Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-11, 16:24   #16
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Jo just nu har Smarkets 2% för alla förutom för vissa premium kunder tror jag. Dock har de ju bara licens i ett par enstaka länder. Hade de haft licens i fler länder, hade man kanske också sett att de erbjuda olika avgifter för olika länder. Betfair har gjort så länge.

Jag spekulerar just nu bara och har gärna fel, men jag har svårt att se att de får ihop affären i Sverige med bara 2% kommission. Marknaden är liten och spelinspektionens böter är ganska hårda, där dessa dessutom baseras på omsättning, vilket missgynnar Smarkets.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 20:25   #17
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Jo just nu har Smarkets 2% för alla förutom för vissa premium kunder tror jag. Dock har de ju bara licens i ett par enstaka länder. Hade de haft licens i fler länder, hade man kanske också sett att de erbjuda olika avgifter för olika länder. Betfair har gjort så länge.

Jag spekulerar just nu bara och har gärna fel, men jag har svårt att se att de får ihop affären i Sverige med bara 2% kommission. Marknaden är liten och spelinspektionens böter är ganska hårda, där dessa dessutom baseras på omsättning, vilket missgynnar Smarkets.
Ja är väl så att dom som spelade på Smarkets innan från Sverige gjorde det när bolag inte behövde licens men nu kostar det dom mer så det kanske inte är samma sak. Fan va mkt skit det har blivit med den här spellagen och när EU reglering finns så är den utformad så att den lätt kan kringgås
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 20:49   #18
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 113
Sharp$: 1449
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Ja är väl så att dom som spelade på Smarkets innan från Sverige gjorde det när bolag inte behövde licens men nu kostar det dom mer så det kanske inte är samma sak. Fan va mkt skit det har blivit med den här spellagen och när EU reglering finns så är den utformad så att den lätt kan kringgås
Står så här i villkoren men kan såklart ändras framöver:

3. Kommissionen

3.1 Provisionsprovisionen på Smarkets är 2% av nettovinsterna på varje marknad.

3.2 Användare på standardprovisionen kommer att vara begränsade till totalt 1500 placerade insatser och 1 000 000 £ i placerat belopp som stakas per kalendermånad.

3.3 Användare kan välja till ett Pro Tier av provision på 1% på vinster eller förluster per satsning. Användarens på denna nivå kommer inte att vara begränsad på antal eller order eller stakad mängd. Minsta inloggningsperioden för denna nivå är 3 kalendermånader plus tiden mellan inloggning och slutet av den månaden.

3.4 Alla provisioner kommer att beräknas och debiteras vid tidpunkten för marknadsavveckling. Bets kommer att lösas utifrån användarens provision vid tidpunkten för marknadsavveckling och inte vid tidpunkten för placeringen.

3.5 Användare kan välja in och ut från Pro Tier genom att kontakta vår kundtjänst genom livechatt, e-post eller telefon.
Graal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 21:13   #19
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Graal Visa inlägg
Står så här i villkoren men kan såklart ändras framöver:

3. Kommissionen

3.1 Provisionsprovisionen på Smarkets är 2% av nettovinsterna på varje marknad.

3.2 Användare på standardprovisionen kommer att vara begränsade till totalt 1500 placerade insatser och 1 000 000 £ i placerat belopp som stakas per kalendermånad.

3.3 Användare kan välja till ett Pro Tier av provision på 1% på vinster eller förluster per satsning. Användarens på denna nivå kommer inte att vara begränsad på antal eller order eller stakad mängd. Minsta inloggningsperioden för denna nivå är 3 kalendermånader plus tiden mellan inloggning och slutet av den månaden.

3.4 Alla provisioner kommer att beräknas och debiteras vid tidpunkten för marknadsavveckling. Bets kommer att lösas utifrån användarens provision vid tidpunkten för marknadsavveckling och inte vid tidpunkten för placeringen.

3.5 Användare kan välja in och ut från Pro Tier genom att kontakta vår kundtjänst genom livechatt, e-post eller telefon.
Har du lyckats regga konto och spela på Smarkets nu?!
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 21:16   #20
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Graal Visa inlägg
Står så här i villkoren men kan såklart ändras framöver:

3. Kommissionen

3.1 Provisionsprovisionen på Smarkets är 2% av nettovinsterna på varje marknad.

3.2 Användare på standardprovisionen kommer att vara begränsade till totalt 1500 placerade insatser och 1 000 000 £ i placerat belopp som stakas per kalendermånad.

3.3 Användare kan välja till ett Pro Tier av provision på 1% på vinster eller förluster per satsning. Användarens på denna nivå kommer inte att vara begränsad på antal eller order eller stakad mängd. Minsta inloggningsperioden för denna nivå är 3 kalendermånader plus tiden mellan inloggning och slutet av den månaden.

3.4 Alla provisioner kommer att beräknas och debiteras vid tidpunkten för marknadsavveckling. Bets kommer att lösas utifrån användarens provision vid tidpunkten för marknadsavveckling och inte vid tidpunkten för placeringen.

