Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-11, 16:59   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Brutit mot bonusvillkor - hur gör jag nu?


Hej,

Jag skulle behöva vägledning och tips om hur jag bör agera efter att ha klantat mig på en välkomstbonus. Jag bör nämna att jag kör bonustrading och därför kör med Betfair som motpart.

Det började med att jag blev kraftigt limiterad på ett spelbolag, efter några bets i samband med deras välkomstbonus. Detta gjorde att jag tvingades lägga många bets med små belopp. Egentligen hade jag gott om tid på mig, men jag blev ivrig att bli klar med skiten och placerade därför alldeles för många bet på kort tid. Tack vare detta råkade jag lägga två bet på samma match med olika utfall. Oerhört klantigt naturligtvis.

Detta strider givetvis mot bonusreglerna och nu riskerar jag att hela bonusen och alla dess vinster stryks. Givetvis har jag vunnit ganska mycket på spelbolagssidan och därmed förlorat en hel del på Betfair.
Än så länge finns pengarna kvar på spelbolaget och jag har nu uppfyllt omsättningskraven. Bonusen är därmed avslutad.

En idé är att jag fortsätter att lägga spel för att vinna över pengarna till Betfair. Att jag alltså fortsätter spela på både spelbolag och Betfair, tills jag förlorat alla pengar hos spelbolaget.
Jag tänker att spelbolaget kanske inte bryr sig om mina bonuspengar förrän jag vill göra ett uttag.
Vad tror ni om detta? Någon som har liknande erfarenheter?



Några frågeställningar:
1) Sker spelbolagens kontroller enbart i samband med uttag av pengar eller kan dom få för sig att när som helst kontrollera att alla villkor för bonusen uppfyllts?

2) Om jag vinner pengar hos spelbolaget efter att omsättningskravet för bonusen är klart; kan dom då räkna efterföljande vinster som bonuspengar? Dvs kan dom sno åt sig pengar som jag vinner även nu efter att bonusen är klar?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 17:32   #2
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Ungefärlig summa och vilket bolag spelar stor roll här, uttag under 10k med trustly granskas nog inte särskilt noga så kan du nämna vilken sida det handlar om hade varit till stor hjälp, sådana uttag granskar vissa inte manuellt nämligen. Din idé låter dum då du likväl kan vinna ännu mer pengar på spelbolagets sida om det vill sig illa.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 17:54   #3
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Tack för snabbt svar.
Det handlar om ca 6000 SEK på Interwetten.
Jag har förstått att limiteringen hanteras automatiskt via software, så jag är lite rädd att dom har lagt in även sådant som bryter mot bonusreglerna i sitt datorprogram. Jag fick känslan av att dom har full koll på vad som händer.

Min något desperata idé var att spela tills jag vunnit över allt till Betfair, men visst kan det gå åt fel håll. Jag tänker att förr eller senare så bör man ha genomfört detta. Beroende på resultat, så kan det kosta mycket i det man förlorar på varje spel, men det borde bli billigare än att bli av med 6000 SEK.
Limiteringen gör dock att det kan ta vääääldigt lång tid.
Jag la ett spel på 250 SEK nu för att på något sätt visa att jag inte bara är där för bonusen.

Men du hade chansat på att ta ut pengarna?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 18:28   #4
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Högst EV får du av att försöka ta ut pengarna direkt. Att spela ut dom mot betfair är en logisk tankevurpa, då det inte går att "tradea" pengar mellan en sida som du kan ta ut på och en sida du inte kan ta ut på. Också god chans att ett sådant uttag slinker igenom av ren goodwill även om dom skulle upptäcka att du gjort något skumt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kraemaren (+5)
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 19:44   #5
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Ni har nog rätt båda två, att det enda vettiga valet är att försöka få ut pengarna.

Goodwill-argumentet känns långsökt med tanke på det svar jag fick när jag frågade om den plötsliga limiteringen. Här svarade dom i princip att mjukvaran sköter limiteringen och dom kunde inte ge någon som helst vink om hur jag borde spela annorlunda.
Kändes inte direkt service-minded och kundorienterat.

Så hoppet får helt enkelt vara att dom inte kör någon automatisk kontroll av alla bonusvillkor och att jag flyger under radarn med mitt modesta belopp.

