Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-19, 22:57   #1
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

performance pengasladdar 2013 (speedway)


Halloj!

Då var man återigen tillbaka för 2013 års speedwaysäsong. Taggad till tusen och det drar igång redan under veckoslutet med första GP-deltävlingen på Nya Zeeland, härligt!

De flesta @ Sharps känner förmodligen redan till mig, men kan lite kortfattat berätta om mig själv. Har rekat speedway under x antal säsonger nu med goda resultat. Känner att jag har järnkoll på sporten och kommer sannolikt fortsätta åtminstone några säsonger till då jag tycker det är så förbannat kul, motivationen är alltjämt riktigt hög!

Förra säsongen började helt underbart, men gick neråt i slutet och det slutade med ett litet minus (-5.15u), givetvis ska jag göra allt denna säsong för att inte upprepa det.

Det får INTE upprepas för det är inte acceptabelt, har otroligt höga krav på mig själv när det kommer till speedwayrekandet (ibland kanske lite för höga kan tyckas)!

Det som gick bäst 2012 var UTAN TVEKAN Elite League (England) där jag fullständigt krossade och gick +46.15u med en ROI på 118.57% och en hitrate på 62.96% över 82 picks.

En liten förändrig, tråkig sådan, denna säsong är att jag blir solo. eddieh har valt att inte hänga på som förra säsongen när vi splittade "boken", men det får fungera ändå. Han kommer med all säkerhet gästspela lite här och där, sanna mina ord. Han kommer nämligen inte kunna hålla fingrarna helt borta från denna när han ser att den finns tillgänglig. Ha!

Har ni några som helst frågor eller liknande om sporten i sig eller egentligen vad som helst så tveka inte att ställa de, jag finner inga frågor för dumma. Ställer man inga frågor så får man heller inga svar och får gå ovetandes och det är ju kanske inte så jättekul.

Ja, det var väl lite kortfattat om vad jag vill få ut av 2013. Bara att gasa på nu och hålla hög standard och klass på picksen man levererar till eventuella följare.

Units: 1-5.
Fokus: Främst Elite League (England), Elitserien (Sverige), Grand Prix (12 deltävlingar) och några andra exempelvis World Cup.

Angående specifika regler finns väl egentligen inga, mer än att det uppskattas om vi kan försöka dissa tackposter och istället ge Sharp$ till varann som tack här i boken.

See ya!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), eddieh (+10), kusagwa (+10), tompa87 (+10), Pacman (+10), kakan (+10), one (+10), MrPike (+10), below (+10), smak (+10), Akabodil (+10), simb chaplin 1 (+5), Mooseman (+10), Fiskfan (+10)

Senast redigerad av Overkill den 2013-03-19 klockan 22:59.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 13:21   #2
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnunnan Visa inlägg
ett bra speltips spela på guld för smederna/nunnsmeden
Jag gillar absolut att andra kommer med speltips, men då vill jag gärna att det kommer med lite kött på benen (kort analys/motivering). Oneliners vinner ingen på att det dyker upp här.

Men eftersom jag är så jävla taggad inför i år så kan jag faktiskt skriva en liten motivering själv om Smederna. Ha!

De har som nykomlingar ett väldigt intressant lag, speciellt då Andreas Jonsson anslöt från Dackarna. Flera andra som också skulle kunna lyfta detta lag rätt högt 2013, men jag personligen tror inte riktigt det räcker. Finns flera andra lag som känns snäppet vassare än Smederna 2013, men om de håller sig kvar i år och sen fortsätter bygga så kanske 2014 eller 2015.

Sen är du icke objektiv när du slänger ur dig detta, delvis eftersom du är Smed-supporter. Det gör att man får ta dig på orden lite lättsamt, framförallt när du slänger ur dig det utan ens en motivering.

Lycka till denna säsong som nykomling dock, kan bli kul!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the chef (+15)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 22:36   #3
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tänkte bara meddela att imorgon eftermiddag, någon gång efter 16 så kommer mina första picks för 2013, dessa avgörs inte förrän i slutet av oktober/början av november om någon tänkt hänga på.

Mer om detta imorgon, dags att sova strax. Jobb 06:00 - 14:00 kallar. På återhörande.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 15:03   #4
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Kommer ha kvar mitt spreadsheet och även lägga ut spelen på twitter i mån av tid. Första liret nyss lagt

Twitteradress: @hankytolk

Känner att tiden inte räcker till att föra en speldagbok, det är alltså inget bråk som ligger bakom att jag och Perfa inte kommer ha gemensam bok.

