Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

V75fahlle 2013-05-31 15:27

Vill bara flika in lite orsaker bakom min optimism till vad jag tippar blir en säker seger för HIF imorgon.

+ Sista matchen innan uppehåll, man vill avsluta snyggt, i serieledning. 2 p ner till IFK nu innan.

+ Roar Hansen (tränaren) har präntat in i spelarna att man jobbar i en samhandling och fortsätter anfalla även efter man gjort 1-0. Man har tappat för många ettmålsledningar i inledningen av säsongen (förlusten 1-2 mot Mjällby framför allt). Numera trycker man på för 2:an och när den väl kommer så brukar motståndarna tappa psyket och mer eller mindre ge upp. Lätt då att det blir ytterligare bollar i baken på motståndarna.
Bl.a. har vi sett 2 st 5-1 segrar på Olympia i vår om jag inte minns helt fel.

+ Bra grundtränat lag / bred trupp. Visar sig ofta i slutet av matcherna - från min 60 och framåt - då många av HIFs mål kommer.

+ Väderprognos:
08.00 16° SOL NO 3 (4) m/s
14.00 23° Regn N 3 (5) m/s
20.00 20° SOL NV 4 (6) m/s

Lite regn vid 14-tiden men det ska klarna upp sendare och bli stor sol senare på kvällen = vattnad plan och snabbt passningsspel - gynnar HIFs snabba passningsspel.

+ Över 10 300 biljetter sålda, folkfest och tryck på läktarna.

+ Bedoya tillbaka efter avstängning - viktigt för spelsättet. 4-4-2 spelet som funkat så bra med Accam på sin fav.pos. (vänsterytter) - optimalt för HIF. Mkt bättre spel.

+ Ingen spelare saknas mig veteligen, förutom de få långtidsskadade spelarna som varit borta hela säsongen.

+ Evenemanget "#Grillaåtvid" gäller för matchen - bara det tyder ju på optimism inom klubben/supportrar

+ Bra anfallsspel - många målfarliga spelare:
Simovic (trivs på Olympia - många mål där i år - 6 mål totalt), Bedoya - rörlig och alltid hot, Accam (5 mål), Lindström (6 mål - tot 10 p leder poängligan) / blixtsnabba kontringar

+ Gashi/Mahlangu - äger på mittfältet. HIF vunnit alla matcher Gashi varit med på o år, utom 1-1 derbyt mot MFF senast.

robfri 2013-05-31 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av V75fahlle (Inlägg 254222)
Vill bara flika in lite orsaker bakom min optimism till vad jag tippar blir en säker seger för HIF imorgon.

+ Sista matchen innan uppehåll, man vill avsluta snyggt, i serieledning. 2 p ner till IFK nu innan.

+ Roar Hansen (tränaren) har präntat in i spelarna att man jobbar i en samhandling och fortsätter anfalla även efter man gjort 1-0. Man har tappat för många ettmålsledningar i inledningen av säsongen (förlusten 1-2 mot Mjällby framför allt). Numera trycker man på för 2:an och när den väl kommer så brukar motståndarna tappa psyket och mer eller mindre ge upp. Lätt då att det blir ytterligare bollar i baken på motståndarna.
Bl.a. har vi sett 2 st 5-1 segrar på Olympia i vår om jag inte minns helt fel.

+ Bra grundtränat lag / bred trupp. Visar sig ofta i slutet av matcherna - från min 60 och framåt - då många av HIFs mål kommer.

+ Väderprognos:
08.00 16° SOL NO 3 (4) m/s
14.00 23° Regn N 3 (5) m/s
20.00 20° SOL NV 4 (6) m/s

Lite regn vid 14-tiden men det ska klarna upp sendare och bli stor sol senare på kvällen = vattnad plan och snabbt passningsspel - gynnar HIFs snabba passningsspel.

+ Över 10 300 biljetter sålda, folkfest och tryck på läktarna.

+ Bedoya tillbaka efter avstängning - viktigt för spelsättet. 4-4-2 spelet som funkat så bra med Accam på sin fav.pos. (vänsterytter) - optimalt för HIF. Mkt bättre spel.

+ Ingen spelare saknas mig veteligen, förutom de få långtidsskadade spelarna som varit borta hela säsongen.

+ Evenemanget "#Grillaåtvid" gäller för matchen - bara det tyder ju på optimism inom klubben/supportrar

+ Bra anfallsspel - många målfarliga spelare:
Simovic (trivs på Olympia - många mål där i år - 6 mål totalt), Bedoya - rörlig och alltid hot, Accam (5 mål), Lindström (6 mål - tot 10 p leder poängligan) / blixtsnabba kontringar

+ Gashi/Mahlangu - äger på mittfältet. HIF vunnit alla matcher Gashi varit med på o år, utom 1-1 derbyt mot MFF senast.

