![]() |
|
Vill mest flika in om Pittsburgh-Isles. Matcherna har hittills slutat 5-0, 3-4, 4-4*, 4-6. Penguins har aldrig gjort mindre än tre mål och lär inte göra det idag heller, Isles ställer inte upp och försvarar sig, man har inte manskap för det heller. Däremot vet man hur man gör mål, i de senaste tre matcherna har man gjort minst fyra mål och man har flera riktigt bra målskyttar i laget. Samtidigt så kan det bli proppen ur för Penguins och man gör en kanonmatch i alla led. Så mitt förslag här är typ 3,4,5,6-0,2,3,4,5
|
Finns de någon plats i bolaget , eller är de någon kö lista som gäller? är sugen på att vara med om ni tar in fler isf :)
[email protected] |
Citat:
Citat:
Jag är som sagt ingen expert på hockey utan tittar gärna på statistik osv. Kan ju medföra att jag utläser något fel så rätta mig gärna :) Sverige - Kanada: Svår att få grepp om som Robfri skriver, tror på fördel Kanada.. Sverige har dragit på sig mycket utvisningar (även Norge ligger högt och jag missade den matchen, var det mycket åt båda håll där?) och även om man dödat av bra och Kanada inte rosat marknaden så har vi inte råd med det. Med tanke på Sveriges brist på effektivitet i PP och oförmåga att göra mål generellt sett så kan 0:an vara värd ett streck till 5%. Det är lätt att bli hemmablind sådana här matcher. Såg som sagt inte matchen mot Norge, men det testades väl lite nya PP-formationer där? Fanns det några glädjeämnen? 0,1,2,3 - 2,3,4 Chicago - Minnesota: Chicago avgör och släpper få mål. Minnesota har inte mäktat med mer än 2 mål ordinarie tid och jag tror inte man gör det i natt heller. Återigen skulle det vara om det finns något sagt om att de ska ut och köra allt på ett kort, men deras offensiv har inte imponerat (statistiskt sett), då kanske även 3:an kan vara värd ett streck. 2,3,4,5 - 0,1,2 Penguins är ju bästa offensiva laget både i slutspelet och sett över hela säsongen. Islanders dessutom inte starka defensivt, över säsongen sett så är man sämst av alla som spelar slutspel. Penguins inget jättestarkt lag def och Islanders gör rätt mycket mål, högt upp i säsongsstatistiken. Tror man kan plocka bort nollan där med bakgrund av detta, om den inte blir mindre streckad än 7% atm. Plockar även bort 2:an på streck-%. 5:an på Islanders känns mycket intressant till 2% med tanke på deras målform Klart matchen kan bli tajt, men har vi ingen info på gameplan hos lagen får vi nog utgå från de senaste matcherna och tänka oss många mål. 3,4,5,6 - 1,3,4,5 2304:- (en femtilapp för högt? :innocent:) |
Sverige hade en dag på jobbet igår men idag ställs de mot ett motstånd av helt andra kaliber. Kanada har väl inte övertygat än så länge och brukar vara lite segstartande som nästan alla storlag. Framåt har Kanada ett namnkunnigt lag och är de på spelhumör så kan de göra upp emot 5 mål lätt på sverige är känslan. Viktig nyhet att sedinarna och edler ansluter så småningom, men effekten blir nog när det är på isen. lite skillnad när motsåndarna ser att det står sedin på ryggen än järnkrok tex. plus för sverige från förra matchen att loui och landeskog fick göra mål och att PP såg lite bättre ut. kan inte bestämma mig om det blir målsnålt eller målglatt här. Kanada ska vara favoriter men sverige lär vara motiverade inför hemmapublik och matchen kan bli jämnare än vad det ser ut på pappret.vi kan ju plocka med en del streck och då kan de se ut såhär
Sverige: 1,2,3,4 Kanada: 1,3,4,5 Jag tror Chicago tar chansen här och avgör denna serie. de är det bättre laget och hemmplan nu. Minnesotas andramålvakt harding gick ut skadad förra matchen och bäckström har varit skadad innan. osäkert inför dagens match vem som står, men får tredjemålvakten Kuemper stå så måste det ses om en klar fördel för chicago. här kanske man kan chansa på att chicago tar kommandot tidigt och öser på medan wilds deppar ihop. Chicago: 3,4,5,6 Minnesota: 0,1,2 Pittsburgh som det såg så bra ut först har vacklat på senaste. fleury i målet har inte varit bra! och plötsligt så står det 2-2 i matcher. nu är penguins hemma och kan ta kommandot igen. idag står vokoun vilket får ses som ett + efter fleurys tveksamma agerande senast i 4-6 förlusten. mycket mål senaste matcherna och det är upplagt för det igen. bra offensiv i båda lagen, men det är då nhl spelar en ett spratt. :whistling: jag skulle gärna vilja ha med 1 på penguins som står i 7%. Pittsburgh: 1,2,4,5 Islanders: 1,2,3,4 med reducering, islanders får inte vinna. |