Men som sagt, något inlägg kommer säkert att komma från mig här i boken - om inte annat lite hat mot Nicki kanske...

Lycka till nu Perfa, kör hårt!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simb chaplin 1 (+5)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 15:07   #5
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Härlig Dagbok. Denna tänker jag följa. Fina godbitar förväntas då speedwayen drar igång.

Håll igång nu Perfa!!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 15:24   #6
 
simb chaplin 1s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 1607

chaplins spel
Stats: 125 - 85 - 7
ROI: 101.11%
Vinstprocent: 59.52%

Standard

Mycket tråkigt att Eddieh inte kommer vara med oss fullt ut denna säsong var alltid klockrena analyser/grunder till spelen, nej Eddieh det blir

Performance kör hårt du får dra ett desto tyngre lass
simb chaplin 1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 23:33   #7
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

https://www.sharps.se/rekar-speltips/...e-league-36159

Då ligger första reken uppe, eventuellt att det kommer en till senare inatt.

Grand Prix drar igång 04:00 på lördag morgon, jobbar imorgon 14-22, så eventuella GP-picks kommer upp mellan 23:30 - 01:00 imorgon kväll!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 01:07   #8
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

https://www.sharps.se/rekar-speltips/...e-league-39750

Ytterligare en rek från EL, ett säsongsbet!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 23:39   #9
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Då har vi två picks som grundar sig på Nya Zeelands GP som går av stapeln om 3½ timme! Blir dock inte att se LIVE för mig då jag snart ska dunsa i säng, eftersom det är jobb 14-22 imorgon. Ser dock det imorgon förmiddag innan jag drar till jobbet, så missar inget givetvis!

Kan komma en säsongs-H2H för GP't om en liten stund också, funderar fram och tillbaka hur jag ska göra med den! Håll utkik!

https://www.sharps.se/rekar-speltips/...-zeeland-64195

https://www.sharps.se/rekar-speltips/...-zeeland-23180
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 23:46   #10
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Nä, blev inget mer än tankar på det spelet så det får vara. Inleder lite lugnt med GP-picksen, så får vi se vart det leder.

Håller tummarna för de två H2H'en jag har nu inatt. 04:00 smäller det!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 23:49   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Ska bli intressant att se hur det går för Iversen. Visst han har ändrat en del av sin livsstil de senaste åren och var väl den bäste föraren utanför GP förra året men köper inte att så många verkar haussa upp, luktar fiasko lång väg, men vi får se hur det slutar senare inatt. Tror att GP med ett riktigt bra startfält kan vara en tuff nöt för dansken.

Och så ska vi dampa på idioterna bakom VM Speedwayen, vrf i helvete lägger ni inte ett GP med i Australien för? Inkompetenta idioter!!!!

Och gör lite små reklam för SVT Plays livesändning av VM i Isracing från Uppsala imorgon (startar runt kl 13.00 tror jag).

BOL Sharps!

Senast redigerad av kusagwa den 2013-03-22 klockan 23:55.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 00:05   #12
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ska bli intressant att se hur det går för Iversen. Visst han har ändrat en del av sin livsstil de senaste åren och var väl den bäste föraren utanför GP förra året men köper inte att så många verkar haussa upp, luktar fiasko lång väg, men vi får se hur det slutar senare inatt. Tror att GP med ett riktigt bra startfält kan vara en tuff nöt för dansken.

Och så ska vi dampa på idioterna bakom VM Speedwayen, vrf i helvete lägger ni inte ett GP med i Australien för? Inkompetenta idioter!!!!

Och gör lite små reklam för SVT Plays livesändning av VM i Isracing från Uppsala imorgon (startar runt kl 13.00 tror jag).

BOL Sharps!
Tror Iversen kommer hamna någonstans i mitten, för detta är gräddan av eliten verkligen, hela tiden i alla heat! Och det kan sätta lite käppar i hjulet för honom, så vi får se. Men jag håller med dig, det haussas för mycket för väldigt lite.

Det snackas lite tunnt om att ett GP ska köras i Australien kommande säsong, pratas lite om USA också faktiskt! Hade varit riktigt GREAT med utökning av GP-serien med ett i Aussie och ett i staterna!