Väl skrivet ! Min motivering till att jag inte tror det blir ngn målfest baseras helt & hållet på statistik. Hif har gjort 13 mål på 5 hemmamatcher hitills (dock har man gjort 5 mål vid 2 tillfällen vilket är starka papper). Åtvidaberg har endast släppt in 3 mål på 5 bortamatcher, har sett ett par av dessa, man ställer upp väldigt defensivt på bortaplan, vilket också givit bra resultat så jag tror på liknande denna gång. Gäller för Åtvid att hålla stången första 20 min, gör man det kommer det inte rinna iväg.

Med denna fakta om statistik anser jag "schtek" förslag i denna match som heltäckt, 1,2,3 hemmalag, 0,1 bortalag.

schtek 2013-05-31 16:33

Väl skrivet fallhe. Helsingborg är helt klart bra. Själv tycker jag åtvid är luriga. Åtvid har väl spelat kompakt senaste och som robfri var inne på kan de hålla tätt ett tag tror jag det blir en tajt match.Om scenariot blir att säg åtvid gör 1-1 så vet jag inte om Helsingborg kan mala på, på samma sätt som om de har 1-0 men visst kommer ett och två tidigt har de potential att kunna göra fler.

Redbull 2013-05-31 16:51

#V75fahlle

Håller med i allt du skriver men vill bara komplettera med en sak:
Stora förändringen med HIF under säsongen var att man ändrade spelsystem. Inledningsvis trodde Roar mycket på sitt 4-2-3-1 men efter fyra matcher där facit blev: en vinst (DIF 3-0), en oavgjord (Öster 1-1) och två förluster (Blåvitt 0-1 och Mjällby 1-2) bytte han till en ganska så klassisk 4-4-2. Efter det har man sex vinster och en oavgjord på sju matcher.

HIF har nu gjort mål i 31 raka allsvenska matcher. Senast man inte gjorde minst ett mål i en match var mot MFF den 20:e maj 2012. Grymt facit. Men visst kommer detta brytas, frågan är bara när?

/Skånes stolthet Helsingborgs IF

slindoffer 2013-05-31 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 254203)
Som sagt, jag förstår din tanke med att försöka hitta en spik, men ser fortf inte riktigt hur man ska kunna jämföra det med ex v75. På V75 startar ex 12 hästar, du kanske kan plocka bort 3-4 st, resten har en ok chans att vinna. En match i fotboll kan det normalt sett blir 0,1,2,3,4 mål, blir det mer är det som att jämföra med de som man ansåg vara chanslösa i travloppet. Alltså MÅSTE man hitta ngn spik på trav för att kunna få med lite hästar i övriga lopp. På bomben kan man ex gå kort (2 streck) för 2 lag & ändå få med ok med resultat på resterande lag.

Vi har väl testat att ha spik ngn gång i detta bolag, mej veteligen har vi inte prickat ngn spik än iaf, om det beror på otur lr okunnighet låter jag vara osagt ;)

Så det du säger är att i trav ska man spika då det finns 7-8 med chans i vissa lopp. T ex där man anser att det finns bra värde och god chans. Men på bomben ska man INTE spika då det finns 5-6 med chans??

Det förekommer ju lås på 2 hästar i trav också, precis som man kan låsa på två streck på bomben.

Anledningen till att man spikar och går kort i vissa travlopp är väl en kombination av att man anser att det finns värde, god chans och att skapa möjlighet att gardera upp andra lopp. Varför skulle det vara annorlunda på bomben? Du kan ju inte direkt gå kort på två lag och gardera upp övriga med 0-4.

Då tycker jag att det är bra att leta matcher där man kan spika resultat. Sedan har det väl varit en spik under de få omgångar jag varit med här, men jag tvivlar att det varit många fler tidigare, max 10(?). Skulle det vara ett bra underlag till att reda ut om det är bra eller dåligt att spika?

Men det är vad jag tycker :cheers:

Edit: Jag tror det i mångt och mycket är en psykologisk sak det där med att inte spika, framför allt en nolla. Som med Gefle senast, så är man rädd att "inte vara med" efter första kvarten. Det är ju helt fel sätt att se på det.

slindoffer 2013-05-31 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Salinger (Inlägg 254214)
4 på Mjällby känns rolig och bra, och bara 3 % i nuläget. De har gjort 4 mål i två hemmamatcher redan. HBK är lite snåla med målen både framåt, men blir det något tidigt mål så kan det kanske rinna iväg.

3 på Häcken känns inte heller omöjlig om man ska leta sträck med låg procent.

Jag gillar också 4:an på Mjällby, men fixar de det? :)

robfri 2013-05-31 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 254233)
Så det du säger är att i trav ska man spika då det finns 7-8 med chans i vissa lopp. T ex där man anser att det finns bra värde och god chans. Men på bomben ska man INTE spika då det finns 5-6 med chans??

