Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-24, 12:32   #16
 
StewiEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 420
Standard

Men vilka spelbolag ligger inom EU/EES då?
StewiE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 12:36   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StewiE Visa inlägg
Men vilka spelbolag ligger inom EU/EES då?
Kolla bookies-fliken hos oddsportal.com. Där hittar du info om resp spelbolag inkl dess säte.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 19:06   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bbx Visa inlägg
Ja, det är inget man behöver oroa sig värst mycket över så länge det handlar om småpotatis.
Citat:
Men chansen att man skulle åka dit på det är ju patetiskt liten egentligen, använder man dessutom Neteller eller liknande blir ju chansen att åka dit ännu mindre.
För 10 år sen hade ingen åkt dit för varken poker eller något liknande från internet sidor, för 5 år sen så började skatteverket jaga "större" turneringsvinster från utomeuropeiska pokernätverk, idag letar skatteverket efter svarta inkomster inom rake-back, affiliate verksamhet och poker/betting-spelare...

Om ytterligare 5 år så kanske de har stenkoll på penningflöden även med neteller och moneybookers.

Det här med att flytta pengar olika vägar för att slippa skatt kallas i dagligt tal för pengatvätt och är ganska allvarligt så en liten notis bör man nog ta till det o fundera på om de är värt riskerna.

StewiE:
Vill du veta vilka som ligger inom EU/EES så är som sagt oddsportal.com ett annat tips kan vara att googla "skattefria spelbolag" eller spelbolag inom EU/EES
viktor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-01, 23:19   #19
bbx
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 186
Sharp$: 97

Mestis 13-14
Stats: 17 - 19 - 0
ROI: 89.16%
Vinstprocent: 47.22%

Standard

Att aktivt börja tvätta pengar rekommenderar inte jag heller. Men att glömma att på skattedeklarationen ta upp några tusenlappar vunna på sportsbetting är inget allvarligt.
bbx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 05:45   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Jag förstår. Skulle någon hitta en EU-bookie som tillåter detta så tages tips tacksamt emot.
brukar använda detta sätt när jag tar ut.
Betsson fungerar utmärkt

visst är det skattefritt där?
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 08:49   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 8
Standard

Betsson är skattefritt ja.
Citat:
bbx Att aktivt börja tvätta pengar rekommenderar inte jag heller. Men att glömma att på skattedeklarationen ta upp några tusenlappar vunna på sportsbetting är inget allvarligt.
Om de vore så väl att man bara tjänade några tusenlappar
viktor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 14:05   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Viktor, när uppstår skattskyldigheten? Är det när vinsten görs eller när jag som svensk tar hem pengarna till Sverige?

Som jag tolkar ditt första inlägg så kan en person sätta in en tusenlapp hos Pinnacle, spela runt lite under en tid för att slutligen förlora hela summan men ändå vara skattskyldig i Sverige för de vinstspel som gjorts under tiden...??
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 14:58   #23
 
Exaktes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 74
Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Viktor, när uppstår skattskyldigheten? Är det när vinsten görs eller när jag som svensk tar hem pengarna till Sverige?

Som jag tolkar ditt första inlägg så kan en person sätta in en tusenlapp hos Pinnacle, spela runt lite under en tid för att slutligen förlora hela summan men ändå vara skattskyldig i Sverige för de vinstspel som gjorts under tiden...??
Teoretiskt sett så ska du skatta på alla dina vinstspel, och kan således inte dra av förlusterna. Det innebär att om du lägger 10 spel, förlorar 9 av dem och endast vinner 1, så måste du fortfarande skatta på din vinst. Det gör att det är omöjligt att vara vinnande om reglerna skulle följas till punkt och pricka, då du skulle få betala skatt på varje spel du vinner. De förlorade spelen existerar inte i beräkningen.
Dock är ju detta givetvis väldigt svårt praktiskt sett, och så vitt jag vet är praxis hos Skatteverket för tillfället att titta på summorna av uttagen och inte de enskilda matcherna, men hur det kommer att se ut i framtiden vet vi ju inte.

Och visst kan det vara problematiskt, det är så mycket snack om ett par tusenlappar och att endast använda EU bookies, men för många spelare handlar det om mer än ett par tusenlappar och det kan då även som KP säger vara svårt att undvika Pinnacle.

Senast redigerad av Exakte den 2010-03-02 klockan 16:28.
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 15:16   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 8
Standard

Syreatom:
Precis som Exakte förklarar det...

Problematiken ligger ju lite i att det inte finns några prejudicerande fall i ämnet, Lagarna står skrivna men de är knappt skatteverket vet hur de ska tolka lagarna, de går dock ändå att åka dit om man bryter mot lagarna.

Det jag tycker är viktigt är att man är medveten om hur regelsystemet ser ut så man inte spelar på tex sportingbet i tron om att vinsterna är skattefria för att sen åka dit retroaktivt om 3-4 år om skatteverket bestämmer sig för att jaga småskurkar...

Personligen tror jag inte neteller/moneybookers vägen är speciellt "skattefri" då skatteverket förmodligen inte skulle ha några problem med att få ut information angående svenskars kassaflöden där om de bestämmer sig för att granska någons affärer.
viktor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 15:30   #25
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viktor Visa inlägg
Syreatom:
Precis som Exakte förklarar det...

Problematiken ligger ju lite i att det inte finns några prejudicerande fall i ämnet, Lagarna står skrivna men de är knappt skatteverket vet hur de ska tolka lagarna, de går dock ändå att åka dit om man bryter mot lagarna.

Det jag tycker är viktigt är att man är medveten om hur regelsystemet ser ut så man inte spelar på tex sportingbet i tron om att vinsterna är skattefria för att sen åka dit retroaktivt om 3-4 år om skatteverket bestämmer sig för att jaga småskurkar...

Personligen tror jag inte neteller/moneybookers vägen är speciellt "skattefri" då skatteverket förmodligen inte skulle ha några problem med att få ut information angående svenskars kassaflöden där om de bestämmer sig för att granska någons affärer.
MB är väl vad jag vet en bank eller liknande och skulle därmed ha lättare för att släppa in Skatteverket, Neteller är väl inte direkt en bank och jag tror att det ska mycket till innan dom släpper in Skatteverket, då ska vi nog snacka om betydligt större summor än vad dom på detta forumet gör sig.

Detta måste ju vara lite som med bredbandsbolagen efter Ipred, företag som Neteller skulle ju förlora fruktansvärt mycket kunder om man började släppa in olika länders Skatteverk för minsta lilla.

Skulle ett fall dras till tingsrätt för skattesmitning eller liknande tror jag att vi skulle få ett utveckling likt den efter Ipred som i slutändan skulle gynna oss som förflyttar pengar mellan bolagen.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 17:21   #26
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Bra initiativ och bra skrivet!

Kommer själv att dra upp en guide hur jag gör efter MLB-säsongen.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 20:21   #27
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Jag förstår. Skulle någon hitta en EU-bookie som tillåter detta så tages tips tacksamt emot.
Har du kollat med Golfandbet?
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 13:13   #28
 
pawwesharks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 1694

golf2011-2012
Stats: 32 - 24 - 8
ROI: 100.93%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixt Gordon Visa inlägg
Har du kollat med Golfandbet?
pawweshark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-23, 09:40   #29
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 31
Standard

Hur ser ni på det nu? Om man vill plocka ut 50.000 i månaden, what to do?
mbarneskar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 08:19   #30
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Bara att "bonustrada" bort allt från spelbolaget (exempelvis pinnacle) till betfair. Givetvis jobbigt och förmodligen förlorar man 5% om man spelar och bokar till samma odds.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td