Hade jag inte jobbat så hade jag garanterat suttit klistrad vid den sändningen, kusagwa! Framförallt för att följa Bajen-killarna med Henderson i spetsen!

BOL!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 00:11   #13
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Tror Iversen kommer hamna någonstans i mitten, för detta är gräddan av eliten verkligen, hela tiden i alla heat! Och det kan sätta lite käppar i hjulet för honom, så vi får se. Men jag håller med dig, det haussas för mycket för väldigt lite.

Det snackas lite tunnt om att ett GP ska köras i Australien kommande säsong, pratas lite om USA också faktiskt! Hade varit riktigt GREAT med utökning av GP-serien med ett i Aussie och ett i staterna!

Hade jag inte jobbat så hade jag garanterat suttit klistrad vid den sändningen, kusagwa! Framförallt för att följa Bajen-killarna med Henderson i spetsen!

BOL!
Att det inte har haft ett i Australien denna eller förra är att skjuta sig i foten ordentligt! Med tanke på att Australien faktiskt är ett stort speedway land vilket man inte kan anklaga Nya Zeeland för att vara.

USA beror nog på om Hancock fortsätter eller ej. Vem är efter Hancock egentligen? Janniro, Fischer, Wells? De är alldeles för dåliga för GP. Tänk 1995 var det FYRA jänkare med i första upplagan av GP serien, de senaste 10 har det enbart varit "gubben" Hancock".

Och med det sagt, ge tyskarna ett GP med på en normal stora arena (inte en jävla 70000 arena). 30-40 k. Visst de har ingen tillräckligt bra vanlig speedwayförare men nog fan har det ett publikt intresse. Idioter att ge Italien ett GP men inte Tyskland...
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 08:51   #14
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

2013-03-23 04:00Grand Prix Nya ZeelandM Vaculik vs A Jonsson 1 FT 4 2.130

2013-03-23 04:00Grand Prix Nya ZeelandF Lindgren vs A Jonsson 1 FT 3 1.900



Vaculik 5
Lindgren 8
Jonsson 11


Väldigt besviken på Vaculik som gör en slätstruken insats med sina fem poäng. Lindgren ligger ungefär där jag förväntar mig, utan heatseger alls!

Jonsson däremot, jag har inte kunnat se något sammandrag, hur såg han ut? Såg man i hans körning att han hade smärtor eller var det som bortblåst?

Nya tag!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 18:39   #15
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

2013-03-28 20:30Elite LeagueD Ward (Poole) vs UNDER U 12 FT 3 2.050


Detta är ett 3-waypick vilket innebär att totalen ligger på u11.5 kan man säga.

Första mötet av två i Elite Shield, mästarna vs cupmästarna (som den engelska fotbollens Community Shield). Imorgon körs returen hemma för Poole på Wimborne!

Ikväll drar alltså den engelska speedwaysäsongen igång på allvar och imorgon är det Good Friday i UK och det kommer köras Elite League hela dagen från runt 13:00 till kvällen 23:00, det blir KANONGÖTT!

När tejpen går upp för kvällens match så kommer förarna få kämpa mot bitande kyla och det lär vara att bara köra klart heaten så fort som möjligt. Negativ inverkan på kvällens förarinsatser? Jag tror det kan spela roll en del, men vi får se.

Senaste säsongerna har Darcy haft lite bekymmer att knäcka denna total alltför många gånger på the Abbey och jag tror det kan bli något åt det hållet även ikväll. Det är egentligen aldrig lätt att vara det gästande laget i en speedwaymatch då banan preppas för att gynna hemmalaget. Lägg till kylan, framförallt för Darcy och Holder som har hållit till på varmare breddgrader senaste veckan eftersom de var nere på Nya Zeeland och körde säsongens första Grand Prix i helgen. De kom tillbaka till UK så sent som i tisdags.

Tycker att under på denna total ska vara något större fav, håller denna i min bok till ~1.90 (53%)!

Go bad, Darcy, go bad!

Livescorelänk från 20:30 http://speedwayupdates.proboards.com...y&thread=11996

PS. Kommer göra så denna säsong att jag väljer ut några picks då och då som jag väljer att skriva rena rekar på, de postas således icke i dagboken utan hamnar i reksektionen. Men ikväll väljer jag att posta detta i dagboken.

Håll utkik under morgondagen då Elite League som sagt drar igång med massa matcher!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+5), Arizto (+5), simb chaplin 1 (+2)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td