Det förekommer ju lås på 2 hästar i trav också, precis som man kan låsa på två streck på bomben.

Anledningen till att man spikar och går kort i vissa travlopp är väl en kombination av att man anser att det finns värde, god chans och att skapa möjlighet att gardera upp andra lopp. Varför skulle det vara annorlunda på bomben? Du kan ju inte direkt gå kort på två lag och gardera upp övriga med 0-4.

Då tycker jag att det är bra att leta matcher där man kan spika resultat. Sedan har det väl varit en spik under de få omgångar jag varit med här, men jag tvivlar att det varit många fler tidigare, max 10(?). Skulle det vara ett bra underlag till att reda ut om det är bra eller dåligt att spika?

Men det är vad jag tycker :cheers:

Edit: Jag tror det i mångt och mycket är en psykologisk sak det där med att inte spika, framför allt en nolla. Som med Gefle senast, så är man rädd att "inte vara med" efter första kvarten. Det är ju helt fel sätt att se på det.

Nej jag säger inte att man ska spika i travlopp där 7-8 har chans, vet jag inte vart du fått ifrån.

Att jämföra ett tvåhästarslås i trav kontra 2-måls-lås på bomben....går tyvärr inte. Ex skulle jag känna mej relativt trygg med att ha 0,1 på ett bortalag i fotboll där hemmalaget är storfavorit. Men att ha ett tvåhästarslås i trav är ALDRIG säkert. Går lixom inte att jämföra hur du än försöker.

Jag säger inte heller att man kan ha 0-4 på alla lag i ett bomben-system om man har 2 st lås med 2-mål-lås, det jag säger är att du kan täcka relativt bra i övriga natcher om du har ett några 2-mål-lås.

Och återigen nej, jag har inte sagt att det är ett bra underlag om det är bra lr dåligt att spika på bomben, det var fakta jag gav att vi ännu inte prickat ngn spik.

Summa summaro, vi har olika tankesätt när det gäller att jämföra Bomben & spel på ramspel trav, vilket man självklart kan ha. Men nu tycker jag vi släpper denna diskussion & koncentrerar oss på att hitta vinnande rad ist :claps:

V75fahlle 2013-05-31 20:39

mer tankar om HIF-åtvid...

Vill också nämna att ett par spelare från HIF kan vara på väg bort i transferfönstret i sommar. Spelare som kan vara aktuella för en större liga i Europa redan i sommar är Alejandro Bedoya, May Mahlangu och Pär Hansson. Dessa vill säkert visa upp sina bästa egenskaper imorgon. Accam stannar förmodligen ett år till annars kommer han kosta massor att köpa loss, i klass med Gerndt.
Men än så länge spelar dem i allsvenskan allihopa och just nu är det ett riktigt bra och samspelt lag HIF kan ställa på banan.

Visst, Åtvidaberg har bra statistik hittills och på slutet, men de har inte mött HIF än. Jag tror att det är klass skillnad.
Backar dem hem med hela laget och bara spelar försvar så blir det för tungt tryck matchen igenom och det kommer bli trötta av att jaga boll hela matchen. Då tror jag målen kommer i andra halvlek när dem är tröttkörda.

Och spelar dem inte defensivt utan försöker gå framåt så lever dem farligt då det skapas större ytor. HIF ställer om väldigt snabbt om åtvid skulle tappa boll.

(2),3,4,5-0,(1)

Tillägg: Ifk Gbg ligger under borta mot öster med 2-0 efter 77 min så man har gyllene läge att leda allsvenskan stort inför sommaruppehållet om resultatet står sig och HIF vinner imorgon.

edit: öster vann med 2-0

one 2013-06-01 09:35

Härlig aktivitet i tråden:clap:

Mina tankar såhär på förmiddagen ser ut som följer:
HIF: 1-4
ÅFF:0,1

Häcken:1-3
Elfsborg:1-3

Mjällby:1-4
Halmstad:0,1

GAIS:1,2
Assyriska:1,2

Reducera bort oavgjort i HIF-matchen eller Mjällby-matchen, alternativt båda...

one 2013-06-01 09:51

Cred till samtliga förresten! Alla, till o med sebkar;), har pengar i bolaget:cheers:

Skulle egentligen vilja ha med något mer streck i sista matchen...

slindoffer 2013-06-01 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 254258)
Nej jag säger inte att man ska spika i travlopp där 7-8 har chans, vet jag inte vart du fått ifrån.

Att jämföra ett tvåhästarslås i trav kontra 2-måls-lås på bomben....går tyvärr inte. Ex skulle jag känna mej relativt trygg med att ha 0,1 på ett bortalag i fotboll där hemmalaget är storfavorit. Men att ha ett tvåhästarslås i trav är ALDRIG säkert. Går lixom inte att jämföra hur du än försöker.

