Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-29, 19:06   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 51
Standard

Var mycket försiktiga med 10bet!


Om du överväger att bonushora på 10bet - Tänk då efter en extra gång innan:
Jag blev nyss av med 12 000 kr på 10bet.

Dels för att deras bonussystem kan bli ytterst tricksigt,
dels för att jag skulle läst på deras regler ännu mer noga.

Här är några av deras fallgropar:
- De går ut med budskapet att du kan sätta in 4000 kr, därefter få en bonus på 2000 kr. Observera dock att du då måste ha en roll-over på 6000 ggr 6 = 36000 kr (eller nåt i den stilen) innan du kan hämta ut såväl bonus som insatta och vunna pengar.

- När du spelar kan det hända att du råkar spela för bonuspengarna. Om du vinner ökar alltså bonusen rejält. Denna bonus kan du alltså inte hämta ut.
På det sättet fastnar du i deras system.

- Om du tar ut lite av dina insatta pengar (ej bonus), ja då rykter hela din bonus. Återigen, du är fast i deras system.

- Om du inte har uppnått deras höga roll-over krav inom 90 dagar så
ryker din bonus.
Det var det som hände mig alldeles nyss:

Det hade gått 90 dagar och jag förlorade 12000 kr i ett slag.
Det känns tungt.

Om någon känner till ett sätt att (på något helt osannolikt sätt)
förhandla tillbaka dessa pengar från 10bet så är jag idel öra!
betssonfreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 20:03   #2
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Något annat som är drygt med deras bonus är att max 50% av bonusbeloppet (=1000kr) räknas mot omsättning vid varje bet. Oavsett om du spelar 10 000 eller 1000 så kommer alltså max 1000kr räknas mot bonusen. Du måste alltså lägga totalt 36 st separata bets på över 1000kr för att omsätta din bonus.

Synd för dig btw, riktigt drygt när sånt händer men ger de bort "gratis" pengar spelar man alltid på deras villkor.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 20:22   #3
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av betssonfreak Visa inlägg
dels för att jag skulle läst på deras regler ännu mer noga.
Känns ganska logiskt att man ska läsa på innan man försöker fixa hem en bonus då du godkänner spelbolagens regler när du öppnar ett konto.

Citat:
Ursprungligen postat av betssonfreak Visa inlägg
Observera dock att du då måste ha en roll-over på 6000 ggr 6 = 36000 kr (eller nåt i den stilen) innan du kan hämta ut såväl bonus som insatta och vunna pengar.
Så har väl i princip alla som erbjuder höga bonusar?

Citat:
Ursprungligen postat av betssonfreak Visa inlägg
- När du spelar kan det hända att du råkar spela för bonuspengarna. Om du vinner ökar alltså bonusen rejält. Denna bonus kan du alltså inte hämta ut.
På det sättet fastnar du i deras system.
"Kan det hända"? Spelar man inte för 1/3 av bonuspengarna hela tiden om man sätter in 4000 och får 2000 i bonus?

Jag har inte hunnit bonushora 10bet än så länge men på andra sidor som haft liknande (exakta) krav så har om jag satt in 2000 och då fått 2000 alltid spelat för hälften av bonuspengarna = har jag t.ex. 3600 kr på kontot (det jag satt in) så har jag också 3600 kr på bonuskontot då vinster/förluster delats upp precis i % efter vad jag satt in.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-07-29 klockan 20:23.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 20:53   #4
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg

"Kan det hända"? Spelar man inte för 1/3 av bonuspengarna hela tiden om man sätter in 4000 och får 2000 i bonus?

Jag har inte hunnit bonushora 10bet än så länge men på andra sidor som haft liknande (exakta) krav så har om jag satt in 2000 och då fått 2000 alltid spelat för hälften av bonuspengarna = har jag t.ex. 3600 kr på kontot (det jag satt in) så har jag också 3600 kr på bonuskontot då vinster/förluster delats upp precis i % efter vad jag satt in.
Jag tror att du måste förlora rubbet av dina egna, innan du börjar omsätta bonusen.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 23:19   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Men om man lyckas få över pengarna till betfair så är det väl inga problem med att använda sidan sen om man nu vill? Tänker då på besvär vid uttag osv.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 09:10   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du startade den här tråden i April och utlyste själv en varning samt att andra varnade om sidan också. https://www.sharps.se/forums/spelbola...-moneybookers/
Du startade även denna tråd i Maj och även där blev du varnad: https://www.sharps.se/forums/spelbola...bet-palitliga/

Nu startar du en tredje tråd och varnar om samma bolag igen. Hur ofta ska du bränna dig innan du förstår att det finns bättre bolag?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
surrelito (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 17:58   #7
 
Maxies avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 136


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter att ha läst igenom deras regler & villkor å tycker jag de inte verkar speciellt annorlunda mot vad andra bolag kör på. Lite segt att endast 50% av bonusbeloppet räknas in i omsättningskravet men det är ju sånt man får ta. Missar jag något annat?
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td