Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-22, 11:32   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 58
Standard

Limitering


Jag har bara hört talas om limiteringar hos vissa spelbolag, dvs om man vinner för mycket begränsas möjligheten till större insatser.
Hur fungerar det för er som gör större vinster. Har ni olika bolag som ni alternerar era insatser på eller är det aldrig något problem?
janne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 12:01   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Pinnaclesports.com limiterar aldrig enskilda spelare utan har höga maxlimits på marknaderna. Förr eller senare hamnar alla storspelare där.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 12:06   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Plus att de har de främsta oddsen, vilket inte gör det till någon direkt nackdel
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 13:08   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 58
Standard

Tack för tipset!
janne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 11:28   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3
Sharp$: 353
Standard

Boone,

du verkar vara en vinstmaskin så antar att du blivit limiterad på en hel del sidor. Man har ju läst en del om limitering osv, men tvivlar på att allt de säger stämmer eller så har de "glömt" säga deras mönster/ stora vinster osv.
Så jag undrar, hur ska man göra för att undvika deras radar? Tex, ska man betta max 1000 kr /bet eller satsa på dubblar/tripplar? Eller Tex 1000 kr på 5 singlar eller kanske 2000 på dubblar? Eller är även de summorna för höga för att undvika limitering?
Sen så har man läst att folk blivit limiterade pga de förlorat?! Som jag uppfattar det så satsar de stort varje bet, tex 5000, även om de förlorar eller vinner så gillar inte spelbolagen så stora insatser typ. Så man borde dela upp de på kanske 500 kr á 10 bet?

Kort sagt, jag skulle vilja veta, vilka mönster kollar spelbolagen på? Och hur ska man satsa för att slippa krångel? Och framförallt, när beslutar företagen sig för att limitera en? Självklart är det olika för olika bolag, men ungefär, vinst över 10 000 / månad? Mer, mindre?
Unnamed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 11:53   #6
 
Jespaahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 104
Standard

Det känns som ett angenämt problem den dag de nu kommer...
Jespaah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 13:18   #7
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Unnamed Visa inlägg
Kort sagt, jag skulle vilja veta, vilka mönster kollar spelbolagen på? Och hur ska man satsa för att slippa krångel? Och framförallt, när beslutar företagen sig för att limitera en? Självklart är det olika för olika bolag, men ungefär, vinst över 10 000 / månad? Mer, mindre?
vinst över 10k månaden är inga problem, däremot bet size bör inte överstiga $1200/bet för att hålla sig under radarn.

Det är olika från bolag till bolag, Jm spelare blir direkt limiterad till runt 7k då mönstret är rätt enkelt att se, tar inte mer än 2 månader. Vissa har en gräns att efter 25k i vinst så blir du evaluerad och därefter bestäms det om du har haft tur elr om dina spel baseras på skicklighet.

Visst har man också hört folk som bara har spelat för 5-hundringar och direkt blivit limiterad, svårt att tro, men när vi är så många här så är risken att det händer någon riktigt stor och då kan det vara tillfälle att dela med sig
av egna erfarenheter.

De 2 gånger jag har blivit limiterad på 365 är p.g.a kontinuerligt lagda +10k bet's. Nu håller jag mig runt 7-8k som max bet där och lägger samma spel på någon annan sida.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 15:40   #8
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Flyttade tråden till spelbolag.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 15:51   #9
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 112
Sharp$: 23
Standard

Bump

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Pinnaclesports.com limiterar aldrig enskilda spelare utan har höga maxlimits på marknaderna. Förr eller senare hamnar alla storspelare där.
Stämmer detta? Har 6-dubblat min rulle nu där (över ca 100 spel) och det är absolut min favoritsida med tanke på deras generösa odds. Men har de som policy att aldrig limitera spelare? Hur bra det än skulle gå? I så fall gör man ju rätt som placerar de flesta spel där.

Bookies som aktivit limiterar spelare, vilka är dessa och när sker det? Bettar för tillfället småsummor - 200 till 300 kr - men när rullen växer och man hamnar på 1000 kr per spel som vinnande spelare, är det då de sätter in spärren?
stevebc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 21:52   #10
 
kallesnopps avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3
Sharp$: 9
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Bump

Stämmer detta? Har 6-dubblat min rulle nu där (över ca 100 spel) och det är absolut min favoritsida med tanke på deras generösa odds. Men har de som policy att aldrig limitera spelare? Hur bra det än skulle gå? I så fall gör man ju rätt som placerar de flesta spel där.

Bookies som aktivit limiterar spelare, vilka är dessa och när sker det? Bettar för tillfället småsummor - 200 till 300 kr - men när rullen växer och man hamnar på 1000 kr per spel som vinnande spelare, är det då de sätter in spärren?
Hehe, de börjar att limitera vid vad 8-10k per spel!

E: kanske tog i lite men kring 6k iaf?
__________________
Victoria Concordia Crescit
kallesnopp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 22:33   #11
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 112
Sharp$: 23
Standard

Då är det ju verkligen ingen fara om man har en acceptabel ROI. Lägger man 3 units per spel så ger ju det en rulle på minst 200k.

Jag har hört "skräckhistorier" om folk som blir limiterade ner till runt 100 kr.
stevebc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 22:41   #12
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

På Pinnacle är default maxbet 358 kr för udda sporter som volleyboll, handboll osv... då är det inte spelarna som limiteras utan själva marknaderna.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 22:49   #13
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 112
Sharp$: 23
Standard

Okej. Det är ett system jag gillar bättre.

Jag antar att limiteringar även är vanligare hos mindre bookies än större?
stevebc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 13:07   #14
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om man är rädd att bli limiterad kan man ju alltid försöka förlora allt på ett spel och vinna tillbaka det på Betfair. Kan ju bli tråkigt om man vinner på spelbolaget dock...
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 02:51   #15
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
På Pinnacle är default maxbet 358 kr för udda sporter som volleyboll, handboll osv... då är det inte spelarna som limiteras utan själva marknaderna.
Det är väl i början när linorna precis kommit ut, brukar höjas efterhand.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td