Jag säger inte heller att man kan ha 0-4 på alla lag i ett bomben-system om man har 2 st lås med 2-mål-lås, det jag säger är att du kan täcka relativt bra i övriga natcher om du har ett några 2-mål-lås.

Och återigen nej, jag har inte sagt att det är ett bra underlag om det är bra lr dåligt att spika på bomben, det var fakta jag gav att vi ännu inte prickat ngn spik.

Summa summaro, vi har olika tankesätt när det gäller att jämföra Bomben & spel på ramspel trav, vilket man självklart kan ha. Men nu tycker jag vi släpper denna diskussion & koncentrerar oss på att hitta vinnande rad ist :claps:

Japp, vi har olika åsikter, iaf delvis. Och det är ju egentligen ganska bra. Jag tycker det är intressant att diskutera, men kan ha en förmåga att dra det till sin spets kanske :)

slindoffer 2013-06-01 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 254411)
Cred till samtliga förresten! Alla, till o med sebkar;), har pengar i bolaget:cheers:

Skulle egentligen vilja ha med något mer streck i sista matchen...

Om du spikar 0:an på Åtvid så får du råd :innocent:

De streck som jag tycker är mest intressanta som inte redan finns med är HIF: 5, Halmstad: 2, GAIS: 3 och Assyriska: 0

robfri 2013-06-01 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 254404)
Härlig aktivitet i tråden:clap:

Mina tankar såhär på förmiddagen ser ut som följer:
HIF: 1-4

Häcken:1-3
Elfsborg:1-3

Mjällby:1-4
Halmstad:0,1

GAIS:1,2

Reducera bort oavgjort i HIF-matchen eller Mjällby-matchen, alternativt båda...

om du utgår från denna rad, reducerar bort x i både hif o Mjällby, sedan reducerar bort seger för antingen gais lr assyriska, då har du råd med ett mål till i den matchen

Salinger 2013-06-01 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 254234)
Jag gillar också 4:an på Mjällby, men fixar de det? :)

De har ju fixat det i 2 av 5 hemmamatcher hittills och då är väl 3% rätt intressant? :popcorn:

V75fahlle 2013-06-01 11:14

Elfsborg saknar fortf viktige mittbacken Jon Jönsson.
klistrar in följande från elfsborgs hemsida:

Truppen:

Kevin Stuhr Ellegaard, Abbas Hassan

Johan Larsson, Andreas Klarström, Daniel Mobaeck, Anton Lans, Stefan Larsson, Tom Söderberg, Sebastian Holmén

Stefan Ishizaki, Viktor Claesson, Marcus Rohdén, Anders Svensson, Niklas Hult

David Elm, Mohammed Bangura, James Keene, Lasse Nilsson

Följande spelare är inte med i truppen på grund av skador eller sjukdom:

Simon Hedlund, baksida lår

Jon Jönsson, ljumske

Henning Hauger, känning lår

Joachim Jörgensen, sjuk

klistrar in lite från inför matchen också o lite snack med tränaren Lennartsson:

I omgång 11 står BK Häcken för motståndet. Med sin frejdiga offensiv nådde BK Häcken långt i 2012 års allsvenska och inför årets säsong tippade en del experter att Lennart Johanssons pokal för första gången skulle hamna på Hisingen. Hittills har dock Häcken nått sin toppförmåga alltför sällan och de har heller inte lyckats särskilt bra med det Lennartsson efterfrågade ovan, dvs att vinna och ta poäng även när spelet inte stämmer fullt ut. Trots Häckens svajiga spel råder det dock inget tvivel om att det är ett lag fullt med kvalité och att Rambergsvallen fortfarande är en tuff arena att åka till för att plocka hem tre poäng. Så här säger Jörgen om motståndet:

- Häcken är ett roligt lag att spela mot och det blir alltid positiva matcher med två spelande lag. Vi har dessutom många kopplingar – Martin Ericsson är där, Tom Söderberg är här och dessutom så är vi ledare bra kompisar så det är ett roligt motstånd. Viktigt med tre poäng. Vi strävar efter en bra prestation. Det är viktigt att kunna gå in i en kortare ledighet med en positiv känsla.

V75fahlle 2013-06-01 11:18

lite urklipp från intervju med stefan ishisaki:

Annars då, hur går dina tankar inför mötet med Häcken?

- För oss känns det som ett rätt bra läge att möta Häcken. Förra året när vi mötte dem var de inne i ett stim. De var väl överlägset bäst i Allsvenskan då, lite som nu när vi mötte HIF. Nu känns det inte som om Häcken är riktigt i samma form, de har inte samma flyt som de haft tidigare.