Funderar på om det finns någon poäng med att ta ut en delsumma bara för att ligga riktigt lågt? Eller alla ägg i samma korg? 6000 SEK är inte mycket i spelvärlden, men det skulle kännas riktigt surt att förlora dom bara för att man spelade en 50-lapp på en match som jag redan hade spelat på sedan tidigare med annat utfall.

Ingen som har egna erfarenheter av liknande case?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 20:54   #6
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Ingen som har egna erfarenheter av liknande case?
Det brukar vara lugnt när man spelat massor av spel för småsummor, och endast råkat betta olika utfall på en enda match.

Hade du vunnit en summa över 10k hade jag rekommenderat att ta ut en delsumma, spelat lite mer, och sedan tagit ut mer (eftersom det sker skarpare kontroller vid första uttag).
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 20:55   #7
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Ni har nog rätt båda två, att det enda vettiga valet är att försöka få ut pengarna.

Goodwill-argumentet känns långsökt med tanke på det svar jag fick när jag frågade om den plötsliga limiteringen. Här svarade dom i princip att mjukvaran sköter limiteringen och dom kunde inte ge någon som helst vink om hur jag borde spela annorlunda.
Kändes inte direkt service-minded och kundorienterat.

Så hoppet får helt enkelt vara att dom inte kör någon automatisk kontroll av alla bonusvillkor och att jag flyger under radarn med mitt modesta belopp.

Funderar på om det finns någon poäng med att ta ut en delsumma bara för att ligga riktigt lågt? Eller alla ägg i samma korg? 6000 SEK är inte mycket i spelvärlden, men det skulle kännas riktigt surt att förlora dom bara för att man spelade en 50-lapp på en match som jag redan hade spelat på sedan tidigare med annat utfall.

Ingen som har egna erfarenheter av liknande case?
Oddssystemet inklusive limiteringar är automatiserade, men resten behöver inte vara det.

Det är mycket randomness i detta enligt min egen erfarenhet. Har klarat mig undan inloggningar på samma IP och mycket annat skit på dubbelkonton, men fått pengar beslagtagna på konton där jag inte gjort något misstag. Med största sannolikhet kommer du klara dig. Mest troligt gör det ingen skillnad vilken summa du begär uttag på först, sålänge det är dessa summor det rör sig om.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 21:18   #8
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Kan ge dig min erfarenhet av interwetten och det är att första uttaget gick utan verifiering, var i din storleksklass och lite till. Andra uttaget ber dem om många "jobbiga" saker gällande identifikation så hade jag varit dig hade jag testat lyckan med att ta ut iaf 90 procent av beloppet direkt.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 15:33   #9
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 81
Sharp$: 863
Standard

Jag skulle snarare kontakta dom och berätta att jag la två spel på samma match av misstag. Då brukar dom kunna göra en notering om detta som gör att man sen får ut pengarna trots att man brutit mot reglerna. Du kan exempelvis erbjuda dig att omsätta lika mycket extra som dessa spel bidrog med mot bonusen. Det har funkat bra för mig i liknande situationer och dom brukar uppskatta ärlighet. Ska tilläggas att jag dock inte varit med om det på interwetten så kan inte svara på hur dom skulle agera.

Om vi pratar goodwill så är det betydligt mer goodwill för spelbolagen att hjälpa nån som gör ett ärligt misstag och erkänner det, än att släppa igenom ett uttag för nån som brutit mot bonusreglerna, dvs fuskat utifrån deras synsätt om du inte meddelar dom misstaget.

Hoppas det går bra vilken väg du än väljer!
DonPablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 17:34   #10
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Tack för era svar.

DonPablos svar fick mig att fundera, men jag tror ändå att jag tänker försöka ta ut pengarna utan att påpeka mitt misstag. Jag fick ett väldigt stelt och osympatiskt intryck av Interwettens kundtjänst när jag kontaktade dom ang. limitering.
Det finns inte heller någon live-chat (åtminstone inte som jag hittat), så allting behöver ske via deras message box.


Tryckte på knappen för uttag nu, men man kommer inte längre än att man måste börja ladda upp en mängd dokument:

* copy of your official photo ID (personal ID, passport, etc.)

* Copy of a current utility bill (certificate of registration, electricity bill, mobile phone bill etc - no older than 3 months)

* copy of your bank statement (name, address, IBAN and Swift must be visible)

Dom första två dokumenten känns standard, men det sista blir jag tvungen att kontakta banken för att få tag på. Har aldrig sett ett dokument med all den informationen samlad. Att fylla i informationen i ett formulär är en sak, men att ha ett dokument som visar detsamma har jag aldrig sett.

