Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

slindoffer 2013-05-13 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250460)
Kör på du:)

Jag tycker BP-matchen känns vansklig i det förslag du ger, jag skulle nog vilja lägga mig på 1,2,3 för BP och 0,1 på Gefle.

Sen har jag svårt att se hur Häcken ska lyckas göra 3 mål borta mot HIF;) men kul streckprocent på den. Frågan är dock om vi har råd med den?

Öster-Åtvid tror jag blir målsnålt, skulle kunna tänka mig att lägga mig på 0,1 på Öster och 0,2 och kanske 3(6%) på Åtvid.

0:an på Degerfors känns inte kul till 44%. Tror inte Degerfors vinner matchen, men man kanske kan göra mål?

Jag har i min tur svårt att se BP göra 3 på Gefle. BP har hittills inte gjort fler än 2 mål och det var mot Mjällby och Öster. Gefle har släppt in 2 eller fler mål i 4 matcher i år. Man förlorade borta mot Helsingborg i cupen och där gjordes trean på kontring i öppet mål efter att Gefle lyft upp målvakten i jakt på kvittering. Man förlorade mot Nkpg med 2-1, avgörandet med en man mindre på plan. Man förlorade mot AIK med 1-2, avgörandet på stopptid och man har förlorat mot Helsingborg med 5-1 och där släppte man de sista två med en man mindre.

Tror det är mycket svårt för BP att göra tre på ett försvarsinriktat och krigande Gefle, man är inte i klass med HIF, AIK eller ens Norrköping... Men större under har ju skett ;) Edit: Såg nu dessutom att BP har alldeles för få avslut för att göra många mål; man snittar strax under 6 avslut per match...

Jag skulle nog ge Häcken större möjlighet till 3 mål än BP, även med hänsyn till motståndet.

Jag är också inne på att Degerfors kan mäkta med ett mål, där kanske man kan spika?

slindoffer 2013-05-13 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 250436)
Vet inte, men jag kan tycka att 0 på Gefle är lite småintressant, tror det blir en tråkig match, Gefle är oftast defensivt lagda & när man nu saknar Dahlberg i anfallet tror jag de får svårt att skapa chanser.

Sen vet jag också hur kul det är att spika 0 för ett lag & så plingar det in 0-1 i 4e minuten...haha

Jag är helt på att spika nollan på Gefle. Gefle har 45 0:or och 49 1:or säsongen 09 och fram tills idag. 35,4% resp, 38,6% och med en viktig offensiv pjäs borta så får man kanske svårt?

Jag kan även tänka mig spika 1:an, det är vilket som i min värld.

Tycker nästan vi måste ha minst en spik med nånstans. Spika Gefle och/eller Degerfors så har vi bra med tecken till de andra matcherna?

:thumbup:

one 2013-05-13 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 250464)
Jag har i min tur svårt att se BP göra 3 på Gefle. BP har hittills inte gjort fler än 2 mål och det var mot Mjällby och Öster. Gefle har släppt in 2 eller fler mål i 4 matcher i år. Man förlorade borta mot Helsingborg i cupen och där gjordes trean på kontring i öppet mål efter att Gefle lyft upp målvakten i jakt på kvittering. Man förlorade mot Nkpg med 2-1, avgörandet med en man mindre på plan. Man förlorade mot AIK med 1-2, avgörandet på stopptid och man har förlorat mot Helsingborg med 5-1 och där släppte man de sista två med en man mindre.

Tror det är mycket svårt för BP att göra tre på ett försvarsinriktat och krigande Gefle, man är inte i klass med HIF, AIK eller ens Norrköping... Men större under har ju skett ;) Edit: Såg nu dessutom att BP har alldeles för få avslut för att göra många mål; man snittar strax under 6 avslut per match...

Jag skulle nog ge Häcken större möjlighet till 3 mål än BP, även med hänsyn till motståndet.

Jag är också inne på att Degerfors kan mäkta med ett mål, där kanske man kan spika?

Trean på BP kanske inte är så trolig, men jag tycker det känns som ett av dom "troligare" strecken med kul procent;)

Men vi kanske ska lägga oss på 0,1,2 på BP, eller 0,1:)?

one 2013-05-13 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 250467)
Jag är helt på att spika nollan på Gefle. Gefle har 45 0:or och 49 1:or säsongen 09 och fram tills idag. 35,4% resp, 38,6% och med en viktig offensiv pjäs borta så får man kanske svårt?

Jag kan även tänka mig spika 1:an, det är vilket som i min värld.

Tycker nästan vi måste ha minst en spik med nånstans. Spika Gefle och/eller Degerfors så har vi bra med tecken till de andra matcherna?

