även systemens upplägg. Ge det lite tid och kom med konstruktiv kritik innan spelen lämnas in.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 12:52   #62
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Med den tråkiga attityden är det nog bra att du lämnar, BlackCobra. Systemmakaren efterlyste dessutom input dagarna innan systemet skulle göras. Varför bidrog du då inte?

Bolaget har varit vid liv i en vecka. Systemmakarna kommer skifta från vecka till vecka och så även systemens upplägg. Ge det lite tid och kom med konstruktiv kritik innan spelen lämnas in.
Ju fler kockar desto sämre soppa. Kan tänka mig som Maijadona och Djungelhjul gör stryktipset att man är två stycken dom siskuterar men absolut inte mer än så.

Tror också majoriteten vill ha ett upplägg som jag utlyste med chans på större pengar men mindre sannolikhet.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 12:58   #63
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Ja, och dörren till sådana system ligger ju vidöppen. Det är bara att vi kommer överens om att spikarna ska ha ett visst procenttak osv. En enkel grundmall som systemmakaren har att jobba efter.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 13:06   #64
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag kan inte trav alls men kan odds osv och jag måste hålla med BlackCobra att jag blev väldigt förvånad när jag såg raden. Spika de största favoriterna och sen gardera i alla andra lopp och typ ta med alla hästar med +15% streckat känns inte direkt smart när vi är 20-30 personer som ska dela på vinsten. Om vår kupong hade fått 7 rätt så hade det inte kunnat bli någon utdelning då favoriterna va tvungna att gå in.

Anledningen till att ha ett stort bolag men mycket folk så man kan få många rader är väl att kunna fälla nån favorit och ha chans på de stora vinsterna. All utdelning som är mindre än 6 siffrigt kan man nästan vara utan och man är ju hellre med och hugger när det kan bli stor vinst.

Nu är det såklart inte så lätt som det låter men man kan iaf ge sig chansen varje vecka och någon gång så kan det ju slå väl ut. Favorit kuponger med insatser på 2000-3000 kr känns onödigt.

Sen finns det väl ingen anledning att "ge det lite tid" utan det är väl bättre att man gör upp redan nu vad målet är. Alla som vill satsa på 7 rätt med stora favoriter och vinna ett par tusen var tredje månad kan köra ett bolag och de som vill hoppa över de mindre vinsterna och satsa på att vara med när det skräller och med tur ta hem en större vinst en gång om året kan köra sitt bolag!?

Det går helt klart att utveckla detta till något bra då det väl finns mycket kunnigt travfolk här på sharps? Då är det lika bra vi diskuterar hur vi ska få till det redan nu så alla är på samma spår i fortsättningen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 13:15   #65
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Jag håller med och jag är helt enig med att man ska försöka nå stora pengar. Därav min efterlysning på spelupplägg. Dvs. vi enas om en mall för hur systemen ska läggas upp.

Vilka spikar letar vi efter? Procenttak?
Ska vi använda oss av ett 2/3-hästarslås varje vecka för att kunna gardera kraftigare i andra lopp. Osv...
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 13:17   #66
 
Brains avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 276
Sharp$: 1198
Standard

Kan hålla med till en viss del med favoriter i bolagspel.

Men alla vet väl att det har varit utdelningar på miljonen, när Järvsöfaks och Victory Tilly vann i samma V75 omgång.

Allt kan hända....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 13:24   #67
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Jag håller med och jag är helt enig med att man ska försöka nå stora pengar. Därav min efterlysning på spelupplägg. Dvs. vi enas om en mall för hur systemen ska läggas upp.

Vilka spikar letar vi efter? Procenttak?
Ska vi använda oss av ett 2/3-hästarslås varje vecka för att kunna gardera kraftigare i andra lopp. Osv...
Mycket bra idé, tycker jag! Jag skulle också mer än gärna sätta upp regler för hur det ska streckas. Bättre att ha ett kontinuerligt sätt att spela än att ha en ny tippare varje vecka som kör sitt race.

