Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-24, 13:28   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Bethard.com - VARNING!


Vill varna för spelsidan Bethard.com. De är inte seriösa och kommer försöka stjäla dina pengar. Jag har ett konto som jag använt några månader, vann en del spel på Champions league och Premier league och saldot gick upp till över 20 000kr.

När det var dags att ta ut så blev jag ombedd att skicka in addressbevis, kopia av mitt kreditkort och ett id-kort. Skickade in alla dessa och fick mejl om att de var godkända.

Hörde inget mer och väntade sen länge på mitt uttag, men det kom aldrig. När jag sen försökte logga in stod det "expires 2116-12-22".

Kontaktade supporten för att kolla vad som händer de sa då att mitt konto var under utredning och att de skulle återkomma. Det gick lång tid, de återkom aldrig.

Istället kontaktade jag dem själv igen och nu säger de att jag misslyckats med att verifiera mitt konto och att de inte tänker öppna det igen.

Jag har aldrig varit med om något liknande. Gjorde allt dom bett och fick det godkänt. Ändå var de inte nöjda. Riktigt skämt till bolag. Uppenbart att de enbart är ute efter att stjäla kundernas pengar.

Kommer givetvis anmäla dem, men vill varna andra för att hamna i samma sits.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 13:45   #2
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Vad påstår dom att du gjort? Stämmer det? Hur lång tid gick det från tillfället att dom sa att ditt konto var under utredning till att dom stängde det permanent? Har väldigt svårt att tro att dom rakt av stjäl dina pengar utan att anklaga dig för något, fyll gärna i luckorna. Sen har väl Bethard nån typ av delad licens mellan Curacao och Malta men jag skulle skicka in ett complaint till MGA för att se vad dom säger.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 13:56   #3
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Det ända de påstår är jag inte fullt verifierat mitt konto. Har som sagt gjort allt de bett om. De har inte informerat mig om någonting eller begärt något som jag inte har tillhandahållit.


"(04:28:34) Roy: Thanks
(04:28:37) Roy: One moment
(04:32:11) Roy: Jag har kikat på ditt spelkonto nu och det verkar som att ditt konto är under granskning av säkerhetsavdelningen.
(04:33:18) Vad innebär det? Varför har jag inte blivit informerad om det?
(04:34:22) Roy: Vi kommer att återkomma till dig.
(04:36:52) Gör det snarast, men en förklaring, det här är inte acceptabelt
(04:38:39) Roy: Tyvärr så har jag inte någon mer information kring detta. Det jag vet är att rätt avdelning kommer att höra av sig till dig
(04:39:18) Ok, märkligt att ni inte hört av er om detta tidigare
(04:44:59) Roy: Jag beklagar, men vi kommer att återkomma till dig.
(04:47:52) Roy: Då det inte har varit någon aktivitet i chatten på ett tag så kommer jag därför att stänga ner vår chatt. Om du har fler frågor eller funderingar så är du välkommen att ta kontakt med oss igen."



Sen hörde de aldrig av sig. Fick ingen ytterligare information Jag kontaktade dem idag och då gick det såhär:


"Chat started on 24 Apr 2018, 11:20 AM (GMT+0)
(11:20:23) I am not able to log in to my account. I was told you would get back to me but I have not heard anything for a very long time! This is not acceptable
(11:22:27) Klara: Hi there!
(11:22:33) Klara: Let me check this for you. Can you please provide me your account details: - Address - Username - Date of birth

(11:23:58) Klara: Thank you!
(11:25:21) Klara: I can see that your account has been closed down due to failure to verify. Your account will remain closed.
(11:26:07) What was the failure? I sent all requested documents and was told they were accepted
(11:27:17) Klara: I can see that you did not fully verify your account and therefore our security department closed down your account
(11:27:39) In what sense did not fully verify my account?
(11:28:06) I was told submitt address, id and credit card, which I did and they were all approved
(11:28:15) After that I was unable to log in
(11:28:30) And was told you would get back to me, but I have not heard anything
(11:30:51) Let me check this for you with responsible department.
(11:31:02) Thank you
(11:44:16) Klara: Our security department has closed down your account due to security reasons. Your account will remain closed.
(11:48:36) Please pay out my remaining balance to my credit card!
(11:49:47) Klara: You do not have a remaining balance on your account, it has been confiscated due to failure to verify.
(11:50:34) That is not acceptable. I will take this to your regulator, you can not just steal my balance
(11:50:48) Please send an account history to my email
(11:51:54) Klara: I am sorry to hear that. But if you wish to do so: https://www.mga.org.mt/support/contact-us/
(11:55:35) Klara: Since there has been no activity in the chat recently, I will now close the chat. If you have any further questions, then you are more then welcome to contact us again.
(11:55:36) *** Klara left the chat ***"