Ja, de slutade ju tvåa i Allsvenskan med imponerande +31 i målskillnad. Nu, efter en tredjedel av serien, ligger de på -2. Hur påverkar det ett lags självförtroende när försvarsspelet darrar?

- Alltså, det har väl varit deras problem innan också. Fast förra året var det så att även fast de släppte in två mål så gjorde de fem. Det är väl den största skillnaden jämfört med i år, de gör inte lika mycket mål. De spelar ett sådant spel att de kommer släppa in mål och sedan litar de på sitt anfallsspel. Men det har inte varit så i år. Deras anfallsspel har inte fungerat lika bra.

Ert eget anfallsspel fungerade ju otroligt bra i senaste matchen mot Brommapojkarna. 6-0 är verkligen anmärkningsvärda siffror. Vad var den största anledningen till att det blev så stora siffror tror du?

- Vi är ett så pass bra hemmalag att vi i princip kan slå alla lag hemma om vi spelar riktigt bra. Sen var väl BP lite naiva kanske.

one 2013-06-01 14:58

Såhär fick det bli idag:
HIF:1,2,3,4
Matchen får inte sluta oavgjort

Häcken:1,2,3
Elfsborg:1,2,3

Mjällby:1,2,3,4
HBK:0,1

GAIS:1,2,3
Matchen får inte sluta med bortaseger

Nu kör vi:KO:

http://liverattning.se/bomben/2013-0...lpottbombbolag

robfri 2013-06-01 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 254531)
Såhär fick det bli idag:
HIF:1,2,3,4

Häcken:1,2,3
Elfsborg:1,2,3

Mjällby:1,2,3,4
HBK:0,1

GAIS:1,2,3
Matchen får inte sluta med bortaseger

http://liverattning.se/bomben/2013-0...lpottbombbolag

Ser bra ut ! Hoppas vi på god tur så man kan fira semester på Kreta med några x-tra lax i fickan :)

V75fahlle 2013-06-01 19:42

Surt idag, nära på det!
Kändes som om vi kunde satt denna bomb idag!
Så som tankarna gick inför omgången. Jag trodde stenhårt på kross i HIF - Åtvidaberg och utsåg Elfsborg och Mjällby som favoriter. Och robfri(?) var inne på målsnålt i assyriska-matchen. 5 an på Mjällby var svår men 4-1 som vi hade med, hade också gett kosing och 5an kom sent...
0:orna på assyriska och häcken hade vi med i diskussionerna.. och spikförslag på nollorna på åtvid och Halmstad likaså. Då hade vi haft råd till fler streck. Svårt för one också att väja ut vad han ska gå på när åsikterna är lite delade från medlemmarna.
Bra jobbat ändå inför denna omgången! Ser fram emot nästa rullpott! :cheers:

slindoffer 2013-06-03 11:38

Nästa bomb på fredag 7/6, 500K extra i potten

1. Österrike - Sverige
2. Belgien - Serbien
3. Portugal - Ryssland
4. Tjeckien - Italien

one 2013-06-04 10:14

Avvaktar lite med att börja sia om fredagen tills dess att det rullar in lite mer stålars och streckprocenten börjar sätta sig. Men känns spontant som man kan gå kort i Sverige-matchen...

slindoffer 2013-06-04 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 254958)
Avvaktar lite med att börja sia om fredagen tills dess att det rullar in lite mer stålars och streckprocenten börjar sätta sig. Men känns spontant som man kan gå kort i Sverige-matchen...

På Sverige då eller? :)

1 mål senaste 3 matcherna imponerar! :D

Österrike 1,2,3 - Sverige 1,0?

Edit: Österrike har ju dock en tendens att även släppa in mål, så frågan är om inte detta är en match där man inte ska gå kort.

Österrike 1,2,3 - Sverige 1,2,3

Sebkar 2013-06-04 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 254785)
Nästa bomb på fredag 7/6, 500K extra i potten

1. Österrike - Sverige
2. Belgien - Serbien
3. Portugal - Ryssland
4. Tjeckien - Italien

Någon match som jag tycker man skall gå kort i är Serbien .
Sedan tror ja inte Sverige släpper in mer än 1 mål heller , Tror mkt väl kan blir lika tråkigt som Irland 0-0 1-1 typ , Måste match för bägge lagen .
Men skall något av lagen göra mkt mål så ser ja att Sverige gör d .

martinsson 2013-06-04 14:48

Ska vi spika en nolla är det väl på Serbien, verkar inte vara bra på att göra mål borta. Sverige vinner med 3-1!

slindoffer 2013-06-06 11:38

Dags att ta tag i detta ordentligt nu. Känns som en svårbedömd omgång, men spontant så är det väl en del nollor som känns streckvärda.