Måste därmed vänta med att agera tills jag fått tag på bank-dokumentet.
Sedan blir det nervösa timmar/dagar innan jag vet resultatet.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 17:46   #11
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 80
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Tack för era svar.

DonPablos svar fick mig att fundera, men jag tror ändå att jag tänker försöka ta ut pengarna utan att påpeka mitt misstag. Jag fick ett väldigt stelt och osympatiskt intryck av Interwettens kundtjänst när jag kontaktade dom ang. limitering.
Det finns inte heller någon live-chat (åtminstone inte som jag hittat), så allting behöver ske via deras message box.


Tryckte på knappen för uttag nu, men man kommer inte längre än att man måste börja ladda upp en mängd dokument:

* copy of your official photo ID (personal ID, passport, etc.)

* Copy of a current utility bill (certificate of registration, electricity bill, mobile phone bill etc - no older than 3 months)

* copy of your bank statement (name, address, IBAN and Swift must be visible)

Dom första två dokumenten känns standard, men det sista blir jag tvungen att kontakta banken för att få tag på. Har aldrig sett ett dokument med all den informationen samlad. Att fylla i informationen i ett formulär är en sak, men att ha ett dokument som visar detsamma har jag aldrig sett.

Måste därmed vänta med att agera tills jag fått tag på bank-dokumentet.
Sedan blir det nervösa timmar/dagar innan jag vet resultatet.
En skärmdump från mobilen av ditt bankkonto fungerar ju
Kraemaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 21:03   #12
PTV
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 60
Sharp$: 291
Standard

Hade det varit ett vettigt bolag hade jag nog varit ärlig och påpekat, men jag har dåliga erfarenheter av Interwetten (gällde inte bonusar iofs, men ett fall där de voidade en vinst på 20 000 SEK 2006 på mycket tveksamma grunder och inte gav med sig), så jag vet inte hur du ska göra i just detta fall. Det är ju surt att kundsupport ska vara så värdelös. Förhoppningsvis kan det vara till din fördel att vi har nytt licenssystem i Sverige och att de vill undvika dålig publicitet och därmed inte grisar sig. Jag har full förståelse för att bolag har strikta regler för bonus för att de inte ska missbrukas, men det har du ju inte gjort här. Det du absolut inte ska göra är att försöka förlora pengarna från IW till annat bolag, för rätt vad det har du vunnit massa på IW och kan riskera att bli av med alla pengar där, att förlora 6 000 låter det som att du kan leva med.
PTV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 21:22   #13
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kraemaren Visa inlägg
En skärmdump från mobilen av ditt bankkonto fungerar ju
Det räcker inte där, måste vara ett riktigt bank statement som man får beställa från banken för att det ska gälla.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-13, 04:27   #14
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 36
Standard

Jag själv satte in 1500 och bonustrada på IW. Bettade 3-5k på diverse singelmatcher o bokade samma på betfair. Efter att vunnit en del på IW så cashade jag ut ca 13kk först och sen 7k efter jag blev klar med hela bonusen. Laddade upp dokumenten ganska fort med bild på körkort och en faktura. Sen ringde jag banken (Swedbank) och sa att jag ville ha ett bankststement där det framgår att jag är kund hos dem, min adress och mitt iban och Bic för mitt konto. Bad om att få det på mail. Det skickades dock aldrig på mail utan jag fick det på min internetbank under meddelanden. Kostade 100kr att få ett sånt kan tilläggas.

Laddade ner det från internetbanken och laddade upp på IW. Efter det va det inga problem att casha ut pengarna ������
AndyX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 14:22   #15
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 4
Sharp$: 13
Standard

Jag frågade kundtjänsten hos interwetten och de sa att man tydligen kan ta ut pengar och bonuspengar innan man uppfyllt alla 10 stegen av deras välkomstbonus. Så till exempel om jag omsätter 4000 kr och får 600 kr bonuspengar, så kan jag ta ut dessa innan jag omsätter 6000 kr för att erhålla resterande 900 kr bonuspengar. Jag har starka tvivel angående detta så vet nån här om detta verkligen är sant?
teowomannequin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td