Efter ha sökt lite verkar det bli fler och fler fall som detta från Bethard.com.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 14:19   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Det är svårt för utomstående att veta någonting. Har du haft konto i annans namn? Det skryts ju i trådarna emellanåt hur många konto /person har. Bolagen måste skydda sig mot sådant också. Tycker egentligen inte det är ok och ser inget positivt att skylta med det på "öppna forum".

Hjälper inte dig men råd är att verifiera era konto direkt och få de godkända. Vänta inte tills när ni gör uttag. Ha inte för stora belopp när ni tar ut första gången om det går, vill säga.

Om du känner att du är helt "ren" med alla regler och inga dubbla konton så är det ju märkligt det som har hänt. Då är det bara att ta det så långt som möjligt. I princip räcker det med "ett fel" någonstans för att inte ta det vidare.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 15:32   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Låter märkligt att de stänger kontot för att verifieringen inte gått igenom. Jag har haft en del misslyckade verifieringar där de säger att ens ID t ex är lite suddigt eller att inte samtliga kanter syns etc. Då skickar man ju bara in nya saker och så godkänns det. Det måste vara något annat det här. Men visst, när Zlatan är involverad så kanske allt kan hända med tanke på hur han är som person
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 16:16   #6
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Ja, väldigt märkligt och inte seriöst. Jag har bara haft ett konto, har dock ett konto på Fastbet också och det fungerar fortfarande, antagligen för att jag aldrig vunnit något där.

Jag har startat en anmälan hos myndigheten på Malta och SBR och kommer skicka in alla uppgifter när de ansöker om sin licens i Sverige.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 13:45   #7
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Skriv ett pm till Admin så kollar vi på det.
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 00:22   #8
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 105
Standard

Efter mina erfarenheter av Unibet så skulle jag inte inta en skeptisk inställning till det som trådskaparen nämner. Spelbolagen går inte att lita på. I mitt fall stängdes först mitt pokerkonto ned pga anklagelse om chipdumpning och sedan stängdes hela mitt konto ned när jag skrev att om det skett måste någon kapat mitt konto. Tog inte lång tid innan de kunde verifiera att chipdumpning omöjligen hade skett men trots det så krävdes det att jag postade mitt ärende i ett annat spelforum där jag fick hjälp av Unibets siterepresentant för pokern. Problemet i mitt fel verkar varit att pokerklienten (som inte Unibet själv styr) hade förväxlat mitt konto med någon annans och sen har Unibet litat på att de gjort rätt. Mina spel under senaste tre åren var i ett fåtal multiplayer turneringar med lågt inköp. I dessa turneringar är det till att börja med helt orimligt att chipdumpa och sen hade jag rentav vunnit en mindre summa pengar till detta. Tydligen var rentav skälet till att mitt konto stängdes att jag satt vid samma bord som någon som chipdumpat så det var egentligen inte ens jag som skulle varit den som anklagats. Fick fightas väldigt länge innan de öppnade mitt konto igen och som belöning så har de sänkt min maxinsats på sportspel till 0 SEK så blev tvungen ta ut mina sista pengar på kontot.

Helt sjukt hur spelbolagen kan bete sig så jag ser inget skäl till att misstro trådskaparen. Det är nog bara så att personen drabbats av otur i vilket humör den som skulle verifiera kontot mått. Skulle självklart inte ge mig om jag vore trådskaparen även om jag bara haft en tusenlapp på kontot.
Jokehim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-28, 11:20   #9
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 36
Sharp$: 577
Standard

Den enda fördelen med den nya spellagen är att bolagets godtyckliga tolkningar av "regler" ska försvinna. Det är otroligt irriterande att ofta behöva slåss för sina pengar. Det blir en hel annan situation när man har Konsumentverket bakom sig i sådana situationer.
donnie79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td