![]() |
|
Citat:
Tror det är mycket svårt för BP att göra tre på ett försvarsinriktat och krigande Gefle, man är inte i klass med HIF, AIK eller ens Norrköping... Men större under har ju skett ;) Edit: Såg nu dessutom att BP har alldeles för få avslut för att göra många mål; man snittar strax under 6 avslut per match... Jag skulle nog ge Häcken större möjlighet till 3 mål än BP, även med hänsyn till motståndet. Jag är också inne på att Degerfors kan mäkta med ett mål, där kanske man kan spika? |
Citat:
Jag kan även tänka mig spika 1:an, det är vilket som i min värld. Tycker nästan vi måste ha minst en spik med nånstans. Spika Gefle och/eller Degerfors så har vi bra med tecken till de andra matcherna? :thumbup: |
Citat:
Men vi kanske ska lägga oss på 0,1,2 på BP, eller 0,1:)? |
Citat:
Ja ja, vi får lura på raden en liten stund till:popcorn: Måste lägga den hyfsat tidigt idag, då det står annat på programmet framåt kvällen. |
Citat:
Det är som att ta många hästar i första loppet på V75 för att man vill leva så länge som möjligt :cheers: |
Just gällande Degerfors så vill inte jag ha spik , Är väl 2 matcher iår som de ej lyckats göra mål på , Premiären emot Landskrona då de hade 5-6 spelade på skadelistan sedan spela de 0-0 emot giffarna borta ...
Tidigare matcher på Behrn har de gjort 5 mål och släppt in 3 så tror på ett målglatt derby som kan sticka iväg åt bägge håll ... Men som Robfri brukar säga : Lyssna aldrig på SEBKAR :innocent: |
Med spiknolla på Gefle skulle systemet kunna se ut som följer:
BP:0,1,2 Gefle:0 HIF:0,1,3,4 Häcken:0,2,3 Öster:0,1 ÅFF:0,2,3 ÖSK:1,2,3 DIF:0,1,2 :smoke: |
Oddshöjarna är 0 och 4 på HIF, 3 på Arslet, 3 på ÅFF och i viss mån 2:an på DIF.
|
Citat:
HIF:,1,2,3,4 Häcken:0,2,3 |
Citat:
Citat:
Man kan ju villkora bort oavgjort på HIF - Häcken, särskilt om man släpper 0an eller 2an på HIF då det inte är alltför många troliga kryssresultat isf. Då får vi (om vi vill) med 1an på Åtvid. Jag tycker det ser bra ut! |
Citat:
Vågar man verkligen reducera bort de oavgjorda resultaten i HIF-Häcken?? |
Citat:
|
Ursprungligen postat av one Med spiknolla på Gefle skulle systemet kunna se ut som följer: BP:0,1,2 Gefle:0 HIF:0,1,3,4 Häcken:0,2,3 Öster:0,1 ÅFF:0,2,3 ÖSK:1,2,3 DIF:0,1,2 Jag köper 0:an på Gefle. Känns som det troligaste "singelstrecket" i omgången. Match 1,3 och 4 känns också OK. I match 2 tycker jag 0:an på HIF inte är så sannolik. Inte 3:an på Häcken heller egentligen. Då anser jag att det är bättre att köra utan hål och ta med 2:an på HIF och 1:an på Häcken ist. 1,2,3,4 - 0,1,2 Även om dessa streck är mer spelade. Kanske låter tråkigt. Men som det sagts tidigare, 4 fotbollsmatcher brukar betala OK ändå, bara den sitter. |
Citat:
Annars kan man kanske plocka bort 3an på Häcken för att få med hela raden på HIF och Åtivd. 0,1,2 - 0 0,1,2,3,4 - 0,2 0,1 - 0,1,2,3 1,2,3 - 0,1,2 |
Citat:
I övrigt tycker jag bannemej det ser bra ut, som "One" var inne på, har svårt att se dgf vinna i derbyt, men kryss kan man kanske få med sej, att reducera bort dgf-seger känns dock vettigt. Hålet på Åtvid...??? Ja kanske fúnkar, förstår att 3an är med för oddshöjandets skulle & den köper jag, min fundering var just om man skulle byta 0an & köra 1,2,3 på Åtvid, men bara en tanke. Denna luktar målsnålt så kan liga gärna sluta 0-0 också... |
Citat:
|
Citat:
|
Bra drag i tråden idag! Men eftersom jag har den avgörande rösten fick det bli så här idag:
BP:0,1,2 Gefle:0 HIF:0,1,2,3,4 Häcken:0,1,2 Öster:0,1 ÅFF:0,2,3 ÖSK:1,2,3 DIF:0,1,2 Degerfors får inte segra! Nu kör vi:KO: http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag |
ridå ner direkt. var det 4:e minuten du sa robfri, blev 5:e.....:cry:
|
Citat:
|
Ja usch, sämsta tänkbara start! Men nu ser det ju ut som vi får chans att ta tillbaka våra pengar längre fram;)
|
Citat:
|
Ja igår var det inte mycket som stämde, Gefles 0a sprack snabbt....1 hål i staketet på alla matcher, & det lyckades vi också hitta, haha. Ska man spricka, ska man dock göra det rejält, då behöver man inte gräma sej.
