Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-28, 09:05   #46
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av testartestar Visa inlägg
Saftig bonus via http://mmanytt.se/ohmbet-bonuskod/

någon som vågat sig på, lyckats med uttag kanske? hatar att dom är i curacao :(
Har fungerat hitills att spela på curacao bolag men någongång måste man ju bli blåst.
Jag har genomfört uttag på 2 konton utan problem.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 17:32   #47
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

känns som att de flesta här är naiva.

soelbolagens villkor ger dem rätt till det mesta.sagt det förut o säger det igen, bolagens villkor ger dem rätt att göra ungefär precis vad de vill med dina pengar o ditt konto

har ni läst andras villkor? läser ni ens villkoren...

mrgreen tex har stt de får stänga ner vid eget godtycke.

det med att man mpste vara hobbyspelare står väl i alla sidors villkor.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 17:50   #48
 
Reg.datum: apr 2016
Inlägg: 45
Sharp$: 482
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
känns som att de flesta här är naiva.

soelbolagens villkor ger dem rätt till det mesta.sagt det förut o säger det igen, bolagens villkor ger dem rätt att göra ungefär precis vad de vill med dina pengar o ditt konto

har ni läst andras villkor? läser ni ens villkoren...

mrgreen tex har stt de får stänga ner vid eget godtycke.

det med att man mpste vara hobbyspelare står väl i alla sidors villkor.
Men hur fungerar det när det gäller Maltalicensierade bolag? Jag tror inte att dom faktiskt får göra vad dom vill bara för att det står i termsen, kan dom t.ex neka uttag eller ta bort pengarna om man spelat upp en bonus till 10.000? Förutsatt att dom inte har solida bevis som styrker att man har fuskat/liknande.
Har just nu ett pågående case hos MGA gällande just detta, förväntar mig svar om en månad.
testartestar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 18:14   #49
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av testartestar Visa inlägg
Saftig bonus via http://mmanytt.se/ohmbet-bonuskod/

någon som vågat sig på, lyckats med uttag kanske? hatar att dom är i curacao :(
Har fungerat hitills att spela på curacao bolag men någongång måste man ju bli blåst.
Oj oj oj, det var ingen dålig bonus.

Någon minnesgod som kommer ihåg vad GolfnBet erbjöd i bonus när dom var på väg ner i dyn?

Var en 200% med va?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 18:15   #50
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av testartestar Visa inlägg
Men hur fungerar det när det gäller Maltalicensierade bolag? Jag tror inte att dom faktiskt får göra vad dom vill bara för att det står i termsen, kan dom t.ex neka uttag eller ta bort pengarna om man spelat upp en bonus till 10.000? Förutsatt att dom inte har solida bevis som styrker att man har fuskat/liknande.
Har just nu ett pågående case hos MGA gällande just detta, förväntar mig svar om en månad.
var på de jävlarna.

är inte MSG till för att se till att bolagen följer deras egn (bolagens) villkor? kan ha fel.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2016-12-28 klockan 18:19.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 06:28   #51
 
Reg.datum: apr 2016
Inlägg: 45
Sharp$: 482
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
var på de jävlarna.

är inte MSG till för att se till att bolagen följer deras egn (bolagens) villkor? kan ha fel.
Det är korrekt, jag tänker dock att spelbolagen har vissa riktlinjer dom måste följa, det skiter dom säkert fullständigt i men när det väl kommer till en tvist så tror jag inte att exakt alla regler gäller, t.ex att dom får stänga av spelare (seize funds osv) godtyckligt utan grund som jag ser att vissa spelbolag har.
testartestar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-01, 20:33   #52
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 766
Standard

samma vilkor på 200% bonusen som på den vanliga 100% på ohmbet.com?
Max 500 per bet, annars verkar villkoren vara okej.
snabeln är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 23:12   #53
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 766
Standard

Tog 200% bonusen. Har omsatt och väntar nu på mitt uttag.
Går det verkligen att ta ut till Mastercard? Ingen kredit men är ju trustly som gäller på alla andra sidor.
Går dock inte att se hur mycket man omsatt, men supporten svarade väldigt snabbt.
Återkommer när pengarna trillat in.
snabeln är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 10:20   #54
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 766
Standard

Pengarna inne på kontot. Rekommenderar detta bolag��
snabeln är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 09:51   #55
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snabeln Visa inlägg
Pengarna inne på kontot. Rekommenderar detta bolag��
Vad tog du ut via? Kort? bank? neteller/skrill?