Österrike - Sverige: 0,1,2,3 - 0,1,2

Får verkligen inte kläm på denna. Båda lagen kan ju vinna men tycker Österrike är rättmätiga favoriter. Sverige har verkligen inte imponerat det senaste och även om vi fick 4-4 mot Tyskland så var det snarare tyskarna som vek ner sig totalt än något annat. Tycker svenska nollan är undervärderad till 16% och jag har faktiskt svårt att se Sverige göra ens 2 mål med tanke på de senaste insatserna.

Belgien - Serbien: 0,1,2,3 - 0,1 (Ej bortavinst)

Belgien imponerar och ångar på mot VM. Serbien har haft stora problem och inför senaste matchen mot Skottland skrevs det om mycket låg moral och missnöje med tränare Mihajlovic som ändrat om i startelvan inför varje match och även gjort sig ovän med spelare som därför inte varit med i landslaget. Tycker ändå Belgiens nolla kan vara aktuell, Ivanovic, Subotic och Nastasic är duktiga försvarare och har de en bra dag skulle man nog kunna nolla Belgien. Inte så troligt, men till 7% är det ett intressant tecken imo.

Portugal - Ryssland: 1,2 - 0,1,2

Ryssland vann hemmamötet med 1-0 och Portugal står inte riktigt att känna igen. Kvaliteten finns ju dock där och de bör göra mål. Ryssarnas kontringsfotboll ska inte underskattas och ytorna kommer finnas så även de bör ha god chans att gör mål.

Tjeckien - Italien: 0,1,2 - 0,1,2 (Ej hemmaseger)

Tror att detta är heltäckt. Möjligt undantaget Italiens 3:a men de bör spela ganska defensivt och får de ledningen kommer de bevaka den. Italiens nolla och Tjeckiens tvåa intressanta tecken.

Kan tänka mig spika Serbiens nolla för att få mer utrymme i andra matcher. Kan även tänka mig plocka bort Tjeckiens tvåa för samma ändamål.

:cheers:

robfri 2013-06-06 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 255472)
Dags att ta tag i detta ordentligt nu. Känns som en svårbedömd omgång, men spontant så är det väl en del nollor som känns streckvärda.

Får verkligen inte kläm på denna. Båda lagen kan ju vinna men tycker Österrike är rättmätiga favoriter. Sverige har verkligen inte imponerat det senaste och även om vi fick 4-4 mot Tyskland så var det snarare tyskarna som vek ner sig totalt än något annat. Tycker svenska nollan är undervärderad till 16% och jag har faktiskt svårt att se Sverige göra ens 2 mål med tanke på de senaste insatserna.

Belgien imponerar och ångar på mot VM. Serbien har haft stora problem och inför senaste matchen mot Skottland skrevs det om mycket låg moral och missnöje med tränare Mihajlovic som ändrat om i startelvan inför varje match och även gjort sig ovän med spelare som därför inte varit med i landslaget. Tycker ändå Belgiens nolla kan vara aktuell, Ivanovic, Subotic och Nastasic är duktiga försvarare och har de en bra dag skulle man nog kunna nolla Belgien. Inte så troligt, men till 7% är det ett intressant tecken imo.

Ryssland vann hemmamötet med 1-0 och Portugal står inte riktigt att känna igen. Kvaliteten finns ju dock där och de bör göra mål. Ryssarnas kontringsfotboll ska inte underskattas och ytorna kommer finnas så även de bör ha god chans att gör mål.

Tror att detta är heltäckt. Möjligt undantaget Italiens 3:a men de bör spela ganska defensivt och får de ledningen kommer de bevaka den. Italiens nolla och Tjeckiens tvåa intressanta tecken.

Kan tänka mig spika Serbiens nolla för att få mer utrymme i andra matcher. Kan även tänka mig plocka bort Tjeckiens tvåa för samma ändamål.

Väl skrivet rakt igenom, tror väl ganska så exakt som du skrivit, enda ja har att tillföra är väl isf att ja inte är säker på att Portugal gör mål, samt som du även skriver tror ja inte Tjeckien gör 2 mål.

one 2013-06-07 08:06

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 255472)

Mycket kloka tankar!

Har dock svårt att se Sverige släppa in 3 mål mot Österrike, men streckprocenten på 3:an ser riktigt fin ut.

Belgiens nolla tycker jag verkligen vi ska försöka att få med! Tycker även att det finns värde i Serbiens 2:a om vi får utrymme till den.

3:an på Portugal ser oxå helt ok ut ur streckprocentsynpunkt.

Tjeckien-Italien känns heltäckt precis som du skriver:smoke:

robfri 2013-06-07 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 255648)
Mycket kloka tankar!

Har dock svårt att se Sverige släppa in 3 mål mot Österrike, men streckprocenten på 3:an ser riktigt fin ut.

Belgiens nolla tycker jag verkligen vi ska försöka att få med! Tycker även att det finns värde i Serbiens 2:a om vi får utrymme till den.