Chans till revansch direkt ikväll, 500k x-tra i potten Danmark -Sverige: Matchen gäller väl inget för ngt av lagen, Sverige kommer 3a i sin grupp, Danmark vann igår & så man säkrade sin plats i a-vm även nästa gång. Debut för Sedinarna & Edler, tror/hoppas trots allt att Sverige visar lite mer vilja än Danmark i denna match så man kommer in i kvartsfinalen med ngn form av självförtroende. Kikade på Danmark-Vitryssland igår, Danmark är inte bra alltså...man har några spelare som håller lite klass men sen är det ett rejält hopp ner till övriga spelare. Sverige kastar in Markström i mål, Axelsson & Ericsson vilar. Hur Danmark formerar sitt lag har jag inte sett ngt om. Egentligen skulle jag vilja köra 0,1 på Danmark, men då matchen saknar betydelse brukar det slarvas en del så Danmark kanske kan göra 2 mål, men knappast mer. Går gärna lite kort här för att ha chansen till många tecken i nhl. 1,2 -3,4,5 tror jag kan vara rimligt. Los Angel-San Jose: Andra (Schtek) kan detta bättre. Pittsb. -Ottawa: Se ovan, dock har jag väl lite koll här iaf då ja sett Pittsburgh en del detta slutspel, brukar vara ganska målrikt. 2,3,4,5 -0,1,2,3 tror jag skulle funka |
Ja nya tag idag. Kan det äntligen lossna för sverige med sedinarna. Kanske blir det smaskiga aftonbladet-rubriker imorn när den nya PP uppställningen sätter minst 4 baljor och Loui gör hattrick. Eller så blir det ett sömnpiller som senast. Och bröderna Sedin slår ifrån sig att de var längesen det spelade på stor rink. Väntar med tecken tills omsättningen gått upp.
Spontant om Nhl matcherna. Målsnålt i Kings - Sharks. Gillar sharks som har vilat en vecka. Men hemmaplans fördel Kings. Penguins - senators. känns som det finns möjlighet till mer mål. Senators har övertygat och det kan man väl inte säga om Penguins direkt. Dock hemmaplans fördel här med. |
Citat:
Sverige-matchen känns svår att förutse... kanske ska försöka "bädda" för två scenarion, sömnpiller och kross? Visst borde man väl kunna tända till lite nu när Sedinarna gör entré!? |
Citat:
Skriv en lapp, kross på ena sedan, uselt på andra sidan, kasta upp i & se vilken sida det hamnar på så utgår vi från det ;) |
Citat:
Men kör vi 4 resultat på Sverige och 2 på Danmark så har vi hyfsat med space kvar till övriga matcher. Men vi får se lite var svenska folkets streck hamnar, precis som schtek var inne på, till att börja med:) |
Citat:
|
Utgångsrad:
Danmark 0,1 (1an mest streckad men troligast) Sverige: 2,4,5,6 (2an för att ha med ett lågtecken.) Kings: 0,1,2 Sharks: 0,1,2 Penguins: 1,3,4,5 Ottawa: 0,1,2,4 |
Citat:
|
Min hockeypolares tankar:
Sve vinner om de vill vinna. 4 måls marginal kanske. Tror San jose vinner med 3-2 eller 4-2. Pittsburg vinner och gör 4 eller 5 mål, ottawa 1 2 eller 3 |
Jag har dålig koll så litar fullt ut på er =):D
|
Citat:
|
Citat:
Nhl som sagt ingen jättekoll, är Pittsburgh jag kikat lite på & där tycker jag det ser bra ut. Vi borde väl nästan ha råd med ngt mer tecken i andra matchen också ? Lägger man ex på ett tecken i Sverige match & kopierar nhl exakt landar man på 1440 |
Citat:
Jag är dåligt orienterad, men kan iaf titta på statistik och sånt. Någon som kan hockey får gärna kommentera följande: Kings och Sharks har mötts fyra gånger i år, dessa har slutat: SJ - LA 4-3 LA - SJ 5-2 SJ - LA 3-2 (efter straffar?) LA - SJ 3-2 SJ sköt mycket skott under regular season och hade målsnitt på 2.42, nu skjuter man lite mer, men framför allt har man ett målsnitt på 3,75 under slutspelet. Slutsatsen är väl att man har "hittat målet", betyder sådant något i dessa sammanhang? LA släpper färre mål/match i slutspelet än innan, men gör också färre. |
Danmark - Sverige: 0,1 - 2,4,5,6
LA - SJ: 0,1,2,3,4 - 0,1,2,4 PI - OT: 1,3,4,5 - 0,1,2,4 (ej X) |
Ja tanken var att de skulle vara en grund. Tråkigt är att 3orna på både Kings och sharks känns lite överstreckade då i min värld 2orna är mer sannolika och det skiljer inte så mycket i %. Det kan dock straffa sig att utelämna en 3a för att hoppa upp ett steg. Till 4 där det blir roligare streck%. Angående mötena innan har de vunnit på sina respektive hemmaplan. Förväntar mig en tajt fysisk match och bra målvaktsspel. Med lite mindre mål men helt säker kan man aldrig vara på Nhl :) Kings ligger i 2.12 odds mot sharks 3.25 FT (marathon) om jag tex. Ställer 3orna mot varandra i denna match ser jag helt klart värde i 3an på Kings till 26% gentemot Sharks på 24%
vikta mot kings? Eller chansa o ta med båda 4orna kanske. |
Citat:
Sen har jag en bra känsla för Penguins idag, tror den matchen kommer att bli mer målrik. |
Citat:
Tror du på Penguins har vi råd med 6an också, hamnar på 1920 rader, då har har jag räknat på de tecken schtek använt i sverige-matchen |
Raden är inlämnad, återkommer med uppdatering lite senare:smoke:
Gott tugg här i tråden idag oxå:hattenav: |
|
|