:thumbup:

Nu brukar ju 4 fotbollsmatcher ge ganska bra när man sätter dom:KO: Jag håller med robfri i att det är fruktansvärt tråkigt att åka efter 4 minuter om man "spiknollat" något lag:smoke:

Ja ja, vi får lura på raden en liten stund till:popcorn: Måste lägga den hyfsat tidigt idag, då det står annat på programmet framåt kvällen.

slindoffer 2013-05-13 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250470)
Nu brukar ju 4 fotbollsmatcher ge ganska bra när man sätter dom:KO: Jag håller med robfri i att det är fruktansvärt tråkigt att åka efter 4 minuter om man "spiknollat" något lag:smoke:

Ja ja, vi får lura på raden en liten stund till:popcorn: Måste lägga den hyfsat tidigt idag, då det står annat på programmet framåt kvällen.

Jag förstår vad du menar med att det är tråkigt, men det där är bara bullshit. Det spelar ingen roll om vi åker i fjärde minuten på Gefle gör mål eller att vi åker vid fulltid för att Örebro misslyckas. Så kan man faktiskt inte tänka :)

Det är som att ta många hästar i första loppet på V75 för att man vill leva så länge som möjligt

:cheers:

Sebkar 2013-05-13 14:23

Just gällande Degerfors så vill inte jag ha spik , Är väl 2 matcher iår som de ej lyckats göra mål på , Premiären emot Landskrona då de hade 5-6 spelade på skadelistan sedan spela de 0-0 emot giffarna borta ...
Tidigare matcher på Behrn har de gjort 5 mål och släppt in 3 så tror på ett målglatt derby som kan sticka iväg åt bägge håll ...

Men som Robfri brukar säga : Lyssna aldrig på SEBKAR :innocent:

one 2013-05-13 14:24

Med spiknolla på Gefle skulle systemet kunna se ut som följer:

BP:0,1,2
Gefle:0

HIF:0,1,3,4
Häcken:0,2,3

Öster:0,1
ÅFF:0,2,3

ÖSK:1,2,3
DIF:0,1,2

:smoke:

one 2013-05-13 14:27

Oddshöjarna är 0 och 4 på HIF, 3 på Arslet, 3 på ÅFF och i viss mån 2:an på DIF.

Sebkar 2013-05-13 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250476)

Jag tycker det ser helt ok ut men skulle nog hellre ha rakt på helsingborg än hål i staketet .

HIF:,1,2,3,4

slindoffer 2013-05-13 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250476)

Citat:

Ursprungligen postat av Sebkar (Inlägg 250478)
Jag tycker det ser helt ok ut men skulle nog hellre ha rakt på helsingborg än hål i staketet .

Jag kan tänka mig släppa antingen 1an eller 2an på HIF, kanske hellre 1an med tanken att antingen gör de mål och då gör de minst 2 eller så gör de en plattmatch och missar helt. Har gärna med 0an om det går.

Man kan ju villkora bort oavgjort på HIF - Häcken, särskilt om man släpper 0an eller 2an på HIF då det inte är alltför många troliga kryssresultat isf. Då får vi (om vi vill) med 1an på Åtvid.

Jag tycker det ser bra ut!

one 2013-05-13 14:55

Citat:

Gjorde ett hål för att få med 0:an som är en fin oddshöjare:innocent: men vi får se hur det blir till slut:)

Vågar man verkligen reducera bort de oavgjorda resultaten i HIF-Häcken??

one 2013-05-13 14:58

Citat:

Kanske skulle reducera bort DIF-seger, så har vi råd med hela raden på HIF 0,1,2,3,4...

V75fahlle 2013-05-13 15:05

Ursprungligen postat av one

Jag köper 0:an på Gefle. Känns som det troligaste "singelstrecket" i omgången.
Match 1,3 och 4 känns också OK.

I match 2 tycker jag 0:an på HIF inte är så sannolik. Inte 3:an på Häcken heller egentligen.

Då anser jag att det är bättre att köra utan hål och ta med 2:an på HIF och 1:an på Häcken ist. 1,2,3,4 - 0,1,2
Även om dessa streck är mer spelade.
Kanske låter tråkigt. Men som det sagts tidigare, 4 fotbollsmatcher brukar betala OK ändå, bara den sitter.

slindoffer 2013-05-13 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250481)
Gjorde ett hål för att få med 0:an som är en fin oddshöjare:innocent: men vi får se hur det blir till slut:)

Vågar man verkligen reducera bort de oavgjorda resultaten i HIF-Häcken??