Senast redigerad av MattiasB75 den 2012-11-04 klockan 13:26.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 18:38   #68
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Bättre att bygga reducerade system som är insatta på att ligga i spannet 300-500k + där det allt som oftast finns övervärde.
Annars ser jag inte anledningen att gå ihop i ett bolagsspel
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 19:00   #69
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Redan i de ovan och senaste ca. 7-8 inläggen har vi fått ett antal förslag på hur systemen skall se ut... Hur systemen än ser ut så kommer det alltid komma in besserwissrar i EFTERHAND och kritisera! Även när vi nu diskuterar saken så ser ni efter bara ett få antal inlägg så finns x antal idéer på systemuppbyggnad - vi kommer aldrig att kunna enas om hur ett system skall se ut, där för är det bättre och roligare att fler spelare/kockar får vara med och lägga systemen.

Att man kan ha en liten grund att stå på kan jag hålla med om. X antal spikar, X antal lås och eventuellt någon parameter till, sedan blir det bara löjligt och för styrt, samt att alla omgångar är olika eller att de i alla fall skiljer sig från varandra i stor utsträckning och måste därmed även skiljas åt avseende systemuppbyggnad...

Och alla som gick med i bolaget och som kritiserar nu - efterfrågade ni detta INNAN ni gick med eller följde ni bara strömmen/skocken som i ett Lemmeltåg och gick med i något "blindfolded"...? Hur skulle Lindvallen kunna veta allt detta, han skrev dessutom att han kände sig som en stor novis innan han lämnade in systemet, i och med detta stora system han skulle lägga för första gången - hur många av er som kritiserat i EFTERHAND i denna tråd gav honom råd om hur han skulle lägga upp systemet då...?

Vem som än lägger systemet och hur denne än lägger upp det så kommer det alltid få kritik, särskilt med facit i hand - före är det inte lika lätt att vara "efterklok"...!

Jag lägger gärna en eller ett par system då jag inte är rädd för att sticka ut och ta skit - att det måste till en kombination av tur, skicklighet och chanstagande - där är vi nog alla eniga...

Vi tar dem till helgen, i stället...!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10)

Senast redigerad av Pilkast den 2012-11-04 klockan 19:03.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 20:54   #70
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Redan i de ovan och senaste ca. 7-8 inläggen har vi fått ett antal förslag på hur systemen skall se ut... Hur systemen än ser ut så kommer det alltid komma in besserwissrar i EFTERHAND och kritisera! Även när vi nu diskuterar saken så ser ni efter bara ett få antal inlägg så finns x antal idéer på systemuppbyggnad - vi kommer aldrig att kunna enas om hur ett system skall se ut, där för är det bättre och roligare att fler spelare/kockar får vara med och lägga systemen.

Att man kan ha en liten grund att stå på kan jag hålla med om. X antal spikar, X antal lås och eventuellt någon parameter till, sedan blir det bara löjligt och för styrt, samt att alla omgångar är olika eller att de i alla fall skiljer sig från varandra i stor utsträckning och måste därmed även skiljas åt avseende systemuppbyggnad...

Och alla som gick med i bolaget och som kritiserar nu - efterfrågade ni detta INNAN ni gick med eller följde ni bara strömmen/skocken som i ett Lemmeltåg och gick med i något "blindfolded"...? Hur skulle Lindvallen kunna veta allt detta, han skrev dessutom att han kände sig som en stor novis innan han lämnade in systemet, i och med detta stora system han skulle lägga för första gången - hur många av er som kritiserat i EFTERHAND i denna tråd gav honom råd om hur han skulle lägga upp systemet då...?

Vem som än lägger systemet och hur denne än lägger upp det så kommer det alltid få kritik, särskilt med facit i hand - före är det inte lika lätt att vara "efterklok"...!

Jag lägger gärna en eller ett par system då jag inte är rädd för att sticka ut och ta skit - att det måste till en kombination av tur, skicklighet och chanstagande - där är vi nog alla eniga...

Vi tar dem till helgen, i stället...!

Driver du? Jag kritiserade hur han spelade med 4800 rader, inte resultatet i sig. Hade vi fått 7 rätt hade jag fortfarande tyckt samma och skrivit det.

Jag har sett Lindvallen här länge och tyckte det var klart värt en chansning på 100 kr då jag såg potential. Men oavsett om det är i efterhand eller inte måste jag och alla andra väl få skriva vad vi tycker?

Hur ska vi annars göra för att påverka? Det normala svenska beteendet att knyta handen i fickan och hålla tyst kanske passar Pilkast bättre?

