Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

robfri 2013-05-07 07:56

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 248868)
Ja. Sverige har problem med målskyttet och svårt för defensiva tråk-lag. Nhl är inte lätt...så typiskt att d blir 7 mål i Kings Matchen. När man fint har kommit fram till att det blir lowscoring igen, ev. Kings göra en del mål...Rangers Matchen var ju på känn iaf att det kunde bli en hel del mål. Nästa omgångarna kanske vi ska spela tvärtom vad vi tror på i Nhl-matcherna:rolleyes:

Haha, ja I NHL känns det ofta som det går lika bra att blunda & peka, ingen logik alls...Varit hur tajt som helst i Kings serie, nattens match 0-2 efter 5 min...Ridå !

V75fahlle 2013-05-07 08:40

Ja, instämmer. Sverige har uppenbara problem.
Och NHL bör man strecka så mkt man har råd med :)

V75fahlle 2013-05-07 08:54

Störigt med 1 mål ifrån igen. MEN det bevisar bara att vi är rätt på det!
Lite tur måste man också ha. Marginalerna på rätt sida osv. :)

V75fahlle 2013-05-07 11:15

Rullpott som sagt på bomben redan imorgon - onsdag igen!
500 000 kr rullpott. Hockey.

Följande matcher på kupongen:

Spontant sätter jag strecken så här. Inget djupt analyserat, bara första tankarna.

Norge - Sve 1,2,3,4-1,2
Chansar att gå lite kort så jag får fler streck till NHL. Sverige har uppenbara problem göra mål. Norge samspelta och spelar tufft.
4:an på Norge är bara 1% i nuläget. 1:an på Sve bara 8%.

N.Y Rang - Washington 1,2,3,4-1,2,3
4-3 senast inatt. Ny match och liknande resultat nu? Rangers kan haka sig fast i matchserien på riktigt vid vinst nu hemma igen, och Lunkan släpper inte in så många mål.

Toronto - Boston 2,3,4,5-1,2,3,4
2 bra lag. Toronto vann stort nyligen har jag för mig. Boston ser jag som ett bättre hemmalag än bortalag. Men fortfarande ett bra lag. 5:an på Toronto: 4%

1536 kr

robfri 2013-05-07 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av V75fahlle (Inlägg 248890)
Rullpott som sagt på bomben redan imorgon - onsdag igen!
500 000 kr rullpott. Hockey.

Följande matcher på kupongen:

Spontant sätter jag strecken så här. Inget djupt analyserat, bara första tankarna.

Norge - Sve 1,2,3,4-1,2
Chansar att gå lite kort så jag får fler streck till NHL. Sverige har uppenbara problem göra mål. Norge samspelta och spelar tufft.
4:an på Norge är bara 1% i nuläget. 1:an på Sve bara 8%.

N.Y Rang - Washington 1,2,3,4-1,2,3
4-3 senast inatt. Ny match och liknande resultat nu? Rangers kan haka sig fast i matchserien på riktigt vid vinst nu hemma igen, och Lunkan släpper inte in så många mål.

Toronto - Boston 2,3,4,5-1,2,3,4
2 bra lag. Toronto vann stort nyligen har jag för mig. Boston ser jag som ett bättre hemmalag än bortalag. Men fortfarande ett bra lag. 5:an på Toronto: 4%

1536 kr

Har vi gått & blivit sämre än Norge nu även i hockey...ja det kanske är så illa...men ändå lite tveksam, Sverige verkar ha fruktansvärt svårt att göra mål, dock är vi tajta bakåt. Norge har några dugliga spelare, men visst ska Sverige vara favoriter här mot lillebror. Norge lirar dessutom match idag mot Kanada vilket inte är en fördel. Jag håller med om att försöka gå kort i denna match för att få med många tecken i Nhl, lär behövas....Jag säger 1,2 för Norge, 1,2,3 kanske även 4 för Sverige.

Rangers - Washington. Tror du är helt rätt ute.

Toronto - Boston. Även här ser det bra ut, isf skulle jag kanske vilja ha med 1 på Toronto, Boston är i mina ögon ett mycket starkt lag.

V75fahlle 2013-05-07 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 248896)
Har vi gått & blivit sämre än Norge nu även i hockey...ja det kanske är så illa...men ändå lite tveksam, Sverige verkar ha fruktansvärt svårt att göra mål, dock är vi tajta bakåt. Norge har några dugliga spelare, men visst ska Sverige vara favoriter här mot lillebror. Norge lirar dessutom match idag mot Kanada vilket inte är en fördel. Jag håller med om att försöka gå kort i denna match för att få med många tecken i Nhl, lär behövas....Jag säger 1,2 för Norge, 1,2,3 kanske även 4 för Sverige.

Rangers - Washington. Tror du är helt rätt ute.

Toronto - Boston. Även här ser det bra ut, isf skulle jag kanske vilja ha med 1 på Toronto, Boston är i mina ögon ett mycket starkt lag.

I just denna turneringen känner jag inte igen sverige alls, så ja - norge kan nog störa oss. men samtidigt är det helt lugnt med mig att ändra siffrorna lite :)
Helt OK med att ta med 1 an på toronto också. Kanske mer sannolikt än 5an...

one 2013-05-07 21:38

Det vill sig inte riktigt, men vi är ändå snubblande nära. Man ser hur hur svårt det är när man tittar på utdelningen, tre hockeymatcher ger i regel riktigt bra alltså:) Precis som robfri skrev hade det varit fint att få in lite dollars i bolagskassan igen, men vi får ta dom imorgon istället!

Jag tror nog Sverige ska lyckas spöa Norge, men tight och målsnålt lär det väl bli!? Det känns som vi ödslat mycket höga streck på Sverige några omgångar nu, så håller vi igen imorgon så blir det väl islossning och vinst med 8-3 eller nåt:lol:

NHL låter jag bli att spekulera i, det finns andra som gör det så mycket bättre:cheers:

robfri 2013-05-07 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 248991)
Det vill sig inte riktigt, men vi är ändå snubblande nära. Man ser hur hur svårt det är när man tittar på utdelningen, tre hockeymatcher ger i regel riktigt bra alltså:) Precis som robfri skrev hade det varit fint att få in lite dollars i bolagskassan igen, men vi får ta dom imorgon istället!

Jag tror nog Sverige ska lyckas spöa Norge, men tight och målsnålt lär det väl bli!? Det känns som vi ödslat mycket höga streck på Sverige några omgångar nu, så håller vi igen imorgon så blir det väl islossning och vinst med 8-3 eller nåt:lol:

NHL låter jag bli att spekulera i, det finns andra som gör det så mycket bättre:cheers:

Sitter & kikar Norge-Kanada nu, visst Kanada är bra, men Norge är helt under isen...imorrn återfår man väl både Tollefsen & Holtet, men två spelare ska inte kunna göra ett helt lag. Spontant ändrar jag lite & säger 1,2 mål för Norge. 2,3,4 för Sverige.

& One, blir det 8-3 behöver vi inte gräma oss för det har vi inte även om vi garderar grovt :)

V75fahlle 2013-05-08 08:48

snackade med min hockeykompis,

han tippar följande följande:
sve vinner med 3 mål över norge.
- norge är dock bra och ska inte underskattas.

sedan tror han på vinst för rangers och bostoni nhl matcherna.

one 2013-05-08 09:15

Saknas insättningar från schtek, slindoffer och sebkar... Ha gärna i åtanke att det är ny omgång redan imorgon, så sätt in dubbelt så slipper jag tjata redan imorgon igen:)

schtek 2013-05-08 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 249025)
Saknas insättningar från schtek, slindoffer och sebkar... Ha gärna i åtanke att det är ny omgång redan imorgon, så sätt in dubbelt så slipper jag tjata redan imorgon igen:)

Yes. Sätter in pengar i eftermiddag/tidig kväll :innocent:

V75fahlle 2013-05-08 09:40

Norge saknade två av sina bästa spelare igår och körde med b-målis. Läggmatch för att samla krafter till ikväll. Men kanada var bra. (7-1)

robfri 2013-05-08 09:50

Citat:

vadå ? vi vinner väl idag :)

robfri 2013-05-08 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av V75fahlle (Inlägg 249028)
Norge saknade två av sina bästa spelare igår och körde med b-målis. Läggmatch för att samla krafter till ikväll. Men kanada var bra. (7-1)

ja tror inte vi får se ngt 7-1 av Sverige, men favoriter ska man vara,haugen är bra mycket bättre än keepern igår, Tollefsen & holtet betyder mycket för Norge, men att de trots det ska rubba Sverige tror ja ej

one 2013-05-08 09:53

Jag är lite inne på 1,2,3 på Norge och 1,2,3,4 på Sverige, men reducera bort norsk seger och oavgjort...? Det skulle ge oss skapligt med utrymme i övriga matcher.

Sebkar 2013-05-08 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 249030)
vadå ? vi vinner väl idag :)

Pengarna är fixade .

Tror faktiskt på Sverige idag emot Norge , Men skulle mkt väl kunna tänka mej ett hål för att få med 1:an på Sverige om man skall se till % en , Tex 1-3-4 Norge -0,1,2

one 2013-05-08 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 249032)
Jag är lite inne på 1,2,3 på Norge och 1,2,3,4 på Sverige, men reducera bort norsk seger och oavgjort...? Det skulle ge oss skapligt med utrymme i övriga matcher.

Kanske att vi skulle ha med åttan på Sverige bara för att...;) eller vad säger du robfri? 1,3,4,8:)

slindoffer 2013-05-08 10:02

Citat:

bara så att jag får klart för mig; det är 150:- när det är 500K extra och 100:- vid rullpott?

är ju lite ny här :innocent:

robfri 2013-05-08 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 249035)
bara så att jag får klart för mig; det är 150:- när det är 500K extra och 100:- vid rullpott?

är ju lite ny här :innocent:

Nja inte riktigt, 150:- när det är hockeybomb lr 4 fotbollsmatcher, 100:- när det är 3 fotbollsmatcher. sen spelar det ingen roll om det är x-tra-pengar lr rullpott, hoppas ja va tydlig

robfri 2013-05-08 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 249034)
Kanske att vi skulle ha med åttan på Sverige bara för att...;) eller vad säger du robfri? 1,3,4,8:)

haha, ja då snackar vi hål i staketet iaf, ett rejält sådant....nja säger ja till det;) personligen tycker jag det är dumt att ha hål i sverige-matchen, tycker vi ska kunna lösa den ändå

robfri 2013-05-08 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 249032)

Där är jag inte riktigt med på banan ? 1an för Sverige får väl ingen funktion om vi ska reducera bort norsk seger & oavgjorda resultat ? lr tänker jag fel ? Blir väl detsamma som att ha 1,2,3 för Norge & 2,3,4 för Sverige ? med reduceringen ovan borde vi då hamna på 6 komber i denna match, vilket jag tycker är rimligt.

robfri 2013-05-08 10:41

Här följer min slutgiltiga idè till omgången

Norge -Sverige: 1,2 - 2,3,4 : Sverige har haft svårt att göra mål, samtidigt tajta bakåt. Norge har gjort 7 mål hitills, 3 mot Danmark & 3 mot Slovenien, 1 igår mot Kanada. Har svårt att se Norge gör 3 mål lr mer mot Sverige. Kikade matchen igår mot Kanada, Norge va inte bra, Kanada gjorde som de ville. Ikväll är Haugen tebax i mål, Holtet & Tollefsen tebax från avstängningar, stora plus för Norge, men Sverige ska vara bättre & kunna vinna med ngn kasse.

N.Y Rang.-Washingt. 1,2,3,4,5 - 1,2,3,4: Rangers reducerade sist till 1-2 i matchserien, tror återigen man är piskade att vinna här. Lär bli en jämn match, tror vi är heltäckta med dessa resultat.

Toronto -Boston: 1,2,3 - 1,2,3,4,5,6 : 2-1 till Boston i denna serie, lite samma här, Toronto lär vinna för att ha liv kvar i serien. Jag tror dock man får svårt, kikade matchen sist & Boston var klassen bättre, kändes som när man gasade på lite hängde inte Toronto med.

2160 rader

one 2013-05-08 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 249039)
Där är jag inte riktigt med på banan ? 1an för Sverige får väl ingen funktion om vi ska reducera bort norsk seger & oavgjorda resultat ? lr tänker jag fel ? Blir väl detsamma som att ha 1,2,3 för Norge & 2,3,4 för Sverige ? med reduceringen ovan borde vi då hamna på 6 komber i denna match, vilket jag tycker är rimligt.

Du har helt rätt! Det är jag som svamlar:ful:

slindoffer 2013-05-08 11:33

pengar inne för några omgångar :)

Jag är ny i bolaget och är egentligen mer hemma på fotboll än hockey, men kommer med lite tankar om matcherna senare.

Kan vi reducera systemen med villkor på tecken och ö/u mål?

Har inte titta närmare på ö/u, men både rangers och Boston är väl favoriter och man kanske kan sätta att minst ett av de lagen ska vinna, för att få med lite roliga tecken.

Vet som sagt inte hur det fungerar och vad för programvara du ev använder One, men vissa reduceringsmöjligheter har vi kanske?

:cheers:

robfri 2013-05-08 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 249049)
pengar inne för några omgångar :)

Jag är ny i bolaget och är egentligen mer hemma på fotboll än hockey, men kommer med lite tankar om matcherna senare.

Kan vi reducera systemen med villkor på tecken och ö/u mål?

Har inte titta närmare på ö/u, men både rangers och Boston är väl favoriter och man kanske kan sätta att minst ett av de lagen ska vinna, för att få med lite roliga tecken.

Vet som sagt inte hur det fungerar och vad för programvara du ev använder One, men vissa reduceringsmöjligheter har vi kanske?

:cheers:

Vi brukar inte använda ngt specifikt program, misstänker att du syftar på typ Radsoft, Tipsrobot lr liknande program. Så att lägga in reducering för att omg ska innefatta ett visst antal mål osv blir kärvt. Däremot finns ju möjlighet att reducera att ett specifikt lag inte får vinna, lr att en match inte får sluta oavgjort.

Kort & gott, vi använder oss av dem gamla varianten med raka system när vi lämnar in :)

slindoffer 2013-05-08 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 249040)
Här följer min slutgiltiga idè till omgången

Norge -Sverige: 1,2 - 2,3,4 : Sverige har haft svårt att göra mål, samtidigt tajta bakåt. Norge har gjort 7 mål hitills, 3 mot Danmark & 3 mot Slovenien, 1 igår mot Kanada. Har svårt att se Norge gör 3 mål lr mer mot Sverige. Kikade matchen igår mot Kanada, Norge va inte bra, Kanada gjorde som de ville. Ikväll är Haugen tebax i mål, Holtet & Tollefsen tebax från avstängningar, stora plus för Norge, men Sverige ska vara bättre & kunna vinna med ngn kasse.

N.Y Rang.-Washingt. 1,2,3,4,5 - 1,2,3,4: Rangers reducerade sist till 1-2 i matchserien, tror återigen man är piskade att vinna här. Lär bli en jämn match, tror vi är heltäckta med dessa resultat.

Toronto -Boston: 1,2,3 - 1,2,3,4,5,6 : 2-1 till Boston i denna serie, lite samma här, Toronto lär vinna för att ha liv kvar i serien. Jag tror dock man får svårt, kikade matchen sist & Boston var klassen bättre, kändes som när man gasade på lite hängde inte Toronto med.

2160 rader

Norge - Sverige: 1,2 är väl troligast på Norge, men med båda på över 30% så lämnar jag gärna en av dem och plockar med 0 eller 3 istället. Gärna hål på 3 el 4 för Sverige också

1,3 - 2,4,5

NY - Washington: Jag har mycket dålig koll på lagens offensiva och defensiva kvaliteter, men bör inte Rangers mäkta med minst 2 mål hemma?