Om man har hål på 2an på HIF så är det bara 0-0 och 3-3 som är aktuella och de tycker jag man kan reducera bort..

Annars kan man kanske plocka bort 3an på Häcken för att få med hela raden på HIF och Åtivd.

0,1,2 - 0

0,1,2,3,4 - 0,2

0,1 - 0,1,2,3

1,2,3 - 0,1,2

robfri 2013-05-13 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av V75fahlle (Inlägg 250484)

Ursprungligen postat av one

Jag köper 0:an på Gefle. Känns som det troligaste "singelstrecket" i omgången.
Match 1,3 och 4 känns också OK.

I match 2 tycker jag 0:an på HIF inte är så sannolik. Inte 3:an på Häcken heller egentligen.

Då anser jag att det är bättre att köra utan hål och ta med 2:an på HIF och 1:an på Häcken ist. 1,2,3,4 - 0,1,2
Även om dessa streck är mer spelade.
Kanske låter tråkigt. Men som det sagts tidigare, 4 fotbollsmatcher brukar betala OK ändå, bara den sitter.

Här köper jag ditt resonemang till fullo, tror hif gör mål, 1,2,3,4=heltäckt, 3:an på Häcken känns "onödig", men visst ngn gång går väl jorden under också...föredrar dock 0,1,2 om utrymme finns.

I övrigt tycker jag bannemej det ser bra ut, som "One" var inne på, har svårt att se dgf vinna i derbyt, men kryss kan man kanske få med sej, att reducera bort dgf-seger känns dock vettigt.

Hålet på Åtvid...??? Ja kanske fúnkar, förstår att 3an är med för oddshöjandets skulle & den köper jag, min fundering var just om man skulle byta 0an & köra 1,2,3 på Åtvid, men bara en tanke. Denna luktar målsnålt så kan liga gärna sluta 0-0 också...

Sebkar 2013-05-13 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250483)
Kanske skulle reducera bort DIF-seger, så har vi råd med hela raden på HIF 0,1,2,3,4...

Den köper jag.

VenCe 2013-05-13 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250483)

Tycker det är ett bättre alternativ..

one 2013-05-13 16:07

Bra drag i tråden idag! Men eftersom jag har den avgörande rösten fick det bli så här idag:

HIF:0,1,2,3,4
Häcken:0,1,2

Degerfors får inte segra!

Nu kör vi:KO:

http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag

schtek 2013-05-13 19:06

ridå ner direkt. var det 4:e minuten du sa robfri, blev 5:e.....:cry:

robfri 2013-05-13 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 250552)
ridå ner direkt. var det 4:e minuten du sa robfri, blev 5:e.....:cry:

ja, ganska nära tippat iaf

one 2013-05-13 20:50

Ja usch, sämsta tänkbara start! Men nu ser det ju ut som vi får chans att ta tillbaka våra pengar längre fram;)

one 2013-05-13 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250598)
Ja usch, sämsta tänkbara start! Men nu ser det ju ut som vi får chans att ta tillbaka våra pengar längre fram;)

Eller inte...

robfri 2013-05-14 07:58

Ja igår var det inte mycket som stämde, Gefles 0a sprack snabbt....1 hål i staketet på alla matcher, & det lyckades vi också hitta, haha. Ska man spricka, ska man dock göra det rejält, då behöver man inte gräma sej.

Chans till revansch direkt ikväll, 500k x-tra i potten

Danmark -Sverige: Matchen gäller väl inget för ngt av lagen, Sverige kommer 3a i sin grupp, Danmark vann igår & så man säkrade sin plats i a-vm även nästa gång. Debut för Sedinarna & Edler, tror/hoppas trots allt att Sverige visar lite mer vilja än Danmark i denna match så man kommer in i kvartsfinalen med ngn form av självförtroende. Kikade på Danmark-Vitryssland igår, Danmark är inte bra alltså...man har några spelare som håller lite klass men sen är det ett rejält hopp ner till övriga spelare. Sverige kastar in Markström i mål, Axelsson & Ericsson vilar. Hur Danmark formerar sitt lag har jag inte sett ngt om. Egentligen skulle jag vilja köra 0,1 på Danmark, men då matchen saknar betydelse brukar det slarvas en del så Danmark kanske kan göra 2 mål, men knappast mer. Går gärna lite kort här för att ha chansen till många tecken i nhl. 1,2 -3,4,5 tror jag kan vara rimligt.

Los Angel-San Jose: Andra (Schtek) kan detta bättre.