3.5 Användare kan välja in och ut från Pro Tier genom att kontakta vår kundtjänst genom livechatt, e-post eller telefon.
Ja dåså då borde det va giltigt dom har ju haft gott om tid att ändra i texten om dom ville ta mer i kommission. Sen fattar jag inte 2% på vinst eller 1% på vinst ochförlust känns som att dom slår ut varandra och att det typ blir samma skit men kanske är min matte som brister
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 21:30   #21
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Ja dåså då borde det va giltigt dom har ju haft gott om tid att ändra i texten om dom ville ta mer i kommission. Sen fattar jag inte 2% på vinst eller 1% på vinst ochförlust känns som att dom slår ut varandra och att det typ blir samma skit men kanske är min matte som brister
Det är traders som tar sin in och ut ur marknaden hela tiden som förlorar på 1% kommission per satsning. Om du bara lägger ett spel på en marknad är det som du säger att det inte spelar någon större roll.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 17:59   #22
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 113
Sharp$: 1449
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleRovaniemi Visa inlägg
Har du lyckats regga konto och spela på Smarkets nu?!
De har fortfarande inte öppnat för svenska spelare då det återstår några saker att fixa på sidan. Dessa saker bör vara åtgärdade inom snar framtid enligt Smarkets
Graal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-17, 13:02   #23
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Limiterar smarkets folk?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-18, 08:21   #24
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

De måste ju ta bort den där 1% om man ska sälja av oddsen. Helt sjuk avgift..
Det är väl en avgift Betfair kommer introducera senare..
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-24, 18:12   #25
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 113
Sharp$: 1449
Standard

Smarkets is now live again in Sweden


As a previous Smarkets user, we're excited to let you know that we are now live in Sweden again.

If you wish to reactivate your account, all you need to do is:

1. Login to Smarkets with your previous account details. If you've forgotten your password, just click here.
2. Enter your Swedish personal identity number so we can verify your account.
3. Set your deposit limits.
4. You're all set to get trading!
Graal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-25, 03:26   #26
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
De måste ju ta bort den där 1% om man ska sälja av oddsen. Helt sjuk avgift..
Det är väl en avgift Betfair kommer introducera senare..
Va är det för avgift?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-28, 08:56   #27
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Provisionen är den avgift som Smarkets och andra spelbörser debiterar för att underlätta peer-to-peer-spelande på en börs.

Smarkets har ett fast pris på 2 % av dina nettovinster på alla marknader. Om du gör en nettoförlust på en marknad behöver du inte betala provision. Smarkets 2 % är branschens lägsta.

Hur ser Smarkets provisionsstruktur ut?
Den ursprungliga provisionen på börsen är 2% och provisionen på standardnivån är endast 2% av nettovinsten per marknad.

Utöver det har vi två nivåer för de mest aktiva och lönsamma av Smarkets användare.

En 1% Proffsnivå. Alla som placerar 1 500 spel eller mer alternativt satsar 12 000 000 kr på en månad måste välja Proffsnivån för att fortsätta handla på Smarkets.
En 3% Utvald Nivå som gäller för ett litet antal av Smarkets mest framgångsrika användare, dvs. de som har en nettovinst på mer än 300 000 kr under de senaste 12 månaderna.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 17:11   #28
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stooges Visa inlägg
Provisionen är den avgift som Smarkets och andra spelbörser debiterar för att underlätta peer-to-peer-spelande på en börs.

Smarkets har ett fast pris på 2 % av dina nettovinster på alla marknader. Om du gör en nettoförlust på en marknad behöver du inte betala provision. Smarkets 2 % är branschens lägsta.

Hur ser Smarkets provisionsstruktur ut?
Den ursprungliga provisionen på börsen är 2% och provisionen på standardnivån är endast 2% av nettovinsten per marknad.

Utöver det har vi två nivåer för de mest aktiva och lönsamma av Smarkets användare.

En 1% Proffsnivå. Alla som placerar 1 500 spel eller mer alternativt satsar 12 000 000 kr på en månad måste välja Proffsnivån för att fortsätta handla på Smarkets.
En 3% Utvald Nivå som gäller för ett litet antal av Smarkets mest framgångsrika användare, dvs. de som har en nettovinst på mer än 300 000 kr under de senaste 12 månaderna.

Ja den biten hade jag koll på men trodde att det va en ny avgift som kommit bortsett från provisionen på nettovinst/match.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 20:53   #29
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Tydligen öppet nu, fungerar det smidigt som innan? Reggade ni nya konton eller man ska köra med de gamla?
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 00:38   #30
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 19
Standard

Varning för smarkets!!!! Om man sätter in penger så får man bara ta ut lika mycket pengar max som man har satt in med den metoden. Jag hade en lång diskussion med dem angående detta eftersom jag hade vunnit lite pengar och kunde inte ta ut dem. Jag rekommenderar betfair istället definitivt. Jag fick ta ut pengarna jag vunnit till skrill isället, som jag inte har använt på mycket låg tid....får se hur det går detta....
Roger68 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td