Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-17, 14:36   #16
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travaren Visa inlägg
Hur funkar det här med andelspel egentligen har alltid undrat om ni har en v75 spel för 1000 kr med 10 andelar a 100 sek vad händer om ni bara får sålt säg 5 av dom får btuiekn köpa dom resterande 5 . Jag tror att det är så men är inte säker. KP du vet säkert, du verkar jävligt insatt Om man vinner e det ju bra om man har 5 andelar, och sen kör alla eget system eller e det harryboy. Sen en sista fråga kan man få vara med och lägga upp en v75 omgång i en butik, har ni typ tipskvällar och så generellt sätt i butik. främst atg.
Som du säger måste man köpa dom själv isåfall, men den risken är noll i princip sålänge din butik inte är nystartad från scratch i en ny ort.

Jag brukar ofta lämna iväg system åt kunder att göra. Kan vara allt från bomben/lotto/stryktips/europa/keno/v75/v64 osv osv.
Dock brukar jag ofta vara den som frågar om kunden är intresserad av att göra ett system. Sällan en kund frågar mig, men OM de skulle ske så skulle jag tacka och ta emot.
Brukar ha som regel att får man sämre än mig så får man en till chans. Sämre igen och man ryker sålänge det inte varit någon riktigt sjuk omgång.
Tipskvällar har jag inte iaf, det orkar man inte med.

Vissa butiker kör harryboy (tex pressbyrån som vann stort för någon vecka sen), medan andra gör systemen själva. Ica brukar också köra med harryboy system, eller harry flerpacks system. Underskatta aldrig harry
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 20:40   #17
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Vad kan man dra in en genomsnittlig dag egentligen på en spelbutik. i säg ett ganska spelande område. innan skatt. Klart ligger det lite högre på lördagar kan jag tänka mig. Vilken dag e sämsta speldagen för en butik egentligen.

Senast redigerad av Travaren den 2010-05-17 klockan 20:41. Anledning: .....
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 20:41   #18
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travaren Visa inlägg
Vad kan man dra in en genomsnittlig dag egentligen på en spelbutik. i säg ett ganska spelande område. innan skatt.
Den frågan tror jag redan KP svarat på i tråden. Kika lite bakåt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 20:42   #19
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Stämmer bra, sen har du även trisslotter och annat som dom säljer, så lägg på 1000kr i veckan där. Plus provision från inlösen, så lägg på 500spänn där med. = 18k/månad för en butik som omsätter 50k/vecka på spel.

Dessa 18k täcker alla dina fasta kostnader tex hyra/el/larm/försäkring m.m. m.m. Nu omsätter butiken endast 50k/vecka i ditt exempel.
En bra butik omsätter ca 100k+/vecka på SVS en bra butik har även atg som omsätter lika mycket. Vips så har dina 18k/månad blivit 4x mer
Till det så tjänar butiken på varuförsäljningen med.
Man brukar säga att spelprovisionerna täcker alla dina utgifter/anställda (inkl dina skatteinbetalningar) och det som blir din vinst är din övriga försäljning i butiken.
@ Travaren. Du får själv räkna på vinsten
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 20:43   #20
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
@ Travaren. Du får själv räkna på vinsten
Tack för snabbt svar såg att jag glömde titta bakåt.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 00:19   #21
 
StewiEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 420
Standard

känns som ett rätt nice jobb att ha en spelbutik. vad tror/tycker ni andra?
StewiE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 07:00   #22
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StewiE Visa inlägg
känns som ett rätt nice jobb att ha en spelbutik. vad tror/tycker ni andra?
Tror nog det både och, slitigt och jobba alla dagar i veckan typ som en del av dom lokala verkar ha öppet. Samtidgt e det nog kul arbetsplats med stammisar och liknande som man kan snacka med lägga upp system med kanske.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 15:33   #23
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

På Lången ändrades ombudsprovisionen radikalt förra året. Nu gäller:

Singel 2%
Dubbel 4%
Trippel 6%
Fyr-sexling 8%

Detta för att ombuden ska bli ointresserade att ta emot organiserade singelspel till höga belopp. Tidigare hade nästan alla ombud en kortlek av spelkort under disken som den som ville satsa stort fick "låna".

Numera kan ombuden tom gå back på att ta emot singelspel. Säg att vi betalar med American Express (3.75% i avgift för ombudet) så förlorar spelbutiken 1.75% på att ta emot spelet.
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 16:33   #24
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

OT RADERAT, Håll er till ämnet /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 21:27   #25
 
StewiEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 420
Standard

Men är man ensam som jobbar i spelbutiken? Brukar man inte vara några stycken iaf?
Sjukt det med att dom kan gå back.. Låter inte helt bra ju.
StewiE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 22:19   #26
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StewiE Visa inlägg
Men är man ensam som jobbar i spelbutiken? Brukar man inte vara några stycken iaf?
Sjukt det med att dom kan gå back.. Låter inte helt bra ju.
Men ibland får man gå back på vissa saker för att sen generera mer på något annat i framtiden pga av att man var sjysst och lämnade in det liret kanske dom fortsätter lira andra spel. Bara en tanke. Rent lönemässigt i en mindre butik känns det svårt och få det o gå ihop med massa anställda eller ett par. Men det beror väll mest på vad man har för läge samt mer försäljningen. Men en fråga jag har e nog hur svårt e det att starta en spelbutik e dom inte hårt konkurrerande av nätspelandet eller föredrar hederligt folk att lira i butik.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 22:33   #27
 
CaptHowdys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 2333
Standard

Numera kan ombuden tom gå back på att ta emot singelspel. Säg att vi betalar med American Express (3.75% i avgift för ombudet) så förlorar spelbutiken 1.75% på att ta emot spelet.[/QUOTE]

Tror inte man kan betala Svenska spel med kreditkort, tex American Express?
CaptHowdy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 22:54   #28
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Mindre spelombud brukar vara anti till kreditkort, i synnerhet till AMEX.

Men hos större ombud typ Maxi, Citygross, Obs och liknande är det inga problem.
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 23:23   #29
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Svenska Spel är mao det enda spelbolag i Sverige där man kan spela med kreditkort? Festligt.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 23:24   #30
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
På Lången ändrades ombudsprovisionen radikalt förra året. Nu gäller:

Singel 2%
Dubbel 4%
Trippel 6%
Fyr-sexling 8%

Detta för att ombuden ska bli ointresserade att ta emot organiserade singelspel till höga belopp.
Men det är ju fortfarande mer lönsamt för ombudet med någon snubbe som spelar en singel för tusen kronor än att Bosse i Bagarmossen satsar 30 kronor på en trippel.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td