Många kloka tankar och idéer om kvällens och nattens matcher:hattenav: Tyvärr blir det lite väl dyrt om vi skulle plocka in samtligas tecken i raden;) Därför har jag sållat och plockat det förhoppningsvis bästa ur förslagen:) Idag har vi med ganska många lågprocentare i systemet, vilket borde betyda att det blir bra betalt om vi är rätt ute:evilgrin39:
Ni får ursäkta att nollan på Sverige halkade med, jag kunde inte låta bli den med tanke på hur Sveriges spel sett ut hittills i turneringen och streckprocenten vi fick på den:whistling: Dessutom verkar många av er vara inne på att Kanada är favoriter i matchen. Sverige:0,2,3,4 Kanada:1,3,4,5 Chicago:2,3,4,5 Minnesota:0,1,2 Matchen får inte sluta oavgjort. Penguins:1,3,4,5 Islanders:0,2,3,4 Islanders får inte vinna matchen. Nu hoppas vi att vi är inne i en vinnande trend igen!! Let´s go:KO: http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag |
Citat:
Håller tummarna för en plattmatch för penguins nu då :) |
Citat:
Men först ska vi överleva kvällsmatchen & framförallt Sverige "hål" |
Skönt att ha första matchen avklarad o att nollan på Sverige höll! Där försvann ganska många kuponger:)
Citat:
Vi får hoppas att du har fel gällande Penguins-matchen;) Nåja nu är vi med inför natten, låt oss hoppas på det bästa:cheers: |
Citat:
Får väl göra samma sak som igår och klämma en bira och sedan vänta in vinsten :-) |
Bra start, Sry jag inte bidrog till kvällens omgång. Men ni fixar det bra ändå! :) trodde mkt på Kanada och bara att tacka o ta emot när 0 an på sve blev så lite spelad :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Grattis!! |
Jisses amalia...fan så snyggt one o pricka två 0-or !!
|
Citat:
|
Fan va gött! :cheers: bra jobbat everybody.
alltid fint när det står högvinst i mejlet från svs.:) |
Tack och bock!!! :hattenav:
|
Nice! Tack one o alla som hjälper till och diskuterar :) :cheers:
|
Lysande!
|
Citat:
Citat:
Bra sållat där One, tur du vet vilka du ska lyssna på ;) :hattenav: |
snyggt lirat grabbar
:thumbup: |
Härligt att vakna upp till dessa nyheter, bra jobbat killar, tillsammans är vi starka!
|
Grymt spelat!!!! :hattenav: :hattenav: :hattenav:
|
Riktigt, riktigt gött:D Som sagt va, tillsammans är vi starka!!
Nu börjar det ju bli kul att räkna ihop bolagets resultat, spreadsheetet för varje enskild medlems resultat har ni under min avatar. Lite drygt 500 i ROI och dryga 22K plus får vi väl va nöjda med hittills;) För bolaget totalt sett ser det ut som följer: Antal spelade omgångar: 41st Antal omgångar med vinst: 10st Insats: 73 205:- Vinst: 387 088:- Netto:313 883:- Riktigt kul:moneybag::clap: Nu fortsätter vi på den inslagna vägen:KO: |
Snyggt lirat som alltid guys! :cheers: :clap:
|
Grattis till vinsten gubbar!! :cheers:
Men när tänker ni fixa en ledig plats för mig? :rant: |
Citat:
Tyvärr för din del så kan det nog dröja lite innan det öppnar sig en plats, känns som vi varit en riktigt stabil skara nu under en längre tid med endast något enstaka sällsynt avhopp. Men vem vet, nu kanske flertalet anser att vår "tur" är förbrukad och hoppar av;) Jag lovar hur som helst att låta dig veta när det dyker upp en plats:cheers: |
Imorgon smäller det igen:KO:
Sverige-Slovenien Norge-Vitryssland Tyskland-Lettland Känns lite tråkigt att det inte är några NHL-matcher, men det blir förmodligen nog så svårt ändå:smoke: |
Vi har väl inte i all segeryra glömt att det är ny runda imorrn :clap:
Sverige -Slovenien: Slovenien ingen att hänga i gran, har väl några spelare som håller lite klass, men mer än så är det inte. Tror Sverige vill studsa tebax ganska snabbt efter att ha blivit nollade sist & tror man kan göra en del kassar här. 3,4,5,6 -0,1,2 Norge -Vitryssl : Viktig match för Norge framförallt, 3 p här & man tar över fjärdeplatsen. Tycker dock inte Norge imponerat det minsta mot varken Kanada lr Sverige, rent ut sagt dåliga. Tollefsen avstängd på nytt vilket är ett avbräck. Har svårt att värdera denna match, tror det blir jämnt, men lite lr mycket mål=vete fan. 1,2,3 -1,2,3,4 Tyskland -Lettland: Här var jag tidigt inne på Tyskland, ända till Lettland slog Slovakien igår...sen är ju frågan hur bra Slovakien är, torsk mot Österrike idag...Håller nog ändå Tyskland som knappa favoriter, sett ngn match med dem & så tokiga är de inte. Framförallt har de ett helt OK PP. 2,3,4 -1,2,3,4 ca 1800 rader Denna omgång tycker jag ser ganska favoritbetonad ut, ser inte riktigt vart man kan hitta ngn skrällprocent. Så "One", se till & lös ngn vacker NOLLA åt oss igen på ngt lag :moneybag: |
Hur många är ni som fick dela på 90? Snyggt spelat, och grattis!
|
Lämnar denna omgång helt och hållet till er andra, jag är i princip tom. Det enda jag tänker är att det kanske är läge att villkora svensk och tysk seger för att ha råd med lite fler streck..?