Hur som helst så verkar majoriteten här inte ha så mycket åsikter så då får jag såklart stå tillbaka och se mig nedröstad för att bolaget vill spela såhär, men inte med mina pengar i framtiden.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 21:19   #71
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Driver du? Jag kritiserade hur han spelade med 4800 rader, inte resultatet i sig. Hade vi fått 7 rätt hade jag fortfarande tyckt samma och skrivit det.

Jag har sett Lindvallen här länge och tyckte det var klart värt en chansning på 100 kr då jag såg potential. Men oavsett om det är i efterhand eller inte måste jag och alla andra väl få skriva vad vi tycker?

Hur ska vi annars göra för att påverka? Det normala svenska beteendet att knyta handen i fickan och hålla tyst kanske passar Pilkast bättre?

Hur som helst så verkar majoriteten här inte ha så mycket åsikter så då får jag såklart stå tillbaka och se mig nedröstad för att bolaget vill spela såhär, men inte med mina pengar i framtiden.

Så faan heller, att du gjort! Tänkt det - möjligtvis? Skrivit det? Aldrig!

Gör inte bort dig genom att sätta dig på höga hästar... Du gör dig bara löjlig...! Med maxflyt så hade systemet kunnat ge en bra sudd - och du hade även då kritiserat, hur lättlurade tror du jag/vi är...?

Självklart är det okey med kritik eftersom jag själv kritiserar så måste ju andra få göra det - enkel matematik, i alla fall för mig...! Vidare menar jag att konstruktiv kritik kommer man med INNAN en händelse hänt, inte efteråt...

Har man inte haft möjlighet eller inte tänkt på en sak så kan man självklart även efter en "händelse" , spel eller vad det nu handlar om, komma med kritik, inspel, funderingar etc...

Men kommer man in i efterhand så skall man vara riktigt försiktig med vad och hur man säger det - lätt att det enbart blir "översitteri" annars.

En fråga till sist. Varför frågade du inte Lindvallen hur han skulle lägga upp systemet? Vad jag vet så fördes det en ganska livlig diskussion på "hemsidan" till detta bolagsspel, huruvida systemet skulle vara upplagt på det ena eller andra sättet. Tror det startade flera dagar innan spelstopp, till och med.

Missade du detta?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 21:48   #72
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
att konstruktiv kritik kommer man med INNAN en händelse hänt, inte efteråt...
...nu är jag inte med i detta bolag och har inte heller ett skit med detta att göra..men; hur är det möjligt att komma med konstruktiv kritik innan något har hänt?

Om jag, för att dra ett exempel, är 19 år gammal och går som lärling i ett stall, får en massa uppgifter att göra för att sen bli utvärderad efter typ två veckor. Ska min handledare då, innan jag gjort mina uppgifter, ge mig konstruktiv kritik på de uppgifter jag ännu inte utfört? Nej, då kallas det att ge råd.

Skulle Norling inför Malmös match idag gett konstruktiv kritik till spelarna innan match på vad de kommer att göra för fel? Kan Norling se in i framtiden? Nej, det kan han ju inte.

Jag lägger mig inte i vad som är rätt eller fel här i er diskussion då jag nog kan minst om travsystem på hela forumet, men när någon skriver att man ger "konstruktiv kritik innan något har hänt", då får denna lärare i svenska utslag över hela kroppen.

Konstruktiv kritik ger man efter något har hänt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)

Senast redigerad av messijah den 2012-11-04 klockan 21:54.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 00:27   #73
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Helt klart så är kritik, bra eller dålig, något som kommer i efterhand. Man kan inte ge kritik på något som inte har hänt utan kritik är ju en utvärdering av det som redan har hänt så där blev det nog lite fel för din del Pilkast.

Min tankegång gick så här när jag såg den här tråden. Ett stort gäng ska gå ihop och få till bra system med all information som man kan dela med sig av och på så sätt sitta på en bra edge gentemot en average joe V75 spelare. Det brukar vara bibelstorlek på travtrådarna med självuttalad hög kvalitet och seriositet och så vida ni inte bara slänger in spelkvittot i tråden och 80% av inläggen är likadana så lär det väl diskuteras mycket kring loppen. Jag själv kan inte speciellt mycket om trav så kan tyvärr inte bidra med förslag men tyckte ändå det kunde vara kul att vara med på tåget. Säg överdrivet att 20 av oss 30 som är med inte kan ett jävla skit om hästar så känns det ändå som 10 personer med olika åsikter ska kunna snickra ihop något fint.