Pittsb. -Ottawa: Se ovan, dock har jag väl lite koll här iaf då ja sett Pittsburgh en del detta slutspel, brukar vara ganska målrikt. 2,3,4,5 -0,1,2,3 tror jag skulle funka

schtek 2013-05-14 09:31

Ja nya tag idag. Kan det äntligen lossna för sverige med sedinarna. Kanske blir det smaskiga aftonbladet-rubriker imorn när den nya PP uppställningen sätter minst 4 baljor och Loui gör hattrick. Eller så blir det ett sömnpiller som senast. Och bröderna Sedin slår ifrån sig att de var längesen det spelade på stor rink. Väntar med tecken tills omsättningen gått upp.

Spontant om Nhl matcherna. Målsnålt i Kings - Sharks. Gillar sharks som har vilat en vecka. Men hemmaplans fördel Kings.

Penguins - senators. känns som det finns möjlighet till mer mål. Senators har övertygat och det kan man väl inte säga om Penguins direkt. Dock hemmaplans fördel här med.

one 2013-05-14 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 250659)
Ja nya tag idag. Kan det äntligen lossna för sverige med sedinarna. Kanske blir det smaskiga aftonbladet-rubriker imorn när den nya PP uppställningen sätter minst 4 baljor och Loui gör hattrick. Eller så blir det ett sömnpiller som senast. Och bröderna Sedin slår ifrån sig att de var längesen det spelade på stor rink. Väntar med tecken tills omsättningen gått upp.

Spontant om Nhl matcherna. Målsnålt i Kings - Sharks. Gillar sharks som har vilat en vecka. Men hemmaplans fördel Kings.

Penguins - senators. känns som det finns möjlighet till mer mål. Senators har övertygat och det kan man väl inte säga om Penguins direkt. Dock hemmaplans fördel här med.

Skönt med chans till snabb revansch som sagt!

Sverige-matchen känns svår att förutse... kanske ska försöka "bädda" för två scenarion, sömnpiller och kross? Visst borde man väl kunna tända till lite nu när Sedinarna gör entré!?

robfri 2013-05-14 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250666)
Skönt med chans till snabb revansch som sagt!

Sverige-matchen känns svår att förutse... kanske ska försöka "bädda" för två scenarion, sömnpiller och kross? Visst borde man väl kunna tända till lite nu när Sedinarna gör entré!?

Den är klurig, nackdelen med att ta med två scenarion, kross & sömnpiller är att det kommer kosta en del streck, & ändå lär vi ha en del hål i staketen så att det är långt ifrån säkert iaf...

Skriv en lapp, kross på ena sedan, uselt på andra sidan, kasta upp i & se vilken sida det hamnar på så utgår vi från det ;)

one 2013-05-14 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 250669)
Den är klurig, nackdelen med att ta med två scenarion, kross & sömnpiller är att det kommer kosta en del streck, & ändå lär vi ha en del hål i staketen så att det är långt ifrån säkert iaf...

Skriv en lapp, kross på ena sedan, uselt på andra sidan, kasta upp i & se vilken sida det hamnar på så utgår vi från det ;)

Haha, ja det kanske är bästa sättet:lol:

Men kör vi 4 resultat på Sverige och 2 på Danmark så har vi hyfsat med space kvar till övriga matcher. Men vi får se lite var svenska folkets streck hamnar, precis som schtek var inne på, till att börja med:)

robfri 2013-05-14 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250671)
Haha, ja det kanske är bästa sättet:lol:

Men kör vi 4 resultat på Sverige och 2 på Danmark så har vi hyfsat med space kvar till övriga matcher. Men vi får se lite var svenska folkets streck hamnar, precis som schtek var inne på, till att börja med:)

Absolut, dålig oms fortf så % har inte satt sej.

schtek 2013-05-14 11:12

Utgångsrad:
Danmark 0,1 (1an mest streckad men troligast)
Sverige: 2,4,5,6 (2an för att ha med ett lågtecken.)

Kings: 0,1,2
Sharks: 0,1,2

Penguins: 1,3,4,5
Ottawa: 0,1,2,4

pittaluga 2013-05-14 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 250690)
Utgångsrad:

Ser grymt bra ut Schtek, samtycker helt till den raden!