:popcorn: |
bara vm-matcher denna gång och som robfri var inne på är det lite svårt att hitta låg%. men vi gör ett försök.
Sverige ska ju vinna komfortabelt mot slovenien. strecken är väldigt spridda på sverige och som högst 20% (4an). slovenien kommer från match igår där de torskade med 4-2 mot ett tjeckien som inte imponerat i denna turnering. innan dess torsk med 7-1 mot schweiz. normala spannet på sverige känns som 4,5,6 men kan schweiz göra 7 kan väl sverige med. 0,1,2 på slovenien känns som det logiska, men sneglar lite på 3an på slovenien då den är streckad på 7%. chansen att slovenien gör 3 ligger väl i om sverige petar in några snabba och slappnar av i försvaret och underskattar slovenien totalt. Sverige: 4,5,6,7 Slovenien: 0,1,2 (ev. 0,1,3) Norge är favoriter här, tycker matchen är rätt öppen och jämn på förhand. Norge spelar som sagt för slutspelsplats och borde vara tillräckligt motiverade. vitryssland har inte mycket att spela för och kan väl inte åka ut ur a-vm då de arrangerar mästerskapet nästa år. norge är väl inte så bra att vitryssland parkerar bussen framför mål idag utan att de känner att de har chans att vinna denna match. svårt att säga här om det blir lite eller mycket mål. noterbart att vitryssland spelade senast igår mot kanada och norge har vilat sen sverige-matchen. Norge:1,3,4,5 Vitryssland: 1,2,4 Tyskland är favoriter och det känns rätt. Lettland skrällde till och slog slovakien med 5-3 senast. samtidigt fick slovakien stryk igår med 2-1 efter straffar mot österrike. här kanske vi kan jobba in 0an på lettland som kan vara vägen till de lite större pengarna. tyskland har vilat 2 dagar, lettland 1. Tyskland: 2,3,4,5 Lettland: 0,1,2,4 |
Ja idag ska väl Sverige kunna vinna!? Frågan är om man får målskyttet att lossna? Intressanta streck på Sverige är 2 och under, men visst ska man väl klara av att göra fler mål än så mot Slovenien? 4 och 5 ska vi helst undvika om vi vill hitta värde i strecken... Jag skulle kunna tänka mig att nöja mig med 0,1 på Slovenien, men frågan är var vi ska börja på Sveriges målskörd? Ska vi våga börja på 5:an för att få med 8:an?
Min känsla är att Norge-Vitryssland blir målfattigt, Norge har verkligen inte rosat marknaden och jag tror man kan få problem att vinna idag faktiskt. Nollan på Norge är lite rolig, men kanske inte så trolig. Annars måste vi upp på 5 på båda lagen för att hitta intressanta streck. Precis som ni är även jag inne på Tyskland i den tredje matchen. Lettland har varit inblandade i ganska målrika matcher. 2,3,4 på tyskarna och 1,2,3 på letterna är dom "tråkiga" strecken i den här matchen. |
Innan ni lirar, kolla om sedinarna är med
Skiljer 1-2 mål på det |
Tror Sedinarna och Edler skulle vara med först mot Danmark. TROR ;)
Kollade streckprocenten och blandar mig i nu ändå :P Ger ett förslag där jag plockar rätt mycket hål. I mina ögon tar jag hellre en missad vinst på något överstreckat tecken, än försöker få med alla troliga resultat. Är det uttalat om att gå för stora pengar? Letar vi en komb som ger lite mer så måste vi väl ändå våga plocka bort 1:an på Slovenien? Visst är väl den trolig, men 38% för ett tecken i en hockeymatch.. Är inte det väldigt högt. Jag tar hellre bort sådana tecken och riskerar att missa helt. Intressant tanke med att börja på 5:an.. Kan Sverige göra en hel match så som tredjeperioden såg ut senast så borde det kunna trilla in några puckar. Sverige - Slovenien: 4,5,6,8 - 0,2,3 0:an på Vitryssland kanske kan vara värd att få med, om de inte har något att spela för... Även om Norge släppt en del mål och förmodligen gör det idag också. Norge - Vitryssland: 2,3,4,5 - 0,1,3 Tyskarna favoriter och kanske kan hålla Letterna mållösa? 2,4,5,6 - 0,2,3,4 Edit: Reducering Lettland får inte vinna |
Citat:
|
Citat:
Har bara hört spekulationer, men inte från landslagsledningen |
Citat:
|
Citat:
Chansa på Sverige-matchen, 5,6,7,8 för Sverige & 0,1 för Slovenien. Endast 8 komber. |
|
|