Ser dom är reggade i curacao, aldrig kul o spela på såna bolag om de blir problem vilket det verkar ha blivit för rätt många om man läser denna tråden och på SBR.

Senast redigerad av nock den 2017-01-10 klockan 09:54.
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 11:28   #56
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 52
Sharp$: 766
Standard

Tog ut till MasterCard, samma som insättning.
snabeln är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 10:02   #57
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 14
Sharp$: 747
Standard

Ni som spelar på bolag som ej är skattefria (ohmbet).. Kör ni på bara eller betalar ni faktiskt skatt?
frulvolaya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 10:40   #58
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av frulvolaya Visa inlägg
Ni som spelar på bolag som ej är skattefria (ohmbet).. Kör ni på bara eller betalar ni faktiskt skatt?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 11:16   #59
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av frulvolaya Visa inlägg
Ni som spelar på bolag som ej är skattefria (ohmbet).. Kör ni på bara eller betalar ni faktiskt skatt?

Kan svara på frågan på olika sätt:

* Undantaget Pinnacle tror jag det finns ytterst få svenskar som är vinnande spelare på skattepliktiga bolag, förutom av "misstag" när folk hämtar bonusen. Har svårt att se anledningen till att spela på Curacaobolagen framför Maltabolagen för en duktig spelare. (Pinnacle undantaget!)

* Hade i somras en telefondiskussion med en svensk representant för ett Curacaobolag, han gav mig i telefonen rådet att strunta i att rapportera vinsten till Skatteverket. Anmärkningsvärt tycker jag, men visar lite nivån...

* De enda fall jag känner till där det blivit processer är pokerspelare som vunnit stora pengar i publika turneringar. Skatteverket kan då enkelt hitta uppgifterna på nätet. Å andra sidan så BORDE det vara ganska enkelt för dem att begära ut uppgifter från ens bank om de misstänker skattebrott.

Sammantaget så tycker jag det finns skäl nog att avstå att spela utanför EU. Skatteverket har här information som utgår från pokerlicenser: https://www.skatteverket.se/privat/s...328000675.html

Notera följande formulering:
Citat:
Är du osäker på om spelet är anordnat inom eller utanför EU/EES rekommenderar Skatteverket att du kontaktar arrangören.
Dvs om du får bolaget att säga att de finns innanför EU/ESS så gör du dig åtminstone inte skyldig till skattebrott! även om du skulle få fel svar. För mig är det inte självklart att det är licensen som styr var spelet anses "anordnat", utan eventuellt borde man kunna hävda att det är där bolaget har sin verksamhet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)

Senast redigerad av Morgan007 den 2017-01-14 klockan 11:17.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 11:23   #60
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 14
Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Kan svara på frågan på olika sätt:

* Undantaget Pinnacle tror jag det finns ytterst få svenskar som är vinnande spelare på skattepliktiga bolag, förutom av "misstag" när folk hämtar bonusen. Har svårt att se anledningen till att spela på Curacaobolagen framför Maltabolagen för en duktig spelare. (Pinnacle undantaget!)

* Hade i somras en telefondiskussion med en svensk representant för ett Curacaobolag, han gav mig i telefonen rådet att strunta i att rapportera vinsten till Skatteverket. Anmärkningsvärt tycker jag, men visar lite nivån...

* De enda fall jag känner till där det blivit processer är pokerspelare som vunnit stora pengar i publika turneringar. Skatteverket kan då enkelt hitta uppgifterna på nätet. Å andra sidan så BORDE det vara ganska enkelt för dem att begära ut uppgifter från ens bank om de misstänker skattebrott.

Sammantaget så tycker jag det finns skäl nog att avstå att spela utanför EU. Skatteverket har här information som utgår från pokerlicenser: https://www.skatteverket.se/privat/s...328000675.html

Notera följande formulering:


Dvs om du får bolaget att säga att de finns innanför EU/ESS så gör du dig åtminstone inte skyldig till skattebrott! även om du skulle få fel svar. För mig är det inte självklart att det är licensen som styr var spelet anses "anordnat", utan eventuellt borde man kunna hävda att det är där bolaget har sin verksamhet.
Okej tack för ett bra svar Morgan007.
Tycker det ibland är luddigt om det är skattefria vinster osv.. T.ex. Titanbet: Vissa sidor står det skattefriavinster.. Sedan verkar ju licensen vara utfärdad i Antigua lr? Men sedan skriver någon att det går via Cypern osv..

Men kanske bäst att hålla sig till sidor där inga tvivel råder..
frulvolaya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td