Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-12, 11:47   #1
 
Saphers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 329


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inkorrekt satt odds på bet365


Jag fick det här meddelandet från bet365 efter första SM-finalen i hockey var avgjord.

"Hej Xxxxx,

Vi kontaktar dig angående spelet med referens: XXXXXXXXX placerat till oddset 9.00 på Brynäs IF att göra 8:e mål (Nästa mål Skellefteå AIK v Brynäs IF). Efter en granskning visar det sig att spelvalet placerades till inkorrekt odds och enligt våra regler har vi därför korrigerat spelet till det korrekta oddset på 1.33.

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för eventuella olägenheter orsakade.

Vänliga hälsningar
Team bet365"


Ja, jag är precis som dom av åsikten att 9 gånger pengarna i ett läge där Skellefteås målvakt var på väg att plockas så fort Skellefteå fick ner pucken i Brynäs försvarszon och lite drygt 3 minuter kvar på matchen är ett felsatt odds, men att dumpa oddset till genomusla och patetiskt låga 1.33 gånger pengarna känns som ett direkt hån.

Min fråga är, har bolagen rätt att dumpa oddset precis så mycket som dom behagar?

Tittar man på oddsen i slutskedet av vilken hockeymatch som helst där det ena laget ligger under med ett eller två mål så kan man förvänta sig att det laget kommer plocka målvakten, men då brukar oddset ändå ligga kring 2.80-3.00 gånger pengarna med ca 3 minuter kvar av matchen.

Nu lyckades jag med konststycket att bara satsa 200 istället för 2000 som tanken var på grund av panikstress för att hinna få igenom spelet, så det är inte väl inte hela världen, men att få 66 kronor istället för 1600 i vinst känns inte okej på en fläck.
Sapher är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 13:16   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Deras hus - deras regler. Är oddsen uppenbart felsatta är detta det du kan vänta dig och en limitering kommer nog som ett brev på posten snart också.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 13:37   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Det är säkert i enlighet deras egna regler att ända på odds i efterhand och sedan drömma ihop vilket odds de vill. 1.33 är dock ett hån och helt felaktigt (antar att det var en tre-vägsmarknad, vilket allt tyder på). Dock är det ganska troligt att det är bättre att spara ditt konto och din tid och inte ta fighten denna gång. Som bäst får du runt 300 kr ytterligare och som sämst spenderar du en massa tid på att argumentera, blir limiterad/bannad och eventuellt får några kronor extra.

Vill du ändå göra något åt det så be dem skicka ditt ärende vidare till en trader. Den vanliga supporten är på gränsen till meningslös att snacka med (i fall likt detta).
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 15:34   #4
 
Saphers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 329


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Det är säkert i enlighet deras egna regler att ända på odds i efterhand och sedan drömma ihop vilket odds de vill. 1.33 är dock ett hån och helt felaktigt (antar att det var en tre-vägsmarknad, vilket allt tyder på). Dock är det ganska troligt att det är bättre att spara ditt konto och din tid och inte ta fighten denna gång. Som bäst får du runt 300 kr ytterligare och som sämst spenderar du en massa tid på att argumentera, blir limiterad/bannad och eventuellt får några kronor extra.
Tack för svaret!

Jepp, det var mycket riktigt ett trevägsspel, och det var just faktumet att dom sänkte oddset till så extremt låga nivåer som fick mig att brinna av, och det är också detta jag lagt fokus på i min konversation med dom så här långt.

Att jag ska få dom att ändra sig känns inte troligt och precis som du säger är det inte nog stora summor för att riskera att reta upp dom ytterligare så jag tror jag följer din linje och låter detta vara, även om jag lägger in deras svinaktiga behandling av detta ärende i bakhuvudet.

Jag följer upp med två följdfrågor:

1. Rent hypotetiskt sett, om man skulle bli bannad, förlorar man pengarna man har på kontot då eller ges man en möjlighet att ta ut sin hårt förtjänade slantar?

2. Limitering trodde jag mer gällde storspelare, men finns risken att jag åker på det om jag skulle ta striden en sån här gång?

Jag kvalificerar definitivt inte in mig som storspelare då jag som mest brukar spela för ett par hundringar per spel. Att jag ville satsa 2k just denna gång var mest för att det var ett så sanslöst överodds som jag var villig att riskera en större summa på än vad jag normalt gör.
Sapher är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 15:38   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Stor eller liten spelar ingen roll. Tjänar bolagen inga pengar på dig är du värdelös för deras syften.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 15:53   #6
 
Saphers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 329


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är så illa alltså?

Man har ju onekligen börjat få en liten inblick i den fula bakgården av den här branschen på senare tid.

"Du får gärna spela hos oss så länge du förlorar, och råkar du vinna för mycket en gång för att vi har fuckat upp oddssättningen så tar vi oss friheten att ändra oddset så grovt att det är en fullständing skändning så det inte svider alltför mycket för oss.."

Tänk om man kunde vända på den steken.

- Hejsan spelbolaget.. Jag skulle vilja korrigera ett antal spel som jag bommat på under min tid hos er. Efter en granskning av matcherna så visade det sig nämligen att lagen jag spelade emot var mycket bättre än jag förväntade mig och därför vill jag ändra insatserna till 1 krona på de aktuella spelen.. Vem ska jag vända mig till?

Hatten av och verkligen total respekt till alla er som lyckas livnära er på detta!
Sapher är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 16:54   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Man blir inte av med pengarna hos de större EU-bolagen (som Bet365) för att man blir limiterad eller bannad. Är man inne på mindre nogräknade bolag så kan de ha en massa hyss för sig. Exempelvis hänvisa till godtyckliga villkor, likt att du "gått runt satsningsbegränsningar", att kontot brutit mot terms and conditions men att de ej kan uttala sig om vad pga av pågående utredning osv. Saker man får vara beredd på KAN hända om man lirar på ett litet skin på något mindre nogräknat pokernätverk (eller liknande) och fastnar i deras nät.

Ju högre insatser ju snabbare blir man generellt sett limiterad. Finns dock många saker man kan "flaggas" för. Min gissning är att spelar du för några 100kr per bet och inte följer en massa "picks" eller liknande så klarar du dig undan limitering på alla utom de mest nitiska böckerna (typ sportingbet, paddypower etc). Att spela 2k/bet hos bet365 på vad de anser är "uppenbart felsatta odds" är inget man gör någon längre tid. Bråkar man sedan om rättningen på dessa så ökar man troligt chansen till limitering ytterligare. Du får väga om ~300kr och känslan av rättvisa är mer värt än den tid det kommer ta och en hyfsad chans att din limit på bet365 blir en ~1/20 av nuvarande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sapher (+5)

Senast redigerad av nb79 den 2012-04-12 klockan 17:21.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-15, 11:49   #8
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Gibraltar
Inlägg: 2
Sharp$: 4
Standard

Många spelbolag klassar sina spelar i olika nivåer, och har rätt så bra koll på de som spelar och vilka som är vinnande spelare i längden, så även om du skulle gå in och lägga två tripplar a 2K st och plocka hem bägge så skulle bolagen bara bli glada.

Det är höga insatser på jämna matcher och enbart singlar som sticker ut lite, är man tillräckligt bra så limiterar de inte en lika grovt för att deras traders tar till vara på att man är bättre än snittet och använder ens egna satsningar för att förbättra oddsen (ur deras synvinkel) för den stora massan, så de har inte så mycket emot en liten förlust för att kunna föbättra sina odds.

Men du borde ju kunna få ett fribet eller liknande av dem tycker man
Gamblers112 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td