Sant, 3 på Österrike tror ja inte heller på, 0,1,2 på båda är täckt där. Sen bort med Tjeckiens 2a för att få med ngt kul streck ngn annanstans

slindoffer 2013-06-07 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 255537)
Väl skrivet rakt igenom, tror väl ganska så exakt som du skrivit, enda ja har att tillföra är väl isf att ja inte är säker på att Portugal gör mål, samt som du även skriver tror ja inte Tjeckien gör 2 mål.

Den tanken köper jag rätt av, ryssland brukar väl vara riktigt disciplinerade

slindoffer 2013-06-07 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 255648)
Mycket kloka tankar!

Såg att jag missat lite i beräkningarna på mitt förslag då det hamnar på 3024 rader. Tar man bort 3:an på Österrike blir det 2268 rader.

Skulle man flytta över 2:an på Tjeckien till en 0:a på Portugal blir det 2835 rader då jag hade en reducering på Tjeckien.

Känns som om vi kan glömma 2:an på Serbien, då vi redan i nuläget måste få ner radantalet och det finns andra tecken som känns mer attraktiva isf. Undrar tom om vi inte ska försöka spika nånstans (here i go again) för att få utrymme med lite fler streck... Serbiens 0:a? :)

Portugal har i sina 10 senaste matcher hållit nollan 4 gånger; mot Spanien i EM, mot Azerbadjan x 2 och mot Panama. Ryssland har misslyckats med att göra mål 1 av de 10 senaste. Matchbilden blir (tror jag) sådan att ryssarna faller tillbaka och krymper ytor och låter portugiserna ha mycket boll. Det kommer öppna för kontringar vilket de är bra på. Alltså tar vi bort Rysslands 0:a? :)

slindoffer 2013-06-07 10:45

Österrike - Sverige: 0,1,2-0,1,2
Heltäckt?

Belgien - Serbien: 0,1,2,3,4-0
Tror Belgien har stor chans att nolla Serbien. Spikar gärna den till 44%.
https://www.sharps.se/forums/speldagb...14/#post255659

Portugal - Ryssland: 0,1,2,3-1,2
Ofta målrikt när Portugal spelar, ofta målsnålt när Ryssland gör det. Tror dock att Portugal passar Ryssland ganska bra och att de gör mål. Ryssland kan mycket väl spika igen, men Portugal har massor med kvalitet i laget och får de rätt start kan detta bli målrikt. Största risken med denna match är väl att Portugal får ett tidigt mål och inte behöver trycka på. Då kanske inte ryssarna gör något.

Tjeckien-Italien:0,1-1,2,3
Har svårt att se Italien gå mållösa och 10% på 3:an är mer streckvärt än 18% på 0:an imo.

2160 rader

schtek 2013-06-07 11:21

747k omsatt just nu och det kan väl bli en bit över miljonen. streck% har satt sig något nu och här är lite tankar om matcherna...

Österrike - Sverige
Lurig match, jag klassar nog dessa två lag i samma division (med irland och flera). man har ju alltid en övertro på sverige, men detta känns som en jämn match. en zlatan på humör kan var skillnaden. det krävs dock att flera levererar. kanske båda lagen gör mål här, slutar 1-1, 1-2? med båda 0orna borde det vara täckt. och om någon 3a ska med borde ändå sverige ligga närmast. jag hoppas inte denna blir en repris på irland-matchen(0-0).

Belgien - Serbien
Belgien har varit väldigt stabila så här långt. släppt in 1 mål (1-1) mot kroatien som de delar förstaplatsen med. de har ett väldigt spännande och namnkunnigt lag där flera spelar levererar i premier league bla. vad sägs om backarna: kompany, vermaelen och vertonghen. mittfältarna: hazard, fellaini, dembele, witzel. anfallarna: benteke, mirallas.
Serbien får jag inget grepp på riktigt. kan väl knappast bli en av de bästa tvåorna. strul mellan förbundskapten och ledningen, angående spelaruttagningar m.m. har ett ungt lag med 2 välkända backar i ivanovic och kolarov. belgien vann förra mötet borta med 3-0. belgien har inte vunnit med några stora siffor annars i detta kval. spika 0an eller inte på serbien har diskuterats flitigt i det andra bolaget här på sharps. jag är lite kluven. 4an kan var rolig på belgien om serberna klappar ihop totalt.

Portugal - Ryssland
Portugal har inte imponerat, måste-match nu. jag gillar ryssland. de har spelat stabilt kommer väl som sagts innan få försvara sig och spela på omställningar som de gillar. jag skulle vilja vikta mot ryssland här. 3an känns rolig på ryssland. portugal: 0,1,2 ryssland: 1,2,3

Tjeckien - Italien
fördel italien men de brukar ju inte ösa på direkt. vet jag inte riktigt var man har tjeckien idag, men helt kassa är de väl inte? väntat resultat är väl typ 0-1. nu ska ju italien spela för-vm i sommar och kanske vill folk spela till sig en startplats och ta i lite extra även om de skulle leda med 1-0.
tjeckien: 0,1
Italien: 1,2,3
känns täckt.