V75fahlle 2013-05-14 13:13

Min hockeypolares tankar:

Sve vinner om de vill vinna. 4 måls marginal kanske.
Tror San jose vinner med 3-2 eller 4-2.
Pittsburg vinner och gör 4 eller 5 mål, ottawa 1 2 eller 3

Sebkar 2013-05-14 14:21

Jag har dålig koll så litar fullt ut på er =):D

robfri 2013-05-14 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Sebkar (Inlägg 250753)
Jag har dålig koll så litar fullt ut på er =):D

Bra sagt Sebkar, då har vi chans vi chans på vinst idag grabbar ;)

robfri 2013-05-14 15:05

Citat:

Utgångsrad:

Jag gillar detta förslag, tycker vi kan bygga från det iaf. Det jag oroar mej lite över är hur sverige-matchen kommer se ut, lr rättare sagt hur Markström kommer agera. Tycker inte han är lika bra som Enroth (som förövrigt är fostrad i anrika fina SSK...). Men visst, 2 mål ska vi väl inte släppa in mot Danmark så jag är på 0,1 där. Kanske jag vill täppa till det där förbannade hålet på Sverige (3), alternativt skiter vi i det & tar med 7 ist.

Nhl som sagt ingen jättekoll, är Pittsburgh jag kikat lite på & där tycker jag det ser bra ut. Vi borde väl nästan ha råd med ngt mer tecken i andra matchen också ? Lägger man ex på ett tecken i Sverige match & kopierar nhl exakt landar man på 1440

slindoffer 2013-05-14 15:20

Citat:

Utgångsrad:

Tycker detta ser bra ut, men visst har vi väl utrymme för fler streck? :)

Jag är dåligt orienterad, men kan iaf titta på statistik och sånt.

Någon som kan hockey får gärna kommentera följande:

Kings och Sharks har mötts fyra gånger i år, dessa har slutat:

SJ - LA 4-3
LA - SJ 5-2
SJ - LA 3-2 (efter straffar?)
LA - SJ 3-2

SJ sköt mycket skott under regular season och hade målsnitt på 2.42, nu skjuter man lite mer, men framför allt har man ett målsnitt på 3,75 under slutspelet. Slutsatsen är väl att man har "hittat målet", betyder sådant något i dessa sammanhang?

LA släpper färre mål/match i slutspelet än innan, men gör också färre.

slindoffer 2013-05-14 15:24

Danmark - Sverige: 0,1 - 2,4,5,6

LA - SJ: 0,1,2,3,4 - 0,1,2,4

PI - OT: 1,3,4,5 - 0,1,2,4 (ej X)

schtek 2013-05-14 16:36

Ja tanken var att de skulle vara en grund. Tråkigt är att 3orna på både Kings och sharks känns lite överstreckade då i min värld 2orna är mer sannolika och det skiljer inte så mycket i %. Det kan dock straffa sig att utelämna en 3a för att hoppa upp ett steg. Till 4 där det blir roligare streck%. Angående mötena innan har de vunnit på sina respektive hemmaplan. Förväntar mig en tajt fysisk match och bra målvaktsspel. Med lite mindre mål men helt säker kan man aldrig vara på Nhl :) Kings ligger i 2.12 odds mot sharks 3.25 FT (marathon) om jag tex. Ställer 3orna mot varandra i denna match ser jag helt klart värde i 3an på Kings till 26% gentemot Sharks på 24%
vikta mot kings? Eller chansa o ta med båda 4orna kanske.

one 2013-05-14 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 250792)
Ja tanken var att de skulle vara en grund. Tråkigt är att 3orna på både Kings och sharks känns lite överstreckade då i min värld 2orna är mer sannolika och det skiljer inte så mycket i %. Det kan dock straffa sig att utelämna en 3a för att hoppa upp ett steg. Till 4 där det blir roligare streck%. Angående mötena innan har de vunnit på sina respektive hemmaplan. Förväntar mig en tajt fysisk match och bra målvaktsspel. Med lite mindre mål men helt säker kan man aldrig vara på Nhl :) Kings ligger i 2.12 odds mot sharks 3.25 FT (marathon) om jag tex. Ställer 3orna mot varandra i denna match ser jag helt klart värde i 3an på Kings till 26% gentemot Sharks på 24%
vikta mot kings? Eller chansa o ta med båda 4orna kanske.

Jag är inte främmande att vikta till Kings fördel, men jag tror precis som du att det kommer att bli en tight match.

Sen har jag en bra känsla för Penguins idag, tror den matchen kommer att bli mer målrik.

robfri 2013-05-14 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 250826)
Jag är inte främmande att vikta till Kings fördel, men jag tror precis som du att det kommer att bli en tight match.

Sen har jag en bra känsla för Penguins idag, tror den matchen kommer att bli mer målrik.

plocka med 3an på Kings då, alternativt 4an ist, stå kvar på 0,1,2 Sharks.

Tror du på Penguins har vi råd med 6an också, hamnar på 1920 rader, då har har jag räknat på de tecken schtek använt i sverige-matchen

one 2013-05-14 19:20

Raden är inlämnad, återkommer med uppdatering lite senare:smoke:

Gott tugg här i tråden idag oxå:hattenav: