Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-04, 20:54   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 51
Standard

Aldrig mer 10bet eller Moneybookers


10bet och Moneybooker är det sämsta jag någonsin varit med om:

10bets sida tar evigheter på sig att ladda upp. Dessutom, jag lade in en saftig summa pengar men fick ingen bonus. Via kundservice fick jag reda på att jag skulle lagt in en bonuskod när jag satte in pengar. Frågade om hon kunde åtgärda det i efterhand. Nej, det gick inte. Jag blev halvt lurad, med andra ord.

Då begärde jag att ta tillbaka mina pengar till bankkontot i Sverige. Fick då en massa frågor varför jag vill ta tillbaka pengarna utan att ha spelat. Lade ner en massa tid på att förklara för dem utan att få minsta credit för det.

Det kom inga pengar till mitt svenska bankkonto. Frågade dem varför. Jo, dessa pengar hade överförts till Moneybookers, inte direkt till mitt bankkonto. Dessutom hade dom dragit av 130 kr i en slags "avgift".

Eftersom piss-10bet anlitar piss-Moneybookers för betalningsöverföringar får jag alltså ringa Moneybookers kundservice och fråga varför jag inte kan logga in och föra över pengar till mitt privata bankkonto. De lovar att åtgärda en miss jag gjort vid registreringen och sen sända mig ett bekräftelseemail. Bekräftelseemailet kommer inte. Dock kan jag logga in på Moneybookers.

Nu ska jag "bara" föra över pengarna från Moneybookers till mitt privata bankkonto. Systemet är komplicerat och enerverande. De tar naturligtvis ut en avgift. Jag betalar avgiften men får beskedet att jag inte kan föra ut så lite som 1500 kr. Jag betalar en till avgift på 15 kr och försöker igen. Nu processar Moneybookers överföringen till mitt privata bankkonto.

Det ska FAN inte vara på det här sättet. Alltså måste jag summera för er:

Av de 10-12 bettingsidor jag registrerat mig på är 10bet den sämsta.

Av de 5-6 internationella betalningssajter jag registrerat mig på är Moneybookers den sämsta.


10bet
Moneybookers
betssonfreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 21:00   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Känner ingen sympati alls, du har inte läst vad som gäller.

Bonusen har sina vilkor, läs dessa innan du gör en överföring.

Ska du ha ut pengar från en bookie utan att ha spelat så tar det en avgift, det gör alla. Har du dessutom fört in pengar via Moneybookers så ska de ut där igen.

Att moneybookers tar ut en avgift för att ta ut pengar till ditt bankkonto är heller inget konstigt, vad tror du banker tjänar pengar på om inte sina avgifter? MB har bland de lägsta om inte de lägsta avgifterna av alla internetplånböcker.

Nej du, frågar du mig så är det snarare: Gnäll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+3), mars (+1), joppoe (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 21:00   #3
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Självklart är det deras fel att du inte skrev in bonuskoden. Vilka idioter!
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 21:06   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4133

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Ska inte ta gift på detta men har för mig att på måndagar mellan en viss tid så har du gratis uttag på 10bet.

Läs på reglerna innan du reggar dig på ett nytt bolag så slipper du "överraskningar"

Angående MB så är du helt fel ute tycker jag. Aldrig något strul när man behöver höjda limits eller liknande. Har själv tagit ut från mitt MB konto och det tog inte mig mer än 1 minut så särskilt komplicerat kan jag inte hålla med dig att det är
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 21:41   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 51
Standard

Visst, läser på reglerna mer noga nuförtiden så man slipper tråkiga överraskningar.

Fattar dock inte att folk som i längden förlorar på att spela pallar med att hålla till på majoriteten av bettingsajterna. Dom är röriga, laddar upp långsamt och är allmänt enerverande.
betssonfreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 21:44   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av betssonfreak Visa inlägg
Visst, läser på reglerna mer noga nuförtiden så man slipper tråkiga överraskningar.

Fattar dock inte att folk som i längden förlorar på att spela pallar med att hålla till på majoriteten av bettingsajterna. Dom är röriga, laddar upp långsamt och är allmänt enerverande.
Förlorande spelare håller sig oftast till en eller ett par bookies och använder sällan eller aldrig något annat ät betal/kreditkort.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 04:44   #7
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av betssonfreak Visa inlägg
Dessutom, jag lade in en saftig summa pengar men fick ingen bonus.
Beror ju på hur man ser det, men 1500kr är inte särskilt saftigt någonstans. Dessutom har väl 10bet bara en bonus på 250kr?

Citat:
Jag blev halvt lurad, med andra ord.
Lurad blir du när du antar ett anbud som sedermera ändras utan din vetskap. Att inte förstå ett anbud men ändå gå med på det är dumhet.



Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
vad tror du banker tjänar pengar på om inte sina avgifter?
Fraktionella reserver är väl det snabba svaret. Att banker öht. tar ut avgifter är girighet.




Fred på jorden, all makt åt Tengil!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 06:15   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enroth Visa inlägg
Beror ju på hur man ser det, men 1500kr är inte särskilt saftigt någonstans. Dessutom har väl 10bet bara en bonus på 250kr?



Lurad blir du när du antar ett anbud som sedermera ändras utan din vetskap. Att inte förstå ett anbud men ändå gå med på det är dumhet.





Fraktionella reserver är väl det snabba svaret. Att banker öht. tar ut avgifter är girighet.




Fred på jorden, all makt åt Tengil!
Girighet eller inte, avgifter är ren och skär profit. Kan tänka mig att de är än viktigare för internetplånböcker än för traditionella banker som du har ditt sparande på.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 07:03   #9
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Girighet eller inte, avgifter är ren och skär profit. Kan tänka mig att de är än viktigare för internetplånböcker än för traditionella banker som du har ditt sparande på.
Givetvis är det en profit, tillsammans med höga utlåningsräntor och låga inlåningsräntor en av de mest omoraliska profiteringarna på samhället.

Men Skrill (Moneybookers) är ingen bank, de lever med all säkerhet på sina avgifter.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 08:03   #10
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Samt förmodligen ränta på kundernas likvid, får dom delar väl inte ut nåt sånt åt dom har jag för mig i alla fall.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enroth (+1)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 08:56   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Håller med om att 10bet är den sämsta och avråder alla från att registrera sig där.

Att omsätta sin deposition är självklar. Men 10bet har inga rolloverkrav på 1x utan faktiskt 3-5x. Minns inte exakt nu.

Ska man bonustradea sin bonus så är det svårt med. Då det är endast spel med bonuspengarna som omsätts i kravet. Så har du satt in 1000kr och fått 1000kr i bonus.
När jag testade dom för ett par månader sedan så hade de 1200kr i bonus har jag för mig.

Satsar 2000 så omsätter du endast 1000kr. Råkar du sätta spelet så måste du nu satsa minst 2000kr (ditt saldo) och utöver det måste du satsa dina bonuspengar för att kunna omsätta bonusen. Nu har du plötsligt 4000 insats men endast 2000kr av dessa omsätts.
Lycka till sedan när begränsningen nådde ditt konto fort. Dessutom har de kass utbetalningsprocent på sina odds förutom vissa enstaka "lockodds".

Dessutom är inte bonuskravet att omsätta bonusen, nej utan du ska omsätta din insats+bonus till en obskyr siffra för att ens få göra ett uttag avgiftsfri.

Citat:
För kampanjer där omsättningen är kopplad till en bonus: Vänligen notera att när en kund riktiga pengar och bonuspengar på kontot, används de riktiga pengarna först.
Håll er borta är mitt tips också.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 09:28   #12
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Hur lång tid tar det normalt att få sina pengar från MB? Förde över ca 8K för två dagar sedan, läste till mig på MB att det kan beroende på ditt land och kort ta upp till en månad. Jag själv har aldrig väntat mer än 3 bankdagar innan pengarna kommer från spelbolagen när jag tidigare använde mig av endast kreditkort.
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 09:33   #13
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Sorry om detta var OT
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 15:44   #14
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Förlorande spelare håller sig oftast till en eller ett par bookies och använder sällan eller aldrig något annat ät betal/kreditkort.
Skönt du kategoriserar. Förmodar du har underlag för dina påståenden? Eller skjuts det fr höften som vanligt? Herregud.
__________________
It's just a game. Until you bet it.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
IlDuce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 16:07   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av IlDuce Visa inlägg
Skönt du kategoriserar. Förmodar du har underlag för dina påståenden? Eller skjuts det fr höften som vanligt? Herregud.
Förlorande spelare = hobbyspelare jagar inte bästa odds utan spelar på nöjesbolag för spänningens och lockelsen att slaska in smaskiga tripplar skull.

Tror du själv att de flyttar pengar med moneybookers mellan SBO, 5dimes och Pinnen eller tror du att de kliver rätt in på ladbrokres när de snickrar ihop sin femling?

Dessa utgör en klar majoritet av de förlorande spelarna där ute. Du är välkommen att skjuta från höften om du tror att det ser ut på annat vis.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td