Sebkar 2013-06-07 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 255668)
747k omsatt just nu och det kan väl bli en bit över miljonen. streck% har satt sig något nu och här är lite tankar om matcherna...

Österrike - Sverige
Lurig match, jag klassar nog dessa två lag i samma division (med irland och flera). man har ju alltid en övertro på sverige, men detta känns som en jämn match. en zlatan på humör kan var skillnaden. det krävs dock att flera levererar. kanske båda lagen gör mål här, slutar 1-1, 1-2? med båda 0orna borde det vara täckt. och om någon 3a ska med borde ändå sverige ligga närmast. jag hoppas inte denna blir en repris på irland-matchen(0-0).

Belgien - Serbien
Belgien har varit väldigt stabila så här långt. släppt in 1 mål (1-1) mot kroatien som de delar förstaplatsen med. de har ett väldigt spännande och namnkunnigt lag där flera spelar levererar i premier league bla. vad sägs om backarna: kompany, vermaelen och vertonghen. mittfältarna: hazard, fellaini, dembele, witzel. anfallarna: benteke, mirallas.
Serbien får jag inget grepp på riktigt. kan väl knappast bli en av de bästa tvåorna. strul mellan förbundskapten och ledningen, angående spelaruttagningar m.m. har ett ungt lag med 2 välkända backar i ivanovic och kolarov. belgien vann förra mötet borta med 3-0. belgien har inte vunnit med några stora siffor annars i detta kval. spika 0an eller inte på serbien har diskuterats flitigt i det andra bolaget här på sharps. jag är lite kluven. 4an kan var rolig på belgien om serberna klappar ihop totalt.

Portugal - Ryssland
Portugal har inte imponerat, måste-match nu. jag gillar ryssland. de har spelat stabilt kommer väl som sagts innan få försvara sig och spela på omställningar som de gillar. jag skulle vilja vikta mot ryssland här. 3an känns rolig på ryssland. portugal: 0,1,2 ryssland: 1,2,3

Tjeckien - Italien
fördel italien men de brukar ju inte ösa på direkt. vet jag inte riktigt var man har tjeckien idag, men helt kassa är de väl inte? väntat resultat är väl typ 0-1. nu ska ju italien spela för-vm i sommar och kanske vill folk spela till sig en startplats och ta i lite extra även om de skulle leda med 1-0.
tjeckien: 0,1
Italien: 1,2,3
känns täckt.

Låter bra , Köps helt =)

one 2013-06-07 20:16

Dagens försök:popcorn:

Österrike:1,2
Sverige:1,2,3
Matchen får inte sluta med hemmaseger

Belgien:0,1,2,3,4
Serbien:0,1

Portugal:0,1,2
Ryssland:1,2,3

Tjeckien:1,2
Italien:1,2,3

Låt oss hoppas att det blir målrikt i "rätt" matcher;)

http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag

robfri 2013-06-07 21:03

Var är nollorna i Sverige & Italien matcherna....

Pejsson 2013-06-09 16:06

500,000 extra på tisdag, dock bara 3 fotbollsmatcher.
Om jag inte minns fel så diskuterades det om vi skulle spela när det bara var 3 matcher pga att utdelning brukar bli ganska låg?
Är jag ute och seglar tro?

Fatpipe 2013-06-09 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Pejsson (Inlägg 256324)
500,000 extra på tisdag, dock bara 3 fotbollsmatcher.
Om jag inte minns fel så diskuterades det om vi skulle spela när det bara var 3 matcher pga att utdelning brukar bli ganska låg?
Är jag ute och seglar tro?

Tror att vi kör för 100kr/person när det är tre fotbollsmatcher.

robfri 2013-06-10 09:26

Japp, 100 kr per skalle kör vi när det är 3 fotbollsmatcher

one 2013-06-10 12:13

Tisdagens omgång:
Sverige-Färöarna
Danmark-Armenien
Ecuador-Argentina

Känns som luriga matcher alla tre... Efter fredagens debacle är det ju knappt att man vågar spika nollan på Färöarna.

robfri 2013-06-10 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 256373)
Tisdagens omgång:
Sverige-Färöarna
Danmark-Armenien
Ecuador-Argentina

Känns som luriga matcher alla tre... Efter fredagens debacle är det ju knappt att man vågar spika nollan på Färöarna.

Tycker tvärtom, på förhand...

2,3,4,5 -0
1,2,3,4 -0
0,1,2,3 - 0,1,2,3

256 rader x 5 kr insats, klappat & klart :)