2,3,4,5 - 1,2,3,4

Toronto - Boston: Boston favorit, så vikta lite mer åt dem genom att släppa 1:an?

1,2,3,4 - 2,3,4,5,6

schtek 2013-05-08 15:50

Jag tycker robfris sista förslag ser bra ut.
Hade vart gött att ha Sverige-Matchen avklarad på lite mindre streck.
I Rangers-Matchen skulle jag vilja ha med 0 på Washington som ett roligt streck.
Boston ska ju vara bättre än Toronto men "sista" chansen för Toronto hemma, skulle tänka mig hål i staketet likt 1,2,4 på Toronto och kanske 1,2,3,4,6 på boston.

one 2013-05-08 20:08

Så här blev kvällens rad efter mycket funderande fram och tillbaka.

Norge:0,1,2
Sverige:2,3,5

Rangers:1,3,4,5
Washington:0,2,3,4

Toronto:1,2,3,4
Boston:1,3,4,5

Nu kör vi, lite medstuds nu om jag får be:KO:

http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag

one 2013-05-08 21:29

Glömde skriva att systemet är reducerat, Norge-Sverige får inte sluta oavgjort...

V75fahlle 2013-05-08 22:36

det var nervigt, men gött att systemet lever till nhl matcherna!

schtek 2013-05-08 22:36

Fyfan lite svettigt där med 5 mot 3 PP i slutet. Men gött nu sätter vi den inatt!:cheers:

robfri 2013-05-08 22:42

Puh...

Sebkar 2013-05-08 22:49

Satt hårt inne ,nu får sämpa in NHL matcherna :-)
Nästan så man tar en segeröl redan nu :-):ful:

one 2013-05-08 23:30

Ja det satt hårt åt, men gött att chansen finns kvar. Idag sitter den:KO:

schtek 2013-05-09 06:12

Gött med vinst! Ändå om det inte blev någon jättesumma.
Good Job:cheers:

robfri 2013-05-09 06:40

Snyggt !

robfri 2013-05-09 07:41

Kan även meddela att förutom ikväll är det x-tra-pengar på lördag 3 hockeymatcher samt rullpott 700k på måndag 4 fotbollsmatcher, så vi har att göra.

robfri 2013-05-09 09:21

Dags att snacka upp kvällens runda

Sverige -Kanada: Svårt att få ett grepp om denna match, tror båda lagen gör mål iaf & borde bli ganska jämnt, kanske knapp fördel Kanada. 1,2,3 -1,2,3,4 bör räcka.

Chicago -Minnesota: Här tror jag Chicago avgör serien, leder 3-1 i matcher & Minnesota var inte bra sist. 3,4,5 -0,1,2 tycker jag känns kul här.

Pittsb. -N.Y Islan : Pittsburgh blandar & ger, väldigt ojämna...Känns som svåraste matchen, kan bli tajt, likväl många mål. 2,3,4,5,6 -1,2,3,4 känns dock täckt.

2160 rader

Sebkar 2013-05-09 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 249312)
Dags att snacka upp kvällens runda

Sverige -Kanada: Svårt att få ett grepp om denna match, tror båda lagen gör mål iaf & borde bli ganska jämnt, kanske knapp fördel Kanada. 1,2,3 -1,2,3,4 bör räcka.

Chicago -Minnesota: Här tror jag Chicago avgör serien, leder 3-1 i matcher & Minnesota var inte bra sist. 3,4,5 -0,1,2 tycker jag känns kul här.

Pittsb. -N.Y Islan : Pittsburgh blandar & ger, väldigt ojämna...Känns som svåraste matchen, kan bli tajt, likväl många mål. 2,3,4,5,6 -1,2,3,4 känns dock täckt.

2160 rader

Tycker de ser bra ut.

one 2013-05-09 10:22

Skönt att vi i alla fall får ett par gratisomgångar:)

Jag tror Sverige-Kanada blir en tight tillställning, har svårt att se något av lagen göra mer än 3 mål...