Nu fick kanske systemägaren denna veckan ingen vidare respons när han sökte tips från andra och det kanske va en kombination av att det hela va nytt eller att folk likt mig inte känner att de kan bidra. Det va ju isf synd men det blir väl förhoppningsvis bättre.

Direkt jag såg systemet så reagerade jag bara då jag snabbt kunde räkna ut att om vi får 7 rätt så är det en jävla massa folk som har det tillsammans med oss. Systemägaren kanske kände att man skulle lira safe till en början för att inte göra bort sig och inte försöka fälla någon favorit. Då kanske alla favoriter sitter istället med en utdelning på några tusen på 7 rätt men vi sitter på 3 rätt på ett monster system. Pinsamt kan vissa tycka men inte mig emot då jag inte ser någon anledning att vinna tusenlappar som ska delas på 30 personer.

Jag ser som sagt hellre att man jagar lite större vinster och försöker fälla någon favorit och nu har det dykt upp lite åsikter om hur man skulle vilja ha det så vi får väl se hur det kan bli. Dock precis som BlackCobra säger så kanske det ändå inte är så många som delar dessa tankar då det inte är många som vågar vädra sina åsikter, inte än iaf.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 07:57   #74
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Så faan heller, att du gjort! Tänkt det - möjligtvis? Skrivit det? Aldrig!

Gör inte bort dig genom att sätta dig på höga hästar... Du gör dig bara löjlig...! Med maxflyt så hade systemet kunnat ge en bra sudd - och du hade även då kritiserat, hur lättlurade tror du jag/vi är...?

Självklart är det okey med kritik eftersom jag själv kritiserar så måste ju andra få göra det - enkel matematik, i alla fall för mig...! Vidare menar jag att konstruktiv kritik kommer man med INNAN en händelse hänt, inte efteråt...

Har man inte haft möjlighet eller inte tänkt på en sak så kan man självklart även efter en "händelse" , spel eller vad det nu handlar om, komma med kritik, inspel, funderingar etc...

Men kommer man in i efterhand så skall man vara riktigt försiktig med vad och hur man säger det - lätt att det enbart blir "översitteri" annars.

En fråga till sist. Varför frågade du inte Lindvallen hur han skulle lägga upp systemet? Vad jag vet så fördes det en ganska livlig diskussion på "hemsidan" till detta bolagsspel, huruvida systemet skulle vara upplagt på det ena eller andra sättet. Tror det startade flera dagar innan spelstopp, till och med.

Missade du detta?
En fråga till sist. Varför frågade du inte Lindvallen hur han skulle lägga upp systemet? Vad jag vet så fördes det en ganska livlig diskussion på "hemsidan" till detta bolagsspel, huruvida systemet skulle vara upplagt på det ena eller andra sättet. Tror det startade flera dagar innan spelstopp, till och med.


Jag var med i försnacket...utan att för den delen fått ett finger med i luften.Nej jag håller med BC (BlackCobra) att spiken var lte tradiga med över 70% och 30 som ska dela. Sen Pilkast så stod det faktiskt i Lindvalls inlägg att han hade bestämt sig så alla råd var överflödiga, Har man bestämt sig ska man inte ändra sig. Sen kan faktiskt 2 stora favoriter vinna och ändå ge klirr i kassan. Jag tycker att var och en som tippar gör sina system utan invändningar av någon,för jag tror att var och en har sin ide om system/spikar. Det är ju nytt med flera barnsjukdomar att gå igenom. Vi sätter den snart och då blir det annat ljud i skällan. Mvh AbbeAce
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
breaker (+10), BlackCobra (+5)

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-05 klockan 07:58.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-05, 08:45   #75
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

En liten () dagens största favorit vann faktiskt + ytterligare en relativt stor favorit
och utdelningen var faktiskt över 2 miljoner, vilket är riktigt hyggliga kuler även på 30st,
själv spelar jag ett bolagssytem på ca 2000:- varje vecka och kan nog känna att jag
ibland har för lätt att disa favoriterna, bara för dom är favoriter.
Man jagar lite för stora pengar (som om det fanns :-) ).
Fast å andra sidan är vår största vinst i år dryga 40.000, den var på 6 rätt så chansen finns ju ;-).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3)

Senast redigerad av qwerta den 2012-11-05 klockan 08:47.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td